Eğer lpg sistemi müsade ediyorsa mümkün,ancak şahsi fikrim böyle çalıştırma hem araca hemde lpg enjektörlerine zarar verir.
|
Mevcut aracımı bu şekilde kullanıyorum ve hiç sıkıntım olmadı. Aracımı yenilemek istiyorum ama alacağım araca sıralı takılıyor. Ben aracımı sürekli kısa mesafeli ve gün içinde uzun aralıklarla kullanıyorum. Dolasıyla özellikle kışın, lpg ye geçmeden araç gideceğim yere ulaşmış olacağım. Bu yüzden sıralı sistemde direk lpg ile çalıştırma kısmını araştırıyorum
|
bütün sıralı lpg sistemleri ilk çalışma esnasında benzin alıyor silindirlere. bunun amacı lpg kuru yakıt olduğu için soğukken enjektörlere ve sübaplara zarar vermemesi için. bencede en iyiside böyle eğer direk lpg yle çalışan bir sıralı sistem bulursan dahi bir kere daha düşün derim. ![]()
|
yok dırect benzınle calışan sgi özelliği bu zaten ondan ecu koymuşlar |
şu anki aracımı 2 senedir direk lpg ile kullanıyorum ve hiçbir sorunla karşılaşmadım. vermediğim benzin paraları hep cebimde kaldı. artık güvenli bir araca geçmek istiyorum ve benzin giderim olsun istemiyorum
|
Utkucay kardeş efsaneyi satıyormusun.sıralı sistemlerde bazı markalarda direk gazla çalıştırmak mümkün ama.tavsiye edilmiyor.mesela bende atiker var.ben istersem direk gazla çalıştırabiliyorum. |
atiker başta olmak üzere birkaç markada sistem direkt lpg ile çalışabiliyor, bizzat tecrübe ettim. içeride bulunan lpg-benzin kontrol anahtarı üzerindeki butona sürekli basarak marş verirseniz direkt lpg de çalışıyor araç. ama bu uygulama her marka sıralı sistemde mevcut değilmiş. |
ilk defa duyuyorum bu yöntemi. başka hangi markalarda var biliyormusunuz?
|
bende ford fiesta 2005 var iken milano marka sıralı sistem mevcut idi. motor ısısına duyarlı olarak lpg ye geçiş yapıyordu.. ben o ısıyı en düşük dereceye ayartlatmıştım. bu en düşük derece derken motor soğuk dersek daha yeridir herhangi bir sorun çıkmıyordu.. ama yinede ilk marşa basışım benzin ile oluyordu. |
İlk çalıştırmada direk gazla çalıştırmak mantıklı olmayabilir ama an gelir mecbur kalırsınız, o zaman direk lpg ile çalışmasını isteyebilirsiniz. O yüzden böyle bir özellik olması ve bir şekilde mecbur kalınan durumlar için böyle bir sistemin olması güzel olur. Ama onun dışında günlük kullanımda pek mantıklı bulmuyorum, ilk çalıştırmada benzinle çalışıyorsa eğer onca mühendisin bir bildiği vardır bence. |
LPG sisteminde hepinizin de bildiği gibi back-fire ya da patlatma diye tabir edilen bir risk vardır. Bunun anlamı LPG nin motor içine giremeden emme manifoldu içerisinde patlamasıdır. Bunun zararları ise emme manifoldunun çatlaması, gaz kelebeği konum sensörü arızası, rölanti valfi arızası, hava filtresi kutusunun patlaması vs. vs. şeklindedir. Motor sıcak dahi olsa sıralı sistemin doğrudan benzinle çalışmasının nedeni de işte budur. Motor benzinle çalıştırılarak emme manifoldunda motorun içine doğru bir vakum yaratılır, böylece LPGye geçiş anında emme manifoldu içerisinde bir vakum olduğu için gaz doğrudan motorun içine gider. Soğuk motordaki sorunu ise zaten LPG kullanan herkes biliyor, LPG basınç altında depolanan bir gaz olduğu için üzerindeki basınç kaldırılınca yani atmosfer koşullarına bırakılınca biranda soğuyor (pv=nrt prensibi). Bu durumda gaz hala sıvı halde kalıp motorun içine akmaya devam ediyor. Böylece motorun içerisine istenilenden çok fazla miktarda gaz girmiş oluyor. Bu da büyük bir patlama ile subap ve pistona zarar verebiliyor. O yüzden halk arasında beyin diye tabir edilen buharlaştırıcı belirli bir ısıya ulaşmadan motora gaz gönderilmiyor. Benim aracım kışın ayda ortalama 10-12 lt civarında benzin harcıyor. Yazın ise haziran ayından ekime kadar bu miktarda benzini ancak harcıyor. Şehir içinde sık dur kalk bile yapsanız aracınız en çok benzini ilk çalıştırmada harcayacaktır, sonraki çalıştırmalarda motor henüz soğumamış olduğu için için en çok bir kaç yüz metre mesafede gaza geçerek çok az benzin harcayacaktır. |
lpg butonuna basılı tut ve marşa bas tataaaamm araba lpg ile çalışır. |
hocam bizim araçta prins marka lpg kiti var bu kitin özelliği araç ilk olarak benzin ile çalışır. daha sonra motor soğoyana kadar her çalıştırmanda yine lpg ile çalışır taki motor soğuyana kadar. motor soğuyunca tekrar benzinle çalışıyor. benzin tüketimini oldukça aşağı çeken bir durum bir sorun yok oldukça memnunum. |
hocam bir yanlışlık olmasın. bildiğim kadarıyla ilk çalıştırmada direkt lpg ile başlayan sıralı sistem yok. prins buna dahil. acaba sadece motor sıcakken yapılan ara marşlardan mı bahsediyorsunuz. yoksa günün ilk marşından mı? |
hocam sağolasın yanlış yazmışım benzin yerine lpg yazmışım kusura bakmayın hemen düzelttim ![]() |
Sevgili BRC MY-07 Kullanıcıları![]() Emergency durumlarında bana telefonla ulaşırsanız , telefonla aracınızı direct LPG de çalıştırırım... Ama keyfi olarak aramayın lütfen (SADECE ACİL DURUMLARDA) VE YILDA SADECE 1 KEZ Hani benzin sisteminiz çöker, yada rampada aracınızda az benzin varsa çalışmaz ya işte o durumlarda arayabilirsiniz ![]() BRC tüketicisini düşünmüş ve MY 07 lere bu özelliği koymuş ![]() TEŞEKKÜRLER BRC |
faruk bey burada yazmanız yasakmı acaba? eğer öyle bir durumla karşılaşınca aklımızda bulunsun diye söylemiştim.
|
Sanırım bütün sıralı sistemler öyle çalışıyor sizinkine has bir durum değil sanırım
|
Yani şirin adamı yılda bi kez arama hakkımız mı var demek![]()
|
Bu konuda bilgisi olan var mı?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.