GÜZEL KONU..Bizim ustaların öle problemi yok kafadan sıkıyorlar. Aslında neredeyse tüm somun vs nin sıkılma torku vardır.Tork değerini gösteren bir saatten sıkma işlemi sırasında tork miktarı takip edilir. Bu saatte aletin bijon veya somun üstüne oturan kısmının hemen üstünde alete yekparedir. Ben sonuç oalrak bilmiyorum olması gereken değeri nasılım ama...
Bir bijonu sıkmak için gereken tork için yardımcı olabilirmisiniz?
Aracınızın marka, modelini ve yılını söyler seniz. Tork değerini söyliyeyim. Tabi bu değeri uygulayabilmek için düzgün ve kalibre edilmiş bir tork anahtaına ihtiyacınız olacak.
elinde matkap gibi havalı bir bijon anahtarıyla söküp takıyor çoğu servis benim aracın 2 kez bijonlarını yalama ettiler aslında tork anahtarını uygulamaları gerekiyor ama işlerine gelmiyor
BİJONU SIKMAK İÇİN ELBETTE BİR TORK ÖLÇÜSÜ VARDIR... ANCAK, HİÇBİR ARAÇTA TORKLU BİJON ANAHTARI OLMADIĞINA GÖRE VE HER SÜRÜCÜ GEREKTİĞİNDE LASTİĞİNİ SÖKÜP TAKABİLSİN DİYE HER ARAÇTA BİJON ANAHTARI OLDUĞUNA GÖRE, HERKES TORKU KENDİSİ AYARLAYACAK... DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER, YANLIŞ DİŞ TUTTURMAMAK, BİJONU SIKARKEN KARŞILIKLI SIRA İZLEMEK, SOMUNUN VEYA BİJONUN TAM SIKILDIĞINI HİSSEDENE KADAR SIKMAK...
fazla abanırsanız bijon anahtarını yamultur ya da kırarsınız merak etmeyin :)
önce bütün hepsini elinizle sıkın, sonra anahtar ile bir tanesini zorlamadan rahat bi şekilde sıkın, daha sonra karşısındakine geçin yukarıda roverci nin dediği gibi en sonunda da yine karşılıklı sıra izleyerek hepsini sıkarsınız...
sıkmaktan korkmayın, bence bijon anahtarı daha erken pes edecektir :)
Çok sıkılırsa bijon başlarına aşırı yük binebilir ve kalitesiz çin malı bir bijonsa kılcal çatlamalar olabilir. Fazla tork üretmeyen bir lastikçi tercih edin.
Aracınızın marka, modelini ve yılını söyler seniz. Tork değerini söyliyeyim. Tabi bu değeri uygulayabilmek için düzgün ve kalibre edilmiş bir tork anahtaına ihtiyacınız olacak.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
ANCAK,
HİÇBİR ARAÇTA TORKLU BİJON ANAHTARI OLMADIĞINA GÖRE VE HER SÜRÜCÜ GEREKTİĞİNDE LASTİĞİNİ SÖKÜP TAKABİLSİN DİYE HER ARAÇTA BİJON ANAHTARI OLDUĞUNA GÖRE,
HERKES TORKU KENDİSİ AYARLAYACAK...
DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER,
YANLIŞ DİŞ TUTTURMAMAK,
BİJONU SIKARKEN KARŞILIKLI SIRA İZLEMEK,
SOMUNUN VEYA BİJONUN TAM SIKILDIĞINI HİSSEDENE KADAR SIKMAK...
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Newton değilde, Newton x metre cinsinden bir değer olması gerek torku göstermesi için.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
üçün beşin o kadar önemi yok
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
fazla abanırsanız bijon anahtarını yamultur ya da kırarsınız merak etmeyin :)
önce bütün hepsini elinizle sıkın, sonra anahtar ile bir tanesini zorlamadan rahat bi şekilde sıkın, daha sonra karşısındakine geçin yukarıda roverci nin dediği gibi en sonunda da yine karşılıklı sıra izleyerek hepsini sıkarsınız...
sıkmaktan korkmayın, bence bijon anahtarı daha erken pes edecektir :)
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Fazla tork üretmeyen bir lastikçi tercih edin.