Merhaba. Fiat panda satın aldım. Şehir içi için gayet ideal olduğunu düşünüyorum. 44 kw bataryası var aracın ve yaklaşık 300 km menzil veriyor.
Gelelim esas soruma. Aracı evdeki prizden garaja çekeceğim kablo ile şarj etmek istiyorum. Ama bilen, anlayan arkadaşların desteğine ihtiyacım var.
Malzemeler şöyle; 1) 55 yıllık bir bina (tesisatı ona göre hesap edin) ama iç tesisat evi aldığımda komple yenilendi 2) Garaja mesafem 15 metre civar. 3 x 4 mm TTR kablo almayı düşünüyorum. 3) Elimde 10 ampere kadar destek veren VW'den çıkan bir tip iki şarj cihazı var. Şunun gibi bir şey
İsteğim: Şarj süresi hiç önemli değil. İsterse 48 saat takılı kalsın. Bu araca en basit ve güvenli şekilde nasıl şarj ederim desteklerinize ihtiyacım var.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
hocam elektrikte zayıf halka kuralı geçerlidir yani siz 3x1.5 kabloya 3x 4 taksanız yine 1.5lik akım çeker veya zayıf halkayı yakar.
o yüzden saate gelen hatta bakın saatten veya sizin ana giriş kaçlıksa oradan alabileceğiniz maks hattı çekin bina eski 3 faz olduğunu sanmıyorum 3 fazsa çok iyi 3 faz çekersiniz yani alttapıya bakacaksınız.
Dagıtıcı altyapıyi iyileştirebilir yakınlarda 3 faz varsa
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Yazacaklarımı, tesisatınızda sorun olmadığını varsayarak yazıyorum.(Tesisatınızı yenilettiğiniz için ) Elinizdeki şarj cihazı maksimum 2,2 kW gücünde sizin söylediğinize göre. Bu da bir fırın veya ütü kadar. Hatta daha düşük. Bu nedenle bunu mevcut tesisatınızla ek bir işlem yapmadan sorunsuz bir şekilde kullanabileceğinizi düşünüyorum. Ancak tesisatınız yenilenmiş olmasına rağmen güvenli olmayabileceğini düşünüyorsanız yada ileride daha yüksek şarj hızına sahip cihaz (3,5, 7,11 veya 22 kW) kullanabilirim derseniz yukarıdaki arkadaşın dediği gibi saatinizden garaja ayrı bir hat çektirmek daha güvenli olur bence.
Çok teşekkür ederim cevaplarınız için. @rayli82 @std350
Evet aslında bir kettle kadar. Ortalama 2000 w bir kettle 9 amper çekiyor. Ben kettle çalışırken kazanlı ütüyü de çalışrabiliyorum evde. Diğer elektrikli cihazlar da açık. Hiç sigorta atmadı ya da başka bir sorun yaşamadım.
O zaman uzatma kablosu alıp deneyeceğim ben bu işi. Teşekkür ederim desteleriniz için.
Cihaz 8 amper verse; 220 x 8 = 1,7 kw eder. o da 44 kw bataryayı 26 saatte şarj eder gibi duruyor. Gayet makul benim için haftada bir taksam yeter de artar bile.
Gelelim esas soruma. Aracı evdeki prizden garaja çekeceğim kablo ile şarj etmek istiyorum. Ama bilen, anlayan arkadaşların desteğine ihtiyacım var.
Malzemeler şöyle;
1) 55 yıllık bir bina (tesisatı ona göre hesap edin) ama iç tesisat evi aldığımda komple yenilendi
2) Garaja mesafem 15 metre civar. 3 x 4 mm TTR kablo almayı düşünüyorum.
3) Elimde 10 ampere kadar destek veren VW'den çıkan bir tip iki şarj cihazı var. Şunun gibi bir şey
İsteğim:
Şarj süresi hiç önemli değil. İsterse 48 saat takılı kalsın. Bu araca en basit ve güvenli şekilde nasıl şarj ederim desteklerinize ihtiyacım var.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.