| İzmir'deyiö 3-4 gündür yaşıyorum. Şu anda başladı mesela. |
| Samsun 1000mbit aynı sorun şu an bende var. Maksimum 40mbit aliyorum |
|
Merhaba arkadaşlar aynı durum bende de söz konusu İstanbul-Ataşehir bölgesindeyim benim de akşam 20.00-00.00 arasında yüksek pingim oluyor , internet kullanılamaz hale geliyor . Neredeyse 2 ay oldu hala yaşıyorum bu sıkıntıyı bant daraltma ve internet kesintilerinden sonra başladı , ne denediysem olmadı , Statik ip bile aldım fayda etmedi , bölgemdeki tek fiber altyapıda maalesef superonline , Cgnat havuzu veya yurtdışı rotalarıyla ilgili deniyor , tamam ama müşteri hizmetlerini aradığımda da yardım eden yok , ne ip havuzum değişiyor , ne yurtdışı çıkış rotam , hoş yurtiçi rota da sorunlu ya , şu son 2 ay da mühendis oldum araştırmaktan , okumaktan , incelemekten , eve gelen teknik destekten daha çok bilgim oldu. Ama bu durum artık çok can sıkmaya başladı. Simetrik internet kullanmıyorum , ama attığım görsel durumu açıklar. Pingim normalde 4msden yukarı çıkmıyor. İndirme hızım 940mbpsye sabit normalde ve upload 70 mbps sabit. < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
| bu konuda birşey yapmalıyız topluca iletişime geçerek , gerçekten en yüksek hız bağlantıyı veren sağlayıcı olarak diğer internet sağlayıcılarının daha düşük ping vermesi yüzünden çok ciddi müşteri kaybına uğruyorlar farkında değiller |
| Doğru , şahsen fiber de başka bir alternatifim olsa 1 dk düşünmicem geçicem . Ama alternatifim yok diye de bu durumu kabullenemem |
|
Saat 19:47 yine başladı. Şu an mesela Steam'e web üzerinden girdiğim zaman oyunların fotoğrafları dahi yüklenmiyor :D < Resime gitmek için tıklayın > |
| Çok fazla kişi bu konuda aynı sorunu yaşadığını belirtirse bir önyazı hazırlayacağım. Cimer üzerinden BTK'ya şikayette bulunabilmek için. Konuyu görüp de aynı sorunu yaşayan arkadaşlar varsa lütfen yeşillendirsin. |
|
Akşamları bir oyun keyfimiz var sağ olsunlar onun da içine ediyorlar. İş bilmez herifler. < Resime gitmek için tıklayın > |
|
Son birkaç aydır (belki de daha fazla bu süreden önce aile evinde olmadığım için bilmiyorum) akşam saatlerinden gece 2 civarına kadar yurtdışı hangi IP'ye çıkarsam çıkayım yüksek ping, latency ve paket kaybı yaşıyorum. Frankfurt sunucularına bağlanarak oyun oynayayım diyorum 250ms, Sofascore, Kick.com gibi yurtdışı lokasyon sitelere girmeye çalışıyorum site 1-2 dakikada yükleniyor, canlı yayınlar 720p'de bile sürekli donuyor, Instagram Reels kalitesi 360p, Twitter'da fotoğraflar yüklenmiyor. Fakat yurtiçi lokasyon hangi site olursa olsun hiç problem yok, mesela donanımhaber forum tak diye açılıyor :) Superonline kullanıp da bu sorunları yaşayan arkadaşlar konuyu yeşillendirirse sevinirim. Manisa FTTH İzmir PoP üzerinden çıkıyorum. Edit: BTK'ya bu tarz bir yazı yazdım. E-devlet üzerinden BTK Şikayet yazarak sayfaya girebilirsiniz. Konu: Turkcell Superonline Yurtdışı Bant Genişliği Kısıtlaması ve Hizmet Kalitesi Hakkında Şikayet Sayın Yetkili, Turkcell Superonline firması üzerinden FTTH (Fiber to the Home) altyapısı ile internet hizmeti almaktayım. Ancak yaklaşık son birkaç aydır her akşam saatlerinde (özellikle 19:00 - 01:00 arası) yurtdışı çıkışlı bağlantılarda ciddi performans sorunları yaşamaktayım. Sorunlar şu şekilde özetlenebilir:
Tarafıma sunulan hizmetin, sözleşmede belirtilen niteliklere uygun şekilde sürdürülemediği kanaatindeyim. Şirketin taahhüt süresi dolmadan hizmet iptali talebime karşılık, “kampanyadan yararlandığınız indirimlerin bedelini ödemeniz gerekmektedir” denilerek yaklaşık 3.900 TL tutarında cayma bedeli talep edilmiştir. Ancak, hizmet kalitesi sözleşmede belirtilen standartları karşılamadığı için bu ücretin talep edilmesini haksız bulmaktayım. Bu nedenle,
|
| Hocam bu sorun sadece superonline değil turk telekomdada aynı izmir lokasyonundayim bende.Hatta turk telekom üzerinden cumartesi akşamı özellikle test ettim pingler berbattı gs bjk mac bakamadım internet bağlantısı bile bir ara gitti yani..Yazın bu sorunlar yoktu özellikle okullar açıldıktan sonra acayip seviyede yükseldi. |
|
Benzeri benim başıma gelmişti https://forum.donanimhaber.com/aws-84-7-paket-kaybi--154373418 Superonline geldi, hiç anlamayan bir eleman trace aldı yolladı vs. Çözüm yok tabi. Ama bunları yaparken başka birinde de oldu adam kendi buldu sorunu diye bir laf oldu. Bende mtr ile trace edip seabone italyan pop noktasından geçerken kayıp olduğunu tespit ettim. onların looking glass üzerinden kendi ip adresimi pingleyince de bariz paket kaybı görünüyordu. Superonline ile uğraşmadım, Seabone da son kullanıcıyı muhatap almıyordu. Websitelerim için fastly kullandığım için onlara mesaj attim, websiteme kayıp oluyor diye. Nerde kayıp yaşandığını ilettim. Onlar iletişime geçip superonline günlerce çözemediğini iki saatte düzelttiler. tavsiye başlıklarında da aynı şey için uyarıyorum. çalışırken iyi kötü idare ediyor, ama bunun gibi bir sorun çıktığı anda geçmiş olsun. mtr ile kayıp/yavaşlık olan rotalara bakın. sorunun kaynağı yoğunluk değil de sorunlu bir pop ise belki çözdürebilirsiniz. bu arada hız düşmesi demek daraltma olmayabilir, paket kaybı varsa da hız otomatik düşer. sizin işiniz olmasada sorunu sağlıklı tespit ederseniz çözülme şansı artar. |
| Bayağı bir IP adresi üzerinden kontrol ettim zaten hocam. Sorun direkt superonline tarafında başlıyor, İzmir PoP'a geldiğim anda paket kaybı, jitter ne varsa hepsi orada başlıyor. Ben bu sorunu dile getirdiğimde klasik iş bilmez müşteri temsilcisi cevabı alıyorum zaten "Bir sorun göremiyorum isterseniz ücretli bir şekilde arıza ekibi gönderelim" Adam gelip benim evimdeki routerın FW'sini güncelleyecek bir de Speedtest atacak sorun yok deyip gidecek :D |
|
izmir pop pinglediginizde paket kaybı var mı? farklı saatlerde düzeliyor mu? ben de mecbur kullanıyorum ama böyle işte... çalışırsa ne ala. speedtest izmir node brnv01.hizinitestet.com, bunu kendiniz pinglediginizde sorun var mı? antalyadan sorun yok --- brnv01.hizinitestet.com ping statistics --- 40 packets transmitted, 40 packets received, 0.0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 8.239/8.653/9.132/0.191 ms izmir'den çıktıktan sonrayı kastediyorsanız, hangi servis ile hangi ülkeye çıktığını bulmak bir sonraki adım. |
| hocam genel olarak peki ne tavsiye ediyorsunuz ? örneğin benim sorunum 1000 mbit internet kullanmama rağmen örneğin fc 26 oyununda diğer internet sağlayıcıları 50mbit-100mbit ile bile 30 35 ping verirken , superonline'nın nerdeyse 55 65 arası ping değeri vermesi |
| Bende Fc26 oynarken saat 20.00 den itibaren bir başlıyor 70-120 ms , 00.00 a kadar devam ediyor , bazen oyundan atıyor bağlantı hatasından , 2 ay önce olmayan sorun şimdi olmaya başladı 5 senedir de kullanıyorum ilk defa böyle bir soruna denk geldim |
|
bende genel olarak bunun superonline kaynaklı olduğunu düşünüyorum dediğim gibi diğer operatörlerde 30ms alırlarken ben 1000 mbit ile 55 65 alıyorsam bir problem var ama nasıl çözeceğimi bilmiyorum bize superonline da durumdan anlayan birisi lazım ve ona bu durumu açıklamamız lazım ,sırf bu yüzden yayıncılardan düşük ping görüp diğer operatörlere geçen bir sürü insan var superonline'ı bırakarak |
| Evet , bilen birisi lazım , müşteri hizmetlerinden sürekli aynı çözümü dinlemekten sıkıldım. |
|
son bahsettiğiniz sorunlar rota ile alakalı. superonline belki 5-10 senedir bu konuda en kötü isp. arabayla anadolu yakasından avrupa yakasına giderken bursa üzerinden gitmek gibi yollar izler. bunları asla sorun olarak kabul etmez, düzelmez. düşük gecikme önemli ise en temizi hıza bakmadan farklı isp geçin. |
| Bulunduğum bölgede maalesef fiber altyapı sadece superonline :( |
Manisa FTTH İzmir PoP üzerinden çıkıyorum.
Edit: BTK'ya bu tarz bir yazı yazdım. E-devlet üzerinden BTK Şikayet yazarak sayfaya girebilirsiniz.
Turkcell Superonline adlı servis sağlayıcı üzerinden FTTH altyapı ile internete çıkmaktayım. Fakat istisnasız her akşam saatlerinde yurtdışına çıkış yaptığım bağlantıların %90'ında yüksek gecikme ve paket kaybı gibi sorunlar yaşıyorum. Yerel bağlantımda hiçbir sorun yok, kablo ile bağlıyım. Sosyal medya platformları, yurtdışı sunucusu bulunan oyunlar, streaming platformları gibi çeşitli bağlantılarımda yaşadığım sorun asla çözülmüyor ve bu durumdan internetteki teknoloji forumlarında şikayetçi olan yüzlerce kullanıcı var. Turkcell Superonline tarafından her akşam uygulanan yurtdışı bant daraltmasından şikayetçiyim. Aboneliğimi sonlandırmak istediğim zaman bugüne kadar yararlandığınız indirimlerin bedelini ödemek zorundasınız deyip taahhüt cayma bedeli ücreti çıkartıyorlar. 3 aydır kullandığım internet hizmetinden 3900TL cayma bedeli çıkarttılar. İnternet hizmetimin cayma bedeli olmadan sonlandırılmasını rica ediyorum, ilgili servis sağlayıcı firmadan yeterli hizmet vermediği için şikayetçiyim.
Edit 2:
Güncel olarak paketimi 200Mbps'ye yükselttim, statik IP aldım, localdeki kablomu sıfır Cat6 ile değiştirdim sonuç yurtdışı çıkışları hala patlak, ülke içi bağlantılarda bile 35-50msleri görüyoruz ki bu hiç normal bir şey değil. Artık ülke içinde bile bant daraltma yapılıyor bu arada testler akşam saatlerinde değil 17.00'da yapılmıştır. ExitLag ile oyunlarda bir nebze de olsa kurtuldum fakat sabit şekilde 2-5ms arası jitter sürekli oluyor. OpenWRT destekli routerım var fakat bu domuz superonline data şifresini vermediği için kullanamıyorum.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Battlefield 6'da sol üstteki latency ikonu gün boyunca hiç gitmi
< Resime gitmek için tıklayın >
yor, 3-4 saat oynadım 1 round bile temiz latency olmadan oynayamıyorum. Rezilliğin evladı superonline.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi potato_ambassador -- 30 Ekim 2025; 17:7:13 >