Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
10
Cevap
298
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Dvr-Ağ geçidi sorunu
H
geçen yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Merhaba, çalıştığım yerde fiber İnternete geçti ve TT nin tp-link ac1200 modem/router ını kurup gittiler.
Çok sayıda cihaz olduğu için tplink tl-sg1024de switch üzerinden bağlı DVR(cenova-analog 16 kanal) switch e takınca tüm pc lerde ve diğer cihazlarda İnternet gidiyor.
Modemden kontrol edince de dns adresleri kaybolmuş oluyor.
Nerede yanlış yaptığımı bulamadım.
Dvr ın ağ geçidi bilgisini değiştirince bu sorun olmuyor. Ama dış adreslerden dvr bağlanıp görüntü alamıyorum.
Her türlü fikre açığım.
Sadece modem in dhcp ayarları kısmında
"ağ geçidi 192.168.1.1" bilgisini değiştirmeye cesaret edemedim.
İnternetin komple gitmesi yada modemi yeniden kurmak gibi bir riske giremedim. Kurulum bilgileri bende yok.
Yardımınızı ve Fikirlerinizi bekliyorum. Teşekkürler.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

H
geçen yıl
Çavuş
Konu Sahibi

+++



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

H
geçen yıl
Çavuş
Konu Sahibi

+++



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

F
geçen yıl
Yarbay

Merhaba dvr statik ip de olup tplink router ile aynı ip yi kullanıyor olabilir mi ?
Şunu bakın derim router ip adresi statik mi dhcp den mi alıyor.

+dvr ip adresi nedir ve yapılanması nasıl bunu görmeniz lazım.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
geçen yıl
Er

Selam, en olası çözüm DVR'nin ağ geçidini değiştirmek olabilir. Bu durumda DVR ağ geçidini modem/router'ın IP adresi olan 192.168.1.1 olarak ayarlayarak denemelisiniz.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
geçen yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Merhaba, cihaz modem içindeki ip rezervasyon ile sabitlendi.
DVR içerisinde otomatik ip al ve otomatik dns olarak ayarlı.
Cevabınız için teşekkür.
Sorun çözülebilmiş değil.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @FiréLord
H
geçen yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Tt ile görüştüğümde kendilerini ilgilendiren birşey olmadığını sistemden kontrol ettiğinde internet kesintisi gözükmediği söylediler.
Sorun zaten modemde İnterneti gitmesi değil dvr takılınca pc lerde dns probe ile ilgili hata mesajı veriyor chrome.
Cevabınız için teşekkürler.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @serhat_00
F
geçen yıl
Yarbay

dvr ip adresini sabit mi dhcp den al olarak mı işaretli ip çakışması gibi bir sorun var sanki. dvr ip adresini dhcp den al yani otomatik al olarak işaretlenmiş olması lazım ki net anlaşılsın


Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
geçen yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Merhaba, dvr üzerinde dhcp ve dns otomatikte.
Mesajınız için teşekkürler.
DVR ı taktıktan bağlayınca bazen hanen bazende 1-2 saat sonra bu sorunlar yaşanıyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @FiréLord
C
geçen yıl
Binbaşı

Merhaba;

Modem:
Statik IP : 192.168.1.1
Subnet : 255.255.255.0
Gateway : 192.168.1.1
DNS : 8.8.8.8
DHCP : Açık
DHCP Havuz: 192.168.1.10 - 192.168.1.200

DVR:
Statik IP : 192.168.1.2
Subnet : 255.255.255.0
Gateway : 192.168.1.1
DNS : 8.8.8.8
DHCP : Kapalı


Kolay gelsin.



L
geçen yıl
Çavuş

Bu tür bir ağ yapılandırması sorunu, genellikle ağ cihazlarının doğru yapılandırılmasına ve ağ geçitlerinin (gateway) doğru şekilde belirlenmesine dayanır. Sorununuzu çözmek için aşağıdaki adımları deneyebilirsiniz:
  • Ağ Geçidi (Gateway) Ayarları: Modeminizin ağ geçidi ayarlarını değiştirmeden önce, modeminizin yönetim arayüzüne erişin (genellikle tarayıcınızda 192.168.1.1 veya 192.168.0.1 gibi bir adresi ziyaret ederek erişebilirsiniz). Bu arayüzde, ağ geçidini değiştirmeden önce mevcut yapılandırmayı kaydedin veya bir yedek alın.
  • DVR Ayarları: DVR'ınızın ağ geçidi ayarlarını değiştirmeniz gerekiyorsa, doğru ağ geçidi adresini (gateway) ayarlayın. Bu genellikle DVR'nin yönetim arayüzünden veya DVR'ye bağlı bir bilgisayar üzerinden yapılan bir konfigürasyon aracılığıyla yapılabilir.
  • IP Adresi Çakışması Kontrolü: DVR'nin ağ geçidi ayarlarını değiştirdikten sonra, DVR'nin IP adresinin diğer cihazlarla çakışmadığından emin olun. Ağınızdaki diğer cihazlarla çakışma durumunda, bu tür bir sorunlar yaşanabilir.
  • DNS Ayarları: DVR'nin DNS ayarlarını kontrol edin ve gerekirse değiştirin. Modeminizin DNS ayarlarını kullanmayı deneyebilirsiniz.
  • Ağ Cihazlarının Yeniden Başlatılması: Modeminizde ve switch'te yapılan herhangi bir değişiklikten sonra, tüm ağ cihazlarınızı (modem, switch, DVR, bilgisayarlar) yeniden başlatın. Bu, yapılan değişikliklerin etkili olması için gereklidir.
  • Ağ Güvenliği Ayarları: DVR'nin ağ geçidi değişikliklerinden sonra, ağ güvenliği ayarlarını kontrol edin ve gerekirse yeniden yapılandırın. Güvenlik duvarı ayarlarını kontrol edin ve DVR'nin istenen bağlantıları yapmasına izin verildiğinden emin olun.
Eğer bu adımları takip etmenize rağmen sorun devam ederse, modeminizin DHCP ve ağ geçidi ayarlarını değiştirmeden önce, modeminizin teknik desteğiyle iletişime geçmeniz önerilir. Ayrıca, DVR'nizin teknik desteğiyle iletişime geçerek, doğru ağ ayarlarını yapılandırmak konusunda yardım alabilirsiniz.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.