1. sayfa
enjektörleri eski yerine alın ve o ustanın önünden bir daha geçmeyin. |
enjektörleri eski yerine alın ve o ustanın önünden bir daha geçmeyin. |
Bir sürü sebebi olabilir mesela motora yeteri kadar hava gitmez ise de mazot verimli yanamaz ve duman atılır. Bir de özel değilse hangi şehirdesiniz, eğer Ankara'da iseniz hangi sanayi sitesinde işlem yaptırdınız öğrenebilir miyim? |
Çok haklısınız ancak başkasına elletme konusunda da kararsızım. Yakın zamanda bir abimiz başka bir ilde sanayide 7500 TL masraf ederek 2006 model Ford Cornet aracının yüksek basınç pompasını sıfırladı ve çok memnun kaldı. Yine de götürüp göstermekte fayda var. |
Hava filtresini falan değişeli 1000 km. bile olmadı hocam. Araç bence hava alıyor. Zaten çekiş düşüklüğü sadece duman attığı sırada oluyor mesela bazen 20-30 km. yol yapıyorum. Yol bilgisayarını hep anlık yakıt tüketimi konumunda kullanıyorum. Bir bakıyorum tüketim 5.5- 6.0 lt./100 km. bulmuş ancak rampa çıkmıyorum, önden şiddetli rüzgar almıyorum araç da yüklü değil. O ara dikize bakıyorum yoğun bir şekilde dikize yansıyor beyaz duman. İlginçtir o ara hararet de göstergede çeyreklerde oluyor. Ben Giresun'dayım hocam. Bulancak sanayide yaptırdım. |
Sebebini böyle yazarak bulmak zor olur sanırım, kontrol edilmesi lazım. Enjektörlerle ilgili olabileceği gibi hava ile ilgili de olabilir. Hava filtresi hariç sensörler sıkıntısız çalışıyor mu bakıldı mı ? Veya emme manifoldu temizlettiniz mi hiç? |
Çalışmayan tek sensör MAF yani akışmetre. Onu takınca da çekişten düşürüyor aracı. Turbo emiş hortumu da patlak olduğu için şimdilik onu ellemek istemedim. Emme manifoldunu hiç temizletmedik, enjektör yapıldıktan sonra böyle olduğu için enjektöre yoğunlaştık. MAP sensörünü bir söküp durumuna bakmakta fayda var o zaman hocam. Direkt manifolda bağlı olduğu için. |
hocam şuan enjektörlerin düzgün çalışmıyor her enjektörün ecuda kayıtlı kodu var ona göre püskürtme yapıyor. en yakın zamanda eski haline getirin. |
Edit: Gerçi ilk mesajda enjektörcüsü ve motorcusu valf değişimi sonrası "kodlanması gerekmez" demiş "ben kodladım zaten yerleri değişince" dememiş demek ki enjektörcü kodlamamış... |
Eski haline getirince düzelmezse 250 TL verip kodlatsam mı hocam? Çünkü çok bilgi kirliliği var gerçekten. Hem enjektörcü hem de motorcu kodlanmaya gerek yok diyor. Youtube'daki bir çok usta da enjektör yaptıkları araçları kodluyorlar. |
Aynen öyle hocam. Dip gazda da bariz şekilde duman atıyor o kadar bişey değil diyor adam ya. Motorcu usta da enjektörden yapar diyor. Enjektörün kodlanması mı gerekli ustam diyorum yok ondan olmaz diyor. Şaşırdım vallahi. |
tek yapmanız gereken 3 ve 4. enjektörlerin yerini değiştirmek ya da bilgisayara bağlayıp 3 ve 4. enjektör kodlarını birbirleri ile değiştirtin. |
Bana da en mantıklı seçenek bu geliyor hocam. Düzelmezse de artık diğer çözümleri deneyeceğiz. |
Güncelleme: Beyaz duman sorununu ve ilk çalışmada aşırı hanttallık sorununu çözdük. 2 hafta önce işin ehli denilen ustaya aracı götürdük. Enjektörleri hemen teste soktular ve çok şaşırdılar. İlk tepkileri bu araç yürüyor mu abi bu enjektörleri kime yaptırdınız dediler. Ben de durumu izah ettim. Ustanın açıklamasından anladığım kadarıyla bu enjektöre 0.83 olması gereken valfler 0.15 gibi bir şey takılmış. Bu valfler kesinlikle bu enjektörün değil dediler ve 4 enjektör için 2800 lira fiyat verdiler. Tabii ki bu fiyat bize yüklü gelince usta madem birini yapalım mutlaka çünkü hiç püskürtmüyor o da 700 lira olur dedi. Beyaz dumanın da gideceğinin ve çekişin düzeleceğinin güvencesini verince biz de yaptırdık. Sonuç olarak araç şuan hiç beyaz duman kara duman vs. atmıyor. Çok farklı bir araç oldu gerçekten. Ayriyeten mazot filtresinin kapağından ve filtreden rail pompasına giden hortumun diplerinden hafif mazot terlemeleri vardı onları da yaptırdık. Son olarak da bilgisayara bağlayıp değerlerine bakıldı ve arızalar silindi. İşlem başarıyla tamamlandı. Dipnot: Bu araçlarda enjektör kodlaması olmuyormuş. |
arkadaşlar usta değişim - değişecek vs dediğinde , yetkili servisten muhakkak fiyat alın. genelde ustalardan daha ucuza yapıyorlar ve ustaların orjinal dediği genelde orjinal olmuyor. şimdi ararsanız yetkili servisi 4 enjektor fiyatını+ işçilik sorun anlayacaksınız ne dedediğimi. |
Haklısınız hocam. İlk başta yetkili servise gidip arıza tespiti yaptırmalıydık 100 TL gibi bir ücreti vardı. Ancak bu enjektör konusunda gerçekten bilgi kirliliği çok fazla. Kimisi ısıtmalarda sorun var kırılmadan çıkarsa bujiler hariç 250 TL işçilik alırım kırılırsa 250 TL birini çıkarması diyor kimisi kodlanacak 250 TL diyor gerçekten Allah adamı bunların eline düşürmesin. |
Enjektörleri eski yerine alın, sonra orijinal cihaz ile Fiat servisinde değerlere baktırın. Ondan sonra ne yapılacak ise yapılır. Servise giderken de yanınıza Linea enjektörlerini alın, sorun varsa orada onları takarlar. |
1. sayfa
Şimdi geç çalışma sorunumuz yok ancak havalar sıcak olmasına rağmen ilk çalışmada yoğun bir beyaz duman atıyor ve çekiş düşük. Ancak ısınınca çekiş düzeliyor ve yükte duman atabiliyor. Enjektörcü şimdi de enjektör memende arıza vardır diyor. Ancak enjektörler yapılmadan önce böyle bir sorun yoktu. İlk başta ısıtma bujilerinden olsa diye düşündük ancak motor sıcakken de yapınca onu eledik.
Paragraf çok uzun oldu farkındayım ancak tüm aşamaları böyle uzun uzun anlatmak istedim sorunun net görülebilmesi açısından. Şimdi sormak istediğim:
Kısa özet: Aracımıza enjektör yaptırdık, yaptırmadan önce hiçbir sorun yokken şimdi ilk çalıştırmada yüke bindiğinde yoğun olmak üzere ısınınca da yüke bindiğinde aynadan da görülebilecek şekilde beyaz duman atıyor. Sorun ne olabilir? Bu arada dumanın kesinlikle yağ dumanı değil. Yağda hiç eksilme yok ve mavimsi değil. Ayrıca çok yoğun bir şekilde geniz yakıyor. Yani mazot kokusu.