bende 1995 model 60s var. Benzin konusunda oldukça iyi. Ancak benim arbamda hiçbir özellik yok. Bu yüzden hiç rahat değilim. Şunu söyleyebilirm 165000 kmde motor veya başka bir aksamıyla (elektrik aksamındaki ufak tefek hariç) ilgili ciddi bir sorun yaşamadım. (Sonuç olarak çok da fazla bir aksam olmadığı için sorun çıkmaması da normaldir herhalde. ) Ne bir yolda kaldım ne de başka birşey. Bu yüzden önerebilirim. |
|
uno alacaksan bence 70s ine bak. lpg takılınca 60s in yokusta bayıldığı söyleniyor. ama ben 70s ile rampayı jet gibi çıkıyorum. çok fazla konfor yok arabada. ama yakıtı hesaplı geçen ölçtüm. 117 yakıyorum. hem de bayağı acemiyim. devrinde çok kullanamıyorum. şehiriçi bineceksen ideal bir arab. ayrıca uno kulubumuz var. oraya bekleriz. http://forum.donanimhaber.com/m_13521699/tm.htm |
|
60s italyan malı. Bir zamanlar benim hayalimdeydi bu araba. ama olmadı, lada samara aldık biz. bugün 10 milyar param olsa, illa ki de uno alacaksam, gider italyan olanı yani 60s i alırım ben. |
|
yedek parça sıkıntısı ceken kişilere rastladım forumda ne derece öyle tam bilmiyorum ama parçaları 70 s kadar bol ve ucuz değilmiş. 70 lere motor hacmi küçük diye ekonomik olacagını sanmıyorum çünkü aynı kasayı 1100 e göre 1400 daha kolay taşıyacak.taşımada zorlanmayacagı için de 70ler ile 60 lar arasında yakıt ekonomisi açısından fark olmayacagını düşünüyorum. |
60 s lerde kullanılan 1100 motor fire motordur düşük devirlerde yüksek çevirme gücü üretir ve 70s den oldukça ekonomik benzin tüketim değerleri verir..çekişi de yüksektir..son hızda da problem yoktur... Fiat - Uno 60 S Tüm Teknik Veriler Karoser ve Boyutlar Karoser Tipi 4/5S HBK Dingil Mesafesi 2362 mm (93 in) Ön İz Genişliği 1345 mm (53 in) Arka İz Genişliği 1300 mm (51.2 in) Uzunluk 3689 mm (145.2 in) Genişlik 1562 mm (61.5 in) Yükseklik 1405 mm (55.3 in) Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1.56 Ağırlık 760 kg (1674 lb) Hava Sürtünme Katsayısı 0.3 Motor Özellikleri : Motor Üreticisi Fiat Motor Yeri Ön Motor Yerleşimi Enlemesine Motor Yapısı Soğutma Türü Su Motor Tipi SOHC Silindir Sayısı ve Yerleşimi S-4 Silindir Başına Subap Sayısı 2 (toplam 8 adet) Motor Hacmi 1108 cc (67.61 cu in) Çap 70 mm (2.76 in) Strok 72 mm (2.83 in) Çap / Strok Oranı 0.97 Silindir Başına Düşen Hacim 277 cc/silindir (16.9 cu in/silindir) Krank Ana Yatak Sayısı 5 Sıkıştırma Oranı 9.6 : 1 Yakıt Besleme Tipi 1 We carb Hava Besleme Türü Normal Kompresör Tipi - İntercooler Türü Yok Katalitik Konvertör Yok Maksimum Motor Gücü 57 HP (42.5 kW) Maksimum Güç Devri 5500 d/d Maksimum Tork 89 N.m (65.7 lb.ft , 9.1 kg.m) Maksimum Tork Devri 3000 d/d Maksimum Güç Devrinde Tork 73.8 N.m (5500 d/d) Güç / Ağırlık Oranı 75 HP/ton (55.9 W/kg) Güç / Motor Hacmi Oranı 51.4 HP/litre (38.4 kW/litre) Performans 0 - 100 km/h 13.9 s 0 - 1000 m Hızlanma 35.6 s Son Sürat 155 km/h (96.3 mph) Şanzıman ve Aktarma Şanzıman Türü 5M Son Vites Dişlisi Oranı 0.78 : 1 Son Dişli Oranı 3.73 : 1 Aktarma FWD Direksiyon Türü rack & pinion |
|
yorumlar için çok teşekkürler.. havnitekin, bu bilgilere ulaşamamıştım hiçbi yerden, çok teşekkürler.. sanırım 60S mantıklı.. yalnız yine sorum var: devir saati yok bildiğim kadarıyla, takılabiliyo mu? bi de, yedek parça sorunu olduğunu duydum, ne kadar doğru? |
|
Hocam beni bir önceki arabam 60s di,şimdi 70s UNO m var.Sana kısaca tecrübelerimi ve kendi fikrimi aktarayım. 1-Benim 60s im benzinliydi ve çok ekonomik ve çekişi çok güzel bir arabaydı o açıdan hiç problem yaşamadım. 2-Kullanması çok kolay,üzerinde aksesuar olmasada(elektrikli cam,hidrolik direksiyon gibi)çok keyifli bir arabaydı 3-Ancak arabanın parça sıkıntısı var sana başıma gelenlerden birkaç örnek vereyim neden onu satıp 70s aldığımı daha net anlarsın; 60s buji kablosu:70 ytl 70s buji kablosu:14 ytl 60s üst kapak contası:75 ytl 70s üst kapak contası:10-15 ytl 60s hava filitresi: 24 ytl 70s hava filitresi: 4-5 ytl Tüm bunların yanında birde parçanın bulunmaması gittiğin tamircinin-servisin arabayı görünce ağız burun kıvırması cabası. |
bu farklar çok fazla yaa... peki tüketim nasıl 70s'in? bide şu vites kolunun daha yukarıda olması olayı nedir? |
Tabiki 70s daha fazla tüketiyor ancak hesap edersen parçaya verdiğim parayla zaten aradaki fark rahatlıkla kapanıyor Arkadaşların bahsettiği vites kolu olayı şöyle;60s lerde vites kolunun çevresini kaplayan bir konsül olmadığı için yalnızca uzun bir vites kolu görürsün fakat 70s lerde plastik bir konsülle kaplandığı için vites kolu daha kısa ve daha şık durur.Ayrıca benim 60s de en sinir olduğum şeylerden biri de arabada telefon anahtar vs.gibi şeyleri koymak için hiç bir bölme yoktu.70s de ise vites kolunun hemen önüne geniş bir bölme var ve bu enazından benim çok işime yarıyor |
bu durum eskidendi.... tofaş'ın 1.2 8 v motorlarının pekçok parçası 60 s lere uyumludur...üstelik hava filtresi vb gibi pek çok parça da ucuzlamış bulunmaktadır...ayrıca 60s in motoru panda da vardır ve türkiyedehalen satılmaktadır... |
havnitekin, arabayı al illaki diyosun yani saol gerçekten verdiğin bilgiler süper.. peki şu daha üst modellerdeki vitesin altındaki parça hakkında düşüncen nedir? 60S'e kolay uygulanabilir mi? çünkü bi tek o vitesin duruşu hoşuma gitmiyor o araçta.. bide devir saati takılabilir mi? devir saatsiz yapamam ben |
| devir saati her araca haricen takılabildiği gibi 70 s de kullanılan komple km saati de bulunabilir..ancak biraz pahalı olabileceğinden hurdacılar sitesinden de bulunabilir...70 s lerdeki vites kolu da fiat parça listesinde görülüyor...yetkili servislerde pahalıya mal olabilir..ancak piyasadaki parçaçılardan,ya da hudacılar dan bulunup uygulanabilir sanıyorum.... |
|
devir saatini orjinalini bulmak yerine modifiyecilerin kullandığı harici devir saatlerinden düşünüyorum. o yüzden sordum, normalde devir saati olmadığından, onu bağlamayı becerebilirler mi diye |
oto elektrik servisleri kolayca monte edebilirler.. |
fircam,parada zevkte senin,ben yalnızca başıma gelenleri seninle paylaşmak istedim. Havnitekin'bunlar eskiden oluyodu'demiş ama benim anlattıklarım çek değil geçen sene başıma geldi.Yine de uno yu çok sevdiğim için 60s i satıp 70s aldım.Tabi karar senin her ne alırsan hayırlı olsun . |
|
bu 60s'in parça sorununu bugün 3 kişiden daha duydum, ve bu haftaki autoshow dergisinde onno usta'ya biri sormuş, 60s'im var, motor yenilenicek, parçaları yurtdışından gelmesi gerekiyo dediler doğrumu diye; onno usta da yerine bi yöntem önermemiş, doğru olduğunu beklemesi gerektiğini söylemiş.. sanırım vazgeçiyorum 60s'ten.. |
| hocam aman sakın 60s e yanaşma. cevaplarda da söylendiği gibi ben şu anda 60s kullanıyorum. anlatılanlar doğrudur motoru çok seridir . az benzin harcar. ancak şanzıman motor bunlar çok maliyetli.bir servise girdim mi 100 den 200den aşağı çıkamıyorum. üstelik yetkili servislerde rakam iyice büyüyor. yeni pandanın motoru ile 60s in motoru arasında dağlar kadar fark var ve 60s e olan uyumlu parça sadece avans otomatiği o da şahinlerdeki otomatik. o da ne derece iyi çalışıyor orasını bilemiyorum. siz bence 70s i düşünün alacaksanız eğer. çünkü uno şehir içinde pire gibi bir araba her yere sığıyor kaporta aksamı ucuz sayılır ve küçük darbelerde içiniz yanmaz. sakın 60s almayın. |
Öncelikle 60 s sahibiyim gayet memnunum italyan olması kullanım rahatlığı veriyor çoğu insan direksiyonun hidrolik olduğunu sanıyor yani o kadar yumuşak ayrıca bi ay önce kapak jontası meksefe platin buji değişimi yaptım karbüratör ayarı yaptım parça fiyatlarına gelince 10 ytl ye jonta aldım yan sanayi orjinali kadar iyi sıkıntı da yok çünkü palio 1.2 lerinki birebir uyuyor motor küçük fakat çabuk devir alıyor iyi bakarsan uno lar arasında en kullanışlı olanıdır 140 lira civarı yakıyorum yokuşta falanda bayılmıyor keçi gibi gidiyor istanbul trafiğinde 200 le gitme gibi bir ihtimalimi,z yok ferrarin olsabile trafik yoğunluğundan sürat yapamıyorsun 140150 yi geçemedim trafikten dolayı ama eminimki 160 170 görür adam gibi ustayla çalış başın ağrımaz zira her çeşit insan var parçaların muadilleri var yetkili servis tabiki orjinal parça der albea da olsa pahalı olur sonuçta çok eğlenceli kullanımı rahat bir araba şirket palio sunuda kullanıyorum unocuğum kadar bana zevk vermiyor zaten fiat ın dünyada en çok sattığı ve klasiği olduğu modelidir.
|
|
bende devir saati taktırdım süper oldu tavsiye ederim yararlı bir modifiyedir eğer ana dolu yakasındaysan elif tuning hem satış hemde montaj yapıyor fiyatıda uygun 8000 devi,re kadar olanlardan taktırırsan yeterli olur http://www.eliftuning.com/index.php?p=list&k_id=57 |
araç hakkında detayları anlatabilirseniz sevinirim..
artıları, eksileri, yapılabilecek ekstralar, tavsiyeler, alırken/kullanırken nelere dikkat edilmeli vs..
LPG taktırmayı düşünüyorum bide bu konuda yorum alabilirim..
bide bi arkadaş daha üst modellerde vites kolunun kısa olduğunu söylemiş, ikisinin de fotoğrafını bulup koyabilirseniz sevinirim..
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.