ABD'den KBB (Kelley Blue Book) sisteminin (ozel bir firma), merkezi bir sekilde, hem alici hem de saticilar adina nasil otomobil fiyatlarini belirledigini, ve sistemin nasil saglikli calistigini paylasmak istiyorum:
KBB, kbb.com, Cox Automotive'in sahibi oldugu, ozel bir tesebbus. Hem saticilar hem de alicilar tarafindan itibari son derece yuksek olan bir merkezi otomobil fiyatlandirma sistemi. Sistem soyle calisiyor: Arac marka modelini, model yilini, donanim paketini, varsa ekstra donanimlarini, kilometresini, fiziksel kondisyonunu (kotu, orta, iyi, sifirindan farksiz ), ve hatta hangi eyaletin araci oldugunu giriyorsunuz. Ayrica satis yontemini giriyorsunuz, ornegin sahistan sahsa mi satilacak, yetkili bayinin garantili 2. el hizmetinden mi, normal galeriden mi, veya sahistan galeriye mi satilacak? Tum bunlari girdikten sonra KBB size aracin eder fiyatini veriyor.
Peki sistem nasil mukemmel isliyor? Hem arac alacak olanlar, hem de galeriler, bayiler vs. KBB'ye itibar gosteriyor. Gercekten galerileri dolasirken gordugunuz bir aracin ozelliklerini KBB'ye girdiginizde galerinin asagi-yukari ayni fiyati koymus oldugunu goruyorsunuz. Koymadiysa bile KBB fiyatini one surerek o fiyata cekmek fazlasiyla mumkun. Yani KBB'yi referans gosterdiginizde ederinden fazla para odeme ihtimali pek kalmiyor. Ama KBB ederinden dusugune almak mumkun, soyle ki: Ornegin KBB bir arac icin en yuksek fiyati bayiden satilma durumunda veriyor, cunku garantili olmasi etkisi vb. var, sonra galeriden, sonra sahistan satislar, en dusuk fiyat ise galeriye veya bayiye verilen arabalar icin. Bir sahis mesela aracini satacak, alici cikmadi, paraya ihtiyaci var, galeriye olu fiyatina verecegine, siz ondan galeri fiyatiyla sahistan satma fiyati arasinda bir miktara alabilirsiniz.
Mesela, asagidaki ornek sorguda, butun ozellikleri girilmis bir arac icin gosterilen eder fiyatlar. Ilki adil satina alma fiyati yani piyasasi, ikincisi de ona benzer bir sey sanirim is yerlerinin satisa koyma fiyati, ucuncusu, sertifikali ikinci el anlamina gelen genelde bayilerin sahip oldugu ozel bir sertifika ile satilan garanti araaclar, dorduncu sahistan satin almalar. besincisi de galeriye-bayiye vereceginiz durumda alabileceginiz en dusuk fiyat.
Ulkedeki hic bir kuruma guven duymuyoum. . Hak gaspi , adam kayirma, yandascilik, para aklama ne ararsan var. Biraksinlar mal da benim para da benim istemem. Alan alir satan satar kimse aglamasin ...
Ulkedeki hic bir kuruma guven duymuyoum. . Hak gaspi , adam kayirma, yandascilik, para aklama ne ararsan var. Biraksinlar mal da benim para da benim istemem. Alan alir satan satar kimse aglamasin su fiyatlara artik gidin tepkinizi sandikta gosterin
Ulkedeki hic bir kuruma guven duymuyoum. . Hak gaspi , adam kayirma, yandascilik, para aklama ne ararsan var. Biraksinlar mal da benim para da benim istemem. Alan alir satan satar kimse aglamasin su fiyatlara artik gidin tepkinizi sandikta gosterin
Ayrıca konuya yazmak için uygulamayı incelemeye devam edince bazı güzel özellikleri yeni fark ettim: KBB eksperinden, yazdığınız araç hakkında genel bir inceleme yorumu, artıları-eksileri, ve ayrıca kullanıcı yorumları da varmış:
Ulkedeki hic bir kuruma guven duymuyoum. . Hak gaspi , adam kayirma, yandascilik, para aklama ne ararsan var. Biraksinlar mal da benim para da benim istemem. Alan alir satan satar kimse aglamasin su fiyatlara artik gidin tepkinizi sandikta gosterin
Ben de ayni. Bu sistemi ben gelistirsem guven duyar misiniz bu durumda?
ABD'den KBB (Kelley Blue Book) sisteminin (ozel bir firma), merkezi bir sekilde, hem alici hem de saticilar adina nasil otomobil fiyatlarini belirledigini, ve sistemin nasil saglikli calistigini paylasmak istiyorum:
KBB, kbb.com, Cox Automotive'in sahibi oldugu, ozel bir tesebbus. Hem saticilar hem de alicilar tarafindan itibari son derece yuksek olan bir merkezi otomobil fiyatlandirma sistemi. Sistem soyle calisiyor: Arac marka modelini, model yilini, donanim paketini, varsa ekstra donanimlarini, kilometresini, fiziksel kondisyonunu (kotu, orta, iyi, sifirindan farksiz
Peki sistem nasil mukemmel isliyor? Hem arac alacak olanlar, hem de galeriler, bayiler vs. KBB'ye itibar gosteriyor. Gercekten galerileri dolasirken gordugunuz bir aracin ozelliklerini KBB'ye girdiginizde galerinin asagi-yukari ayni fiyati koymus oldugunu goruyorsunuz. Koymadiysa bile KBB fiyatini one surerek o fiyata cekmek fazlasiyla mumkun. Yani KBB'yi referans gosterdiginizde ederinden fazla para odeme ihtimali pek kalmiyor. Ama KBB ederinden dusugune almak mumkun, soyle ki: Ornegin KBB bir arac icin en yuksek fiyati bayiden satilma durumunda veriyor, cunku garantili olmasi etkisi vb. var, sonra galeriden, sonra sahistan satislar, en dusuk fiyat ise galeriye veya bayiye verilen arabalar icin. Bir sahis mesela aracini satacak, alici cikmadi, paraya ihtiyaci var, galeriye olu fiyatina verecegine, siz ondan galeri fiyatiyla sahistan satma fiyati arasinda bir miktara alabilirsiniz.
Mesela, asagidaki ornek sorguda, butun ozellikleri girilmis bir arac icin gosterilen eder fiyatlar. Ilki adil satina alma fiyati yani piyasasi, ikincisi de ona benzer bir sey sanirim is yerlerinin satisa koyma fiyati, ucuncusu, sertifikali ikinci el anlamina gelen genelde bayilerin sahip oldugu ozel bir sertifika ile satilan garanti araaclar, dorduncu sahistan satin almalar. besincisi de galeriye-bayiye vereceginiz durumda alabileceginiz en dusuk fiyat.
< Resime gitmek için tıklayın >
Forumda, Turkiye ikinci el piyasasiyla ilgili sikayetlerin haddi hesabi yok; ne dersiniz, boyle bir sistem ister miydiniz?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arabaci_takimi -- 2 Ağustos 2020; 10:1:5 >