Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
10
Cevap
1926
Tıklama
0
Öne Çıkarma
[VİDEO EKLENDİ] Motosikletim ne yaptıysam çalışmıyor! ( piaggio FLY 100 )
L
6 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Merhaba, uzun süredir scooter motosikletimi naptıysam çalıştıramadım. Herşey normal görünüyor ama eskiden marş butonuna dokunduğum gibi çalışan motor imdi napsam çalışmıyor. Fikri olan arkadaşlar yardımcı olabilirlerse çok sevinirim.

- Bujiyi söküp marş verdim ateşleme var mı diye baktım o konuda sorun yok, ateşleme var.
- Buji tırnak aralığını yine servis manuelinden bakarak 0.7mm ye ayarladım ve geri taktım.
- Karburatöre benzin geliyor mu diye benzin hortumunu çıkarıp marş verdim , orada da sorun yok marş basında depodan benzin pompalanıyor.
- Karbüratörü söküp eve geldim tüm noktalarını söküp didik didik temizledim ( avansı bozmamak için hava ayarı yapan vidayı ellemedim)


Tüm bu adımların sonunda yine marşa bastım yine çalışmadı, YİNE ÇALIŞMADI!

Ardından,

- benzinini boşalttım ve benzin filtresini kontrol ettim sonrasında 4 litre yeni aldığım benzini depoya doldurdum.

- benzin hortumunu falan kontrol ettim.

- Hava filtresini açıp karbüratöre kadar gelen hava yolunu kontrol ettim filtrede ya da kava borusunda bir sorun yoktu tertemizdi.

- karbüratörde sorun olabileceğini düşündüm. o yüzden elimde yedek karbüratör vardı 1 yıldır kenarda duruyordu onu taktım.

- Motoru çalıştırmayı denedim karbüratörün içerisine benzin dolması için bu işlemi defalarca yaptım ama motor yine start almadı.


Sonrasında aşağıdaki videodakileri yaptım yine bir sonuç alamadım motorun sesinden falan anlayan tecrübeli kişiler olabilir diye video çekerek anlatmak istedim. Acaba bu Eksantrik zincirindeki boşluk bu sıkıntıyı yapıyor olabilir mi ? fikirleriniz neler acaba ?

VİDEO
https://www.youtube.com/watch?v=FxXdei4a60Q

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leronamso -- 4 Kasım 2019; 22:39:3 >

O
6 yıl
Binbaşı

Valla açıkçası motor tamircisi değilim ama kendi motorunu komple dağıtıp hava sübap ve sente ayarını kendi yapan biri olarak bence karbüratörde hava/yakıt oranında sıkıntı var. Hoş sübap ve senteyede bakılsa bence hiç masrafsız düzelir gibime geldi.

Eksantrikte sorun olsa şakır şukur sesler gelirdi, ben çalışma sesinde bi sorun görmedim. Keşke orda külbütörlerede bi parmak ataydında aradaki boşluğu görseydik. Emme sübapı kapanmıyorda olabilir yay'ına bi bak.

"Avansı bozmamak için ..." falan demişsin onu yapmak çok basit ya korkma hava ayar civatasıyla oynamaktan. Biraz rölanti vidasını aç deviri yükselt ondan sonra ayar bozukta olsa çalışıyor sonra düzeltiyorsun. Aşırı bozuksa çalışmıyor. Şuan aşırı bozuk olabilir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @leronamso
L
6 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: oKsyqeN

Valla açıkçası motor tamircisi değilim ama kendi motorunu komple dağıtıp hava sübap ve sente ayarını kendi yapan biri olarak bence karbüratörde hava/yakıt oranında sıkıntı var. Hoş sübap ve senteyede bakılsa bence hiç masrafsız düzelir gibime geldi.

Eksantrikte sorun olsa şakır şukur sesler gelirdi, ben çalışma sesinde bi sorun görmedim. Keşke orda külbütörlerede bi parmak ataydında aradaki boşluğu görseydik. Emme sübapı kapanmıyorda olabilir yay'ına bi bak.

"Avansı bozmamak için ..." falan demişsin onu yapmak çok basit ya korkma hava ayar civatasıyla oynamaktan. Biraz rölanti vidasını aç deviri yükselt ondan sonra ayar bozukta olsa çalışıyor sonra düzeltiyorsun. Aşırı bozuksa çalışmıyor. Şuan aşırı bozuk olabilir.
Hocam öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.

Motora 3 defa sente ayarı yaptım. Sonuncuda artıl dogru yaptigima emin oldum. Servis manueline gore yaptım ve pistonun da ölü noktada(en yukarıda) oldugundan emin oldum.

Karbüratör olarak elimde 2 tane karbüratör var. İkisiyle de denedim sonuç değişmedi. Ama ikisinin de avans vidasıyla oynamadım. Bir de dediğiniz gibi deneyeyim.

Geçen ay motorcuya gotürmüştüm bujiyi değiştirmişti.
Videoda farkettim ki adam farklı kodda ucuz diye düşündüğüm bir buji takmış. Servis manuelinde NGK CR9EB yazıyor. Acaba o bujiyi alıp takmalı mıyım. Yoksa gereksiz masraf etme mi dersiniz ?



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

O
6 yıl
Binbaşı

Yok başkan bu sorun ateşlemeyle alakalı değil. Boşa masraf olur buji. Ateşlemede sıkıntı olsa hiç çalıştıramazdın kıvılcımda çıkmazdı. Bu yakıt beslemesiyle alakalı bir sorun. Sübaplar tam kapanmıyorsa üst kapağı değiştirmek zorunda kalabilrsin biraz masraf yapar. Eksantrik mili, külbütörler sübap memeleri sübap yayları sübap ayarı yakıtla ilgili ne varsa bunlar hep kontrol edilmeli.




Bu mesajda bahsedilenler: @leronamso
Z
6 yıl
Yarbay

videoyu izledim
motor ilk baş çalıştı,sonra çalışmadı mı ?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
6 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Aynen öyle hocam. Artık çalışmıyor. Düşümceniz nedir ?



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @zibidi gonzales
Z
6 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: leronamso

Aynen öyle hocam. Artık çalışmıyor. Düşümceniz nedir ?
motoru ikinciye çalıştırayım derken boğdurmuş olabilirsin,
bir de ilkte çalıştırırken motor soğuktu,ikinciye denediğinde sıcak
karbüratörü ellemedim demişsin hassastır ince ayar gerektirir
boğdurmuş olabilirsin yani fazla benzin çekmiştir,kick start ile dene





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zibidi Gonzales -- 7 Kasım 2019; 23:28:27 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
6 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Hocam keşke öyle bir sorun olsa. Ama malesef sorun daha büyük gibi. Çünkü motoru yaklaşık 3 haftadir calismiyor. İşte o video günü çalıştı sadece enteresan bir şekilde. Kompresyonu az gibi geldi , bir tamirci de öyle dedi. Sizce öyle bir sorun var mıdır?



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @zibidi gonzales
Z
6 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: leronamso

Hocam keşke öyle bir sorun olsa. Ama malesef sorun daha büyük gibi. Çünkü motoru yaklaşık 3 haftadir calismiyor. İşte o video günü çalıştı sadece enteresan bir şekilde. Kompresyonu az gibi geldi , bir tamirci de öyle dedi. Sizce öyle bir sorun var mıdır?
hocam bak şimdi motor karmaşık iş
tek tamirciye güvenme,başkalarına da sor
motor kaç binde? kompresyon azalması için motorun baya eskimesi lazım,veya bakımsız kalması lazım
senin ilacın sadece iyi bir karbüratör ve subap ayarı gibi geliyor bana



L
6 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Hocam şöyle söyliyeyim motor şuanda 36bin km de. 30bin km de iken silindir ve piston orjinal olarak değişti. Aslında motor yeni yani. Ama motorcunu bikaç şeyine baktı. (Ateşleme,benzin falan) ilk başta bujiye yakıt gelmiyo dedi. Sonra bidaha baktı kompresyon az dedi motor açılacak dedi.

Ben de öğrenciyim hocam , öyle binlerce lira masraf edecek bütçem yok. Ben de motoru alıp eve getirdim mecburen.

Bizim mahallede sadece bu motorcu var. Motor çalışır durumda olmadığı için başka tamircilere götüremiyorum malesef.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leronamso -- 7 Kasım 2019; 23:42:5 >

< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Zibidi Gonzalez
M
6 yıl
Binbaşı

egzantirikte çok boşluk var subaplar zamanında açılıp kapanmıyor olabilir diş atlarsa subap çakarsın motoru bu şekil kullanma. zinciri egzantirik gergisinden sıkmalısın veya en güvenlisi zincir değiştirmelisin ama o halde kullanma derim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 8 Kasım 2019; 18:9:35 >

< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.