1. sayfa
Valla açıkçası motor tamircisi değilim ama kendi motorunu komple dağıtıp hava sübap ve sente ayarını kendi yapan biri olarak bence karbüratörde hava/yakıt oranında sıkıntı var. Hoş sübap ve senteyede bakılsa bence hiç masrafsız düzelir gibime geldi. Eksantrikte sorun olsa şakır şukur sesler gelirdi, ben çalışma sesinde bi sorun görmedim. Keşke orda külbütörlerede bi parmak ataydında aradaki boşluğu görseydik. Emme sübapı kapanmıyorda olabilir yay'ına bi bak. "Avansı bozmamak için ..." falan demişsin onu yapmak çok basit ya korkma hava ayar civatasıyla oynamaktan. Biraz rölanti vidasını aç deviri yükselt ondan sonra ayar bozukta olsa çalışıyor sonra düzeltiyorsun. Aşırı bozuksa çalışmıyor. Şuan aşırı bozuk olabilir. |
Motora 3 defa sente ayarı yaptım. Sonuncuda artıl dogru yaptigima emin oldum. Servis manueline gore yaptım ve pistonun da ölü noktada(en yukarıda) oldugundan emin oldum. Karbüratör olarak elimde 2 tane karbüratör var. İkisiyle de denedim sonuç değişmedi. Ama ikisinin de avans vidasıyla oynamadım. Bir de dediğiniz gibi deneyeyim. Geçen ay motorcuya gotürmüştüm bujiyi değiştirmişti. Videoda farkettim ki adam farklı kodda ucuz diye düşündüğüm bir buji takmış. Servis manuelinde NGK CR9EB yazıyor. Acaba o bujiyi alıp takmalı mıyım. Yoksa gereksiz masraf etme mi dersiniz ? |
Yok başkan bu sorun ateşlemeyle alakalı değil. Boşa masraf olur buji. Ateşlemede sıkıntı olsa hiç çalıştıramazdın kıvılcımda çıkmazdı. Bu yakıt beslemesiyle alakalı bir sorun. Sübaplar tam kapanmıyorsa üst kapağı değiştirmek zorunda kalabilrsin biraz masraf yapar. Eksantrik mili, külbütörler sübap memeleri sübap yayları sübap ayarı yakıtla ilgili ne varsa bunlar hep kontrol edilmeli. |
Aynen öyle hocam. Artık çalışmıyor. Düşümceniz nedir ? |
bir de ilkte çalıştırırken motor soğuktu,ikinciye denediğinde sıcak karbüratörü ellemedim demişsin hassastır ince ayar gerektirir boğdurmuş olabilirsin yani fazla benzin çekmiştir,kick start ile dene |
Hocam keşke öyle bir sorun olsa. Ama malesef sorun daha büyük gibi. Çünkü motoru yaklaşık 3 haftadir calismiyor. İşte o video günü çalıştı sadece enteresan bir şekilde. Kompresyonu az gibi geldi , bir tamirci de öyle dedi. Sizce öyle bir sorun var mıdır? |
tek tamirciye güvenme,başkalarına da sor motor kaç binde? kompresyon azalması için motorun baya eskimesi lazım,veya bakımsız kalması lazım senin ilacın sadece iyi bir karbüratör ve subap ayarı gibi geliyor bana |
Hocam şöyle söyliyeyim motor şuanda 36bin km de. 30bin km de iken silindir ve piston orjinal olarak değişti. Aslında motor yeni yani. Ama motorcunu bikaç şeyine baktı. (Ateşleme,benzin falan) ilk başta bujiye yakıt gelmiyo dedi. Sonra bidaha baktı kompresyon az dedi motor açılacak dedi. Ben de öğrenciyim hocam , öyle binlerce lira masraf edecek bütçem yok. Ben de motoru alıp eve getirdim mecburen. Bizim mahallede sadece bu motorcu var. Motor çalışır durumda olmadığı için başka tamircilere götüremiyorum malesef. |
egzantirikte çok boşluk var subaplar zamanında açılıp kapanmıyor olabilir diş atlarsa subap çakarsın motoru bu şekil kullanma. zinciri egzantirik gergisinden sıkmalısın veya en güvenlisi zincir değiştirmelisin ama o halde kullanma derim. |
1. sayfa
- Bujiyi söküp marş verdim ateşleme var mı diye baktım o konuda sorun yok, ateşleme var.
- Buji tırnak aralığını yine servis manuelinden bakarak 0.7mm ye ayarladım ve geri taktım.
- Karburatöre benzin geliyor mu diye benzin hortumunu çıkarıp marş verdim , orada da sorun yok marş basında depodan benzin pompalanıyor.
- Karbüratörü söküp eve geldim tüm noktalarını söküp didik didik temizledim ( avansı bozmamak için hava ayarı yapan vidayı ellemedim)
Tüm bu adımların sonunda yine marşa bastım yine çalışmadı, YİNE ÇALIŞMADI!
Ardından,
- benzinini boşalttım ve benzin filtresini kontrol ettim sonrasında 4 litre yeni aldığım benzini depoya doldurdum.
- benzin hortumunu falan kontrol ettim.
- Hava filtresini açıp karbüratöre kadar gelen hava yolunu kontrol ettim filtrede ya da kava borusunda bir sorun yoktu tertemizdi.
- karbüratörde sorun olabileceğini düşündüm. o yüzden elimde yedek karbüratör vardı 1 yıldır kenarda duruyordu onu taktım.
- Motoru çalıştırmayı denedim karbüratörün içerisine benzin dolması için bu işlemi defalarca yaptım ama motor yine start almadı.
Sonrasında aşağıdaki videodakileri yaptım yine bir sonuç alamadım motorun sesinden falan anlayan tecrübeli kişiler olabilir diye video çekerek anlatmak istedim. Acaba bu Eksantrik zincirindeki boşluk bu sıkıntıyı yapıyor olabilir mi ? fikirleriniz neler acaba ?
VİDEO
https://www.youtube.com/watch?v=FxXdei4a60Q
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leronamso -- 4 Kasım 2019; 22:39:3 >