Aristotales paradigmasının daha fazla dayanamaması sonucunda ve ayyukaya çıkan epistemeojik sıkıntılar doğrultusunda ortaçağın birikimlerini de içeren yeni yöntem arayışlarına gidildi.Matematik a priori bilgi olarak duyu verilerinin aksine doğruluğu sabit olarak kabul ediliyordu.Ve gene skolastik açılımlar gösteriyor ki müzik kurucu sistemlerden biri.Bilen öznenin hakkı bilen özneye gidince doğal olarak bedenin ya da ruhun ilkeleri de tanrıların ilkelerini yansıtabilecekti
bir daire çizin (yapın). bunun alanı piden dolayı sonsuza ırar. şimdi siz bunu küp haline getirdiğiniz halde alanı hesap ederken artık olana da sonsuz alan bahşedersiniz. yani elinizde en az bir zerre kalsa bu sonsuz ağırlıkta ve alandadır.
kainatın zerresinin ağırlığı böyle hesap edilir.
...................
tam tersi olarak kainat alanı belli bir küptür dersek onu sonsuza ıratma adına içine bir daire çizersin ve alan problemi sonsuzlaşır.
....................
ister kübik (alanı hesaplanabilecek şekilde) istersen dairevi (alanı sonsuz) başlangıçlar totalde kainatın zerresinin sonsuz ağırlıkta ve alanda olduğunu gösterir.
......................
sonsuz kütle artık küte de denebilecek yapıya bakış ne açıdan olursa olsun(hesap edilebilir bir alan veya hesap edilemez alan) her iki esemede de kainat zerresinden kürresine sınırları belli edilse de sonsuzluk üzerine hesap edilmiş şekilde inşaa edilmişe benzer.
........................
teorik olarak düşüncenin başlangıcını ister belirli alan yani sonsuzluğun var olmadığı bir şekille isterseniz sonsuzluğun kesitleri olacak şekilde değerlendirmeler zerre denen şeye yönelecektir. bu durum felsefi manada insanın düşüncesiyle ilgilidir. insan zerreye yönelmelidir çünkü cevap oradadır.
..........................
insanın zerresi sperm, maddenin zerresi atom, ve zerreleşen her bir şeyin zerre ağırlığı felsefenin ana konusudur.
geometri bu iken cebir dahi sayı doğrultusunun anlamı üzre olamaz. 0 denen her şeyin başlangıcı ve anlamı üzerine kurulu bir düzen olmalıdır. her bir an bir başlangıç ve başlangıçtan her iki tarafa eşit saçılan uzaklık da zerre boyutu ile ilişkilendirilmelidir.
...........................
toplamda descartes'in dünyası küçük ve fakat kürre boyutunu taşıyan çokluklarla alakalıdır. bana göre descartes bu açıdan negatif tamsayı değerleri ile negatif ağırlıkların varlığı hususunda da fikir sahibi olmalıdır.
bir şey en az ağırlık hacim ve alanda da olsa bu şey sonsuz kütleyi barındırıyor ise ve bu şey esasen negatif de ise varlığın pozitif kütlesi adına söz söyleyebilmek çok farklı bir idraki gerektirir ve bu idrak dahi başa döner. ister dairevi alan ister kübik alanla başla sonuçta sınırlı mekanın sınırsızlığı üzerine bir kurgu mevcuda gelecektir.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.