Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
6
Cevap
1009
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Unity bölüm geçişleri hk.
S
5 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Merhabalar, Unity'de yeniyim ufak bir projem için oda içinde düşman olup olmamasına göre açılıp kapanan bir kapı yapmaya çalışıyorum fakat her hangi bir sonuca ulaşamadım. Yardımcı olursanız sevinirim.
private Animator anim;

public Rigidbody2D rb;

private void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)
{
Rigidbody2D hit = other.GetComponent<Rigidbody2D>();
if (hit != null)
{

if (other.gameObject.CompareTag("Enemy"))
{
anim.SetBool("open", false);
}
else
{
anim.SetBool("open", false);
}
}

}



B
5 yıl
Yüzbaşı

OnTriggerEnter ilk dokunma aninda calisiyor, OnTriggerStay komutunu kullanmayi deneyin .

Videoyu izlemek için tıklayınız





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Baxa -- 13 Mart 2019; 9:43:17 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
5 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Malesef onuda denedim fakat düzgün bi sonuç alamadım çıkışını else üzerinden yapınca karakterin kılıç animasyonuna tepki gösteriyor. OnTriggerExitle yapıncada kapılar kapanıyor fakat düşmanlar öldüğünde kapı açılmıyor




Bu mesajda bahsedilenler: @Baxa
B
5 yıl
Yüzbaşı

Yapmak istediginiz sey odada dusman var ise kapi kapali , yok ise acik mi olsun ?
Kac tane dusman var peki ?
Bir de kodlarin arasina debug log ekleyerek algoritmanin calisip calismadigina bakin.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Baxa -- 13 Mart 2019; 13:19:22 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
5 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Aynen düşmana göre kapı açılıp kapanıyor. Belirli bi sayı yok her odada farklı sayıda düşman var odalarda rasgele yerleştiriliyor. Animasyondan izleyebiliyorum zaten debugda ekledim görüleni söylüyor. Onun dışında şuan player etiketini engelleyip yapmaya çalışıyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Baxa
B
5 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: skyline334

Aynen düşmana göre kapı açılıp kapanıyor. Belirli bi sayı yok her odada farklı sayıda düşman var odalarda rasgele yerleştiriliyor. Animasyondan izleyebiliyorum zaten debugda ekledim görüleni söylüyor. Onun dışında şuan player etiketini engelleyip yapmaya çalışıyorum.
Odayi icine alan bir Collider etkleyin, trigger aktif olsun.

OnTriggerStay komutu ile Enemy tagli dusmanlarin tespitini yapin , dusman yok olunca ise kapiyi acma komutuna yonlendirin.
Boyle bir yolla yapabilirsiniz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

O
5 yıl
Yarbay

int TeamNo diye basit bir script yazıp her karaktere, düşman tipine ekleyebilirsin.

// Kapıya yaklaşan takımın numarası 1 ise
if (other.gameObject.GetComponent<ScriptinAdı>().TeamNo == 1)
// Kapıyı Aç

Tag ile uğraşmamış olursunuz.

OnTriggerExit'de kapıyı kapatırsınız.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Okeanix -- 14 Mart 2019; 17:18:15 >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.