Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
2
Cevap
858
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Turbofan Motorlar
J
7 yıl (110 mesaj)
Çavuş
Konu Sahibi

Arkadaşlar merhabalar turbofan motorlar hakkında bilgisi olan yardımcı olabilir mi?

Şimdi arkadaşlar eğer amacımız havayı basınçlandırıp egzostan basınçlı çıkış alıp öne itmekse eğer neden lpt en sonda? Hptnin olması gerekmez mi?

Birde türbinle kompresörün farkı ne ikiside aynı malzeme aynı şey değil mi? Sonuçta ikiside havayı ısıtıyor ve basınçlandırıyor bir tek türbin denilenlere şaft bağlı.


< Resime gitmek için tıklayın >

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

B
7 yıl (722 mesaj)
Çavuş

Şimdi ilk sorunda LPT niye en sonda diyorsun.Yanma odasının hemen çıkışında bununa türbin kademesine HPT denir çünkü yanma odasından çıktıktan sonra gazların basıncının en yüksek olduğu halde bu türbin kademelerine çarparlar.Bu kademeyi geçtikten sonra ilk haline göre daha düşük basınçta olduklarından 2. kısım olan LPT kısma çarparak egzozdan dışarıya çıkarlar.

İkinci sorunda ise türbin ile kompresörün farkı çok büyük çünkü kompresör kademesinde bulunan bladeler dışarıdan gelen havayı belli bir oranda basınçlandıracak şekilde özel açıda yerleştirilmişlerdir.Gelen havayı belli bir oranda basınçlandırarak yanma odasına yollarlar ardından türbin kısmına çarparak motordan çıkış yaparlar.Kompresör ve türbin kademelerinin malzemeleri tamamen farklıdır.Türbin yanma odasının hemen çıkışında olduğunu için türbin kademesinde sıcaklıklar aşırı yüksektir.Ve bu kademedeki parçalar bu sıcaklığa uygun olarak üretilmişlerdir.Buna nazaran kompresör kademesindeki sıcaklıklar daha düşüktür ve onun da malzemeleri ona göre üretilmiştir.



Tipik bir motorda 2 adet şaft vardır.Bunlar N1 ve N2 şaflarıdır.N1 Fan Blade-LPC-LPT yi birbirine bağlar N2 iste HPC-HPT birbirine bağlar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

M
7 yıl (13223 mesaj)
Yarbay

Egsozdan basınçlı havanin çıkıp motora itme kuvvetininin oluşturması turbojet motorlarının çalışma mantığı.

Turbofan motorlarında amaç en önde bulunan fan bladele re dairesel hareket kazandırmak. Yüksek devirle dönen fan blade ler motora itme kuvvetini oluşturur.

Hatta general electric in bu mantıkla dairesel hareketi kullanarak elektrik üreten jeneratörleri vardir. Yapısı cf6-80E1 veya cf6-80c2 motorlarının yapısıyla hemen hemen aynıdır.

Lm6000 diye araştırabilirsin.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.