Unityde 3,14159265 gibi bir sayıyı 3,1415 şeklinde kesmek isterseniz bunu yaparken bir sorunla karşılaşabilirsiniz. Çünkü unityde Mathf.Round fonksiyonu bunu yapmıyor. Peki bunun yerine ne yapabiliriz?
En kolay şekilde Mathf struct'u yerine C# standart kütüphanesinde bulunan Math.Round fonksiyonunu kullanabiliriz. Bu fonksiyona şöyle erişebilirsiniz: System.Math.Round() Örnek Kullanım: System.Math.Round(3.14159265 , 3); Sonuç: 3.141 (Siz burada direkt sayı yerine, sayı atanmış değişken kullanırsınız. Kısa olsun diye böyle gösterdim)
Bir diğer yöntem YuvarlamakIstediginizDegısken.ToString("F2"); 2 ondalık basamak kalacak şekilde yuvarlar ve sayınızı string'e dönüştürür. Tekrar float'a dönüştürmek isterseniz başka bir değişkene float olacak şekilde atayabilirsiniz şu şekilde: FloatAtanacakDeg = float.Parse(YuvarlamakIstediginizDegısken);
Hocam Allah razı olsun. Böyle faydalı bilgiler çok işimize yarayacak. Daha bilmediğimiz ya da bildiğimizi sandığımız neler var acaba. Sizi takipteyim.
Sağolun çok teşekkür ederim. Unity'nin şu user manual'ını okuyordum boş zamanlarımda. Anlamadıklarımı stackoverflow'dan araştırıyorumdum, elim değmişken Türkçeye de geçireyim dedim. Böyle küçük detayları yazan bir sürü yabancı site gördüm ama Türk sitesi görmedim pek.
En kolay şekilde Mathf struct'u yerine C# standart kütüphanesinde bulunan Math.Round fonksiyonunu kullanabiliriz.
Bu fonksiyona şöyle erişebilirsiniz:
System.Math.Round()
Örnek Kullanım:
System.Math.Round(3.14159265 , 3); Sonuç: 3.141
(Siz burada direkt sayı yerine, sayı atanmış değişken kullanırsınız. Kısa olsun diye böyle gösterdim)
Bir diğer yöntem
YuvarlamakIstediginizDegısken.ToString("F2"); 2 ondalık basamak kalacak şekilde yuvarlar ve sayınızı string'e dönüştürür. Tekrar float'a dönüştürmek isterseniz başka bir değişkene float olacak şekilde atayabilirsiniz şu şekilde:
FloatAtanacakDeg = float.Parse(YuvarlamakIstediginizDegısken);
En doğru yöntem birinci yöntemdir ama ikinci yöntemi zaten string olarak almak istediğiniz bir değişkende kullanımı pratik olur.
https://www.gercekteolan.com/2018/08/unity-float-degerini-belirli-bir-ondalk.html
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.