Biliyorsunuz Egr valfinin calismasi icin (acip kapatmasi) bir vakum hattina ihtiyacimiz var bu vakum hatti benim aracimda semada da anlatmaya calistigim gibi 2 şekilde yapilabiliyor.
1) Bu baglantilardan egr valfinin vakum bacagini X baglanti yontemiyle bagladigimda arac motor suyu isinana kadar egr yapiyor yani valf aciyor. Fakat motor suyu isindiginda c valfi a1 hatti uzerindeki vakum gecisini kapatiyor ve dolayisiyla arac isininca egr yapmiyor. 2) egr valfi vakum bacagini y baglanti yontemiyle bagladigimda c valfi kapansa bile T baglantisi uzerinden a1 hatti vakum yapmaya devam ediyor dolayisiyla arac sogukta olsa sicakta olsa herzaman egr yapiyor.
3) bir baglanti secenegim daha var fakat hortumun bir ucunu bosta birakmak icap ediyor. Arac standardinda boyle bisey yok. A1 hattini T uzerinden egr ye (y baglantisinda goruldugu gibi) baglayip diger ucunu da yine c valfine baglayip fakat burada c valfinin diger ucunj bosta birakacagim. E baglantisinida körlersem; a1 hattindaki vakum c valfinin arac sogukken acik olmasi sebebiyle etkisinj kaybedip egr yi cekemeyecektir fakat arac isindiginda c valfi kapanacak ve hatti vakuma gecirip egr valfini cekecek ve arac sadece sicakken egr yapacak.
Bu 3 calisma seklinden sizce hangisi bu aracin standardidir. Araclar sogukken mi egr yapar isindigindami yapmasi gerekir yoksa her iki durumda da egr yapmalarimi gerekiyor?
Arac 93 model elantra 1.6 benzin 4g61 kodlu dohc mitsubishi motordur. hyundai karsiligi motor kodu g4cr dir. < Resime gitmek için tıklayın >
Burada soylemeyi unuttumu E ucundaki hava gecis miktari A1 ucunun neredeyse 4de1inden az. Hani E baglantisi icin hemen hemen kör diyebiliriz.
Eger y baglantisini haptigimiz semada arac isinana kadar c valfi acik olacagindan E ucundaki o minicik gecis bile a1in vakumunun egr yi cekmesini engelleyecek vakum kaybini verebiliyorsa ozaman arac y baglantisinda sadece sicakken egr yapiyor demektir. Isin enteresan tarafi aslibda e baglantisi da manifold icine ulastigi icin onda da minikte olsa vakum olusabilecek olmasi
Biliyorsunuz Egr valfinin calismasi icin (acip kapatmasi) bir vakum hattina ihtiyacimiz var bu vakum hatti benim aracimda semada da anlatmaya calistigim gibi 2 şekilde yapilabiliyor.
1) Bu baglantilardan egr valfinin vakum bacagini X baglanti yontemiyle bagladigimda arac motor suyu isinana kadar egr yapiyor yani valf aciyor. Fakat motor suyu isindiginda c valfi a1 hatti uzerindeki vakum gecisini kapatiyor ve dolayisiyla arac isininca egr yapmiyor.
2) egr valfi vakum bacagini y baglanti yontemiyle bagladigimda c valfi kapansa bile T baglantisi uzerinden a1 hatti vakum yapmaya devam ediyor dolayisiyla arac sogukta olsa sicakta olsa herzaman egr yapiyor.
3) bir baglanti secenegim daha var fakat hortumun bir ucunu bosta birakmak icap ediyor. Arac standardinda boyle bisey yok. A1 hattini T uzerinden egr ye (y baglantisinda goruldugu gibi) baglayip diger ucunu da yine c valfine baglayip fakat burada c valfinin diger ucunj bosta birakacagim. E baglantisinida körlersem;
a1 hattindaki vakum c valfinin arac sogukken acik olmasi sebebiyle etkisinj kaybedip egr yi cekemeyecektir fakat arac isindiginda c valfi kapanacak ve hatti vakuma gecirip egr valfini cekecek ve arac sadece sicakken egr yapacak.
Bu 3 calisma seklinden sizce hangisi bu aracin standardidir. Araclar sogukken mi egr yapar isindigindami yapmasi gerekir yoksa her iki durumda da egr yapmalarimi gerekiyor?
Arac 93 model elantra 1.6 benzin 4g61 kodlu dohc mitsubishi motordur. hyundai karsiligi motor kodu g4cr dir.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >