1. sayfa
| hocam çok takmamak lazım hayat boş ölücez işte patlat bi 3 |
| patlat bir 3 |
|
Peygamberin günahları var, cehennemde yanacak, senden sonra cennete girecek. Hey Allahım, şu müslüman tipine bak. Merak ettiği şeye bak; Peygamberin günahı var mıydı yok muydu. Sen kendi günahını bu kadar merak etmin mi acaba? O ayet peygambere değil, tüm müslümanlara hitap ediyor. Peygamberler ümmetlerine örnek olduklarından, Allah onları günah işlemekten korumuştur. Buna rağmen Peygamber gece gündüz nafile ibadetler yaparak ve özellikle çok namaz kılarak, hem bu konuda da ümmetine örnek olmuş hem de ibadetin cennet ümidi veya cehennem korkusundan değil, Allah buna layık olduğu, kul bununla manevi hayat ve huzur bulduğu için yapılacağını göstermiştir. Nitekim kendisine, günahlarının peşinen bağışlanmış olduğu hatırlatılarak niçin bu kadar çok namaz kıldığı soruldukça yukarıdaki ayeti cevap olarak vermiştir. Peygamberlerin günahsız olarak öldüğüne inanmayan kafir olur. Çünkü Allah Kuran'da peygambere hitaben "Senin geçmiş ve gelecek bütün günahını Allah bağışlamıştır" diyor |
| Burada Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`e nispet edilen günahtan maksat; başkaları hakkında günah sayılabilecek bir şey olmasa da, yüce makamına nispetle hata kabul edilen bazı hususlardır ki böylece Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`e, düşmanları önemsemek gibi, şânına yakışmayacak şeylerden dolayı istiğfar etmesi emredilmiştir. (Âlûsî) |
Her şey merak edilebilir ve araştırılabilir bu konudaki sıkıntın ne anlayamadım ? ''Şu müslümanın tipine bak'' ne kadar saygısız,bilgisiz ve cahil bir ithamdır.Arada kafanı bilgisayardan kaldırıp kitap okumanı insanlarla sosyalleşmeni öneririm.Kitap konusunda nerden başlayacağını bilmiyorsan Deü-Hukuk bölümünde bir çayımı içebilirsin sana yol gösteririm merak etme |
|
Bunlara zelle de denir. Peygamberler aslında günah işlemezler. Onlar “İsmet” sıfatına sahiptirler. Ancak, istemeden bazı kusurlar işlemeleri de mümkündür. Bu kusurlar “günah” veya “haram” içeren fiiller olmayıp meşru dairede kendi ictihadlarıyla hareket etmeleridir. Şu kadar var ki böyle bir hata işleyen peygamber hatasına devam etmez. Allah onu derhal uyararak hatadan uzaklaştırır, yanlışını düzeltir. Zelle, efdal (en üstün) olanı terkedip, fadıl (üstün) olanı yapmaktır şeklinde de izah edilir (Ebu’l-Berekât Abdullah en-Nesefî, Tefsir, IV, 365). Bu izaha göre, zelle bir kusur olmaz. Fakat peygamberlere yakışan daima en üstün olan davranışta bulunmak olduğu için, zelle işleyen Peygamber’in dikkati çekilir.(ihvanlar.net) |
| Kuranda orucu nasıl tutacağın, hacca nasıl gideceğin, kurbanı nasıl keseceğin, namazı nasıl kılacağın yazıyor mu? Yazmıyor. Söyleyeceklerim bu kadar. |
Bunu araştıracağım.Bilgi için teşekkürler |
| Rica ederim her müslümanın peygamberlerin günah işlemediğini bilmesi ve ona göre iman etmesi gerekir. |
| Alaka nedir arkadaşım gerçekten merak ediyorum ? |
Vavv, demek ki çok bilgisin, ben cahilim. Tefsir yaptığına göre! Git Arap Dili ve Edebiyatı öğren, anca anlarsın. O ayette hangi zaman kalıbı var, yakın gelecek zaman mı, yoksa gelecek zaman (her zaman) mı? Peki hitap tekile mi, çoğula mı? Madem kitap okumakla bunlar anlaşılıyo, söyle de bilelim. |
|
Peygamberlerinde günahları vardı. Ancak peygamberler tevbe ettikleri için affedildiler yani cehenneme gidip yanmak gibi bir durum yok. |
Cahilliğini gizlemek için amaçsız yere saldırmana gerek yok.Tefsir yaptığımı idda etmedim.Sadece araştrımamda bir yanlış var mı bilgili arkadaşlardan bilgi almak istedim ve sağolsunlar beni bilgilendirdiler bende verdikleri bilgi doğrultusunda araştırıyorum merak ettiğim şeyi.Kuran-ı Kerim tefsiri yapabilmek için Arap Dili ve Edebiyatı değil de İlahiyat okumak gerekiyor gibi geliyor bana neyse değmezsin daha fazlasına Bu arada inandığımız Kitabın başlangıç emri ''Oku'' bilgi edinmek isteyen araştıran insanlara böyle cevap verme farklı duruma düşüyorsun |
1. sayfa
MU'MİN Suresi 55. Ayeti
Ey Muhammed! Sabret. Allah’ın va’di şüphesiz gerçektir. Günahının bağışlanmasını iste. Akşam sabah Rabbini hamd ederek tespih et!
Tefsir Diyanet İşlerine aittir.
Şimdi merak ettiğim yere gelelim.Kuran-ı Kerim'de HZ.Muhammed (S.A.V) efendimizin günahı olduğu belirtilirken kendi yorumuma göre başka hocalar nasılş tersini söyliyebiliyor ?
Bu konuyu açarken kimseyi hedef gösterme gibi bir hedefim yok.Sadece dinim hakkında daha fazla bilgi almak istiyorum.Kimseyi yargıladığım da yok kötü bir ithamda bulunmadım şayet buluunmuşsamda Allah affetsin.Bu konuyu açma sebebim yanlış bilgi veriliyor gibi gelmiş olması.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.