Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
1
Cevap
12519
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Bosch KDN49A73/08 Buzdolabı üstü soğutuyor altı soğutmuyor. Yardım.
C
7 yıl
Onbaşı
Konu Sahibi

Merhaba arkadaşlar benim yukarda belirttiğim Bosch KDN49A73/08 buzdolabım var. Dolabın üst kısmı sooğutup alt kısmı soğutmamaya çalışmamaya başladı.Servis çağırdım fişi çekin 3 gün bekleyin dedi 45TL aldı gitti. Fişi taktık 5 gün sonra yine aynı kanallar tıkanmış rezistans bozulmuş dediler rezistansı değiştirrdiler 150Tl aldılar gittiler. Üzerinden 4 gün geçti yine aynı sorun defrotz sensörü değişecek dediler 90TL şimdi yine aynı arıza.
Arkadaşlar şimdi ben rezistansı ohm metreyle direncini ölçtüm 120 oh geldi
Söktükleri sensörü oda sıcaklığında ölçtüm 5 kilo ohm, derin dondurucuya koydum 18 kilo ohm a çıktı.(Bana sağlam geldi yani göörevini yapıyor.)
Bizim buzdolabı 24 saat deli gibi çalışıyor. Servis elemanına söylediğimde;duruyordur, siz far edememişinizdir dedi. Bende buzdolabının arkasında sabahtan akşama kadar oturduğumu söyleyince itiraz edemedi.
1-Şu an buzdolabı sürekli çalışıyor defrotz yapıp eritme yapmıyor.
2-Arka kanalda(buz eriyip motorun üzerindeki çanağa suyu tahliye eden kanal) tıkanma yok.
3-fan motoru çalışıyor.
4-Arka kısımdaki pervane sürekli çalışıyor. Motor sürekli çalışıyor.
5-5 günde bir hava kanalları tıkanıyor. Alt kısım soğutmuyor.

DEĞİŞENLER:
1-Rezistans değişti:150TL
2-Defrotz sensörü değişti:90 TL
3-Servis parası:45+45+45=135TL

< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >

şimdi ne yapmalıyım fizik öğretmenliği yaptığımdan ve elektronikten biraz anladığımdan servisleri çok amatör buldum.
Yaptıkları sırasıyla parçaları değiştirmek. Söktükleri parçaların sağlam olduğundan ŞÜPHELERİM var.
Yardımlarınızı bekliyorum.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canavarkedi -- 28 Mayıs 2017; 20:55:5 >

H
7 yıl
Çavuş

servis ücretinden yetkili servis çağırdığınız anlaşılıyor,

gelen elemen muhtemelen acemi, deneme yanılma yöntemi ile arızayı çözmeye çalışmış,

375 TL ödemişsiniz ve sorun tam çözülmemiş,

bi ihtimal buzdolabı arızalı olduğunda çalışmadığından kendini ve içindekileri soğutmak için uzun süre çalışmak zorunda kalmış olabilir,
bunun dışında termostat arızalı olabilir,

PTC sensör oda sıcaklığında kısa süreli testte sağlam görünebilir, gerçekten arızalı olabilir,

ama rezistans omaj gösteriyorsa büyük ihtimalle sağlamdır, bozuk olsaydı açık devre göstermesi gerekirdi,

çok para ödemişsiniz sorunuz çözülmemiş, servise bastırın

ayrıca 3 kere servis parası almaları kendi hataları aynı arızaya 3 kere gelmişler sonuçta.


sorunu çözmezlerse merkezi arayın. şikayetçi olun.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.