Hatırlarsanız, Paraf "19-31 Aralık 2016 tarihleri arasında" Yılbaşı’na Özel Beyaz Eşya ve Elektronik Kampanyası yapmıştı.
Ardın paraf müşteri hizmetleri arayıp, n11 'den ne aldınız, bi bakalım diyip, sipariş numarasını istemişler ve puanları yatırmayarak üstüne yatmışlardı.
Beni de arayarak, n11 sipariş numarasını talep etmişler ben de veremeyeceğimi,böyle bir haklarının olmadığını belirtmiştim. Puanımın yatmayınca da 22 Aralık 2016 tarihinde e-devlet üzerinden Bankalar Birliğine başvurmuştum. Bu gün yani 07.04.2017 tarihinde karar taraıma e-posta ile gönderildi.Sonuç olumlu. Yani beni haklı bulmuşlar. 40 tl puanın (bana) yatırılması gerektiğini belirtmişler.
Başvurunun Özeti: Türkiye Halk Bankası A.Ş. müşterisi Kıdemli Yarbay’ın, kredi kartı ile 22 Aralık 2016 tarihinde yapmış olduğu 1.064,32 TL tutarındaki harcama karşılığında kampanya kapsamında 40 TL puan yüklenmesi talebine Banka tarafından olumsuz yanıt verilmesi hakkında 14 Ocak 2017 tarihinde Türkiye Bankalar Birliği tarafından alınan başvurusu, başvurunun özetini oluşturmaktadır. Savunmanın Özeti: Banka tarafından Hakem Heyetine verilen yanıtta özetle; Yılbaşı’na Özel Beyaz Eşya ve Elektronik Kampanyasında; 19-31 Aralık 2016 tarihleri arasında Paraf ile kampanyaya dahil Paraf üyesi beyaz eşya ve elektronik mağazalarının Paraf POS’larından tek seferde yapılacak 750 TL ve üzeri ilk alışverişe 40 TL; 1500 TL ve üzeri ilk alışverişe 75 TL ParafPara kazanımı sağlanacağı, müşterinin bu kampanya kapsamında 3333 xxxx xxxx 3333 no.lu kredi kartı ile 22/12/2016 tarihinde “Doğuş Planet Elektrik İstanbul” adlı iş yerinden 1.064,32.- TL harcama yaptığı, “Doğuş Planet Elektrik İstanbul” adlı işyerinin, elektronik ürünlerin yanı sıra farklı sektörde ürünlerin satıldığı bir site olması nedeni ile benzer müşteri itirazlarında müşterilerden işlem yapılan sektörün tespiti için sipariş numarasının talep edildiği, konu ile ilgili sipariş numarası veya fatura örneği talep etmek için müşterinin farklı günlerde arandığı ancak kendisine ulaşılamadığı, müşterinin 18/01/2017 tarihinde tekrar aranarak kendisiyle görüşme yapıldığı ve sipariş numarası veya fatura örneği göndermeyeceği bilgisinin alındığı, satın alınan ürünün tespit edilememesinden dolayı 40 TL Paraf Paranın müşterinin kartına yüklenemediği ifade edilmiştir. BKKHH- 7.4.2017-24 2 İncelenen ve Tartışılan Teknik ve Hukuki Konuların Özeti ile Delil ve Açıklamaların Değerlendirilmesi: Tarafların Heyete sundukları tüm belge ve dokümanlar değerlendirildiğinde; Banka tarafından Başvuru Sahibinin kampanya kapsamında 22 Aralık 2016 tarihinde yapmış olduğu 1.064,32 TL tutarındaki harcamanın yapıldığı “Doğuş Planet Elektrik İstanbul” adlı işyerinin, elektronik ürünlerin yanı sıra farklı sektörde ürünlerin satıldığı bir site olması nedeni ile benzer müşteri itirazlarında müşterilerden işlem yapılan sektörün tespiti için sipariş numarasının talep edildiği ve Başvuru Sahibinden de belge talebinde bulunulduğu ancak temin edilemediği, Başvuru Sahibinin harcama yaptığı işyerinin MCC kodunun 5732 olduğu, bu kodun açıklamasının “Elektronik Eşya Dükkanları bu MCC altında sınıflandırılan işyerleri televizyon, video, video kamera ve ses sistemleri gibi çeşitli elektronik eşyalar satarlar. Bu kategorideki işyerleri aynı zamanda tamir, yapım ve montaj için elektronik parça ve aksesuar satabilir ya da elektronik eşyaların montajını yapabilirler. Bu kategorideki işyerleri onarım hizmetleri de verebilirler.” şeklinde olduğu belirtilmiştir. Bu kapsamda kampanya koşullarında “Belirtilen tarihlerde Paraf ile kampanyaya dahil Paraf üyesi beyaz eşya ve elektronik mağazalarının Paraf POS’larından tek seferde yapılacak 750 TL ve üzeri ilk alışverişe 40 TL; 1500 TL ve üzeri ilk alışverişe 75 TL ParafPara verilecektir.” şekilde açıklama bulunması sebebiyle Başvuru Sahibine kampanya kapsamında puan verilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır. Kararın Gerekçesi ve Hukuki Dayanak: Banka tarafından Başvuru Sahibinin kampanya kapsamında 22 Aralık 2016 tarihinde yapmış olduğu 1.064,32 TL tutarındaki harcamanın yapıldığı “Doğuş Planet Elektrik İstanbul” adlı işyerinin, elektronik ürünlerin yanı sıra farklı sektörde ürünlerin satıldığı bir site olması nedeni ile benzer müşteri itirazlarında müşterilerden işlem yapılan sektörün tespiti için sipariş numarasının talep edildiği ve Başvuru Sahibinden de belge talebinde bulunulduğu ancak temin edilemediği, Başvuru Sahibinin harcama yaptığı işyerinin MCC kodunun 5732 olduğu, bu kodun açıklamasının “Elektronik Eşya Dükkanları bu MCC altında sınıflandırılan işyerleri televizyon, video, video kamera ve ses sistemleri gibi çeşitli elektronik eşyalar satarlar. Bu kategorideki işyerleri aynı zamanda tamir, yapım ve montaj için elektronik parça ve aksesuar satabilir ya da elektronik eşyaların montajını yapabilirler. Bu kategorideki işyerleri onarım hizmetleri de verebilirler.” şeklinde olduğu belirtilmiştir. Bu kapsamda kampanya koşullarında “Belirtilen tarihlerde Paraf ile kampanyaya dahil Paraf üyesi beyaz eşya ve elektronik mağazalarının Paraf POS’larından tek seferde yapılacak 750 TL ve üzeri ilk alışverişe 40 TL; 1500 TL ve üzeri ilk alışverişe 75 TL ParafPara verilecektir.” şekilde açıklama bulunması sebebiyle Başvuru Sahibine kampanya kapsamında puan verilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır..
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
https://www.tbb.org.tr/tr/faaliyetler/bireysel-musteri-hakem-heyeti/hakem-heyeti/91 Hakem Heyetine yapılacak başvurularda anlaşmazlığa konu olay, başvuru tarihi itibariyle en çok iki yıl eski tarihli olmalıdır. Yukarıdaki 3a ve 3b numaralı şemada yer alan banka yanıt süresi 30 gündür. Kredi kartlarıyla ilgili başvurularda ise bu süre 20 gündür. Ayıca başvuru formunda Hakem Heyetinden talebin ne olduğunun somut ve açık olarak ifade edilmesi gerekir. Hakem Heyetinin sunduğu hizmetler ücretsizdir. Heyetin vereceği kararlara bankalar, 2.743.- TL'ye kadar uymak zorundadırlar. Bu tutar 2017 yılı için geçerli olup, her sene Ocak ayında Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan yıllık tüketici fiyat endeksi değişim oranında arttırılır. benimde işbankası aleyhine başvurum olmuştu. olumlu sonuçlandı. banka hemen uyguladı
Ardın paraf müşteri hizmetleri arayıp, n11 'den ne aldınız, bi bakalım diyip, sipariş numarasını istemişler ve puanları yatırmayarak üstüne yatmışlardı.
Beni de arayarak, n11 sipariş numarasını talep etmişler ben de veremeyeceğimi,böyle bir haklarının olmadığını belirtmiştim. Puanımın yatmayınca da 22 Aralık 2016 tarihinde e-devlet üzerinden Bankalar Birliğine başvurmuştum.
Bu gün yani 07.04.2017 tarihinde karar taraıma e-posta ile gönderildi.Sonuç olumlu. Yani beni haklı bulmuşlar. 40 tl puanın (bana) yatırılması gerektiğini belirtmişler.
E devlet üzerinden başvuru için:https://www.turkiye.gov.tr/tbb-bireysel-musteri-hakem-heyeti
< Resime gitmek için tıklayın >
Karar metni:
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kıdemli Yarbay -- 25 Ağustos 2017; 22:29:52 >