vestel 10 yıllık buzdolabı saat kısmında C0:01 yazıyordu servisi çağırdık 3 gün bekledik buzluktaki buzlar eridi çalıştırdık çalıştı 1 hafta sonra tekrar çalıştırdık 2-3 hafta sonra yine aynı sorun oldu.Kart arızalı üretilmiyor buzdolabını değiştirin dediler.elektronik kartı söktüm kart tamiri yapılan yere gönderdim kart arızsını giderdik dediler 100 tl ücret verdim tekrar taktım 1 hafta çalıştı tekrar saat bölümünde c0:01 yazıyor arıza kodlarına baktığımda dondurucu sensörü -10C den sıcak diyor.ben dondurucu bölümünün iç kısmını söktüm dondurucu kısmının altında cam içinde bir rezistans var.teknisyen olduğum için bu işler elimden geliyor.Anlayamadığım nokta rezistans ısıtma yapmıyormu buzu eritmiyor delikleri tıkıyor.yoksa karttamı arıza var yada yıllarca çalışırken bu delikler tıkanmıyordu.tekrar kartımı göndermem gerekiyor.kapıyı açınca düğmesine basınca motor soğukta üflüyor ama yetersiz.yani sorun buzlanmamı yoksa karttamı çözemedim.servisten anlayan arkadaşlardan yardım istiyorum.aynı tip buzdolabı şimdi 2-3 milyar.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
Öncelikle aslında konuya en iyi çözüm teknik yaklaşım ile olur. dolayısı ile eğer mümkünü var ise önce buzluk kısmını derecesini bilseniz iyi olur zira üründe soğtuma sorunumu var yoksa ara bölme bloklama sorunumu var onu çözmek lazım.
Dondurucu bölüm normal ama alt bölümde sorun var diyorsanız ürünün size sürekli uyarı verme sebebi de bu dur, bu da en azından anakartın işlem algılama bölümünün çalıştığı anlamına gelir.
Çalışma prensibi gereği biraz tezat vardır zira ana amaç soğutma iken, maalesef bazı durumlar nedeni ile içeride rezistans ile ISITMA da yapılır. Bu ısıtmanın amacı, üst bölümdeki hazır soğuk havanın alt bölüme transferi aşamasında, transferin yapıldığı hava kanalının, havadaki nem kaynaklı buzlanma ile dolup tıkanmasını önlemektir.
Şimdi bu prensipten hareketle sizin önce rezistansı ölçmeniz lazım, rezistansa enerji geliyormu kontrol etmeniz lazım ki sorun anakarttan enerji mi gelmiyor? yoksa enerji geliyor rezistans açık devre olduğu için çalışmıyor mu bunu anlayabilesiniz
< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
kartı tamir ettirdiğim yerle konuştum.kart sağlamdır.tekrar bakabiliriz dediler.sensör sigorta ve rezistansata sorun olabilir dediler.dondurucu bölümünü söktüm saç kurutma makinesi ile buzları erittim.dondurucunun buzun ve karlanmanın olduğu soğutmanın yapıldığı bölümün altında cam ısıtcı rezistans var.ölçü aleti ile ölçtüm sağlamdı. vestel servisine gittim.dondurucu bölümde tüp biçimli bir sensör var.onu aldım.ısıtmanın yaptığı cam rezistansı 220 v ile çalıştığını öğrendim. sensörü değiştirdim.sigorta dediği yerde ölçtüm geçiriyor sağlamdı rezistansa da 220 volt verdim ısıtmada yapıyordu.kapakları kapattım şu an ekran tekrar normale döndü.fakat bir hafta sonra tekrar karlanır donma yapacakmı bekliyecem. Peki kartın rezistansa ısıtma gönderip göndermediğini nasıl anlıyacaz.Kartta roleler var.sensör belli sıcaklık aralarıda olduğunda roleyi devreye sokup rezistansa enerji mi gönderiyor.yoksa belli zaman rolesi gibi belli sürelerdemi rezistansa enerji veriyor ısıtıyor .buzdolabı çalışırken bunu nasıl anlayabiliriz.
kartı tamir ettirdiğim yerle konuştum.kart sağlamdır.tekrar bakabiliriz dediler.sensör sigorta ve rezistansata sorun olabilir dediler.dondurucu bölümünü söktüm saç kurutma makinesi ile buzları erittim.dondurucunun buzun ve karlanmanın olduğu soğutmanın yapıldığı bölümün altında cam ısıtcı rezistans var.ölçü aleti ile ölçtüm sağlamdı. vestel servisine gittim.dondurucu bölümde tüp biçimli bir sensör var.onu aldım.ısıtmanın yaptığı cam rezistansı 220 v ile çalıştığını öğrendim. sensörü değiştirdim.sigorta dediği yerde ölçtüm geçiriyor sağlamdı rezistansa da 220 volt verdim ısıtmada yapıyordu.kapakları kapattım şu an ekran tekrar normale döndü.fakat bir hafta sonra tekrar karlanır donma yapacakmı bekliyecem. Peki kartın rezistansa ısıtma gönderip göndermediğini nasıl anlıyacaz.Kartta roleler var.sensör belli sıcaklık aralarıda olduğunda roleyi devreye sokup rezistansa enerji mi gönderiyor.yoksa belli zaman rolesi gibi belli sürelerdemi rezistansa enerji veriyor ısıtıyor .buzdolabı çalışırken bunu nasıl anlayabiliriz.
çalıştı 1 hafta sonra tekrar çalıştırdık 2-3 hafta sonra yine aynı sorun oldu.Kart arızalı üretilmiyor buzdolabını değiştirin dediler.elektronik kartı söktüm kart tamiri yapılan yere gönderdim kart arızsını giderdik dediler 100 tl ücret verdim tekrar taktım 1 hafta çalıştı tekrar saat bölümünde c0:01 yazıyor arıza kodlarına baktığımda dondurucu sensörü -10C den sıcak diyor.ben dondurucu bölümünün iç kısmını söktüm dondurucu kısmının altında cam içinde bir rezistans var.teknisyen olduğum için bu işler elimden geliyor.Anlayamadığım nokta rezistans ısıtma yapmıyormu buzu eritmiyor delikleri tıkıyor.yoksa karttamı arıza var yada yıllarca çalışırken bu delikler tıkanmıyordu.tekrar kartımı göndermem gerekiyor.kapıyı açınca düğmesine basınca motor soğukta üflüyor ama yetersiz.yani sorun buzlanmamı yoksa karttamı çözemedim.servisten anlayan arkadaşlardan yardım istiyorum.aynı tip buzdolabı şimdi 2-3 milyar.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.