1. sayfa
| multimetre nin diyot konumunda motor stator sargıları ile gövde arasında kısa devre kontrolü yapın.. aynı şekilde rotor sargılarınıda ölçün.. gövde ile sargılar arasında kısadevre varsa motor gitmiş demektir... |
| diyotları ölçün triyak ı ölçün .. |
|
Triyakı yeni değiştirdim Motoru bağlamadan boşta yapıyorum sonuç aynı Diyotlara bakmak aklıma gelmedi, fiziki olarak deformasyon gözükmüyo ancak dediğiniz gibi kontrol edeceğim sağolun |
|
bu devredeki kondansatörü çıkarsak bir sorun olur mu acaba? bozuk olup olmadığını anlamak için söküp çalıştırsam nasıl olur acaba? kondansatör faz nötr arasında bağlı bozuk olup kısa devre yapma ihtmali olur mu dersiniz. |
| devrenin motora giden uçları boşta iken yani motor bağlı değilken ve enerji yokken devrenin çıkış uçlarını diyot konumunda ölç .. kısa devre var ise enerji verme gene sigorta atacaktır... |
|
ne demek istediğinizi anladım, birde bu şekilde deneyip sonucu yazacağım. sağolun. |
| %80 hatta %100 diyot arızası nedeniyle sigorta atıyor. |
Arkadaşlar devreyi kontrol ettiğimde %80 hatta %100 siz haklı çıktınız şaka bi yana devrede toplam 4 adet RL207 diyot bulunuyordu hepsini söküp test ettiğimde maalesef 3 adedinin arızalı olduğunu tespit ettim 1 tanesi sağlam kalmış. şimdi sıra bu diyotları temin edip denemekte, yeni sigortam vardı diyotları sökerken onu lehimledim. diyotları alıp lehimledikten sonra sonucu paylaşacağım, umarım bu sefer patlamaz Videoyu izlemek için tıklayınız https://www.youtube.com/watch?v=Z40U5bHDgiY |
|
Merhaba arkadaşlar RL207 (2A 1000V) bulmakta epey bi zorlandım Bende UF5804 (3A 1000V) aldım Devreyi tamamladım ve enerjiyi motoru bağlamadan verdim Çıkış voltajı olarak 485V alıyorum ölçü aleti ile, girişte 245 gözüküyor Zamanında start butonu kısa devreden yandığından onu sökmüştüm Yani 485V u turbo tuşuna basınca alıyorum Bir sorun var gibi motor 230V, turbo tuşu ile 485V u almam normalmidir? |
| motorun sağlam olduğuna eminsen tak çalıştır... yüksüz iken öyle değerler alman normal... |
|
İlk zamanlar elektrik kablosu arızalıdır diye onu değiştirmiştim Kendim hazırladığım kablodaki papuçlar biraz büyük grlmişti bende pense ile sıkıştırmıştım Bugün arızalı olan start butonunu da lehimledim Kablo olarakta eski elektrik kablosunu kullandım Start butonu tam çalışmasa da 165V aldım, turbo tuşu ile de 235V aldım Motoru bağladım ve artık sorunsuz çalışıyor :) Triak 2TL diyotlar 6TL toplam 8TL maliyetle ve en önemlisi sizin yardımlarınız ile bu işi çözdük şükür. Sağolun varolun. |
| Guzel konu. Halledildigine gore ben de diyotlari degistireyim. Tesekkurler. |
|
Merhaba, Triac bilgileri nedir. Bende de benzer sorun var. Triac üzeri tamamen patlamış. O nedenle modelini okuyamıyorum. Teşekkürler |
| böyle problemleri yazıp sonra çözüldüğünü görmek beni çok mutlu ediyor, özellikle çabanız. tebriker |
| Modeli fark etmez o akımı taşıyacak herhangi bir triyak olabilir. |
|
Hocam merhaba, Benzer bir sorun yaşıyorum. RL207 diyotları ve BTA06-600CW triyak ı değiştirdim. Fakat yine de sigorta atıyor. Aklıma tek gelen, triyak ı ölçtüğümde A1 ve G ucunda 72 m ohm luk bir değer görüyorum. Eskisinde kısa devre vardı fakat onda 400 civarı bir değer görüyorum. Bununla ilgili tamir videosunu izledim ölçüm sırasında orada da 400 civarı bir değer çıkıyordu. Bi öneriniz var mı? |
1. sayfa
Mutfakta kullanılan el blenderinin cam sigortasının içindeki ince tel blender kullanım esnasında erimiş, blender çalışmaz olmuş.
Bende cam sigortayı değiştirdiğimde çalışma tuşuna basar basmaz cam sigorta içindeki tel hemen eriyor.
4 adet cam sigorta bu şekilde yandı.
Sistemde kısa devre olabilir diye iyice kontrol ettim ancak göremedim.
Motoru çıkarıp boşta denedim yine cam sigorta yandı.
Elektrik kablosu sorunludur diye kabloyu değiştirdim cam sigorta yandı.
Acaba nedendir bi bilgisi olan varmıdır.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >