Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
16
Cevap
5243
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Beko el blenderi cam sigorta patlatması
R
9 yıl (3613 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Merhaba arkadaşlar
Mutfakta kullanılan el blenderinin cam sigortasının içindeki ince tel blender kullanım esnasında erimiş, blender çalışmaz olmuş.
Bende cam sigortayı değiştirdiğimde çalışma tuşuna basar basmaz cam sigorta içindeki tel hemen eriyor.
4 adet cam sigorta bu şekilde yandı.
Sistemde kısa devre olabilir diye iyice kontrol ettim ancak göremedim.
Motoru çıkarıp boşta denedim yine cam sigorta yandı.
Elektrik kablosu sorunludur diye kabloyu değiştirdim cam sigorta yandı.

Acaba nedendir bi bilgisi olan varmıdır.

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

2
9 yıl (458 mesaj)
Yüzbaşı

multimetre nin diyot konumunda motor stator sargıları ile gövde arasında kısa devre kontrolü yapın.. aynı şekilde rotor sargılarınıda ölçün.. gövde ile sargılar arasında kısadevre varsa motor gitmiş demektir...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

2
9 yıl (458 mesaj)
Yüzbaşı

diyotları ölçün triyak ı ölçün ..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

R
9 yıl (3613 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Triyakı yeni değiştirdim

Motoru bağlamadan boşta yapıyorum sonuç aynı

Diyotlara bakmak aklıma gelmedi, fiziki olarak deformasyon gözükmüyo ancak dediğiniz gibi kontrol edeceğim sağolun





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RM36CB -- 13 Mart 2017; 9:55:0 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

R
9 yıl (3613 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

bu devredeki kondansatörü çıkarsak bir sorun olur mu acaba?
bozuk olup olmadığını anlamak için söküp çalıştırsam nasıl olur acaba?
kondansatör faz nötr arasında bağlı bozuk olup kısa devre yapma ihtmali olur mu dersiniz.



2
9 yıl (458 mesaj)
Yüzbaşı

devrenin motora giden uçları boşta iken yani motor bağlı değilken ve enerji yokken devrenin çıkış uçlarını diyot konumunda ölç .. kısa devre var ise enerji verme gene sigorta atacaktır...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

R
9 yıl (3613 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

ne demek istediğinizi anladım, birde bu şekilde deneyip sonucu yazacağım.
sağolun.



T
9 yıl (6956 mesaj)
Yarbay

%80 hatta %100 diyot arızası nedeniyle sigorta atıyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
R
9 yıl (3613 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Arkadaşlar devreyi kontrol ettiğimde %80 hatta %100 siz haklı çıktınız
şaka bi yana devrede toplam 4 adet RL207 diyot bulunuyordu
hepsini söküp test ettiğimde maalesef 3 adedinin arızalı olduğunu tespit ettim 1 tanesi sağlam kalmış.

şimdi sıra bu diyotları temin edip denemekte, yeni sigortam vardı diyotları sökerken onu lehimledim.
diyotları alıp lehimledikten sonra sonucu paylaşacağım, umarım bu sefer patlamaz

Videoyu izlemek için tıklayınız
https://www.youtube.com/watch?v=Z40U5bHDgiY




Bu mesajda bahsedilenler: @tda 1562q @29tr
R
9 yıl (3613 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Merhaba arkadaşlar

RL207 (2A 1000V) bulmakta epey bi zorlandım

Bende UF5804 (3A 1000V) aldım

Devreyi tamamladım ve enerjiyi motoru bağlamadan verdim



Çıkış voltajı olarak 485V alıyorum ölçü aleti ile, girişte 245 gözüküyor

Zamanında start butonu kısa devreden yandığından onu sökmüştüm

Yani 485V u turbo tuşuna basınca alıyorum



Bir sorun var gibi motor 230V, turbo tuşu ile 485V u almam normalmidir?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @tda 1562q , @29tr
2
9 yıl (458 mesaj)
Yüzbaşı

motorun sağlam olduğuna eminsen tak çalıştır... yüksüz iken öyle değerler alman normal...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

R
9 yıl (3613 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

İlk zamanlar elektrik kablosu arızalıdır diye onu değiştirmiştim

Kendim hazırladığım kablodaki papuçlar biraz büyük grlmişti bende pense ile sıkıştırmıştım

Bugün arızalı olan start butonunu da lehimledim

Kablo olarakta eski elektrik kablosunu kullandım

Start butonu tam çalışmasa da 165V aldım, turbo tuşu ile de 235V aldım



Motoru bağladım ve artık sorunsuz çalışıyor :)

Triak 2TL diyotlar 6TL toplam 8TL maliyetle ve en önemlisi sizin yardımlarınız ile bu işi çözdük şükür.

Sağolun varolun.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @tda 1562q , @29tr
F
7 yıl (3826 mesaj)
Binbaşı

Guzel konu. Halledildigine gore ben de diyotlari degistireyim. Tesekkurler.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

N
5 yıl (10 mesaj)
Er

Merhaba,
Triac bilgileri nedir. Bende de benzer sorun var. Triac üzeri tamamen patlamış. O nedenle modelini okuyamıyorum.
Teşekkürler



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
5 yıl (370 mesaj)
Teğmen

böyle problemleri yazıp sonra çözüldüğünü görmek beni çok mutlu ediyor, özellikle çabanız. tebriker



S
5 yıl (1840 mesaj)
Binbaşı

Modeli fark etmez o akımı taşıyacak herhangi bir triyak olabilir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @numanmazlum
T
5 yıl (4 mesaj)
Er

Hocam merhaba,

Benzer bir sorun yaşıyorum. RL207 diyotları ve BTA06-600CW triyak ı değiştirdim. Fakat yine de sigorta atıyor. Aklıma tek gelen, triyak ı ölçtüğümde A1 ve G ucunda 72 m ohm luk bir değer görüyorum. Eskisinde kısa devre vardı fakat onda 400 civarı bir değer görüyorum. Bununla ilgili tamir videosunu izledim ölçüm sırasında orada da 400 civarı bir değer çıkıyordu. Bi öneriniz var mı?



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.