Bu kadar egitimden sonra kendini tartıp karar verirsin artık |
Eğitim tecrübe kazandırmaz. |
Mt09 dan önce 250cc de 10000 km, 600 cc de 15000km tecrübe lazım. Cross eğitimlerini geç hiçbir işe yaramaz. Güvenli sürüş 1 ardından A2 ehliyeti 1 yıl 125 cc tecrübesinden sonra gs2 alırsınız sonrasına duruma bakarsınız. Şimdiden bir şey söylemek için çok erken. Nerden baksan en az 5 yıl var. |
arkadaşın da dediği gibi eğitim tecrübe katmaz, gaz kolu hassasiyetini arttırmaz, tehlike anında panik yapmanı engellemez sadece bilgilendirir bunların hepsi tecrübe ile olur,bence şuanki tecrübenle az çok istediğin tarzda motora yakın bir motor olan nc700x ya da nc750x alıp 20bin km civarı sürmen senin için daha iyi olur, sakin konforlu makina. edit: Ayrıca bu sorunu güvenli sürüş eğitimi hocalarına sorarsan büyük ihtimalle sana olumsuz cevap vereceklerdir, denemesi bedava.. |
150-200 cc bir scooter veya vitesli ile başla. Ne kendi canını ne de başkasının canını tehlikeye atma. |
Bu tipte konuları hem burada ama sıklıkla motosiklet.nette görüyorum.Bende motorsiklet ehliyeti almak için kayıt oldum.Konuları merakla okuyup ne tip , ve kaç cc motorla başlayayım diyorum. Öeriler neticesinde 125cc yada 150 cc düşünüyorum ama konuyu açan arkadaş bu ne cesaret 850cc motorla başlangıç...Genelde verilen kısa cevabı yazayım. Helvanı yanına al yada Hayabusa düşünürmüsün :) |
Hocam helvasız olmaz bu işler ya alınca tatlını yeriz yada ölünce helvanı ![]() |
İlk motorum 250 likti ve 7500 km yol yaptım. İkinci motorum 1000 lik. Yaklaşık 400 km yol yaptım. Şöyle söyleyeyim , iki gömlek fazla geldi. Ayrıca MT-09 tracer gördüğüm kadarı ile heybetli bir motor. En az 200 kilo vardır. Cross yaptığınız motor 100 kilodan biraz fazla olacaktır. Kısacası yol yapmadan büyük ve güçlü motor kullanmayın. |
1000 lik makinaya direk geçmen yanlış olmuş hocam, bende tvs apache ile başladım şimdi 250-500 cc 2 silinidirli bakıyorum. min 20k km yapıp o şekilde 4 silindirli makineye geçmek için. kazasız sürüşler dilerim, iyi forumlar. |
Teşekkür ederim. Aslında yeterince yol yaptığımı düşünüyorum. Bakalım hayırlısı :) |
Aldığınız eğitimler mutlaka size birşeyler katacaktır ama, Ben yinede daha düşük cclerde başlamanızı öneririm. Ben eğitim almadım bazı konularda eksikliğini hissediyorum, yani teoride birşeyler biliyorsunuz ama uygulamaya korkuyorsunuz, şuan durumum bundan ibaret. 125 cc scooterla başladım.tam 10.000 km yaptım. Ardından 200cc bajaj pulsar aldım.şuan yaklaşık 17binde. Çok niyetlendim mt07 e ama cesaret edemedim. :) arkadaşımın hyosungunu aldım 200metre anca gitmişimdir buna bile daha çok var ne mt07si dedim kendi kendime :) ufak cc ile başlamamın avantajı çok temkinliyim, trafiği iyi okuyabiliyorum. Ama öyle şeyler gördümkü altımdaki motor daha büyük olsa neler olurdu bilemiyorum. Eğer kısa bir heves değilse sizin için, onca eğitimden heves olmadığı anlaşılıyor. Max. 250lik bir motorla yapabildiğiniz kadar yol yapın, uzun yola çıkın keyfini çıkarın yavaş yavaş motoru büyütün.faydasını görürsünüz |
Eğitim geçmişini göz önüne alarak, ben başlayabileceğini düşünüyorum. Yine de tecrübe gerçekten önemli bir faktör ve de kendini gerçekten bilmek. |
Eğitim geçmişini göz önüne alarak, ben başlayabileceğinizi düşünüyorum. Yine de tecrübe gerçekten önemli bir faktör ve de kendini gerçekten bilmek. |
Eğitim veren hocalar bu konuda en doğru yorumu yapar. Eğitim almanız kesin öğreneceğiniz anlamına gelmez. En iyi hocalar görür. Onlardan tavsiye alabilirsin. Tabi en doğrusu kendine güven ancak bu konuda temkinli olmak çok önemli. MT07 ile eğitim aldım ve eğitim sırasında 700'lük bir motorun bana fazla geleceğini kendim anladım. Uzun yok yapmayacaksan o kadar maliyet ve tehlikenin altına girmek çok mantıklı bir hareket değil. |
Önce 500 cc üstü motosiklet dene sonra karar ver yeterli olup olmadığını |
Ben motosiklet kullanmaya eğitimimi aldıktan sonra cbr250 ile başladım ve şu ana kadar yaklaşık 30.000km yol yaptım. Büyük bir kısmını istanbulda yaptım km'nin. Samimiyetle söylüyorum direk büyük motorla başlama. Hatta uzunca bir süre 500cc ve altı kullan. Özellikle 4 silindirden önce birkaç sene tecrübe kazan (kullanım sıklığına göre bu süre değişir). Altında iyi motor olunca ister istemez gazlıyorsun. Panik fren, manevra kabiliyeti, farklı yol ve hava şartlarında bol bol sürüş gibi deneyimlerden sonra kıvamına geleceksin. Direk büyük cc ile başlamak başına bir şey gelmese bile tecrübe kazanma sürecini sancılı kılacaktır. Ayrıca motorunu iyi muhafaza edebileceğin bir yerin yoksa mutlaka kasko yaptır. |
Hocam boy kilo yas ne kadar o da gerekli bence. Ben de olmaz diye dusunuyorum o motora hakim olabilmesi var 210 kilo gördüğüm kadariyla. Hocam bence en iyi ihtimalle crf250 diyorum size o da yas kilo boy ve egitimlerdeki basariniza kistasla. |
1- motocross başlangıç eğitimi aldım 10 saat (ilk ders yarım saat sadece teorik kalan tüm zaman ormanlık alanda toprak yolda ve asfalt yolda kullanım.kullanılan motor 150cc)
2- motocross ileri seviye motocross enduro eğitimine başlıyorum 10 saat (buna henüz başlamadım. başlangıç eğitime göre motor 250cc oluyor ve hoplama zıplama herşey var.)
3- güveli sürüş eğitimi 1 ve 2 yi alacağım.
Şimdi eğitim bitsin sonra görüşürüz diyenler olabilir.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acemi42 -- 27 Kasım 2016; 14:38:25 >