1. sayfa
Baktirmadan mi alıyorsunuz şu arabaları arkadaş ![]() |
Ne alakası var araba baştan sona yeni yapıldı bugün yolda yaptı bu sorunu da bir bilgin yoksa konuyu kirletme arkadaşım |
Tüplü mü araba? |
Hız sınırı gibi bir ayarı olmasın.Eski sahibi o hıza ayarlamıştır belki. |
Arkadaşlar demin denedim arabayı çalıştırınca 10 15 dakika 3 bini geçiyor hiçbir sorun yok ne varsa basıyor amaa 15 dakika sonra ekran bi SERVİCE yazısı çıkınca o andan sonra devir 3 binde kesiyor Neden olabilir 1.6 hdi dizel araba |
Biladerim onlarca sebebi olabilir, cihaza baglanmadan buradan yorum yapilmaz. Turbo, enjektorler, akismetre, katalizor, egr v.s. v.s. |
turbo arızasına benziyor. fakat yukarıda dedikleri gibi servise gotürüp bilgisayara bağlamak lazım. |
Merhaba. Debi ölçer sorunu. |
Merhaba, Bende dizel clio var, benzer sorun shellden nitro yakit alinca oldu. 3 binden sonra gitmiyor ve hic turbo devreye girmiyordu. Araba essege donmustu resmen. Servis lambasi yaniyordu. Servise goturdum bir sensorde sorun oldugunu degistigini soylediler. 330 lira tuttu, garanti kapsaminda oldugu icin para almadilar. Servise git bence. |
Araçta DPF temizliği yapılması gerekiyor. Eğer temizleme sıvısı bitti ise araç kendini korumaya alıp 3000 deviri geçirmez. Araç yıl km nedir? |
Motor 3 bin devri geçmiyorsa araç kendini limp mode'a alıyordur. Binevi motorun kendini koruma modu gibi düşünebilirsiniz. Turbo dizel araçlarda bolca karşılaşılıyor bu problemle, önceki skoda tdi aracımla ben de yaşamıştım, canınızdan bezdiren bir durum. Deponuzdaki yakıtı bitirerek başka bir yerden yakıt alarak deneyin. Biz aynı şeyi yaşadğımızda sorunun kötü yakıt olduğunu öğrendik(ucuz mazot). Yakıt tasarrufu için kaput içindeki herhangi bir aksama elektronik-manyetik bir cihaz taktıysanız çıkarın, bu tarz aletler sorun çıkartıyormuş servisin bize söylediğine göre. Onun haricinde bize turbo ve turbo hortumlarını kontrol ettirmemizi söylediler. Onlara da baktırın. |
Motor kendini korumaya almış. Direk servise gidin cok dandik bir sorunda olabilir sıkıcı bir sorunda. Fakat bu durumlara genelde sensör hataları sebep oluyor. Turbo enjektör egr vs tarzi seyler ariza yakmadan daha cok cekisten dusme siyah dumanla kendink belli ediyor. Önerim debimetreyi balata ya da kontak spreyle temizletin. Map sensörü değiştirin ya da temizletin. Ve daha oncelikli olarak guvenilir bir yakit alın. |
hocam bencede servise gidip bilgisayara bağlanınca hatalar tespit edilmiş olur. |
konu sahibi arkadaşa en doğrusu burada sağlıklı bir cevap bulamazsın belki 100 tane farklı cevap alırsın sadece kafan karışır gece uyuyamazsın. |
Yukarıda da yazıldığı gibi araç motorda bir arıza algılayıp "limp mode" denilen kendini koruma moduna alıyor kendini, performansını kısıyor. Yine klasik şekilde "dizel" ibaresini gören ezbere turbo demiş ama araç arıza uyarısı çıkana kadar ilk 10-15 dk normal performansında gittiğine göre turbo olduğunu sanmıyorum. Bir çok nedeni olabilir ama büyük ihtimalle bir sensör hatasıdır. Bu şekilde daha fazla kullanmadan bilgisayara bağlatıp baktırın bir an önce. |
Evet hocam bende turbo olduğunu sanmıyorum çünkü genel bakımdan yeni çıktı ve ilk çalıştığında 10 15 dakika turbo gidiş çekiş süper ama 10 15 dakika sonra böyle yapıyor bi servise gostericez artık |
Neymiş sorun öğrenebildiniz mi? |
1. sayfa
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >