Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
1
Cevap
5507
Tıklama
1
Öne Çıkarma
KALORİFER ISITMIYOR,DEVİR DALGALANIYOR, HARARET DÜŞÜKLÜĞÜ,HARARET YÜKSELMİYOR,TERMOSTAT PROBLEMLERİ
S
11 yıl (408 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

HARARET DÜŞÜKLÜĞÜ veya DÜŞMESİ yada YÜKSELEMEMESİ PROBLEMİNİN KESİN ÇÖZÜMÜ
AYRICA BU DURUMDA KALORİFERDE ARACI ISITMAMAKTADIR, KALORİFER ISITMIYOR DURUMLARINDAN BİRİNİN NEDENİDİR
+MOTOR HARARET DÜŞÜKLÜĞÜ SORUNU YÜZÜNDEN DEVİR DALGALANMASI ve STOP ETMESİ SORUNU

Bende 2000 model benzinli 1.6 75 beygir VW ALM motorlu Seat Ibiza var.
Bu motorlarda standart motor sıcaklığı 90 derece gösterir.
Hararet zor 90a çıkıyordu. Sadece şehir içinde dur kalk trafikte 90a geliyordu.
Biraz açık yolda normal hızda seyretmeye başlayınca göstergedeki en düşük değer olan 60a iniyordu ve
dolayısıyla kaloriferde soğuk üflemeye araç içini ısıtmamaya başlıyordu.
Ayrıca motor olması gereken 90 dereceden 60 ların altına düştüğünde otomatik olarak motor soğuk
modunda kendini ısıtmak içinmidir otomatik jikledenmidir devir dalgalanıyordu 1500lere doğru çıkıp 800lere iniyordu.
Gaz pedalına basıp basıp çekiyormuşsunuz gibi ve bu dalgalanma devam ederken bir süre sonra stop ediyordu.
Bu sorunda hararet normale döndükten sonra ortadan kalktı.

Gittim termostat aldım 30tl fotodaki küçük siyah parça ve taktırdım. Antifiriz koydurdum.
(sadece termostatın görseli http://bilder1.eazyauction.de/carbock/artikelbilder/3352.jpg )
1 gün normale döndü ertesi gün yine aynı sorun tekrarlandı. Termostatı söktürdüm ve 2 parçayı birlikte tutan tırnakların
yerinden çıktğını termostatın dağıldığını gördük. Aldığım yere götürdüm değiştirdiler yenisini verdiler.
Tekrar taktırdım ve hiçbir değişiklik olmadı yine aynı problem devam etti.

En son termostatı o hortumlarının girdiği plastik gövdesiyle birlikte aldım 65tl verdim.
Yani komple plastik gövdesi ile değişti ve problem ortadan kalktı. Görseli aşağıda linkte mevcut.
( http://i.ebayimg.com/00/s/MzU5WDQ4Mw==/z/cLAAAOxyXp5SNuDK/$(KGrHqVHJBsFIm6-uuFyBSNuDJDuew~~60_35.JPG )
Muhtemelen termostatın takıldığı yuvada içerde dayandığı kısım kırıktı. Bu yüzden termostat yuvada serbest kalıp dağılıyordu.

En başta termostat sorduğum parçacıdaki eleman bana abi komple al değiştir yoksa düzelmez demişti.
Mal satmaya çalıştığını düşündüm aslında arasında fazla fiyat farkıda yok hiç yapmayacağım bir hareket yaptım
adama gıcık olur gibi olduğum için komple almadım gittim başka yerden sadece termostat aldım taktırdım.

Bu işin maliyeti bana 3 kutu antifiriz 90tl civarı, çöpe giden 1 termostat 30tl, 50tl işçilik ve en son komple
termostat gövdesi ile 65tl olarak toplam 235tl ye geldi aslında en fazla 80-10tl ye bitecek bir konuymuş.

Bu konuda başka forumlarda ve burada en az 10 tane konu okudum. Hepsinin özetiyle yaşadığımı yazdım.
Bu konuda aynı sorunları yaşarsanız yapacağınız şey benim en son yaptığım olsun yoksa sizde 80 liraya bitecek
işe 235tl harcarsınız =)

Malesef memleketimizde kazık yememek için iyi ekmeğin bile hangi undan hangi suyla yapıldığını öğrenmek
zorundayız. İşinin ehli usta bulmak imkansıza yakın. Adamlar o anda hızlı hızlı ne söyleyip ne yapabiliyorlarsa
onu yapıyorlar. Problemi tespit için incelemek işlerine gelmiyor vakit kaybı gibi görüyorlar.
Zaten çöpe giden antifirzlerin parasınıda onlar ödemediği için komple rahatlar. Yapacak birşey yok ya öğrenip
kendimiz yapacağız yada bu kasaplara bel bağlayacağız.

İşini doğru yapan uzta varsa ki ben 100 tane ustadan 1 veya 2 tane görebildim, onları tenzih ederim.
Sorusu olan PM yada email gönderirse cevaplamaya çalışırım.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi studioworks -- 29 Aralık 2014; 23:58:14 >

S
11 yıl (408 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Eliniz değimişken hararet müşürünüde yenilemeniz iyi olabilir.
Hararet müşürü 15tl lik bir parça olup ayrıca işçilik vermeden termostat operasyonunda değiştirilebilir.
Ben öyle yaptım mutlu oldum.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.