Focus 2 Titanium sahibiyim, motor 115ps'lik 1.6 Ti-VCT motor , 77.000 kilometrede, 7000kmdir BRC MY11 Pipolu montaj LPG takılı.
Aracı kullanırken 2.viteste özellikle hızlanırken aracın sanki titreyerek öne çektiğini hissediyorum, stabil bi çekiş yok ve aracın kullanım zevkini son derece azaltan bir durum. Araç benzinden gaza geçerken bir silkiniyor titriyor bu da çok rahatsız edici. Araba boştayken de gaza sabit basmama rağmen devir göstergesi hafif hafif dalgalanıyor. Rolantide herhangi bir dalgalanma yok.
Bazen sabahları araba zor marş alıyor tekrar tekrar marş etmek zorunda kalıyorum, bir kere çalıştıktan sonra sorun yok ancak. Kaputu açtığımda enjektör hortumlarının eşit uzunlukta olmadığını farkettim ancak herhangi bir arıza lambası yanmıyor.
Taktırdığım yere (Bursa Nira Mühendislik) gittiğimde aracın bujilerini ve buji kablolarını değiştirmemi söylediler ve değiştirdim. Orjinal Motorcraft buji kabloları ve aracın orjinal bujilerini aldım. Ancak sorun düzelmedi. Şu an sırasıyla bobinden, boğaz kelebeğinden, BRC sistemin enjektörleri ve hortumlarının eşit olmamasından şüpheleniyorum. Bobin pahalı, eğer bobin arızalı değilse değiştirmek sitemiyorum açıkçası.
Focus 2 Titanium sahibiyim, motor 115ps'lik 1.6 Ti-VCT motor , 77.000 kilometrede, 7000kmdir BRC MY11 Pipolu montaj LPG takılı.
Aracı kullanırken 2.viteste özellikle hızlanırken aracın sanki titreyerek öne çektiğini hissediyorum, stabil bi çekiş yok ve aracın kullanım zevkini son derece azaltan bir durum. Araç benzinden gaza geçerken bir silkiniyor titriyor bu da çok rahatsız edici. Araba boştayken de gaza sabit basmama rağmen devir göstergesi hafif hafif dalgalanıyor. Rolantide herhangi bir dalgalanma yok.
Bazen sabahları araba zor marş alıyor tekrar tekrar marş etmek zorunda kalıyorum, bir kere çalıştıktan sonra sorun yok ancak. Kaputu açtığımda enjektör hortumlarının eşit uzunlukta olmadığını farkettim ancak herhangi bir arıza lambası yanmıyor.
Taktırdığım yere (Bursa Nira Mühendislik) gittiğimde aracın bujilerini ve buji kablolarını değiştirmemi söylediler ve değiştirdim. Orjinal Motorcraft buji kabloları ve aracın orjinal bujilerini aldım. Ancak sorun düzelmedi. Şu an sırasıyla bobinden, boğaz kelebeğinden, BRC sistemin enjektörleri ve hortumlarının eşit olmamasından şüpheleniyorum. Bobin pahalı, eğer bobin arızalı değilse değiştirmek sitemiyorum açıkçası.
Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Araçtan gün geçtikçe bu sebeplerden soğuyorum.
Ford larda 60.000 km den sonra bobin mutlaka değiştirilmelidir, bunların klasik problemidir. Hortum boylarınız gayet normal sıkıntı yok. Bobin değişiminden sonra mutlaka ramazan beylere gidip ince ayar yaptırmanızda yarar var. Saygılar
Ford larda 60.000 km den sonra bobin mutlaka değiştirilmelidir, bunların klasik problemidir. Hortum boylarınız gayet normal sıkıntı yok. Bobin değişiminden sonra mutlaka ramazan beylere gidip ince ayar yaptırmanızda yarar var. Saygılar
Bobini bugün değiştirdim. Araç biraz rahatladı, düşük devirlerde canlılık var, anlık tepkiler daha sert ve canlı , araç daha atikleşti. Ancak 1500-1600 devirde yaşanan hem aracın titreme durumu, hemde devirin dalgalanması durumu düzelmedi. İşin garip tarafı bu titremeyi benzinde ve lpgde de yapıyor. Araç boştayken olduğu yerde gaz verilip bu devirlerde sabit tutulunca da yapıyor.
Depoya benzin temizleyici katkı maddesi atılıp uzun yol yapmam tavsiye edildi. Olmazsa boğaz kelebeğinin temizlenmesi gerektiği söylendi. Depoya 2 şişe temizleyici katkı maddesi döktüm, deneyip gelişmeleri aktaracağım.
Focus 2 Titanium sahibiyim, motor 115ps'lik 1.6 Ti-VCT motor , 77.000 kilometrede, 7000kmdir BRC MY11 Pipolu montaj LPG takılı.
Aracı kullanırken 2.viteste özellikle hızlanırken aracın sanki titreyerek öne çektiğini hissediyorum, stabil bi çekiş yok ve aracın kullanım zevkini son derece azaltan bir durum. Araç benzinden gaza geçerken bir silkiniyor titriyor bu da çok rahatsız edici. Araba boştayken de gaza sabit basmama rağmen devir göstergesi hafif hafif dalgalanıyor. Rolantide herhangi bir dalgalanma yok.
Bazen sabahları araba zor marş alıyor tekrar tekrar marş etmek zorunda kalıyorum, bir kere çalıştıktan sonra sorun yok ancak. Kaputu açtığımda enjektör hortumlarının eşit uzunlukta olmadığını farkettim ancak herhangi bir arıza lambası yanmıyor.
Taktırdığım yere (Bursa Nira Mühendislik) gittiğimde aracın bujilerini ve buji kablolarını değiştirmemi söylediler ve değiştirdim. Orjinal Motorcraft buji kabloları ve aracın orjinal bujilerini aldım. Ancak sorun düzelmedi. Şu an sırasıyla bobinden, boğaz kelebeğinden, BRC sistemin enjektörleri ve hortumlarının eşit olmamasından şüpheleniyorum. Bobin pahalı, eğer bobin arızalı değilse değiştirmek sitemiyorum açıkçası.
Araç boştayken gaza sabit basınca yaşadığım dalgalanma durumunun videoya kaydettim : Videoyu izlemek için tıklayınız
Aracın enjektörlerinin konumu ve hortumların uzunluğu :
< Resime gitmek için tıklayın >
Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Araçtan gün geçtikçe bu sebeplerden soğuyorum.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exit to DOS -- 14 Aralık 2014; 22:53:44 >
Bu mesajda bahsedilenler: @pompera , @faruksevgili , @ozenclerotogaz