Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
8
Cevap
739
Tıklama
0
Öne Çıkarma
acemi için tüyolar
E
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

abiler iyi forumlar. haziran ayında 1.4 clio 99 model hb ile ben de İzmir trafiğine girmiş bulunmaktayım. ehliyet var ustlalık yok. 3 saat özel dersle trafiğe çıktım. profosyonel değilim. şimdi siz forumdaşlara bir kaç sorum olacak.

1. ışıklarda beklerken vites 1 de ve ayağım debriyaj+fren şeklinde duruyor bu doğru mu? değil ise doğrusu nasıl?
2. egzoz pulunu sanayide veren yerler varmış bunların verdiği bandrol geçerli mi ?
3. yavaşlarken önce boşa alıp sonra freni okşuyorum durmaya yakın yine debriyaj+fren yapıyorum. doğru mu ? değil ise doğrusu nasıl ?
4. Vites boşta iken mi az yakar yoksa 5. vitese alıp gaza dokunmayınca mı ? (forumda çok farklı görüşler var bilemedim
5. her türlü sürüş teknikleri tavsiyelerinize açığım.

ekleme: bu arada değerli dostlar yaş 26 evliyim yani öyle hız tutkunu ya da henüz öğrenen delikanlı arkadaşlardan değilim.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhan6110 -- 11 Temmuz 2014; 0:34:02 >

D
11 yıl
Yarbay

vitesteyken debriyaj+frene basmanla boştayken sadece frene basman aynı şey



N
11 yıl
Yarbay

Hangi saatlerde trafiğe çıkıyorsun çabuk söyle ben o saatlerde çıkmayayım,birde nerde oturuyorsun bileyim o taraftan geçmiyeceğim




Bu mesajda bahsedilenler: @erhan6110
E
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Gaziemirde oturuyorum haftasonları trafikteyim bir de haftaya perşembe Ankaraya gideceğim eylüle kadar Ankaralılar düşünsün ne yapacağını =)


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @novinovi
N
11 yıl
Yarbay

Eyvah eyvah,cumartesi oğlananası köyüne gideceğim gaziemirden geçerken iki kere dikattli olmak lazım:)))
Hocam şaka bir yana,gaziemirde acemiliğini atabileceğin alan bulursun konağa göre nisbeten oraları daha sakin, hele sarnıç tarafına geç o fabrikaların arasında bol bol egzersiz yap.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @erhan6110
E
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

alalı yaklaşık 1 buçuk ay oldu hocam evka 7, sarnıç hatta kısıkköy sanayide bile bol bol sürüş yaptım 2 depe benzin yedim bişeyler kapana kadar. :) haftasonu İzmir'in herhangi bir noktasından çıkabilirim. Urladan tutun, İnciraltı, Çeşmealtı, Foça, Torbalı, Balçova, Üçkuyular, Bornova, hatta Ulukent her tarafta olabilirim buralar bugüne kadar araçla gittiğim yerler ;)


Bu mesaja 1 cevap geldi.
R
11 yıl
Yüzbaşı

1-Boşa alıp sadece frene bassanız da aynı mantık. Sadece debriyaj balatasının ömrünü kısaltırsınız.

2-Ruhsata koyulacak şekilde bir kart verirlerse o egzoz bandrolüdür zaten.

3-Boşa aldıysanız duruşta debriyaja basmanıza gerek yok.Fakat ışık yeşile döndüyse araçlar yavaş yavaş hareketlendiyse seri olmak için debriyajla duruş yapılabilir bence.

4-5.viteste araba titremeyecek kadar hızlıysanız 5.vites mekanik parçalar için daha iyidir.Çünkü vites boştayken bazı parçalar yağlama yapmaz.(Örneğin turbo). Yakıt tüketimi ise tartışılır fakat yüksek devir harici pek kazanç sağlayacağını düşünmüyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
11 yıl
Yarbay

1- Debriyaj + Fren ile viteste beklemek hem ayağınızı yorar hem debriyaj sistemini.

2- Kırmızı, bandrollü bir kart veriyorlar. Geçerlidir.

3- Önce boşa alıp durmaya yakın debriyaja basmanıza gerek yok. Boşa aldıktan sonra durana kadar frenle akıtabilirsiniz arabayı. Bir diğer alternatif viteste yavaşlayıp durmaya yakın debriyaj fren yapmaktır. Ancak ben ilk seçeneği tercih ediyorum.

4- Aracınız enjeksiyonlu ise, 5. viteste gaza dokunmayınca yakıt harcamayacaktır. Ayrıca aracı boşa alıp salmamaya (Bilhassa rampa inişlerinde) özen gösterin. Viteste olan aracın stop etmesi mümkün değildir, etse bile (Yakıt kesilir, elektrik kesilir v.b) tekerler motoru çevirmeye devam ettiği için (Debriyaja basılmadığı sürece) araç frenlerden ve hidrolik direksiyondan mahrum kalmaz. Ha siz 5. viteste aracın kendi kendine rölantide ilerlemesini kast ediyorsanız hem rölantiden çok yakar hem de motor ve şanzımanı çok hırpalar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
R
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: goodorevil

1- Debriyaj + Fren ile viteste beklemek hem ayağınızı yorar hem debriyaj sistemini.

2- Kırmızı, bandrollü bir kart veriyorlar. Geçerlidir.

3- Önce boşa alıp durmaya yakın debriyaja basmanıza gerek yok. Boşa aldıktan sonra durana kadar frenle akıtabilirsiniz arabayı. Bir diğer alternatif viteste yavaşlayıp durmaya yakın debriyaj fren yapmaktır. Ancak ben ilk seçeneği tercih ediyorum.

4- Aracınız enjeksiyonlu ise, 5. viteste gaza dokunmayınca yakıt harcamayacaktır. Ayrıca aracı boşa alıp salmamaya (Bilhassa rampa inişlerinde) özen gösterin. Viteste olan aracın stop etmesi mümkün değildir, etse bile (Yakıt kesilir, elektrik kesilir v.b) tekerler motoru çevirmeye devam ettiği için (Debriyaja basılmadığı sürece) araç frenlerden ve hidrolik direksiyondan mahrum kalmaz. Ha siz 5. viteste aracın kendi kendine rölantide ilerlemesini kast ediyorsanız hem rölantiden çok yakar hem de motor ve şanzımanı çok hırpalar.




en açıklayıcı bilgi burada verilmiş
ayrıca diğer yorumlarda kayda değer .
herşey zamanla oturur merak etmeyin.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.