abiler iyi forumlar. haziran ayında 1.4 clio 99 model hb ile ben de İzmir trafiğine girmiş bulunmaktayım. ehliyet var ustlalık yok. 3 saat özel dersle trafiğe çıktım. profosyonel değilim. şimdi siz forumdaşlara bir kaç sorum olacak.
1. ışıklarda beklerken vites 1 de ve ayağım debriyaj+fren şeklinde duruyor bu doğru mu? değil ise doğrusu nasıl? 2. egzoz pulunu sanayide veren yerler varmış bunların verdiği bandrol geçerli mi ? 3. yavaşlarken önce boşa alıp sonra freni okşuyorum durmaya yakın yine debriyaj+fren yapıyorum. doğru mu ? değil ise doğrusu nasıl ? 4. Vites boşta iken mi az yakar yoksa 5. vitese alıp gaza dokunmayınca mı ? (forumda çok farklı görüşler var bilemedim 5. her türlü sürüş teknikleri tavsiyelerinize açığım.
ekleme: bu arada değerli dostlar yaş 26 evliyim yani öyle hız tutkunu ya da henüz öğrenen delikanlı arkadaşlardan değilim.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
Eyvah eyvah,cumartesi oğlananası köyüne gideceğim gaziemirden geçerken iki kere dikattli olmak lazım:))) Hocam şaka bir yana,gaziemirde acemiliğini atabileceğin alan bulursun konağa göre nisbeten oraları daha sakin, hele sarnıç tarafına geç o fabrikaların arasında bol bol egzersiz yap.
alalı yaklaşık 1 buçuk ay oldu hocam evka 7, sarnıç hatta kısıkköy sanayide bile bol bol sürüş yaptım 2 depe benzin yedim bişeyler kapana kadar. :) haftasonu İzmir'in herhangi bir noktasından çıkabilirim. Urladan tutun, İnciraltı, Çeşmealtı, Foça, Torbalı, Balçova, Üçkuyular, Bornova, hatta Ulukent her tarafta olabilirim buralar bugüne kadar araçla gittiğim yerler ;)
1-Boşa alıp sadece frene bassanız da aynı mantık. Sadece debriyaj balatasının ömrünü kısaltırsınız.
2-Ruhsata koyulacak şekilde bir kart verirlerse o egzoz bandrolüdür zaten.
3-Boşa aldıysanız duruşta debriyaja basmanıza gerek yok.Fakat ışık yeşile döndüyse araçlar yavaş yavaş hareketlendiyse seri olmak için debriyajla duruş yapılabilir bence.
4-5.viteste araba titremeyecek kadar hızlıysanız 5.vites mekanik parçalar için daha iyidir.Çünkü vites boştayken bazı parçalar yağlama yapmaz.(Örneğin turbo). Yakıt tüketimi ise tartışılır fakat yüksek devir harici pek kazanç sağlayacağını düşünmüyorum.
1- Debriyaj + Fren ile viteste beklemek hem ayağınızı yorar hem debriyaj sistemini.
2- Kırmızı, bandrollü bir kart veriyorlar. Geçerlidir.
3- Önce boşa alıp durmaya yakın debriyaja basmanıza gerek yok. Boşa aldıktan sonra durana kadar frenle akıtabilirsiniz arabayı. Bir diğer alternatif viteste yavaşlayıp durmaya yakın debriyaj fren yapmaktır. Ancak ben ilk seçeneği tercih ediyorum.
4- Aracınız enjeksiyonlu ise, 5. viteste gaza dokunmayınca yakıt harcamayacaktır. Ayrıca aracı boşa alıp salmamaya (Bilhassa rampa inişlerinde) özen gösterin. Viteste olan aracın stop etmesi mümkün değildir, etse bile (Yakıt kesilir, elektrik kesilir v.b) tekerler motoru çevirmeye devam ettiği için (Debriyaja basılmadığı sürece) araç frenlerden ve hidrolik direksiyondan mahrum kalmaz. Ha siz 5. viteste aracın kendi kendine rölantide ilerlemesini kast ediyorsanız hem rölantiden çok yakar hem de motor ve şanzımanı çok hırpalar.
1- Debriyaj + Fren ile viteste beklemek hem ayağınızı yorar hem debriyaj sistemini.
2- Kırmızı, bandrollü bir kart veriyorlar. Geçerlidir.
3- Önce boşa alıp durmaya yakın debriyaja basmanıza gerek yok. Boşa aldıktan sonra durana kadar frenle akıtabilirsiniz arabayı. Bir diğer alternatif viteste yavaşlayıp durmaya yakın debriyaj fren yapmaktır. Ancak ben ilk seçeneği tercih ediyorum.
4- Aracınız enjeksiyonlu ise, 5. viteste gaza dokunmayınca yakıt harcamayacaktır. Ayrıca aracı boşa alıp salmamaya (Bilhassa rampa inişlerinde) özen gösterin. Viteste olan aracın stop etmesi mümkün değildir, etse bile (Yakıt kesilir, elektrik kesilir v.b) tekerler motoru çevirmeye devam ettiği için (Debriyaja basılmadığı sürece) araç frenlerden ve hidrolik direksiyondan mahrum kalmaz. Ha siz 5. viteste aracın kendi kendine rölantide ilerlemesini kast ediyorsanız hem rölantiden çok yakar hem de motor ve şanzımanı çok hırpalar.
en açıklayıcı bilgi burada verilmiş ayrıca diğer yorumlarda kayda değer . herşey zamanla oturur merak etmeyin.
1. ışıklarda beklerken vites 1 de ve ayağım debriyaj+fren şeklinde duruyor bu doğru mu? değil ise doğrusu nasıl?
2. egzoz pulunu sanayide veren yerler varmış bunların verdiği bandrol geçerli mi ?
3. yavaşlarken önce boşa alıp sonra freni okşuyorum durmaya yakın yine debriyaj+fren yapıyorum. doğru mu ? değil ise doğrusu nasıl ?
4. Vites boşta iken mi az yakar yoksa 5. vitese alıp gaza dokunmayınca mı ? (forumda çok farklı görüşler var bilemedim
5. her türlü sürüş teknikleri tavsiyelerinize açığım.
ekleme: bu arada değerli dostlar yaş 26 evliyim yani öyle hız tutkunu ya da henüz öğrenen delikanlı arkadaşlardan değilim.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhan6110 -- 11 Temmuz 2014; 0:34:02 >