1. sayfa
Köprü trafiğinin tıkanmasının en önemli sebebinin (araç sayısından sonra) gereksiz şerit değiştirmek olduğunu biliyor musunuz? Yan şerit akıyor diye her şerit değiştirmeye kalktığınızda önüne girmeye çalıştığınız şeritteki sürücü frene basıyor. bu frene basma esnasında ya kendisi duruyor ya da domino etkisi yüzünden bir kaç araba sonrası mutlaka durmak zorunda kalıyor. Yani siz ve sizin gibi düşünen kişiler yüzünden her sabah köprüde dur-kalk, dur-kalk ilerliyoruz. Kimsenin şerit değiştirmediği bir yoğunlukta trafik yavaş da olsa mutlaka akıyor. Şerit değiştirirken arkanıza bakın. Duran arabalar göreceksiniz. Durdurduğunuz arabaların arkasından bir akıllının şerit değiştirdiğini de. o akıllı şerit değiştirirken onun durdurduğu arabalar göreceksiniz... Ve o arabaların arasından biri yine şerit değiştirecek ve diğer şeridi durduracak. Bu böyle sürüp gidecek. Sonuç mu? İşte köprü trafiği. Şimdi yazdığınız çözüm mü, yoksa sorun mu? |
selamlar. zaten ben de surekli serit degistirdigimi degil, cevremdeki araclara bakarak yaptigim gozlemi soyluyorum. yoksa en guzeli en sol seritte durup radyoda haberleri dinleyerek sakince durmak (dikkat ederseniz ilerlemek diyemiyorum) trafikle ilgili ben de bircok degerleme okudum. o seritlerin belli noktalarda akici olmasinin sebebi ya katilimdan uzak olmalari ya da cikislar nedeniyle on siralardaki araclarin azalmasi. |
ayrica kopru trafiginin en buyuk sebebi tabii ki arac coklugu ancak kopru girisine dogru ornegin 60km ile ilerleyen araclar huni etkisiyle yavaslayinca arkadakiler 55 e onun arkasindakiler 50ye, 45 vs derken durma noktasi sonra hareketlenme. herkes huni etkisinin trafigi yarattiginda hemfikir. balmumcu girisi de bu sebeple kapatildi diye dusunuyorum. |
Yoğun trafikte genellikle sağ şerit daha hızlı akar. Bu pek değişmiyor. |
Bu konuyla ilgili vakti zamanında bir dergi araştırma yapmıştı. 5 gün boyunca (sabah) Kadıköy'den Boğaz köprüsü istikametinde yola çıktılar ama son duraklarını çok iyi hatırlamıyorum Edirnekapı yada Mecidiyeköy olabilir, bu işlemi 4 araçla gerçekleştirmişlerdi 3 araç sabit şeritlerde ilerlerken 4.araç (Smart) boş bulduğu şeritlere geçme hakkına sahipti. Araştırmanın sonucunda hedef noktasına en hızle erişen araç ile son sırada erişen araç arasında 2 dakika olmadığı ortaya çıkmıştı. Yanılmıyorsam orta şerit genel ortalamada en erken erişen araç oluyordu. Sağ şeridi kullanan araç katılımlardan ötürü vakit kaybederken sol şeritteki araç ise sürekli önüne giren araçlar sebebiyle vakit kaybediyordu. Smart ise tüm cambazlığına rağmen genel ortalamada 2.liği alabilmişti. |
Zaten sizin gibi sürücüler yüzünden trafikte önümüzdeki araç ile takip mesafesi bırakamıyoruz. |
Çıkışlar sağdan olduğu için genelde sağ şerit akar , sağdan yola bağlantı olunca'da sol şerit seri |
senin kullanmadığın şerit hangisiyse :) bana genelde öyle oluyor geçtiğim şeridi kurutuyorum :) |
Sıkışık trafik olmasına gerek yok,E-5'in genelde en iyi akan şeridi en sağ şerittir. Kompleks var millette,sağ şeridi kullanmıyoruz nedense.Yol bomboş bile olsa en kötü orta şeritten gidiliyor. |
Bu zihniyetle devam edildiği müddetce köprü trafiğinin açık şeridi olmayacak. Hele bilen bilir 7:30 ile 8:00 arası acıbadem ve altunizadeden servis araçları yola katılıyor ve en sağdan en sola atmaya çalışıyorlar ya kendilerini eminimki o trafiğin en az 30-40dk yoğunluğun başlama kısmından uzamasına neden oluyorlar. |
sağ şerit hızlı akıyor... E-5 zaten tam bi facia sol şeritte 60 70 ile gidenler sağ olsun yolları sinir harbine dönüştürüyo |
1. sayfa
bence camlica katilimimdan once trafik basliyorsa en sag serit. tem den gelen baglantidan hemen once en sol serit.acibad metrobus ist. gectikten bir sure sonra orta veya sag serit.kisikli katilimindan once de sag serit.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >