Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
34
Cevap
2427
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Yokuşta geriye kaçmayan otomatik dizel hangisi?
C
20 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Orta ve küçük sınıf(1600cc ve altı) otomatik dizellerden yokuşta geriye kaçmayan ve servis bakım ücretleri uygun olan otomatik dizel hangisidir sizce?

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



C
20 yıl
Çavuş

benimki. focus ghia hb tdci +cvt+gp


Bu mesaja 2 cevap geldi.
C
20 yıl
Binbaşı

Dizel alacaksan ve dizeli ekonomi için alacaksan neden otomatik alıyorsunki manuel hem daha fazla keyif hemde ekonomi sağlar.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
C
20 yıl
Çavuş

katılmıyorum. kendi aracım için konusuyorum. manueller sehir içi 14 kuruş yakarken ben 15 kuruş yakıyorum. sürüş keyfide bana kar kalıyor.



J
20 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: Cela Soylu

Dizel alacaksan ve dizeli ekonomi için alacaksan neden otomatik alıyorsunki manuel hem daha fazla keyif hemde ekonomi sağlar.


arkadaşlar küçük dizel otomobillerde (yaris,fiesta,corsa vs.) kullanılan yeni şanzımanlar teknolojileri çok farklı. Bunların dayanıklılığı ve sorunsuzluğu konusunda bişey diyemicem ancak tüketimleri manuel tipleri ile neredeyse aynı. sözkonusu modellerin test tüketimlerine bakabilirsiniz. Hatta bazı modellerde ilginçtir otm.ler daha az yakıyor





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackal78 -- 14 Mart 2006; 10:29:55 >

S
20 yıl
Yarbay

Otomatik Şanzumanla İlgili Bilgiler
Vites hangi konumda olursa olsun, aracı durdurduğunuzda frene basınız ve ayağınızı gaz pedalından çekiniz.

Vitesi değiştirdiğinizde vitesin yeni konumunu mutlaka gösterge paneli üzerindeki vites konum göstergesinden kontrol ediniz.

Not: Vites konumları modelden modele değişebilmektedir. Şöyle ki;

1 : Bazı modellerde bulunmayabilir
2 : L
D4 : O/D (Gösterge panelindeki O/D ışığı yanmıyorken)
P veya N konumunda araç marş basar.
PARK KONUMU (P)

Park konumu, şanzumanı mekanik olarak kilitlediği için, aracınızı, freni kullanarak tamamen durdurduğunuz zaman bu konumu kullanınız. Motoru durdururken yada çalıştırırken de park konumunu kullanınız. (Vites P veya N konumunda olmadan bazı yeni modellerde kontak anahtarı çıkmaz)
GERİ VİTES KONUMU (R)

Şanzumanı geri vitese takmadan önce freni kullanarak aracınızı tamamen durdurunuz.
BOŞ KONUMU (N)

Boş konumunu motor kendiliğinden durduğunda aracı yeniden çalıştırmak için yada kısa bir süre rölantide çalıştırmak gerektiğinde kullanınız.
SÜRÜŞ (D4) KONUMU

Normal sürüş için bu konumu kullanınız
SÜRÜŞ (D3) KONUMU

Bu konum şanzumanın ilk üç dişliyi kullanmasını sağlar, çabuk hızlanma ve rampa inerken motor freni sağlamak için kullanılır. D3-D4 konumu olmayan araçlar, vites D konumunda iken Over Drive devreye sokulduğunda D3 konumuna gelir. Over Drive devrede değilken vites D4 konumuna gelir.
İKİNCİ (2) KONUM

Bu konum şanzumanın 2.viteste kilitlenmesini sağlar, böylece rampa inerken daha fazla motor freni sağlar. Bu konumu kaygan yüzeyde yada karda kalkış yaparken kullanınız, patinajı önlemeye yardımcı olur.
BİRİNCİ (1) KONUM

Bu konum şanzumanı birinci viteste kilitleyerek dik bir rampadan inerken daha fazla motor freni yapmanızı sağlar.

http://www.yazeksotomotiv.com.tr/hondaloji-8.asp


biraz bilgi göz çıkarmaz diyerekten,

arkadaşlar otomatik vites kutusu(otomatik şanzuman) üç önemli parçadan oluşur.
1-tork konvertörü
2-planet dişli sistemi
3-hidrolik kumanda.

bunlardabn tork konvertörü de üç parçadan oluşur.
pompa ,türbin ve statör.
bu yapı, hidrolik yağı ile doldurulmuş olan kapalı bir muhafaza gövdesinin içine takılmıştır.

bunun içindeki yağ,
-kuvvet aktarma sıvısı olarak tork konvertörde
-yağlama için yataklarda ve dişlilerde
-ısının aktarılması ve dağıtılması için
-vites kutusu hidrolik kumanda sisteminde hidrolik sıvısı olarak
görev tapar.

burada aracın durmuş pozizyonda geri kaymasını sağlayan güç
tork konvertörü içinde dolaşan yağın basıncının, türbin etkileşmesiyle aracın geri doğru eylemsizliğini
karşılayacak kuvvetinin büyük olmasından dolayı oluşacak yetersizliğidir.
bu asla şöyle düşünülmemelidir. acaba keçelerdenmi sızdırıyor yada yataklarda bir sıkıntı var.
her otomatik şanzumanda rölantide yağ basınç değerleri farklılık gösterir.
buna birde dik yokuşta aracın eylemsizliğide eklenince aracın geri kayması kaçınılmaz olabilir.
yani otomatik şanzumanda tork konvertörü hidrolik kavrama olarak çalışır.

aslında ilk şalıştırma ve hareket durumu düşünüldüğünde herşey daha iyi anlaşılabilir.

pompa ve türbin çarkı arasındaki devir sayısı farkı ne kadar büyük olursa ,türbin kanatları vasıtasıyla
yağ akışının saptırılması o kadar fazla olur. stator kanatlarının üstüne gelen doğrudan yağ akışı o kadar artar ve buna dağlı olarakta. döndürme momenti o kadar büyük olur...


Bu mesaja 2 cevap geldi.
C
20 yıl
Çavuş

kardeş benimki bundan değil cvt çalışma prensibi farklı. benim aracımda ne guc kaybı olur vites geçişlerinde ne de arabanın vites değiştridğini anlarsın. normal otomatik gibi değil yani. hatta gelin beraber test suruşune çıkalım arabanın vites değiştirdiğini anlayana arabayı verecem. ekonomi açısından o yuzden diğer otomotikler arasında cok fark var. (bkz:audi multitronic) (bks: vw dsg) (bkz: ford cvt)



J
20 yıl
Yarbay

iyide serkes kardeş bunun konuyla ne ilgisi var?


Bu mesaja 2 cevap geldi.
J
20 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: CycLOps1

kardeş benimki bundan değil cvt çalışma prensibi farklı. benim aracımda ne guc kaybı olur vites geçişlerinde ne de arabanın vites değiştridğini anlarsın. normal otomatik gibi değil yani. hatta gelin beraber test suruşune çıkalım arabanın vites değiştirdiğini anlayana arabayı verecem. ekonomi açısından o yuzden diğer otomotikler arasında cok fark var. (bkz:audi multitronic) (bks: vw dsg) (bkz: ford cvt)


aman aman bana CVT deme!!!!


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
20 yıl
Çavuş

kardeş hayırdır. bir sorun mu cıktı. varsa bilelim. tek bildiğim bu sanzımanın bozluldumu yapılamıyo olması. bizim arkadaşın abisinin audisinde multitronic şanzıman bozuldu. masraf 7500 ytl ama focusumun 3 yıl garantisi olduğu için takmıyorum ben.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
J
20 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: CycLOps1

kardeş hayırdır. bir sorun mu cıktı. varsa bilelim. tek bildiğim bu sanzımanın bozluldumu yapılamıyo olması. bizim arkadaşın abisinin audisinde multitronic şanzıman bozuldu. masraf 7500 ytl ama focusumun 3 yıl garantisi olduğu için takmıyorum ben.


garantisi bittiği zaman sat derim ben ne olur ne olmaz.....benim CVT ile çok kötü anılarım var hatırladıkça



C
20 yıl
Çavuş

bizimle paylaşssan bizde bilsek öğrensek


Bu mesaja 1 cevap geldi.
J
20 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: CycLOps1

bizimle paylaşssan bizde bilsek öğrensek


sene : 2004

marka : nissan

model : micra

model yılı : 2000

vites : CVT

aracın fiyatı( 2. el aldık): 13.500,00 ytl

sorun : şanzıman vites değiştirmiyor

masraf : 5.500 ytl

yetkili servisin yorumu : bu CVT'ler böyle elden bişey gelmez


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
20 yıl
Çavuş

dediğim gibi bizim arkadaşın audisindede 7500 ytl masraf cıkardı. inşallah bizdede olmaz boyle bişe.



S
20 yıl
Yarbay

komple okudunmu. yoksa okurken sonlara doğru sıkıldınmı???
quote:

Orjinalden alıntı: Jackal78

iyide serkes kardeş bunun konuyla ne ilgisi var?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
J
20 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: serkes1

komple okudunmu. yoksa okurken sonlara doğru sıkıldınmı???
quote:

Orjinalden alıntı: Jackal78

iyide serkes kardeş bunun konuyla ne ilgisi var?




okudum okudum merak etme..senin gibi teknik açıdan yaklaşamıcam ama kullanma fırsatı bulduğum otomobillerden yola çıkarsam 2 tip şanzıman biliyorum;

1.tip normal otomatik şanzıman.bunlar yokuşta pek kayma yapmaz.yokuşun eğimi fazla ise biraz yapabilir.kullandıklarımdan örnek vermem gerekirse mers c200,freelander td4,polo 1.6,ford scorpio,vectra vs.

2.tip (easytronic,duashift,CVT,...vs.) bunlar ise daha çok ufak çaplı raçlarda ve dizellerde kullanılıyor ve yokuşlarda sanki araç boş vitesteymiş gibi kayma yapabiliyor.

1.tipte araç frene basmazsan sürekli yürüme eğilimindedir,diğerinde ise durduğununda araç sanki manuel de boşa atmışın gibi olduğu yerde kalır(eğim yoksa tabi)

anladığım kadarıyla topiki açan arkadaş 2.tip şanzımanlar içinde yokuşta kaymayan hangisi diye soruyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackal78 -- 14 Mart 2006; 13:14:11 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
N
20 yıl
Binbaşı

Hiç bir otomatik kaydırmaz. Kaydırıyor şikayetleri Easytronik, ASM, Quickshift vb. otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar içindir. Onları da otomatiklerle bir kefeye koyamazsınız. Kumaş mendille kağıt mendil kadar farklılar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
20 yıl
Çavuş

iide benim cvt hiç kayma yapmıyo. frenden ayağımı çeker çekmezde gidiyo.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
20 yıl
Yarbay

aracın geri kaymasını engelleyen bir sistem olarak hill hold control sistemi söylenebilir.

Hill Hold Control, yani yokuş tutuş kontorl sistemi sayesinde, yokuştaki kalkışlarda aracın geriye doğru kayma sı önlenir. Burada fren sistemi, fren basıncını otomatik olarak sabit bir seviyede tutar ve sürücünün yeniden gaza basmasına kadar geçen sürede aracın geriye kayması önlenir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
J
20 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: serkes1

aracın geri kaymasını engelleyen bir sistem olarak hill hold control sistemi söylenebilir.

Hill Hold Control, yani yokuş tutuş kontorl sistemi sayesinde, yokuştaki kalkışlarda aracın geriye doğru kayma sı önlenir. Burada fren sistemi, fren basıncını otomatik olarak sabit bir seviyede tutar ve sürücünün yeniden gaza basmasına kadar geçen sürede aracın geriye kayması önlenir.



hill holder'ı bende biliyorum ama kafamda şöyle bir soru işareti var. hill holder yokuşta aracın geri kaymasını önleyen bir sistem. ancak düz yolda frene basmadığın taktirde aracın yürüme eğiliminde olmasına da sebep olan bu mu?...bana değil gibi geliyor


Bu mesaja 1 cevap geldi.