1. sayfa
Çoğu ülkemizde üretiliyor ama parçaların çoğuda dışarıdan geliyor.Yerli yan sanayiye destek çok fazla yok.Yan sanayiye önem verilmiyor.Bu konuda Fiat ve Renault firmaları hem kendisini hem yan sanayisini çok geliştirdi |
Fiat Lineada yerli parça oranı %65 civarı diye duymuştum. Ama emin değilim. |
yeni symbolde %98 türk malı imiş. tabi benzinlilerdedir. dizellerde motor komple fransadan geldiğinden... |
Şu honda civiclerin ile meganeların sedanların yüzde kaçı yerli acaba.Şu anda görülen symboller gerçek türk malı o zaman. |
yeni üretilen symbollerde clio symbollerden farklı olarak yeni kullanılan malzemelerin %90 yerli, aracın tümüne bakıldığında bu oran %70 e yakın.Aynı Şekilde Albea palio...vb de yerli parça oranı %75-80 düzeylerinde diye biliyorum. Gerçek yerli denilince herkes tepeden tırnağa türkiyede yapılmış diye anlamak istiyor.Bu nekadar yanlış bir anlayış.evet türkiyede ilk üretilen modeller kuş serisi falan ilk önceleri hep parça olarak dışarıdan gelir türkiyede montajı yapılırdı.Ama yıllar ilerledikçe Kuş serisi otomobillerin motor blokları bile türkiyede yapılmaya başladı.yani birşeyleri öğrenmeye başladık ve uyguladık. Size soruyorum dünyaca ünlü bir bilgisayar markası düşünün Hp-IBM....vb.hangisinin ürünlerinde %100 markanın bulunduğu ülkenin yerli üretimi parçalar var.aynı şekilde tüm ürünlerde durum bu. Geçen sene discovery channelde bir belgesel de Boeging-Airbus(fiarmayı tam hatırlamıyorum) uçaklarının yapılışı anlatılıyordu orda söylediler.Uçağın kanat, motor ve bazı başka aksamları ile ilgili parçalarının bir kısmı türkiyeden gidiyormuş.duyunca inanamamıştım. Bir aracın üzerinde made in Türkey yazıyorsa o Türk malıdır.bizim Albeada motor kaputunu kaldırınca ön taraftaki plakada Made in Türkey yazıyor Daha Ne olsun.Albeanın lineanın ihraç edilen versiyonlarındada böyle yazıyor. %100 yerli bir araba yapılabilir.Çok zor değil istese tofaş,renault...vb.bir müdendis grubu oluşturur. tasarlar yapar.Ama herkes o arabaya bu dandik bilmeme ne gözüyle bakar almaz.bizim millette yabancı hayranlığı var.tabi birde işin maliyer kısmı var.şuan en donanımsız sıfırı 19.000 ytl civarına satılan albea %100 yerli olsa tahminim en az 25-26.000 e satılır.Talep az olur maliyetler kurtarmaz.....vb. Mesela bir debriyaj balatası bunu türkiyede iyi kötü yapabilirsin ama ya çok pahalıya maledersin yada kalite sorunları yaşayabilirsin.Ama debriyaj balatası dedin mi akla ilk Valeo firması gelir.Yerli olsun yabancı olsun birçok aranın debriyajı bu markaya aittir. sonuç olarak maliyet/kalite olarak iyi yapabildiğin parçaları yerli kullanırsın.olmayanları kendini kanıtlamış firmalardan alırsın.aracı yaparsın.umarım anlatabilmişimdir. ![]() |
@ br251 Soylediklerine katiliyorum. Bahsettigin firma Airbus, bildiginiz gibi boeing ABD, airbus ise onun avrupali rakibidir. Airbus, fransa, almanya Turkiye vb. bircok ulkenin farklli miktardaki katilimlariyla kurulmustur. Ana mantik sudur, herkes ucagin bir parcasini uretecek, yani Katma deger saglayacak ve ayni ucagin musterisi olacaktir. Olay bundan ibarettir. Neyse Turkiyedede bu parcalarin bir kismi uretilmektedir. |
Benim aracım Palio 1.6. 99 Model. Camlarında Made in Brazil yazıyor ![]() |
Merhabalar. Bu topiği açmamdaki amacım kaliteli yerli yapım araçları üretme gücümüz varken neden üretmediğimizdir? Bu sorunun yanıtını arıyorum.Devrim arabası % 100 yerli ilk araç olduğunu biliyoruz. O zamnalarda aracı yollarda gören halk, aracın önünü kesip öpüyorlar ağlıyorlarmış. O zamanlar saçma bir bahane ile benzini bittiği için üretilmedi ve otomobil yapımında hep dışa bağımlı hale geldik. İlk aracı 1950 yıllarda üretimi başlatsaydık ve devamlı geliştirdeydik şu an fiata belki biz parçayı satacak veya diğer ülkelere aracımız ihraç edecektik. Milletimizi yıllarca ve şu zamanda dahil olmak üzre otomobili lüks bir tüketim aracı olması hep dışa bağımlılıktan dolayıdır. Mesela fransada tüm resmi araçlar ya pejo ya citroen, italyada polis araçları alfa 159 lar bizde lüks olarak satılan araç,almanyada opel mercedes.Kısacası her ülke kendi yerli aracını devletin resmi aracı yapmış.Bizde ise mercedesler, audiler v.b. lüks araçlar. Bunlara aktarılan paralar yazzık. Şunu demek istiyoru bir çin bile tamamaen kendi yerli araçlarını üretiyor ise biz hayli hayli üretip satarız.Yeterki biraz milliyetçi olsun.Şu an kullandığım aracın türk mühendislerin eseri olduğu için gurur duyuyorum. |
% 100 yerli, misyonunu taşıyabilecek tek otomobilimiz DEVRİM adlı otomobilimizdi. Maalesef üretilmiyor. |
selamlar.. daha önce başka bir başlıkta yazdığım yazıyı buraya alıntılıyorum....
|
İran gibi yerli bir markamız olsa örn. IKCO Bu aracın cogu malzemesi peugeot ta kullanılmıştır ancak İran'da üretilmekte ve tamamen yerli bir marka olan IKCO tarafından üretilmektedir...Bir tek motor ve yürüyen aksamı dısarıdan olmaktadır...Eger ki TÜRKİYE böyle bir arac cıkarmıs olsa %100 yerli sermaye ve Tr de üretilmiş parcalardan olsa ne bir carpısma testine bakarım nede sorununa direk alırım...Cünkü hersey uzmanlıkla sorunsuzlasır...Zamanla olur diye umutla bakıyorum ancak malesef gercekci düsününce bunun ne kadar zor oldugunu anlayabiliyorum... |
1. sayfa
Ülkemizde üretilen birçok binek otomobil var.Bunlardan bir kısmı ülkemizde montajı yapılıyor. Acaba bu üretilen araçlarda kullanılan malzememnin yüzde kaçı yerli?
Saygılarımla.....
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.