| Bu soruya cevap verecek kesim manuel şanzımanlı arabaya sahip olanlar ama tiptronik vites kullananlar da motorun hangi devirlerde vites değiştirdiğini gözlemleyip aktarabilirlerse sevinirim |
|
2000-2500 bazende 3000 ama çogunluk 2500 2004 accent admira1,3mpı motor(şimdilik benzinli benzin 3,50 ytl olunca gaza gececez ) |
2000-2500 arası hantallaştırmaz mı arabayı? birinci vitesten 2'ye atarken makul,ama diğer geçişler için fazla düşük bir devir değil mi? |
|
uzun yol için araç 1,3 motor ve 4 kişi +full bagaj kullanıldıgı için için zaten hantal kalıyo onun için fazla gaza basmaya gerek yok şehir içinde ise hiç problem yok eger yol düz ise 4. vitese takıyorum gaza bile basmıyorum bile rolantide 50 km hızla gidiyor zararıda oldugunu sanmıyorum 2 senedir bu şekilde kullanıyoruz problem yok |
|
hatırladıgım kadarıyla; passat 1.8 TSI >> 2.300-2500 arası devirde attırıyorum ve araba gayet canlı hantallık yok (tsi ve 6 vites saolsun). hızlı sürmem gerekirse 3100 devir yetiyo da artıyo bile ivmelenmenin azalmaması için. astra 1.6 >> 2400-2700 arası attırıyorum biraz sabır istiyo ne yazıkki. hızlı sürmem gerekiyosa yaklasık 3750 deviri beklemek gerekiyo ivmelenmenin dewam edebilmesi için. golf 1.6 FSI >> tiptronik vites gaza sürekli, normal, sabit bi basınc uyguladıgımda 2.900de filan attırıyo sabit bi şekilde hızlanmaya dewam ediyo.ama gaza daha az bi basınc uyguladıgımda daha düşük dewirlerde de vites büyütüyo. bi de aklımda kalan 50km hızda 5. viteste 60km hızda 6.viteste gidiyo eger arabayı ivmelendirmiyosam. Herkese iyi geceler... |
golf 1.6 FSI için 50 km hızda 5.vites, 60 km hızda 6.vites bana biraz garip geldi, bunu yapan tiptronik vites di mi? Peki bu değerlerdeyken devir saati kaçı gösteriyor? |
| 3500-4500 arası atıom ben zaten araba 5000 devır .110 hp connect saolsun |
| köyeceğizli 3500'e hadi eywallah da, 4500 motora zarar verir diye düşünüyorum |
|
renault rainbow.1.6lt benzinli motor 8 valf ve karbüratörlü. düz yolda 2500-3000 devir arası büyütürüm vitesi. yokuşta ise 3000-3500 arası değişir. bizim arabalar dizel gibi biraz. düşük devirde yüksek tork veriyolar. tabii hızlı gideyim dersem 4500'e kadar yolu var. köyceğiz de süper sallamış.5000 devir var 4500 de atıyom diyo. aferin diyorum ben de. yüksek devirde kullandığı için hayran kalıcaz sanıyo kendisine. |
valla ben 2000 de değiştiriyorum.çok hızlanmak istersem o devirlere çıkıyorum.bizim araçlarlao devirlerde vites değiştirmek iyi değil.aracı sürekli bağırta bağırta sürmeye gerek yok.yakıt tüketiminde artar |
yani sen diyosun ki düşük devirde yüksek tork elde ediyorsam yüksek devirde vites değiştirmeye gerek yok, yani dizel motorlarda düşük devirlerde vites değiştirilmeli, öle mi? |
| Dizellerde motoru fazla sıkıştırmaya gerek yok. Caddy kullanıyorum 2500 deviri nadiren geçiriyorum vites atarken. Genelde 2000-2200 arası kullanıyorum. |
| 1.4 polo kullanıorum.2800 civarı değiştiriorum.ama 90 ı gecmiorum hiç.5 viteste 90 km civarıda 2000-2100 devire denk geliyor.en ekonomiği bu |
| Genelde çoğu araba dergisinde alman arabaları düşük deviri seviyor, uzakdoğu firmaları ise mesela honda vtec motor yüsük devirleri çevirmeyi seven bir yapıya sahip diye bahsediliyor. |
polon 100 beygirlik mi ,75 beygirlik mi? Arabanda bir tembelleşme hissediyor musun? |
peki 1.9 tdi değil de daha performanslı mesela 2.0 tdi 140 hp lik bir vw kullanıyor olsaydın yine aynı şekilde mi davranırdın? Yoksa biraz sıkıştırıp daha yüksek devirlerde mi değiştirirdin vitesi? |
benim auris spor viteste roketleyince 6bin deviri goruyor 7 bin redline zaten... araba benzinli bu arada |
| 1.4 megane II. 2000-2500 arası en fazla 2500-3000 arası değiştiriyorum. boğulmalar oluyor tabi ama genelde sakin kullandığım için sorun olmuyor, gerekti mi yedir aragazını sorun kalmaz :) rampa çıkarken ise devir saati biraz daha ileriye doğru yol alıyor :) |
Demek araban 5.000 devir öyle mi? Turbo Dizel motorlar 4.000 - 4.200 devirden sonra güç üretmez haybeye devir çeviriyorsun. Connect her ne kadar 110hp ise de dizellerin devir aralığı benzinliler gibi değildir. Zaten dizellerin özelliği düşük devirlerde yüksek güç vermesidir. Bir hayli yakıt masrafın var demek ki... Sürekli devir saatinde değildir gözüm gaz pedalından ve hızlanmasından vites değişimi geldiğinde hissederim ve değiştiririm arada bir baktığım olur O zaman 2.750 devir civarı olduğunu görürüm vites değişimlerimin. Turbo dizellerde En ideal yakıt tüketimi 3. 4 ve 5viteste 2.000 devir civarlarında kullanıldığında ortaya çıkıyor. Zİra 2.000 devirin altına düştüğünde eğer vites küçültmeyip gaza basarsam toparlayıp 2.000 devire gelene kadar anlık yakıt tüketimi yol bilgisayarımda uçuşa geçiyor. 2.000 devire gelene kadar gösterdiği anlık yakıt tüketimi 3.000 devirin üzerine çıktğımda gösterdiği ile aynı. Bu sebeple dizelerde en ideal yakıt ve sakin sessiz sürüş 2.000 - 2.500 veya 2.750 devir aralıklarında gerçekleşiyor. Sana da aynısını tavsiye ederim. Turbo dizel aracınla sürekli 4.0000 devir ve hatta daha yukarısını redline'ı zorlamak hem aşırı yakıt tüketimi hem de ilerde sana arızalanan motor parçalarıyla geri dönecektir. . |
Hangi devirlerde vites değiştirdiğinizi ve arabanızın markasını yazar mısınız?Tüm markaların sürücüleri yazarsa sevinirim,bu sayede farklı oto markalarının motor karakteristikleri hakkında bir bağ kurabiliriz.
Sizce yüksek devirlerde vites değiştirerek arabanızı yoruyor musunuz,yoksa düşük devirlerle arabanızı hantallaştırıyor musunuz,yoksa optimum devirlerde kullandığınızı mı düşünüyorsunuz?
Ayrıca dizel araba, benzinli araba ve TSİ gibi turbo ve kompresörlü arabaların sürüş farklılıkları olmalı mı? Yani vites seçimlerimiz de arabanın motor tipini hesaba katmalı mıyız, hangi motor tipi nasıl kullanılmalı?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaRocquee -- 17 Mart 2008; 23:30:28 >