Capcom, yeni IP'si Pragmata'yı PlayStation 5, Xbox Series X ve PC için duyurdu.
Kahramanlarımız Hugh ve Diana, tesadüfen birbirleriyle karşılaşırlar ve Ay İstasyonu AI'yı yenerek Dünya'ya dönmek için birlikte çalışmak zorunda kalırlar.
Her ikisinin de kendine özgü yetenekleri var ve karşılaşacağınız birçok engeli aşmak için ikisini de aynı anda kontrol etmeniz gerekecek . Hacklemenin başarınız için anahtar olduğu bu iki-bir-arada yaklaşım, yalnızca burada Pragmata'da bulabileceğiniz, bizim benzersiz savaş anlayışımızdır. Yakın gelecekte savaş deneyimini daha derinlemesine inceleyeceğimiz için daha fazla ayrıntı için bizi izlemeye devam edin!
Uzay yolculuğu yapan dostumuz Hugh ve yeni android yoldaşı Diana'ya gelince, onlar ve maceraları hakkında konuşmak için sabırsızlanıyoruz.
Pragmata Deemosunu Oynayanların Oyun Hakkında İzlenimleri
Pragmata Önizlemesi – Düşünmekten Vazgeçemediğim Yenilikçi ve Göz Alıcı Bir Oyun
Pragmata , insan astronot Hugh ve android Diana'yı takip ederek ayda geçiyor. Uzay istasyonunda her şey ilk başta normal görünse de, üssün yapay zekasının kontrolden çıktığını ve Hugh'u bir tehdit olarak gördüğünü hemen fark ediyorsunuz. Sonuç olarak sistem, Hugh'u ortadan kaldırmak için her türlü robotu gönderiyor ve bu da onu Diana ile tanıştırıyor. İkisi, istasyonun ve yapay zekasının yarattığı dehşeti durdurma umuduyla birlikte çalışmaya başlıyor. Kısa 25 dakikalık demomla bile kendimi Pragmata'nın anlatısına ve dünyasına derinlemesine dalmış buldum . Terk edilmiş uzay istasyonlarında geçen birçok oyun görmüş olsak da, yapay zeka odağı ve görsel tasarım Pragmata'nın kendi kimliğini oluşturmasına olanak tanıyor. Oyun, aksiyon mücadelesini bulmaca çözmeyle daha önce hiç yapılmamış bir şekilde bir araya getiriyor.
Peki, Pragmata aksiyon oyunlarıyla dolu bir pazarda nasıl yenilik yapıyor? Cevap, Hugh ve Diana'yı kontrol etmenin ardındaki tasarımda yatıyor, çünkü her iki karakterin yeteneklerini aynı anda kontrol etmeniz gerekiyor. Hugh, ortama dağılmış birçok farklı silahı kullanabiliyor. Bu, güvenilir tabancasından tonlarca hasar veren ancak şarj olması zaman alan tüfeklere kadar uzanabilir. Hugh'u hareket etmek için sol çubuğu, ateş etmek ve nişan almak için tetikleri ve gelen düşman saldırılarından kaçınmak için sağ tamponu kullanarak kontrol ediyorsunuz. Ayrıca, Resident Evil'a benzer şekilde D-Pad ile farklı silahlarınız arasında geçiş yapabilirsiniz .
Öte yandan Diana, işlerin gerçekten büyüleyici hale geldiği yerdir. Kendisi bir android olarak, Hugh'un yapabildiklerinden tamamen farklı olan benzersiz yeteneklere sahiptir. Neredeyse piyasadaki her aksiyon oyununda, öğeler arasında gezinme, yeniden yükleme, zıplama ve daha fazlası gibi çeşitli yetenekler için standart düğmeleri kullanmanız gerekir. Ancak Pragmata'da , bu düğmeler düşmanları hacklerken yön girdileri olarak kullanılır.
Oyundaki tüm düşmanlar istenmeyen hasarlara karşı koruma sağlamak için bir zırh katmanına sahiptir. Bu, Hugh için bir sorun teşkil eder çünkü silahları söz konusu zırhı delemez ve bu da çok az hasara neden olur. Diana tam da burada devreye girer: Hugh'u kontrol ederken ve uzay istasyonunda düşmanları vurarak dolaşırken, düşmanları hacklemek ve zırhlarını açmak için Diana olarak yön girmeniz gerekir. Bu ızgaralar, düşmana bağlı olarak farklı boyutlarda gelir ve başlangıcı sona, sanki bir Yılan oyunu oynuyormuş gibi bağlamanız gerekir . Maksimum verimlilik için, düşmanları daha uzun süre açıkta bırakabilen çeşitli özel kareler vardır, bu nedenle Hugh ile başarınızı en üst düzeye çıkarmak için ızgaraya dikkat etmek istersiniz.
Bu dövüş sisteminin beynin her bölümünü gerçekten zorladığını buldum, ki bu günümüzde her zaman böyle olmuyor. Sadece bir düşmanı vurup kaçmaya güvenemezsiniz; bunu, kontrol cihazının önündeki dört ana düğmeyi (Kare, Üçgen, Daire, Çarpı) kullanarak bulmacaları çözerken yapmalısınız. Final oyunda takımın gidebileceği çok fazla farklı yol varmış gibi hissediyorum ve olasılıkları düşündükçe bu beni daha da heyecanlandırıyor.
Demomda benim için bir diğer güçlü nokta Hugh ve Diana arasındaki ilişkinin doğasıydı. Dinamik beni içine çekmeye başlamıştı ve Capcom'un AI'ya karşı mücadelede riskler yükselirken ikisini nasıl tasvir edeceğini merak ediyorum. İlginç bir hikaye tüm deneyimi bir araya getirmenin anahtarı olacak ve oyunla geçirdiğim zamana dayanarak Capcom'un burada bunu başaracağını umuyorum.
Ayrıca, savaşlar arasında bulmacaları çözmek için etrafta platformlar kurmaya ayrılmış bir bölüm olduğunu da belirtmek istiyorum. Bir kapıyı açmak için beş farklı hacklenebilir yer bulmam gerekiyordu, bunun için de Hugh olarak etrafta zıplamam ve Diana'nın hackleyeceği terminalleri aramam gerekiyordu. Hugh'un savaş dışındaki hareket seti eğlenceli, çünkü çıkıntılara ve benzeri şeylere ulaşmak için kullanılabilen hem bir zıplama hem de bir havada asılı kalma özelliği var. Oynadığım bölüme dayanarak, uzay istasyonuna dağılmış başka hangi çevresel bulmacaların olduğunu görmek için heyecanlıyım.
Genel olarak Pragmata da oldukça mükemmel bir hale geliyor. Bulmaca tabanlı Hacking ve geleneksel aksiyon oyun tarzının dahiyane birleşimi, benzersiz bir oyun ortaya koyuyor ve Capcom'un bu oyun için planladığı şeyin yüzeyini bile zar zor çizdiğimi hissediyorum. Play Days sırasında Pragmata , tüm gösterinin en sevdiğim oyunu oldu. Oyunu çok erken oynayabildim ve takip eden günlerde onu düşünmeden edemedim. Burada inanılmaz miktarda potansiyel var ve gelecek yıl oyunu elime almak için sabırsızlanıyorum.
https://x.com/fnlwpn/status/1932815825334874322 Pragmata'nın hikayesi ve diğer mekanikleri hakkında daha fazla şey bilmem gerekirken, dövüşle geçirdiğim kısa süre, Capcom'un büyük bilimkurgu macerasına karşı aşırı ilgi duymama neden oldu. - @JamestheCarr
Capcom'un Pragmata'sı gerçek ve biz bunu Summer Game Fest sırasında 25 dakikadan fazla oynadık. Uzun zamandır beklenen oyunun üçüncü şahıs hackleme ve silah kullanmanın benzersiz karışımı hakkındaki izlenimlerimizi burada okuyun
Capcom sonunda Pragmata'yı oynamamıza izin verdi ve bu beni daha fazlasını istemeye bıraktı
Oynattığımız 20 dakikalık küratörlü demo, Hugh ve Diana'nın ilk kez buluştuğu bir sahneyle başlıyor. Hugh yaralanıyor, ancak çok şaşırtıcı bir şekilde, bu görünüşte küçük çocuk onu çok az çabayla tekrar hızlandırabiliyor. Hugh, Diana'nın gerçek doğasını keşfettikten sonra ikili bir araya gelmeye karar veriyor ve android uzay giysisinin arkasına yapışmışken, Hugh'un görevi kaçmak ve Dünya'ya ulaşmak.
Uzay istasyonunda bir yardım çağrısı etkinleştirildi ve bununla birlikte çılgına dönmüş bir güvenlik robotları ordusu da harekete geçti. Pragmata'nın temel mekaniğinin nihayet ortaya çıktığı yer burası: "hackleme bükümü" ile mücadele. Hugh'un silahlarına karşı, Pragmata'nın robotik düşmanları neredeyse yenilmezdir, silah mermileri, I Am Robot ve The Terminator'ın bir karışımı gibi, yavaşça ve tehditkar bir şekilde ona doğru yürürken parlak dış yüzeylerinden sekerek. Diana'nın devreye girdiği yer burasıdır: oyuncular, kontrol tetikleyicilerini kullanarak nişan alma, ateş etme ve kaçma gibi çoklu görevleri yerine getirirken, aynı anda yüz düğmelerini kullanarak düşmanları 'hack'lemelidir.
Saldırı başlatıldığında, ekranın sağ tarafında bir mini oyun görüntülenecek ve oyuncular, A'dan B'ye bir ızgara üzerindeki düğümleri birbirine bağlayan yılan tarzı bir devreyi tamamlamalı ve bu sırada yaklaşan botun fiziksel alemdeki saldırılarından kaçınmalıdır.
Bu, botların hack tamamlanmadan önce öldürme mesafesine birkaç santim yaklaştığı ve Hugh'un onları tek bir pompalı tüfek patlamasıyla parçaladığı gerçekten yoğun bir mücadeleye yol açan harika bir fikir. Hugh, Diana'nın hack'leri olmadan düşmanlara anlamlı bir şekilde zarar veremese de, özellikle elinizde kısıtlayıcı mühimmat bulunan belirli silahlar varsa, onları yavaşlatabilir.
"Bu, gerçekten yoğun bir mücadeleye yol açan harika bir fikir. Botlar, hack tamamlanmadan önce genellikle öldürme mesafesine birkaç santim yaklaşıyor ve Hugh onları parçalara ayırıyor."
Capcom, oyuncuların kilitlenip sürekli olarak seçeneklerini değerlendirmeleri gereken bir nişancı oyunu yapmış gibi görünüyor. Nişancılık tatmin edici derecede ağır ve akıllıca bir şekilde, silahlar tamamen çöpe atılmadan önce yalnızca sınırlı atışlara sahip ve bu da sizi hangilerini kullanacağınız ve hangilerini daha zorlu düşmanlar için saklayacağınız konusunda stratejik düşünmeye zorluyor.
Oyuncu hareketleri de gerçekçi ve düşünülmüş hissettiriyor: Hugh bir tank gibi kontrol ediliyor ve engellerin üzerinden zıplayıp kayabilmesine rağmen, bir süper askerden çok uzak ve android tehdidi karşısında savunmasız hissediyor. Hackleme öncülü basit görünse de, dar dövüş arenaları ve yumruklu atışlarıyla kısa bir demo bağlamında bunu keyifli bulduk. Ayrıca, tam deneyim boyunca anlamlı bir şekilde nasıl gelişebileceğine dair kanıtlar da var.
İlk olarak, oyuncuların toplayabileceği güçlendirmeler var ve bunlar hackleme mini oyunlarına ekleniyor. Örneğin, bir tanesi, içinden geçtiğinizde düşmana karşı son hasarınızı artıracak bir düğüm ekleyecek. Oyuncular, daha zorlu bir düşman için saklamak isterlerse bunu görmezden gelmeyi seçebilirler.
Karşılaştığımız farklı robot düşmanların ayrıca değişken karmaşıklıkta hackleme mini oyunları vardı, uçan dronlar daha küçük hackleme ızgaralarını harekete geçirirken, devasa mech'ler daha büyük olanların tamamlanmasını gerektiriyordu. Demo, Metal Gear benzeri devasa bir boss ile sona erdiğinde -ki ne yazık ki onunla savaşmamıza izin verilmedi- ekranda küçük bir Sudoku bulmacasının belirmesini yarı yarıya bekledik.
Pragmata'nın kısa demosu benzersiz, cilalı hissettirdi ve daha fazlasını istememize neden oldu. Fikirlerinin muhtemelen onlarca saati aşan bir deneyim boyunca nasıl ortaya çıkacağı konusunda soru işaretleri var, ancak Capcom'un kusursuz modern geçmişiyle, fikirlerini takip edeceğine inanmamak zor olurdu.
https://www.youtube.com/watch?si=GrOZpBMc6DyLLnY6&v=h0GIfbmLEro&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?si=jf5ZBV-P2WMsUF2u&v=j7-xf7LbiuU&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?si=dJVPlkW04vzoC-21&v=xCgDd-JY0QE&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?si=xOeY17O9ZxLF1DzK&v=PdDVyBtYrUI&feature=youtu.be
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.