Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
0
Cevap
87
Tıklama
0
Öne Çıkarma
LEXUS ES 2026 | ANA KONU |
E
2 hafta
Yarbay
Konu Sahibi

Es geçilemeyecek yeni Lexus ES, 2026'da Türkiye'de.



< Resime gitmek için tıklayın >


< Resime gitmek için tıklayın >


< Resime gitmek için tıklayın >


< Resime gitmek için tıklayın >



Lexus'un ilk isim plakalarından biriydi, 1989'da daha gösterişli orijinal LS400 ile hemen hemen aynı zamanda piyasaya sürüldü ve büyük orta boy sedan Amerika'nın her yerinde banliyö arka planlarında kaybolsa da, bunun büyük ölçüde yaygın olmasından kaynaklanıyor. Lexus her yıl bunlardan sağlıklı sayıda satıyor ve geçen yıl 40.000'den fazlası yeni garaj yolları buldu ve bu yedinci nesil ES'nin satışta olduğu altıncı yıldı.
Yakında yeni bir ES satışa çıkacak ve siz de ona bakıyorsunuz. Bu, geçen ay 2025 Şanghay Otomobil Fuarı'nda dünyanın diğer tarafında büyük çıkışını yapan 2026 Lexus ES, artık ABD'ye özgü detaylara sahip. ES sedanlarının sıkıcı olduğunu ve yaşlılar veya golfçüler tarafından satın alındığını düşünüyorsanız, o zaman yeni ES muhtemelen Rodney Dangerfield'ın Caddyshack'ten parlak kırmızı Rolls-Royce üstü açık arabası gibi country-club setinin arasına girecek gibi görünüyor .


Gerçekte ise her ES daha genç ve daha taze görünüyordu; 2019'da tanıtılan eski model, uzun, alçak profili ve dalgalı kıvrımlarıyla, 1990'ların ve 2000'lerin daha ağırbaşlı versiyonlarını unutturacak kadar şımarık, zaten ince bir şekilde seksi. Yani 2025 ES hala sessiz, sorunsuz çalışma için tasarlanmış bir izolasyon makinesi olsa bile, yaşlı insanlar (veya ES satın aldığını düşündüğünüz kişi) güvenilir, lüks ve gösterişten uzak çekici sedanlarda pazarı ele geçiremez, değil mi?

Bu bağlamda, yeni ES mevcut modelden o kadar da çılgın bir sapma değil; en azından stilistik olarak. Tam genişlikte arka lamba, keskin köşe elemanları ve sivri aydınlatma, 2023'ün LF-ZC konsept otomobilinden uyarlanmış olsa da, genel şekil Blade Runner'dan daha az ve daha çok, iyi, eski ES sedandan daha fazla. Genel olarak çekici göründüğünü düşünüyoruz, 2019-2025 ES'den biraz daha keskin, çok daha az ızgara ve alışmamız gerekebilecek yarışçı gövde yan şekillendirmesiyle. Ve sedanların son zamanlarda aldığı pazar yönü göz önüne alındığında -genellikle, herkesin bu günlerde istediği SUV'ları atlamayı haklı çıkarmak için daha sportif veya daha seksi bir his hedefliyorlar- ES'nin yeni görünümü sadece uygun değil, aynı zamanda akıllı görünüyor.


Hibrit veya Elektrikli, Seçiminizi Yapın

Lexus'un orta boy lüks sedanı için gerçek ayrılığı belirleyen şey, yeni gövdenin altında yatan şeydir. Bunun nedeni, Lexus'un tabiriyle, hem içten yanmalı motorlu hem de tamamen elektrikli varyantların bir gövdeyi paylaştığı, "çift platformlu araç" olarak tasarlanan ilk ana akım Lexus olmasıdır.

Bu konsept yeni değil; rakiplerden BMW, birkaç yıldır i4/4 Serisi Gran Coupe, i5/5 Serisi ve i7/7 serisi gibi çift amaçlı ICE/EV otomobiller satıyor; ancak bu Lexus için bir ilk ve üçüncü nesil RAV4'ten (Tesla destekli elektrikli bir düzen sunuyordu) bu yana birden fazla güç aktarma sistemi stili için tek bir platformu bir araya getiren ilk Toyota ürünü.
Ayrıntılar şimdilik belirsiz, ancak 2026 ES, eski ES'in TNGA-K platformunun ICE ve EV güç aktarma organlarına uyarlanmış daha yeni bir versiyonu gibi görünen bir şey üzerinde oturuyor. Lexus, yerini aldıkları araçlardan daha küçük yeni araçların çok azı olduğu için aracı büyüttü, ancak burada muhtemelen rekabetçi sürüş menzili sağlamak için ES'in tabanının altında yeterli pil için yer açmak için.
Dingil mesafesi 3,1 inçlik devasa bir artışla 116,1'e çıkarken, genel uzunluk 195,9 inçten LS'ye meydan okuyan 202,3'e fırlıyor. Genişlik de 2,1 inç artarken, kritik olarak ES'nin yüksekliği, hangi 2025 ve 2026 ES modellerini karşılaştırdığınıza bağlı olarak birkaç inç artıyor. Bu önemli çünkü günümüzün ES'si geniş arka koltuklu oldukça büyük bir araç olsa da, baş mesafesi aşırı cömert değil; ve bir arabanın tabanına piller eklediğinizde, bu taban yükselme eğiliminde oluyor ve tavan daha yüksek olmadığı sürece dikey kabin alanını daraltma potansiyeline sahip.
Bu nedenle Lexus'un mevcut ES'nin baş mesafesini koruyabildiği veya iyileştirebildiği konusunda iyimseriz (şirket "oturma pozisyonunun giriş ve çıkış kolaylığını artırmak için daha yükseğe ayarlandığını ve aynı zamanda geniş bir görüş alanı sağladığını" belirtiyor ve bunu neredeyse doğruluyor), aracı genel olarak daha yüksek hale getirerek. Benzer şekilde, en yeni ES'in bir destek tipi kurulumdan çok bağlantılı bir arka süspansiyona geçişi de kesinlikle paketleme esnekliği ve arka süspansiyonun profilini düşürmek içindir.

EV Kesinlikle Daha Güçlü Olacak

Tahrik biçimleri genişlerken, Lexus seçim konusunda çizgiyi korudu: Daha önce olduğu gibi, iki güç aktarma organından birini seçebilirsiniz, ancak artık her biri dört tekerlekten çekişli veya dört tekerlekten çekişsiz. Sadece bir gazlı V-6 veya hibrit dört silindirli motor yerine, 2026 ES alıcılara 2,5 litrelik dört silindirli hibrit ve tek veya çift motorlu tamamen elektrikli güç seçeneği sunuyor.
Öncekine benzer şekilde, hibritin adı ES350h (geçen yılki ES300h idi). Bagaj kapağında ES350h amblemini göremiyorsanız, hibrite baktığınızı gösteren iyi bir işaret, aksi takdirde pürüzsüz, gövde rengindeki burundaki ekstra ızgara açıklıklarıdır.

Bir kez daha 2,5 litrelik dört silindirli bir motora dayanıyor ve çift elektrik motoru yardımcı oluyor (biri motor/jeneratör, diğeri daha büyük bir elektrikli tahrik motoru); ancak bu sefer dört tekerlekten çekişle sunuluyor. Diğer modern Toyota ve Lexus hibritleri gibi, bu, arka aksta ayrı olarak monte edilmiş üçüncü bir elektrik motoru kullanılarak gerçekleştiriliyor ve talep üzerine dört tekerlekten çekiş ve lansmanlarda biraz genel güç artışı sağlıyor

Tamamen elektrikli 2026 Lexus ES, tamamen yumuşatılmış bir burun takıyor ve ES350e ve ES500e isimlerini taşıyacak, ilki tek motorlu önden çekişli ve ikincisi çift motorlu dört tekerlekten çekişli. Sağlanan güç rakamları çoğunlukla Toyota'nın yakın zamanda güncellenen bZ (eski adıyla bZ4X) elektrikli SUV'si için verilenlerle aynı: tek motorlu, önden çekişli ES350e için 221 bg ve çift motorlu, dört tekerlekten çekişli ES500e için 338 bg.
Hayal kırıklığı yaratan bir şekilde, bu rakamlar, 2026 için güncellenen bZ'nin lüks ikizi olan Lexus RZ elektrikli SUV'unun sunduğu performansın gerisinde kalıyor. Bu model, önden çekişli formda 224 beygir, çift motorlu formda 380 beygir ve çift motorlu F Sport versiyonunda 408 beygir güç üretiyor.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exclusive.Gamer -- 28 Mayıs 2025; 15:8:5 >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.