Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
1
Cevap
265
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Elektrikli Motosiklet için li-ion akü
M
5 ay
Yarbay
Konu Sahibi

Arkadaşlar benim elektrikli motorum 5 adet şu akü ile çalışıyor (60 volt):

< Resime gitmek için tıklayın >
Şu an aküler bitik durumda.Bildiğiniz gibi jel aküler günümüzde çok kalitesizleşti.6 ayda ömürleri tükeniyor.
Bu aküleri 18650 li-ion pillerden yapılma akü ile değiştirmeyi düşündüm. Bu amaçla Temu dan 5 adet şu akü kutusundan aldım:




https://www.temu.com/tr/12v-lityum-pil-depolama-kutusu-kur%C5%9Fun-asitini-de%C4%9Fi%C5%9Ftir-18650-pil-k%C4%B1l%C4%B1f%C4%B1-sabit-braket-tutucu-3s-40a-bms-p%C3%BCsk%C3%BCrt%C3%BCc%C3%BC-plastik-aparat-g-601099540271834.html


< Resime gitmek için tıklayın >

Şarj aletim de şu:



< Resime gitmek için tıklayın >


< Resime gitmek için tıklayın >
Şimdi sormak istediğim akü kutularında 3s 40a BMS devresi var. Bu kutuların her birine 21 adet li-ion 18650 pil koyacağım. Aküler de birbirlerine seri olarak bağlanıyor. Böylece 60 v elde edeceğim.

Sizce bu yapmak istediğim sistem verimli olur mu, pillerin gücü motoru çalıştırmaya yeter mi , yoksa bms ler cortlar mı ? Şarj adaptörü bu sisteme uyumlu mudur ,seri bağlanan akülerde sorun yaratır mı? En son da hangi 18650 pili önerirsiniz ?

Elektrik-elektronik konularından fazla anlamıyorum. Sizlerin önerilerine göre hareket edeceğim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



R
5 ay
Binbaşı

Hocam şehrinizde mutlaka bu tarz pil paketi hazırlayan firmalar vardır bir tık zor bir işe girişmişsiniz bir çok konuda uzman olmadığımı söylüyorum ancak bu konuda orta bilgiye sahibim diyebilirim.pil paketinizi kendiniz yapmanız sizi zorlayacaktır 40 a ler şeklinde bmsler teaoride hazırlanabilir ancak pratikte sorunlara sebep olacaktır anot ve katot uçları tek bmsde birleşmedikçe bmsler bir arada büyük bir bms olmayacaktır oluşturacağınız pil paketlerinide yine balanclamak zor olacak yain büyük bir bms gerekecek fln ağaç gibi düşünün.

Benim tavsiyem eğer bu tarz bir işe girişcekseniz 18650leri pas geçin ve lifepo4 bir pil paketi ve lidepo4 bir bms kullanın jel aküden maliyet olarak fazla olacaktır ancak döngü olarak lfp piller açık ara öndereler yeterli yeriniz varsa prizmatik hücre yeriniz yoksa 32700 silindirik hücre seçeceksiniz ayrıca şarj aletinizide ya modifiye etmeniz veya yenisini almanız gerekecek hatta motorun beyninde yapacağınız değişiklik eğer motorunuz uygunsa inanılmaz performans artışına bile sebep olur çünkü lfp bataryalar yüksek deşarj akımlarınada sahip oluyorlar.

Ancak dediğim gibi bunu kendiniz tek başınıza yapmanız biraz zorlayabilir elektrikli bisikletlerin ele alınabilen bataryaları tarz bir pil paketiniz olsa neyse onun bmssi oluyo ancak jel akü yerine lityum akü takmak batarya sisteminin tamamen değiştirmek oluyor.Siz yine kendi imkanlarınızla 40a 3slik 5 akü hazırlar puntolar güvenlikli bir şekilde yerine takarsınız bmsler balans tutmasa kablolardan yüksek akım geçmesini boşverelim en iyi ihtimalde şarj problemi yaşarsınız jel akülerle lityum aküler aynı mantıkla şarj olmuyor ayrıca bu lityum aküler yüksek yoğunluklu enerjideler yanlış bir bağlantı yanlış bir planda hjel kuru aküler ısınır kıvılcım atar bu lityum aküler daha şiddetli kıvılcım atar yangın çıkarır.

Yani siz iyisi mi destek alın fiyat alın bir araştırın.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.