Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
27
Cevap
966
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Opel Astra-Ford Focus - Audi A3 - Volvo V40 - Renault Megane
G
geçen yıl (12884 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Arkadaşlar merhaba 2.el araç alma arefesindeyim 4 model aklımda bütçem 800-900 arası malum siteden 4 araç buldum. En önemli kriterim şanzımanın motorun sorunsuz ya da az sorunlu olması. Bugüne kadar yüksek km araç pek kullanmadım. Audinin şanzımanı korkutuyor ve de yüksek maliyetleri keza volvonun da öyle ama markalara güveniyorum. Focus şanzımanı daha sorunsuz sanırım, Megane bilindik marka her usta çözer heralde sorun oldugunda, ağır hasarlı görünüyor ama yandan darbe almış fotolarını gördüm. Sizce hangisini tercih etmeliyim ve neden yardımcı olursanız sevinirim.
Opel astrayı sonradan ekledim
https://www.sahibinden.com/s/Am6UpY68 focus

https://www.sahibinden.com/s/pmiOWxk0 audi a3

https://www.sahibinden.com/s/5xlh8xGY volvo v40

https://www.sahibinden.com/s/c8h5DPt6 megane

https://www.sahibinden.com/s/gmCNLD9Z astra

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gøød chãrlotté -- 14 Ekim 2024; 11:51:34 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

F
geçen yıl (16271 mesaj)
Yarbay

1.3 tce otomatik megane sanrıım o bütçeye dolu paket bulunmaz ama modeli daha ve yeni temiz olur saydıklarının arasında



E
geçen yıl (120 mesaj)
Çavuş

Asıl düşünmeniz gereken hangi amaçl, ne şekilde kullandığınız. 4 araç hem yakıt hem performans hem de kullanım tarzı olarak birbirinden ayrılıyor. Üzerine bir de sürdürme maliyetleri de farklı. Bu araçlardan şanzımanı sorunuz denebilecek bir model yok. Çift kavramaların hepsi saatli bombadır, bunu bilerek binmek gerekiyor. Ben de İzmir'de yaşıyorum ve 1.3tce edc megane kullanıcısıyım. Kenarda 50-60k tutup kullanıyorum edc'yi :)

Senede kaç km yaptığınıza, ne kadar gazladığınıza, güzergahınıza göre seçim değişecektir.



G
geçen yıl (12884 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Küçük Bi ilçede yaşıyorum sende maks 15bin km yaparım. Sıkışık trafik yok. Gazlamam pek. Karı koca 2 kişiyiz senede en fazla 4 kere uzun yol yaparız ama dediğim gibi yaşadığım yerde de trafik yok.

Bir de çekincem ben herhangi birini aldığımda tekrar kontrol ve bakıma sokacağım. Bunların da maliyeti önemli benim için



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
geçen yıl (120 mesaj)
Çavuş

Araçların hasarlarına, km'lerine ve kullanım amacınıza bakarak ben en mantıklı olanın A3 olduğunu düşünüyorum. Hepsi ilerleyen km'ler ile benzer masraflar açacak zaten. Ama ustasını ve parçasını kolaylıkla bulabileceğiniz 1.6TDI akılda soru işareti bırakmaz. 1.6dci renault daha canlı ve istekli bir motor ama 18 jant ve hb olması ile konforu törpüleyecek. Volva ise sürüş ve konfor olarak çok daha gergin ve performanslı bir model. Parça ve sürdürme maliyeti olarak gereksiz bir opsiyon gibi duruyor. Yerine S60 dizel koysaydınız o zaman o mantıklı olurdu tabi :)

Audinin kazası da en güzellerinden. Pahada büyük, araca etkide sıfır kaza. Tam istenen değer düşüşünü yaratmış.

Aldığınızda tekrar bakım yaptırmak yerine daha kritik parçaların kontrolünü/değişimini yapmanız doğru olacaktır. Termostat, hortumlar, yürüyen aksam parçaları, katalitik/dpf, şanzıman yağı, aksesuar kasnakları ve kayışı, fren hidroliği gibi.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @gøød chãrlotté
G
geçen yıl (12884 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim.

Beni audinin dsg şanzımanı korkutuyor nedense. Hiç kullanmadım ama her an bozulacakmış gibi düşündürüyor. Alırsam eğer şanzıman için ne yapmam lazım. Nesine baktırmam gerekir.

Bir de focus ve astra için de yorum yapabilir misiniz. Bu araçlar nasıldır.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @egesengun
M
geçen yıl (20588 mesaj)
Yarbay

Konfor , sürüş keyfi , prestij için kesinlikle Audi



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

G
geçen yıl (12884 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Audi Attraction donanım sanırım en düşük paketi. Klima manuel mi, multimedya bağlantısı bluetooth ile mi. Bu donanımın dezavantajlarını yaşar mıyım



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

N
geçen yıl (12147 mesaj)
Yarbay

Sen biraz macera arıyorsun gibi ya ben gene lafimi edeyim.

Butcen dahilinde 100 bini devirmemiş agir hasar girilmememiş bir sürü araç var belki bir alt paket olur ama temiz olur
bu ilanlara kuruş verilmez

Bir dizelin rektefe masrafini arastir da oyle 185 binde 177 binde araclara bak. Saatli bombalar.

Bak misal agir hasari yok dusuk km servis bakımlı
https://www.sahibinden.com/s/gLKYPKsX





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 15 Ekim 2024; 0:5:58 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

M
geçen yıl (2008 mesaj)
Binbaşı

Audi iyi hoş güzel de boşun boşu. Hız sabitleme dahi yok. Daha düşük km düzgün araçlara bakın bence. Bu ilanların hiç biri içime sinmedi benim.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

P
geçen yıl (9742 mesaj)
Moderatör

V40'ın 1.5 T3 modelini alabiliyorsanız tercihim V40 olurdu. Bahsettiğiniz diğer modeller arasında daha premium hissiyatlı ve tok sürüşlüdür.



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >

G
geçen yıl (12884 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Araba almaktan soğudum ama almam lazım iyice aklım karıştı.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
geçen yıl (120 mesaj)
Çavuş

İlk önce beklentinizi ve bütçenizi belirlemeniz gerekiyor. Beklentinizi yazdınız. Bütçe konusunda da 850-900 arası size uygun gibi görünüyor.

Şimdi bu noktada cevap veren birçok kişinin dediği gibi baktığınız segment araçlarda kenarda en azından hazırda çıkarabileceğiniz 150.000 olması gerekiyor. Yani bu segment 900.000'lik araç alacaksanız bütçenizin 1.1 milyon olması daha sağlıklı olur.

Böyle araçlara da 1 milyon para ayırmışken seveceğiniz bir şey arıyorsunuz ki değsin. Bu noktada da tasarımın ve sürüşünün sizi tavlaması gerekiyor. Mesela ben volvoların sürüşünü sevmem. Herhangi bir volvo çok mantıklı görünse bile gidip başka bir otomobil alabilirim. Sizin de bu konuda aklınızın yanında gönlünüzün de kaydığı bir otomobil bulmanız gerekiyor.

Seçenekleri 2-3 araca indirdiğinizde onların kronik problemlerini, masraf kapılarını, güçlü ve zayıf yönlerini konuşabiliriz dilerseniz.




Bu mesajda bahsedilenler: @gøød chãrlotté
E
geçen yıl (120 mesaj)
Çavuş

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-orjinal-2018-astra-enjoy-1.6-136-hp-dizel-otomatik-93.000-km-1203210932/detay
Belki bir seçenek olabilir. Diğerlerinden daha masrafsız olma ihtimali olan bir araçtır.



G
geçen yıl (12884 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

İlk aracım hyundai i20 idi sıfır almıştım cam tavan kırmızı renk vs hoşuma gitmişti. 2022 yılında cupra formentor aldım 16.000 km idi o da çok yakışıklıydı fakat maddi zorluklar nedeniyle satmak zorunda kaldım. 6 aydır araçsızım artık zorlanmaya başladık. 1.1k gibi param var aslında ama olabilecek hasar bakım lastik jant alımı vs gibi nedenlerle biraz para kalsın istiyorum. Araca dışarıdan bakınca hoşuma gitsin istiyorum. Normalde yüksek km araçlardan korkarım ama çevreme bakıyorum 150k 200k araç kullanan bir sürü arkadaşım var.

Açıkçası araçta görünüşe önem veriyorum ilk olarak. Ama yolda bırakır korkusu da yok değil 😄 opel astra hem tip olarak hem fiyat olarak fena değil 80-100bin km arası da bulunur sanıyorum.

Bir de ford focus 2017 2018 st line kasalar da hoşuma gidiyor fakat 1.0 ecoboost motor. Bu motor ile ilgili de epey eleştiri okudum bu motor hakkında bilginiz var mı



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
geçen yıl (120 mesaj)
Çavuş

Ben de benzinli c segment arayışıma çıktığımda ilk Focus bakmıştım fakat 1.0 ecoboost motorların sorunlu olduğunu gördüm. Bütün dünya da bununla ilgili baya bir söylendi. Silindir gömleklerinin yanındaki silindir ile duvarı çok ince ve buna rağmen aradan kanal geçirmişler. Bu kanal kısa zamanda silindir boşluğuna doğru deliniyor. Tüm dünyada kronik problemli motor olarak görülüyor. Bu yüzden uzaklaştım. 1.4T Astralarda piston kırma problemi çok yaygın. VW grupta sürüş keyfi kalmadığı için elendi. Geriye sadece Renault kaldı, onu aldım. Ama dizel baksaydım seçenek çoktu. Siz de bu yüzden karar veremiyorsunuz zaten.

Aracın görünüşü önemli ise burada mantık değil aşk evliliği yapacaksınız gözünüze güzel görüneni, içinde iyi hissettiğinizi, genel olarak çekici geleni alın. Bunları yaparken 1.0 ecoboost (ford), 1.2 puretech (psa), 1.4T (Astra), 1.6 thp (psa-bmw) motorlardan olabildiğince uzak durun. Masraf olasılıkları çok yüksek.

870-920 arasına bir araç bakarsanız kalan para sizi rahat ettirir büyük olasılıkla. Hem motor hem şanzıman patlarsa geçmiş olsun tabi




Bu mesajda bahsedilenler: @gøød chãrlotté
C
geçen yıl (1572 mesaj)
Binbaşı

Seçenekler arasında focus 1.5 tdci mantıklı görünüyor. Motor ve şanzıman sorunsuz. Yakıtı ve performansı çok iyidir. Volvo V40 ile şaşi ve altyapı aynı zaten. Yedek parça fiyatları uygun.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
geçen yıl (7833 mesaj)
Yarbay

V40 sorunlu motor PowerShift potansiyel 200k masraf
Focus PowerShift potansiyel 70 80k masraf
Audi DSG ustan varsa 50 yoksa yetkilide 100k masraf
Astra ilanı açılmıyor
Megane tarcanlara gider oradan düzgün çıkarsa en masrafsız araç olur.
Sizin verdiğiniz örnekler Megane hariç zaten size uygun araçlar değiller kafa karışacak bir durum yok özetle
Alternatif olarak fazla uzun yol yapılmıyorsa mg4 bakılır
Garantisi devam eden egea cross lounge modeli bakılır
Dolu paket egea hb 1.6 OTM LPG uyumlu bakılır



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

E
geçen yıl (7833 mesaj)
Yarbay

PowerShift mi sorunsuz? Yapmayın gözünüzü seveyim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @coskunserce
C
geçen yıl (1572 mesaj)
Binbaşı

Powershift şanzımanların iki ayrı versiyonu var. Benzinli modellerde kuru tip kullanılırken, 1.5 tdci dizel versiyonlarda ıslak tip denilen şanzıman kullanılıyor. Islak tip powershift şanzımanda kavrama plakaları tamamen yağın içinde çalışıyor, bu nedenle kuru tipte görülen titreme, ısınma gibi sorunlar yok. Ayrıca yanlış kullanılmadığı sürece kavrama ömrü de çok uzun. Bahsettiğim modelde ıslak tip powershift kullanılıyor olması nedeni ile en sorunsuz çift kavrama şanzımandır.
Benzer bir durum Volkswagen DSG şanzımanlarda da var. DQ200 kodlu kuru kavrama olan, mekatronik arızalarının çok büyük kısmı da onda gerçekleşiyor. Torku yüksek olan bazı modellerde DQ381 kodlu, çok daha sorunsuz ıslak kavrama DSG var. 


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @en1gma