SONY ile yaşadığım hakem heyeti mücadelem ve SONUÇ : Para İadesi
17.09.2015 tarihinde Vatan Bilgisayardan Sony C5 Ultra cep telefonu aldım. Telefon baya hoşuma gitti ilk SONY telefonumdu ve severek uzun süre kullandım. Aldıktan 3 ay sonra ekranda 3-4 cm civarı ekran sararması oldu KVK'ye garantiyr yolladım kasa ekran değiştirip geri yolladılar. Elektronik ürünlere gözüm gibi baktığımdan telefonumu da sürekli ekran koruyucu ve kılıfla kullanırım. Telefonumda kozmetik olarak kılcal çizik harici darbe ezilme vs yoktu. Garantinin bitmesine 1 ay kala (KVK'da beklediğim süreyi ekleyince tabi) telefona yazılım onarımı yaptıktan sonra telefon bir daha açılmadı. Sonrasında SONY ile görüştüm KVK yerine Teleservice yollasam farkeder mi diye, onlarda ikiside yetkili servis deyince Teleservice daha iyidir diye ona yolladım Ankara'ya. Telefon ellerine ulaştı sisteme garanti dahili olarak giriş yaptılar. Sonrasında akşam güncelleme girmişler Garanti dışı diye. Duruma baya sinirlendim mesai saati geçtiği içinde arayamadım. Ertesi gün arayıp sorduğumda telefonumun şarj kısmında kasada 1 mm kırık olduğunu bundan garanti dışı kaldığını ve cihazı yapmaları için önce kasayı yapmaları gerektiğini söyleyip benden 1650 TL ücret istediler. Bende benimle dalgamı geçiyorsunuz dedim 1399 TL'lik tele 1650 TL ücret çıkarmak hangi akla mantığa sığar dedim sonrasında da Hakem Heyetine derdinizi anlatırsınız dedim kapadım teli. Sonra SONY Mobile'ı aradım onlarda servis ne derse doğrudur dedi. Bende aynı şeyi tekrarladım Hakem heyetinde görüşürüz dedim kapadım. Servi teli bana yolladı kargoyu alır almaz Hakem heyetine gittim. Başvuru formunu ve telefonu Bilirkişi incelemek üzere onlara bıraktım.1 hafta sonra telefonu gelin alın dediler. Sonrasında kararı beklemeye başladım 2 hafta sonra da karar geldi ücret iadesi. Telefonu Vatana teslim ettim onlarda SONY'e gönderdiler parayı da IBAN hesabıma yatırdılar.
Telefonu normalde herhangi bir telefoncuda yaptırsam 50 TL ücreti var. SONY ve Yetkili servisleri kendilerini akıllı sanıyorlar.
İşte garanti dışı olmasına bahane ettikleri kırık.
Hocam bende hakem heyetine başvurdum fakat benden teli istemediler 3 4 ay içinde sonuçlanır arada posta gelir posta da bilirkişi ile görüşmenin tarihi yazacak denildi sizin ki çok çabuk sonuçlanmış.
17.09.2015 tarihinde Vatan Bilgisayardan Sony C5 Ultra cep telefonu aldım. Telefon baya hoşuma gitti ilk SONY telefonumdu ve severek uzun süre kullandım. Aldıktan 3 ay sonra ekranda 3-4 cm civarı ekran sararması oldu KVK'ye garantiyr yolladım kasa ekran değiştirip geri yolladılar.
Elektronik ürünlere gözüm gibi baktığımdan telefonumu da sürekli ekran koruyucu ve kılıfla kullanırım. Telefonumda kozmetik olarak kılcal çizik harici darbe ezilme vs yoktu. Garantinin bitmesine 1 ay kala (KVK'da beklediğim süreyi ekleyince tabi) telefona yazılım onarımı yaptıktan sonra telefon bir daha açılmadı. Sonrasında SONY ile görüştüm KVK yerine Teleservice yollasam farkeder mi diye, onlarda ikiside yetkili servis deyince Teleservice daha iyidir diye ona yolladım Ankara'ya.
Telefon ellerine ulaştı sisteme garanti dahili olarak giriş yaptılar.
Sonrasında akşam güncelleme girmişler Garanti dışı diye. Duruma baya sinirlendim mesai saati geçtiği içinde arayamadım. Ertesi gün arayıp sorduğumda telefonumun şarj kısmında kasada 1 mm kırık olduğunu bundan garanti dışı kaldığını ve cihazı yapmaları için önce kasayı yapmaları gerektiğini söyleyip benden 1650 TL ücret istediler. Bende benimle dalgamı geçiyorsunuz dedim 1399 TL'lik tele 1650 TL ücret çıkarmak hangi akla mantığa sığar dedim sonrasında da Hakem Heyetine derdinizi anlatırsınız dedim kapadım teli. Sonra SONY Mobile'ı aradım onlarda servis ne derse doğrudur dedi. Bende aynı şeyi tekrarladım Hakem heyetinde görüşürüz dedim kapadım. Servi teli bana yolladı kargoyu alır almaz Hakem heyetine gittim. Başvuru formunu ve telefonu Bilirkişi incelemek üzere onlara bıraktım.1 hafta sonra telefonu gelin alın dediler.
Sonrasında kararı beklemeye başladım 2 hafta sonra da karar geldi ücret iadesi. Telefonu Vatana teslim ettim onlarda SONY'e gönderdiler parayı da IBAN hesabıma yatırdılar.
Telefonu normalde herhangi bir telefoncuda yaptırsam 50 TL ücreti var. SONY ve Yetkili servisleri kendilerini akıllı sanıyorlar.
İşte garanti dışı olmasına bahane ettikleri kırık.
< Resime gitmek için tıklayın >
Hakem Heyeti kararı
< Resime gitmek için tıklayın >
SONY marka olarak güzel kalite ve yazılım olarak ta güzel ama Servis olarak SIFIR
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.