Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
19
Cevap
1902
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Arac icerisinde yanik kokusu
E
9 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Merhaba arkadaslar bugun basima bu olay geldi dik bir yokustan geri cikarken araci biraz zorladim yaklasik 2 sn sadece ve yanik lastik kokusu gibi ibr koku geldi arastirdigim kadariyla balata kokusuymus sizce birsey ous mudir ?
Hyundai i20 1.2 benzin 8000 kmde

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Sonidito -- 28 Mayıs 2016; 1:7:12 >

< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

G
9 yıl
Yarbay

Olmamıştır,olmaz. Uzun vadede sürekli yapılırsa baskı balata erken biter



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
9 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Gökhan G.

Olmamıştır,olmaz. Uzun vadede sürekli yapılırsa baskı balata erken biter

Teskkurler hocam bir nebze icimi ferahlattiniz



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

G
9 yıl
Yüzbaşı

hyundai ise baskı balata yolda bırakmadan servise gösterin



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
9 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Guest_1999

hyundai ise baskı balata yolda bırakmadan servise gösterin

Hocam o kadar ciddi olabilir mi birde neden hyundai ise gosterin dediniz ?



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

H
9 yıl
Yarbay

Bişey olmaz devam et



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @AT SEVEN
E
9 yıl
Onbaşı

Hiç bişey olmaz içiniz rahat olsun. Koku debriyaj balatasından geliyor yokuşta zorlandığı için fazla ısınıyor ve koku yapıyor. Daha fazla zorlanırsa duman da yapar. Bi iki kereden bişey olmaz ama çok sık yapmamaya özen gösterin



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

M
9 yıl
Yarbay

Devam et.
Bir sey olmaz.
Zorlamissin balata kokusu o.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
9 yıl
Yüzbaşı

baskı balatanın canına okumuşsun,dikkat et kalkışlarda titreme yapmaya başlarsa kötü.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
9 yıl
Yarbay

Bişey olmaz ama aracı bağırttırmamaya dikkat et



S
9 yıl
Binbaşı

Eminonunde siradan bigun ortalik tıklım tikis. Dimdii bi yokustaym ve adim adim ilerleyen trafikte durkalk yapmak zorundayim. Ama aracta hillholder var zaten zorlamamaya ozen gosterdim cok gaz vermeden kalkislari tamamladim. Zirveye ulastigimda bi yanik kokusu sardı etrafi dedim baska araba heralde cunku arac 0 ve hic zorlamadim. Durunca kaputu actim o koku benim aractan geliyodu. Bi keresinde ayni sekilde babam yokusta durkalk yaparken arac vitesten cikmamis 1 vitese takilip kalmis. O da debriyajda kontagi kapatip beklemis. Arac daha 5000 kmdeydi ozamanlar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

G
9 yıl
Yarbay

Eğer balata tam manasıyla yandıysa kalkışlarda titreme kafa sallama yapabilir..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
9 yıl
Yarbay

Kalkışlarda titreme yapması balatanın tamamen yandığını göstermez. Kullanımdan kaynaklı baskı levhası ve balatanın üzerinde ufak ufak parmak kadar aşınmalar ya da yanıklar oluşur. Sizdeki gibi yanık kokusu girdiyse baya bir yanık olmuştur ama balatayı bitirdiniz anlamına gelmez. Yanık bölgeler genel olarak tutuşu zayıflatır, araç ilk kalkışlarda hantallaşır, hıız azalır, ilerleyen vadelerde titreyerek kalkar, daha ilerleyen vadelerde hafif sarsmaya başlar. Daha ileri vadede her kalkışta titreme olur, aracı kaldırmak azaba dönüşür ve sarsıntılar şiddetli hale gelir. Bu noktada artık daha fazla zorlamadan debriyaj değişimi gerekir aksi taktirde volant da zarar görüp değişmesi gerekebilir ki baya pahalı bir parçadır. Yokuşlarda kalkışlarda el frenini ihtmal etmey,n, aracınızın zaten motoru küçük ve düşük torklu bütün yükü debriyaja bindirmeyin.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
9 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Teşekkürler arkadaslar yorumlariniz icin dedigim gibi sadece 1 yada 2 saniyelik bir geri gelme durumu soz konusu oldu su anlik bir fark gormedim ilk defa basima geliyor zaten 1 kez oldu ondan sonra da park edip biraktim



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
X
9 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

Kalkışlarda titreme yapması balatanın tamamen yandığını göstermez. Kullanımdan kaynaklı baskı levhası ve balatanın üzerinde ufak ufak parmak kadar aşınmalar ya da yanıklar oluşur. Sizdeki gibi yanık kokusu girdiyse baya bir yanık olmuştur ama balatayı bitirdiniz anlamına gelmez. Yanık bölgeler genel olarak tutuşu zayıflatır, araç ilk kalkışlarda hantallaşır, hıız azalır, ilerleyen vadelerde titreyerek kalkar, daha ilerleyen vadelerde hafif sarsmaya başlar. Daha ileri vadede her kalkışta titreme olur, aracı kaldırmak azaba dönüşür ve sarsıntılar şiddetli hale gelir. Bu noktada artık daha fazla zorlamadan debriyaj değişimi gerekir aksi taktirde volant da zarar görüp değişmesi gerekebilir ki baya pahalı bir parçadır. Yokuşlarda kalkışlarda el frenini ihtmal etmey,n, aracınızın zaten motoru küçük ve düşük torklu bütün yükü debriyaja bindirmeyin.

Zaten bu zamana kadar kullandığım araçların hiç birini yokuşta debriyajla kaldırmadım. Hep el freni yardımıyla kaldırdım. İnsanın mal olması lazım heralde koskoca arabayı hem sabit tutmaya çalışacak hem de ileri götürmeye. Bir de atmosferik benzinliyse tamam zaten.
Bir de aklıma takılan bu asbestin yasaklanması mıdır nedir baskı balata değişti değişeli en ufak zorlamada koku yapıyor yahu. Bir de eskisi kadar sert kavramadığına adım kadar eminim. Ne saçmalık yahu.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
9 yıl
Binbaşı

Önden çekişli araçları yokuş yukarı geri viteste çok zorlamamak lazım. Geri vites 1. vitese göre hem daha uzun, hem de aracın ağırlığı çeker tekerleklere bindiği için balataya daha çok yük biniyor. 1-2 saniyeyle bir şey olmaz. Olduysa da anlarsın zaten, ya kalkışta titreme yapar ya da kaçırır. Devir yükselir ama hız aynı kalır. Aracın zaten yeni Ben şimdiye kadar 2 adet sıfır alınmış aracı 120.000 km kullanıp sattım balatayı bitiremedim. İyi kullanımla 200 bin km bile gider.



M
9 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: AT SEVEN

Teşekkürler arkadaslar yorumlariniz icin dedigim gibi sadece 1 yada 2 saniyelik bir geri gelme durumu soz konusu oldu su anlik bir fark gormedim ilk defa basima geliyor zaten 1 kez oldu ondan sonra da park edip biraktim

Sorun yok hocam zorlanınca olur böyle şeyler.. Önemli olan bunu sürekli yapmamak



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

K
9 yıl
Yarbay

Hocam rahat olun bisey olmaz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
9 yıl
Yarbay

debriyajın ömründen yemişsiniz hocam, yokuşlardan kaçının. Böyle devam ederseniz baskı balata değişimine gider oda pahalı bir işlem o yüzden zorlamamaya çalışın. Normalde kalkarken sıkıntı yoksa devam edin ha baktınız normalde de sarsıntılı kalkıyor devirde sıkıntılar yaşatıyor o zaman değişirsiniz ki şuanda bir kere zorlamayla o kadar hale geleceğini sanmıyorum



E
9 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Arkadaslar hepinize yorumlariniz icin cok tesekkur ederim dun bir test surusu icin istanbul trafigine girdim hicbir fark goremedim ozellikle de dik bir yere birakip el freni cekmeden sadefe geriye taktim durucak mi yoksa kaciricak mi diye kacirmadi su anlik bir sorun yok tekratdan tesekkur ederim



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.