Herkese Merhaba, Astra g benzinli arac sahibiyiz. Bugun ilginc bir sorun bas gosterdi. Kontak takilarak dondugu icin icini yaglattim. Anahtari tak cikar, ileri geri cevir derken kontak duzeldi. Ancak arabayi calistirdiktan sonra devrin yukseldigini fark ettim. Devir 2000 in ustunde takildi kaldi resmen. Araci kapatip actim ama duzelmedi. Taa ki yokus asagi inerken devir birden duzeldi ve motor ikaz uyarisi yanarak arac istop etti. Araci yeniden calistirdigimda her sey duzelmisti. 5 km kadar araci problemsiz surdum. Kirmizi isiklarda yuksek devirli bir kalkis yaptim ve yine devir yuksekte 2000 in ustunde takili kaldi. Araci park ettikten 1 saat sonra tekrar denedim ama duzelen bir sey yok. Bir de araci calistirir calistirmaz fan devreye giriyor anlam veremedim. Hic kapatmiyor fani. Bu konuda ne yapabilirim bilginiz var mi ?
Cozuldu Hava filtesi borusunun motor bloguna girdigi noktanin arkasinda bir parca var sanirim oksijen sensoru. Onu tutan kablo yerinden cikmis. Hava akisini yanlis olcen sensor arabanin beyne giden degerlerini sapittiriyor. Yerine takinca her sey yoluna girdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maniavolkan -- 1 Eylül 2015; 19:04:57 >
Arabayi eve getirdim biraz once. Yine yuksek rolanti ile arac calisti. 200 m sonra yag,aku,motor ariza isigi yakti ama rolanti ayni anda da duzeldi. Kenara cekip araci yeniden kapatip actim. Eve kadar 10 km sorunsuz geldim. Park ettikten sonra araci yeniden calistirdim ve yine yuksek rolanti Yuksek rolanti sirasinda da sanki hava filtesi borusunun motor bloguna girdigi noktada yuksek sesli bir tislama hava cikisi var gibi. Yarin sanayiye yol gozuktu :(
Astra g benzinli arac sahibiyiz. Bugun ilginc bir sorun bas gosterdi.
Kontak takilarak dondugu icin icini yaglattim. Anahtari tak cikar, ileri geri cevir derken kontak duzeldi. Ancak arabayi calistirdiktan sonra devrin yukseldigini fark ettim. Devir 2000 in ustunde takildi kaldi resmen. Araci kapatip actim ama duzelmedi. Taa ki yokus asagi inerken devir birden duzeldi ve motor ikaz uyarisi yanarak arac istop etti. Araci yeniden calistirdigimda her sey duzelmisti. 5 km kadar araci problemsiz surdum. Kirmizi isiklarda yuksek devirli bir kalkis yaptim ve yine devir yuksekte 2000 in ustunde takili kaldi. Araci park ettikten 1 saat sonra tekrar denedim ama duzelen bir sey yok. Bir de araci calistirir calistirmaz fan devreye giriyor anlam veremedim. Hic kapatmiyor fani.
Bu konuda ne yapabilirim bilginiz var mi ?
Cozuldu
Hava filtesi borusunun motor bloguna girdigi noktanin arkasinda bir parca var sanirim oksijen sensoru. Onu tutan kablo yerinden cikmis. Hava akisini yanlis olcen sensor arabanin beyne giden degerlerini sapittiriyor. Yerine takinca her sey yoluna girdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maniavolkan -- 1 Eylül 2015; 19:04:57 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >