Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
1
Cevap
1161
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Hidrojenle çalışan araç projesi
C
11 yıl (44 mesaj)
Onbaşı
Konu Sahibi

Merhaba arkadaşlar.

Biz üniversitede kulüp olarak yenilebilir enerji kaynağı hidrojenle çalışan prototip araç yapıyoruz. Öncelikle başlık doğru mu bilmiyorum, çünkü böyle bir kategori yok. Hatta yeni bir kategori açılabilir diye düşünüyorum.

Ne yapıyoruz?

http://www.shell.com.tr/environment-society/ecomarathon.html

Shell'in düzenlemiş olduğu shell eco marathon yarışları var. Her sene mayıs ayı gibi düzenleniyor. Bu sene yine Hollanda'nın Rotterdam şehrinde SEM 2015 düzenlenecek. Bu yarışta farklı farklı kategoriler var. Takımlar yarışa; Prototip ve Şehir Konsepti (Urban Concept) adlı iki kategori altında katılıyor. Yarışlarda; araçlara güç vermek için dizel, benzin, likit petrol gaz (LPG), Gas-To-Liquid (gazdan sıvıya/GTL), etanol gibi konvansiyonel yakıtların yanı sıra hidrojen, güneş enerjisi, veya elektrik (güneş enerjisi destekli) gibi alternatif enerji kaynakları kullanılabiliyor.

Biz prototip hidrojen kategorisinde 5 yıldır yarışıyoruz. Gerek üniversitenin gerek sponsorların desteğiyle kısıtlı imkanlarla Türkiye'de de böyle bir çalışma yapılabileceğini göstermek istiyoruz. Hidrojenli yakıt tasarruf cihazı üretip yüzde bilmem kaç tasarruf diyerek kendimizi kandırmanın ötesine geçme vakti. İşin garip tarafı Türkiye' den dereceye giren takımların sayısı bir elin parmaklarını geçmez.

Neler yaptığımızı, neler yapacağımızı ayrıntılarıyla burada anlatarak, hem gençlere ilham olmak hem de yeni fikirler ışığında gelişimlere olanak sağlamak istiyorum. Eğer böyle bir projeye destek olmak isterseniz güzel işler çıkarabiliriz.

< Resime gitmek için tıklayın >

Aracımızın en önemli parçası yakıt hücresidir. Türkiye'de üretilmemekle birlikte fiyatı fahiş fiyatlarla yurtdışından getiriliyor.(Girişimci adaylara duyurulur ) Yakıt hücresi (fuel cell) hidrojen ile oksijeni kimyasal tepkimeye sokarak su ve enerji açığa çıkarır. Biz bu enerjiyi elektrik enerjisi olarak elektrik motorumuzda kullanıyoruz.

< Resime gitmek için tıklayın >
Bu yakıt hücresi 1kW lık kapasiteye sahip olup 24.000 + KDV ye geldi. Bunlar çok hassas oluyor. 0.5 bar ile çalışıyor. Bizim elimizde hassas bir regülatör yoktu, Allah
ne verdiyse gazı veriyorduk. Meğerse 0.5 bar üzeri membranlarda hasara yol açıyormuş. Yarış günü yakıt hücresi gazı kaçırmaya başladı mı eyvah. 3 günlük yarışın ilk 2 gününüe katılamadık. Biz ne yaptık, Eskişehirdeki üniversiteli arkadaşlarımız Allah razı olsun ellerinde varmış ve bunu bize Rotterdama yolladılar. 3. günü katıldık ama o da hüsranla bitti.

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Bu ön takım. Ön taraf 2 tekerlek arka taraf tek teker. Frenler ile çok sıkıntı yaşadık. Sponsorumuz mega yapı ile güzel bir ön takım yapıp iyi bir iş çıkarmıştık. Yalnız direksiyon sistemi geliştirilmesi gerekiyor.

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Bu arka kısım. Tam bir felaket. Güç aktarma organlarının ve elektrik motorunun yer aldığı kısım. Buraya güzel bir şase bir sistem tasarlamamız gerekiyor. Bisiklet kadrosunun arka kısmı disk fren ve kaliperin hassas bir şekilde ayarlanabileceği gibi düşündüm ilk etapta ama bizim teker özel üretim. Aktarma organları hakkında da karar vermiş değilim daha. Kayış-kasnak sistemi mi, zincir-dişli mi, yoksa planet dişli mi daha verimli olur bilmiyorum.
Fikirlerinizi bekliyorum.

Saygılarımla





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemcem4534 -- 15 Mart 2015; 14:33:22 >

Q
11 yıl (1042 mesaj)
Yüzbaşı

okuudm ve daha yeni yazmışsınız 1-2 sen önceki konu sanıp üzüldüm de bi an.
Şimdiden tebrikler,düşünmek yarısı-yapmak ta yarısı.
Allah yardımcınız olsun..



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.