Nvidia’da belirttiğiniz işlevler 2 aydır var hocam. Yani AMD’nin atağından hemen sonra eklemeyi uygun görmüşler. Ancak maalesef sharpening performansı henüz AMD ile yarışabilir durumda değil. Yine de rekabetin artması biz kullanıcılara pozitif olarak yansıyor. |
2 ay önce filan gelmedi, bu bilgi yanlış olur. Mesela bu video 2018 ocak ta yayınlanmış, 2 yıl önce keskinleştirme filtresi o zaman bile mevcutmuş, dakika 4:50 Videoyu izlemek için tıklayınız |
Bu bildiğimiz görüntünün keskinleştirilmesinden ibaret hocam. Yani TV ayarlarınızı açıp görüntü keskinliğini arttırmanızdan hiçbir farkı yok. Ancak yeni gelen (2 ay önce) özellik ile AMD ile benzer şekilde texture kalitesini arttırarak (DLSS’e alternatif) keskinleştirmeyi gerçekleştiriyor. |
Hocam 2 ay önce gelen dediğiniz hangisi, DLSS mi ? Eğer DLSS dışında bir özellikse haberim yok. |
Yok Güven hocam. Eski sharpening aynı sizin ilettiğiniz gibi görüntüyü işlemeden, sadece kontrast üzerinden yapılırken, şimdi doğrudan texture üzerinden yapılıyor aynı AMD deki gibi. Ayar yeri vs değişmedi, sadece yapılış şekli değişti. Fikir vermesi açısından: https://www.youtube.com/watch?v=dADD1I1ihSQ&feature=youtu.be |
Hâ anladım, kısaca işleme tekniği değişmiş yani. Gerçi öyle bile olsa fikri/temeli çok önceden atılmış bir mevzu, yani diğer tarafın getirmesi baya gecikmeli olmuş, bukadar gecikince de hâliyle bari gelmişken daha iyisi olsun demişlerdir. |
Aslında eski keskinleştirme yöntemi tamamen kozmetik ve insanın gözünü yoran hatta acıtan bir özelliklen, AMD ile bu özellik, özellikle FPS odaklı kullanıcıların aynı zamanda texture kalitesinden de ödün vermemeleri, yani FPS kayıpsız veri işlemesi olarak adlandırılabilir. AMD’nin bu özelliği open source olarak dağıtmasıyla da Nvidia kanalı da aynı şekilde bu özelliğe geçiş yapmış durumda. Ancak Nvidia kartlar daha agresif davranıp, texture kalitesini bozabiliyor veya gölgelerde oynamalar (kayıplar) yapıyorken, AMD kartlar şuan bu özelliği kayıpsız sunuyor. Elbette ilerleyen süreçte Nvidia’da mutlaka aynı seviyede bir performans sunacaktır. Burada güzel olan, bu rekabet sayesinde Nvidia’nın DLSS diretmesi sona ermiş ve kayıpsız iyileştirme kullanıcılara sunulmuş durumda. |
Zaten DLSS enteresan bişey, açıyorsun AA yı devredışı bırakıyor / kullandırtmıyor fakat FPS yi de ilginç bir şekilde arttırıyor. Misal AA kapalı halde ultra da 60fps alıyorsan, DLSS açınca artık düşük çözünürlüğe aa uygulayıp upscale mi ediyor ne yapıyorsa fps yi 70+ gibi değerlere zıplatıyor. Son kullanıcı olrk DLSS açınca görüntü kötü oldu diyemiyorsun ama fps de artıyo mutlu oluyorsun, enteresan bir durum. Videoyu izlemek için tıklayınız |
Aslında yaptığı işlem çok basit hocam. Texture, gölge, ışıklandırma ve AA’yı maksimum performans sağlayacak şekilde uyarlıyor. Ancak bu sırada ciddi bir görsel kayıp yaşanıyor. Özellikle 4K çözürlüğü maksimum texture kalitesi almak için istiyorsanız DLSS yanlış kapı. Çünkü asla ve asla size native 4K’da almanız gereken netliği sunmuyor. Buna karşılık Image Sharpening 1080p’de dahi 4K’ya çok yakın bir texture sunuyor. O nedenle DLSS’in önemi ortadan kalkmış durumda. Özellikle RT özelliğinin AMD yazılım güncellemesiyle gelmesiyle işler çok farklı noktalara taşınacak gibi. |
AMD yazılımla verecek mi ki ? Ne zaman verir ayrıca ? 5700 XT'ye verir heralde. |
Hem 5700, hem de XT alacak deniyor hocam. |
hayır dedğin gibi değildi. O olay nvidia da vardı adı değişti. Nvidia öteden beri dlsr de var.Nvidiada keskinleşrtirme filresi performans kaybı yok gibi birşey. DLSS yüksek çözünrlükden düşük çözünrlüklü AA ya geçme gibi çok farklı birşey. |
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @SAVIAR