Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
17
Cevap
300
Tıklama
0
Öne Çıkarma
R25 ile başlasam mı?

N Napsahkii Konu Sahibi
5 yıl (8 mesaj)
Öncelikle herkese merhabalar. Denizlide yaşıyorum gelen varsa bilir burası yazları cehennemden farksız oluyor. Yazın stajim ve yaz okulum olacak bu sıcakta tavuk gibi kizarmak istemiyorum. Onun için bir motor almaya karar verdim. Fakat daha önce bir motor deneyimim yok. Araştıra araştıra r25 denen canavarı buldum. R25 dusunmemim sebepleri ise motoru bir kere alacağım ve o aldığım motorla da okulu bitirmeyi düşünüyorum. Yani 125ten başlayıp 250ye çıkayım diyecek şansım yok çünkü tekrar tekrar pederin kafasını sisirmek istemiyorum. Uzun yol ve sehiricindede beni idare etsin istiyorum. Diğer büyük bir sebebi ise tasarım. Valla tasarım harika yapan adamın gotunden opmek gerek.(250sınıfı icin)

Uzun yol da yapacagim onun icin 125 hava sogutmali motor beni sürekli olarak sıkacagini dusunuyorum. Yaşım 21 bu arada daha önce bisiklet kazası geçirdim 3gün komada kalmıştım yaklaşık 9 sene önce. Arabayla bile 120-130u gecmemeye dikkat ediyorum motorlada bunu yapmayacagimi dusunuyorum. Bu motoru almaya karar verdim ve 3 gündür 150lik bir motor kullanıyorum alışmak amacıyla. Herhangi bir sıkıntıda olmadı donuslerde falan cok dikkat ediyorum gazı kesebiliyorum. Araba kullanirkende hedefe ramak kala fren kokleyenlerden degilim. Isimi garantiye alip ona gore hizimi ayarliyorum.

Sehirici kullanimda 250lik motorlar kendini sogutamiyor gibi bisey duydum doğru mudur? Illa hız istiyormuş uçmak istiyormuş basmasak hararet mi yapıyor?

Öncelikle baslanmaz demeden önce kararlı ve emin bir insan olduğumu sadece işimi görsün hızının camına koyayim öyle deliliklerimin olmadigini belirtmek isterim. Kısacası deli göt birisi degilim (tabii madem isini gorecek bisey istiyorsun x model de isini görür demeyin olursa r25 olmazsa hiç almam:)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


E emr0n
5 yıl (1299 mesaj)
Konuyu açmadan önce keşke araştırsaydınız.

Aynı konu mevcut;

https://forum.donanimhaber.com/baslangic-icin-r25--123827144

Ve r25 ini almış buda devam konusu :D

https://forum.donanimhaber.com/yamaha-yzf-r25-aldim-sorulari-alayim--124568385

Oku oralarda baya tartışıldı.

Kendi yorumuma gelirsek bende başlarda r25 düşünüyordum sonra bütçem el vermedi kendime hakim olabileceğimi bende düşünüyorum ilk motorum olacaktı alsam ama sonra 125likten başlamanın bütçem el vermedikten sonra dahada mantıklı olduğuna karar verdim yavaş yavaş yükseltip daha zevk alınacağını düşünüyorum ve bütçemden dolayı bende bu yaz 125-200 arası bir şey alıp start ı vereceğim. Olmaz mı çoğu kişi olmaz dedi ama başlayanlar var korkup başlamayanlarda var ben bu konuda bir şey demeyeceğim hangisi doğrudur yanlıştır bilemem ama tavsiyem alırsanızda ne alırsanız alın ister 50cc ister 1000cc her zaman tam ekipman gezin. Daha dün kaza videosu izledim bir arkadaşın ayağının kaval kemiği kısmı mı ne kırılmış yani yaralanmış acıyo çok yavaş filan diyodu benimde gerçekten içim acıdı izlerken çizmeyi 2. plana atmıştım ben ama bu videodan sonra gerçekten her şeyin bir önemi olduğunu tekrar tekrar anladım ve tam ekipman alıp öyle motoru sürücem yaz olsa bile.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

N Napsahkii Konu Sahibi
5 yıl (8 mesaj)
Hocam forum da bulunan bu konuyla ilgili çoğu yazıyı okudum fakat tam olarak cevabını bulamadım. Makinayı kontrol etmesi mi zor yoksa kendini kontrol etmek mi?(altindaki gücü farkedip gaza gelmek)?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


L Litation
5 yıl (2979 mesaj)
R25 duyumlarıma göre gaz tepkisi çok yüksek. Barkın abinin terimiyle hayvan




N Napsahkii Konu Sahibi
5 yıl (8 mesaj)
Ben 7000devire kadar bi hayvanlik yapmiyormus 7000den sonra redbull diye biliyorum. Hocam böyle çok hızlı gideyim ucayim gibi bi derdim yok ama uzun yola çıktığımda sehiricinde turlarken beni yarı yolda birakmasin bi kere alayim arkama bakmayayim istiyorum. Şimdi kazaları falan izliyorum kullanici hatalarinda öncelikle hız geliyor ki ben çok hız delisi değilim en kral arabaya binsemde dur top speed yapayim demem yani. Sakin kullanima da gelir mi zapt olur mu ki bu makina



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

A AppleFans
5 yıl (4230 mesaj)
R25 başlangıç olabilir. Alt devirleri ölü çünkü. 8k devire kadar böyle. Bana göre tek silindirli olan cbr 250r başlangıç olamaz. Max beygir ve torkunu düşük devirlerde geliyor. Adamın aklını alır aklını.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


N Napsahkii Konu Sahibi
5 yıl (8 mesaj)
Peki motor sehirici kullanimda kendini sogutabiliyor mu sakin kullanımda



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


C cervinff
5 yıl (12961 mesaj)
250cc ile başlamanın hız delisi olmakla vs hiç ilgisi yok. Başlangıç için uygun değildir. Çünkü hiç tecrübeniz yok. Sıfır tecrübe ile böyle güçlü ve ağır bir motorun hakimiyeti çok zor. Sen mi motoru kullanırsın motor mu seni kullanır bilemem. hiç bir şey tecrübe etmeden (tecrübeden kastım min 8-10bin km) 250cc herhangibir motosiklet sahibi olmak (hele ki sıfır km R25 gibi bir şahane bir şey) demek kazaya açık çek demektir. Ve düştüğünde sana olandan daha fazla belki de motora üzülürsün.
Ha çok beceriklisindir kendini bilirsin (bu yaşlarda zor bulunur) eğitim alırsın (min Honda GS1) o zaman alabilirsin.
125cc 2. el birşey alırsan kendini geliştirirsin düşer kalkarsın tecrübe edinirsin. Hem bütçeni zorlamaz, hem kendini zorlamaz, hem de pederi zorlamazsın. Şu anki koşullarda babanın sana izin vermesi bile sıkıntılı.
Motosiklet aleminde 1 kez alayım tam alayım diye bir şey yok. Alırsın kullanırsın değiştirirsin bu böyle. Hiç değiştirmem diyen adam 2-3 yıl içinde satar, bunu tecrübe ederek anlayacaksın.




Bu mesajda bahsedilenler: @Napsahkii

N Napsahkii Konu Sahibi
5 yıl (8 mesaj)
B sınıfı ehliyetim var bi de A2 ehliyeti alacağım. 1.5 ay sürer sanırım bugün basvursam o zamana kadar da 150lik bi motorda alıştırma yapmayı düşünüyorum.

Edit: egitim videolarini izleyip uygulama yapmaya çalışıyorum.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Napsahkii -- 7 Nisan 2017; 14:55:31 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


A ALPHA LION KING
5 yıl (697 mesaj)
düşük cc alıp birkac ay sonra ulan keşke r25 alsaydim diye pişman olma riski vs r25 alıp kaza yapip hayatini karartma riski



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


N Napsahkii Konu Sahibi
5 yıl (8 mesaj)
Hocam şimdi takildigim da bu. Ben size diyorum ki sakin kullanicam uçmayı düşünmüyorum. 130 max gidicegim hız ki bu hızla 150lik motorlada kaza yapabilirim ne farkı kaldı ama siz r25 öldürür. Ben kararliyim arkadaş ogrenmeden o gazı acmayacagim.



Aldığımda uzun yoldada beni uzmeyecegini dusundugum icin r25 istiyorum. Ben okula gitcem aga ise gidicem zamani gelcek sallana sallana duraksiz eve gidicem isparta aydin muglaya gidicem. O hararet yarım saat sonra sismesin diye istiyorum. (tekrar soyluyorum hızla derdim yok)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

O Omer1852
5 yıl (394 mesaj)
HİÇ OKUMADIM BAŞKA SİTEDEKİ MOTOSİKLET FORUMLARI OLSUN VS HEP R25 HEP R25 KARDEŞİM SIRF GÖRÜNÜŞ İÇİN O MOTORA 18 BİN VERİLMEZ!

BAŞLANGIÇ MOTORU DEĞİLDİR R25!

ONUN YÜZÜNDEN ÖLENLER OLDU VE BAZILARI ARIZALI SIRF ŞEKİL İÇİN MOTORA PARA VERİLMEZ!

BENCE MOTOR ALMA MOTORCU DEDİĞİN ŞEKİL İÇİN MOTORA BİNMEZ.

R25 OLMAZSA HİÇ ALMAZMIŞ ALMA KARDEŞİM SONRA ÖLÜYOSUNUZ MİLLETİN AİLESİ MOTOR ŞEYTAN İŞİ DİYİP DURUYOR (14 YAŞIMDAN BERİ

MOTOR KULLANIYORUM YAŞIM 20 OLUCAK)

HAYIR ŞEY Mİ SANIYOSUNUZ 250 CC ALICAM 300 BASICAM ? YADA VUTUTUTU YAPICAM EGZOZ TAKSAN BİLE 600 CC MOTORUN YANINDAN

GEÇEMEZ !

DURUN SİZ ŞİMDİ 600 CC İLE BAŞLARSINIZ KEŞKE DEMESEYDİM ÖNERİM CBR 600RR VEYA R6


Bu mesaja 1 cevap geldi.

N Napsahkii Konu Sahibi
5 yıl (8 mesaj)
Boş yapma burda önce oku yazdıklarımı sonra konuş. Ben seçme sebeplerimi kullanım amacımı belirttim okumadan yorum yapma.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


L linguist48
5 yıl (92 mesaj)
Bana kalırsa mantıken diğer arkadaşların dediği gibi ufak bir motorla başlamak daha iyidir. 150'yi geçmem diyorsun ama arabada bile 50 km ile hız yapıp ölenler var, 150 km çok mu az kaza için?

Ayrıca insanoğlu biraz doyumsuzdur, o motoru ne kadar yavaş kullanıcam desen de bir zaman gelecek kükretmeye başlayacaksın ve tecrübe olmadığı için elbet bir gün bir yerde hata yapacaksın.

Öte yandan da hata yapa yapa motor hakimiyetin artacak, daha çabuk alışacaksın. Her şeyi göze alarak hareket etmeni tavsiye ederim.

Karar senin.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


N Napsahkii Konu Sahibi
5 yıl (8 mesaj)
Bende ufak bi motor kullanıyorum r25 i suan için askıya aldım



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


P PcExpertt
5 yıl (2439 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Xieorn

Konuyu açmadan önce keşke araştırsaydınız.

Aynı konu mevcut;
https://forum.donanimhaber.com/baslangic-icin-r25--123827144

Ve r25 ini almış buda devam konusu :D
https://forum.donanimhaber.com/yamaha-yzf-r25-aldim-sorulari-alayim--124568385

Oku oralarda baya tartışıldı.

Kendi yorumuma gelirsek bende başlarda r25 düşünüyordum sonra bütçem el vermedi kendime hakim olabileceğimi bende düşünüyorum ilk motorum olacaktı alsam ama sonra 125likten başlamanın bütçem el vermedikten sonra dahada mantıklı olduğuna karar verdim yavaş yavaş yükseltip daha zevk alınacağını düşünüyorum ve bütçemden dolayı bende bu yaz 125-200 arası bir şey alıp start ı vereceğim. Olmaz mı çoğu kişi olmaz dedi ama başlayanlar var korkup başlamayanlarda var ben bu konuda bir şey demeyeceğim hangisi doğrudur yanlıştır bilemem ama tavsiyem alırsanızda ne alırsanız alın ister 50cc ister 1000cc her zaman tam ekipman gezin. Daha dün kaza videosu izledim bir arkadaşın ayağının kaval kemiği kısmı mı ne kırılmış yani yaralanmış acıyo çok yavaş filan diyodu benimde gerçekten içim acıdı izlerken çizmeyi 2. plana atmıştım ben ama bu videodan sonra gerçekten her şeyin bir önemi olduğunu tekrar tekrar anladım ve tam ekipman alıp öyle motoru sürücem yaz olsa bile.

Arkadaşın dediği konu sahibi benim Daha öncesinde çok az motor tecrübem vardı ama neredeyse hiç yok denilecek kadar da azdı. Bu konularda kendime ve becerime güveniyorum ama malesef güvenmekte yetmiyor çünkü alışkın olmadığınız bir güç , alışkın olmadığınız bir ağırlık... yapacağınız en ufak hata size hayatınızın en büyük pişmanlığını yaşatabilir.

R25i ilk gördüğümde çok büyük gelmişti gözüme hatta bir an düşündüm ben bunu nasıl taşıyacağım diye. Şunu belirteyim ki internette anlatıldığı kadar abartılı değil ama zor. Gazı açtığınızda tekere gelip sizi asfalta yapıştırmaz ama bir duvara yapışabilirsiniz bir saliselik panik ile Ben olsam yine ilk motor alcak olsam R25 alırdım ama daha önce hiç motor üstüne binmemiş, fren nasıl yapılır, vites nasıl atılır bilmeyen birisi için asla tavsiye etmem. Azda olsa ufak bir motor alıp sürüş tekniğinizi geliştirip ve bir eğitim alıp R25inizi alabilir ve gönül rahatlığı ile kullanılabilir.

Ama tabii ki herşey sizde bitiyor. Elinizde bitiyor herşey, bakışlarınızda, öngörüşünüzde, ve beyninizde bitiyor. Ama bu cümleden kimse ozaman 10000cc alıp binelim gibi birşey çıkarmısın.. Tecrübe edilerek üst seviyeye çıkılması bence en güzellerindendir.

Edit: Bu arada konumu okursanız ilk 5000 km falan belirli bir hızın üzerine çıkmadan dayanabileceğimi yazmıştım. Ama yok öyle birşey evet genel anlamda dikkatli ve çok aşırı hız yapmayan birisiyim. Ama şimdi bile bazende olsa Rodaj bitsede bir bassam diyorum

Edit2: Evet 7000'den sonra sanki bir motor daha var o devreye giriyormuş gibi bir his veriyor , sesini söylemiyorum bile

Edit3: 130km'den fazla gitmem demişsiniz. Geçen hafta arkadaşım 70 km hızla arabaya çarptı ve ölümden döndü vucudunun birçok yerinde kırıklar var. Bunuda hatırlatmak isterim. Herşeyi düşünün ve herşeyin en kötüsünü düşünün.

Ayrıca sakın ama sakın Ekipman olmadan motora binmeyin. Mümkünse motorunuzu almadan önce ekipmanınızı alın daha sonra motoru alın. Kalan parayla ekipman almayın. Kalan paranızla motor alın!!!!!!!


Sormak istediğiniz soru varsa cevaplayabilirim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PcExpertt -- 10 Nisan 2017; 22:40:3 >


P PcExpertt
5 yıl (2439 mesaj)
İlk sorduğun sorunun cevabını bizzat tecrübe ederek verdim bir üst mesajımda




Bu mesajda bahsedilenler: @Napsahkii

M m f i
2 ay (3207 mesaj)
ah ah 18 bin ha

şuan 62 bin tl




Bu mesajda bahsedilenler: @Omer1852
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.