D

Yüzbaşı
20 Kasım 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme (?)
85 (Bu ay: 0)
Gönderiler Hakkında
D
5 ay
Şunlardan hangisini önerirsiniz
D
11 ay
Yeni Başlayanlar İçin DIABLO 4 Rehberi (Renown Sistemi,Obol Sistemi...))
Selamlar. İnternette gezinen bilgileri toparlayacak bir konu yapmaya çalışıyorum.Şimdilik, Beta'daki haliyle bilgi vermek istedim, ilerde belki tam sürümde,güncellerim. Çeviri problerim olursa,kusura bakmayın. Oyunu İngilizce oynadığımız için, bazı kelimelerin Orjinallerini yanına ekledim.

Sınıflarla başlayalım.
Sorceress

Büyücü, yüksek patlama hasarı veren yıkıcı büyüleri serbest bırakma ve kalabalık kontrol efektleriyle savaş alanını kontrol etme becerisine sahip, temel büyü konusunda uzmanlaşmış güçlü bir büyücüdür. Ek olarak, bu sınıf ayrıca tehlikeli durumlardan kaçmak için koruma ve hareketlilik büyüleri için harika savunma yeteneklerine sahiptir.

Necromancer

Necromancer, ölüleri diriltebilen veya düşmanları lanetleyebilen, hasar vermek veya kendilerini iyileştirmek için kemik veya kan büyüsü kullanma becerisine sahip karanlık bir büyücüdür. Necromancer'lar yüksek hasar çıkışına, kaynak yenileme yeteneklerine sahiptir ve korkunç minyonları emirlerini yerine getirmek için kontrol edebilirler.

Rogue

Haydut, oklarla uzaktan veya hançerlerle yakından hasar verebilen çok yönlü bir dövüşçüdür. Bu sınıf aynı zamanda düşmanları zayıflatmak için tuzaklara ve zehirlere, ayrıca onlardan kaçınmak için gizliliğe ve kaçmaya erişebilir. Düzenbazlar son derece hareketlidir ve yakından veya uzaktan çok fazla hasar verebilir.

Druid

Druid, yakın dövüş için bir kurt adama veya ayıya dönüşebilen veya savaşta yardımcı olması için hayvan arkadaşları ve doğa büyülerini çağırabilen bir şekil değiştiricidir. Druidler ayrıca hasar vermek veya müttefiklerini desteklemek için dünyayı ve fırtına büyüsünü kullanabilirler. Dayanıklılıkları ve hasar verme potansiyelleri yüksektir, ancak farklı formlar ve beceriler arasında bir denge gerektirirler.

Barbarian

Barbar, iyi yakın mesafe hasarı ve kanama etkileri verme yeteneğine sahip, dayanıklı ve hareketli bir yakın dövüş sınıfıdır. Bu sınıf, birden fazla silahı donatabilir ve onları farklı becerilere atayabilir, bu da onları zorlu bir düşman haline getirir. Zayıflıkları, kısa menzilleri ve diğer sınıflara kıyasla daha düşük hasar çıktılarıdır.

EŞYALAR

Diablo 4'te yağma, oyuncunun yolculuğunda önemli bir rol oynar. Çeşitli teçhizat türleri yağmalanabilir, donatılabilir, iyileştirilebilir ve değiştirilebilir. Giyilen ekipman, karakterin gücüne ve kişiselleştirmesine katkıda bulunur. Yüksek teçhizat gücü elde etmek, Diablo 4'te çok önemli bir faaliyettir. Öğe Gücü(Item Power) ne kadar yüksekse, istatistikler ve oyuncuların söz konusu teçhizatı donatmaktan elde ettikleri faydalar o kadar güçlüdür.

Eşya Nadirlikleri
Her şeyden önce, öğelerin farklı nadirlik kategorilerine girdiğini bilmek önemlidir.

  • Common (Gri)Özel ekler(affixes.) yok.


  • Magic(Büyülü)Yüksek bireysel eklere sahip olabilir.


  • Rare( Nadir)Genel olarak Magic eşyalardan daha iyidir.
  • En fazla beş ek (affixes) olabilir.


Legendary(Efsanevi)Dört normal ek ve bir Efsanevi ek içeren rulolar (rastgele atanır)
Efsanevi ekler, sabit öğe türlerinde görünebilir (örneğin, belirli ekler yalnızca 1-Handed Silahlar, Eldivenler, Yüzükler vb. üzerinde kullanılabilir)
Bazı Efsanevi ekler, belirli Öğeler üzerinde daha fazla güce sahip olabilir (örneğin, bir Kolye üzerinde atandığında %25 daha güçlü.)
  • Farklı Efsanevi türler, örneğin: jenerik (çoğu yapı tarafından kullanılabilir), kategoriye özgü ve beceriye özgü.(category-specific and skill-specific.)
Unique(Eşsiz): Tamamen sabit ekler.
Özel efektler değiştirilemez veya üzerine yazılamaz.
  • Genellikle sınıfa özgü güçlerle atanır.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Envanter İstatistikleri (Inventory Stats)
Bu istatistikler, Karakter ekranınızda bulunabilir ve öncelikle hızlı bir referans olarak kullanılır.

< Resime gitmek için tıklayın >
Saldırı Gücü (Attack Power)

Halihazırda kullandığınız silahın hasarı ve hızıyla ölçeklenen saldırı istatistiklerine dayalı olarak verdiğiniz hasarın bir değerlendirmesi.

Zırh (Armor)

Alınan Fiziksel Hasarı % oranında azaltır.

Can (Life)

Seviyeniz için Temel Yaşamın toplamı ve ek bonuslar.

Eşya Gücü (Item Power)

Öğeleri karşılaştırmaya yardımcı olmayı amaçlayan birleşik istatistiklerin değerlendirilmesi.

Ana İstatistikler (Primary Stats)
Teçhizatta bulunan dört temel istatistik vardır ve bunların sınıfınıza bağlı olarak farklı bonusları vardır. Örneğin Barbarlar, hasarlarının çoğunu Güçten alırken, Büyücüler hasarlarını İstihbarattan alır.

Kuvvet (Strength)

Kaynak Üretimini Artırır (Rogue) Increases Resource Generation (Rogue)
Beceri Hasarını Artırır (Barbar) Increases Skill Damage (Barbarian)
Zırhı Artırır .Increases Armor


Zeka(Intelligence)

Beceri Hasarını Artırır (Büyücü, Necromancer) Increases Skill Damage (Sorcerer, Necromancer)
Kritik Vuruş Şansını Artırır (Rogue) Increases Critical Strike Chance (Rogue)
Kaynak Üretimini Artırır (Druid) Increases Resource Generation (Druid)
Tüm Elementlere Karşı Direnci Artırır Increases Resistance to All Elements

İrade (Willpower)

Kaynak Üretimini Artırır (Barbar, Büyücü, Necromancer) Increases Resource Generation (Barbarian, Sorcerer, Necromancer)
Beceri Hasarını Artırır (Druid) Increases Skill Damage (Druid)
Alınan İyileşmeyi Artırır Increases Healing Received
Aşırı Güç Hasarını Artırır Increases Overpower Damage

El becerisi (Dexterity)

Kritik Vuruş Şansını Artırır (Barbar, Büyücü, Necromancer, Druid) Increases Critical Strike Chance (Barbarian, Sorcerer, Necromancer, Druid)
Beceri Hasarını Artırır (Rogue) Increases Skill Damage (Rogue)
Kaçınma Şansını Artırır Increases Dodge Chance

Anahtar Terimler

Savunmasızlık (Vulnerable)

Savunmasız düşmanlar %20 daha fazla hasar alır.

Şanslı Vuruş (Lucky Hit)

Lucky Hit, bir tür "vuruş şansı" mekaniğidir. Farklı öğeler, beceriler, pasifler ve yönler, "Lucky Hit" üzerinde bir şeyler yapma şansıyla gelebilir. Her becerinin kendi Lucky Hit değiştiricisi vardır, örneğin Invigorating Strike %50 Lucky Hit şansına sahiptir, yani bu saldırı ile Lucky Hit şansınız etkin bir şekilde yarıya iner.

Kalabalık Kontrollü (Crowd Controlled)

Aşağıdaki etkilerden herhangi birinden etkilenen düşmanlar

Yavaşlık (Slowed)
Yavaşlatılmış düşmanlar azaltılmış bir hızda hareket eder.

Hareketsizlik (Immobilized)
Hareketsizleştirilmiş düşmanlar hareket edemezler ancak yine de saldırabilir ve Becerileri kullanabilirler.

Affallamış (Stunned)
Sersemlemiş düşmanlar harekete geçemez.

Geri tepme (Knockback)
Düşmanları zorla geriye fırlatır.

Moral bozma (Taunt)
Alay edilen düşman uzaktan vuruşlu bile olsa, karakterimizin yanına gelerek vurmaya çalışır. (nasıl açıklayacağımı bilemedim :)

Korku (Fear)
Korkutulan düşmanlar, kendilerini korkutan hedeften hızla kaçışırlar.

Bağlanma (Tether)
Bir bağ oluşturur. Bağlanan düşmanlar birbirini etkiler.

Sersemlemiş (Dazed)
Sersemlemiş düşmanlar saldıramaz veya Becerileri kullanamaz ancak yine de hareket edebilir.

Soğutma (Chill)
Soğuyan düşmanlar, Hareket Hızını düşürür. Bir düşmanı tekrar tekrar Soğutmak, onu Dondurur.

Dondurulmuş (Frozen)
Donmuş düşmanlar hareket edemez veya saldıramaz. Düşmanlar tekrar tekrar soğutularak (Chilled) Dondurulabilir.

Durdurulamaz (Unstoppable)

Durdurulamamak, karakterlerin tüm Kontrolü Bozan Etkilerini (Control Impairing Effects) kaldırır ve önler.

Güçlendirilmiş (Fortified)
Güçlendirilmiş karakterler %10 daha az hasar alır. Mevcut sağlığınızdan daha fazla Fortify'ınız olduğunda, Fortified olursunuz.

Aşırı güç (Overpower)

Overpowering, mevcut yaşamınızın ve Güçlendirilmiş yaşamınızın (Fortified life) toplamına bağlı olarak bonus hasar verir.

Çılgınlık (Berserking)

Berserking, %25 daha fazla hasar ve %15 daha fazla Hareket Hızı sağlar. Bu etki 5 saniye sürer.

Bariyer (Barrier)

Bariyerler tüm kaynaklardan gelen hasarı absorbe eder.

Gizlilik (Stealth)
Gizlenmiş karakterler düşmanlar tarafından doğrudan hedef alınamaz. Bir saldırı kullanmak veya hasar almak, Stealth'i anında ortadan
kaldırır.

Çatırdayan Enerji (Crackling Energy)

Crackling Energy geçildiğinde çevredeki düşmanlara periyodik olarak hasar verir.

Yaralı (Injured)

Yaralı, karakterlerin maksimum canlarının %35'inden daha azı vardır.

Sağlıklı (Healthy)

Sağlıklı, karakterlerin maksimum canlarının %80'inden fazlası vardır.

Mesafe (Distant)

Yakın dövüş menzili dışındaki düşmanlar Uzak kabul edilir.

Yakınlaşmış (Close)

Yakın dövüş menzilindeki düşmanlar Yakın kabul edilir.

Dikenler (Thorns)
Doğrudan saldırılarla vurulduğunda saldırganlara hasar verir. Zamanla tamamen hasar veren saldırıları hariç tutar. Verilen hasar, Dextrity'den artan Beceri Hasarı (Skill Damage) kadar artar.

Bağışıklık (Immune)

Bağışıklık, karakter zarar görmez ve tüm olumsuz etkiler ortadan kaldırılır ve engellenir.

Kan Küreleri (Blood Orbs)

Kan Küreleri, alındığında Maksimum Canınızın %15'i kadar sizi iyileştirir.

Zırh Katkısı (Armor Contribution)

Zırhın, Fiziksel olmayan saldırılara karşı temel hasar azaltmanıza katkıda bulunduğu doğal yüzde.

Beceri Tipleri

Her sınıfın, sınıfa özgü birkaç anahtar kelimenin yanı sıra üç paylaşılan beceri türü vardır. Bu anahtar
kelimeler genellikle birlikte anılır, örneğin bir öğe "Amansız Becerilere +1"(Cutthroat Skills) verirse, bu, o anahtar kelimeye sahip her Beceri için
geçerli olacaktır.

Genel Beceri Türleri

Temel
Temel Beceriler hasar verir ve her zaman kullanılabilir.

Core
Çekirdek Beceriler, güçlü saldırılar gerçekleştirmek için Kaynak harcar.

Ultimate

Nihai Beceriler savaşın gidişatını değiştirir ve düşmanlarınızı mahveder.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ekipman Yuvaları
Her Karakter toplam 10 teçhizat parçasını kuşanabilecektir. Arsenal Sistemi sayesinde toplam 12 öğeyi donatabilecek olan Barbarlar hariç (örneğin, 1-Handed ve 2-Handed Weapons arasında geçiş yapın). Yakın dövüş veya menzilli oyun tarzlarına uyması için toplam 11 öğe giyebilen Rogue'ların yanı sıra. Oyuncular her zaman beş Zırh parçası ve üç Mücevher parçası (bir Kolye, iki Yüzük) kuşanabilecekler. Üstelik karakterler, sınıfa bağlı olarak 1-Hand Weapon and a Shield veya Off-Hand, iki 1-Hand Weapon, 2-Hand Weapon ve birkaç başka seçenek takabilir.

Herhangi bir eyşa parçasının üzerinde, oyuncunun oyundaki çeşitli mücevherlerden herhangi birini bunlara koymasına izin verecek farklı soketler olabilir. Tek bir teçhizat parçası, tek bir öğede en fazla üç Mücevher içerebilir.

Teçhizatı Nereden Alabilirim?
Ganimet, ister Açık Dünya'da ister bir Zindanda veya başka herhangi bir yerde bir grup düşmanla savaşarak olsun, her yerde bulunabilir. Büyük olasılıkla bazı eşyaları veya ekipmanları düşüreceklerdir. Ancak, bazı düşmanların belirli eşya türlerini düşürme şansı diğerlerinden daha yüksektir. Örneğin, bir Rogue'un belirli bir Ok'a ihtiyacı varsa, onu benzer Silah türlerini kullanan düşmanlardan alma şansı daha yüksektir.

Düşen teçhizatın kalitesi, Dünyanın zorluğundan (Tier) ve Karakterin ilerlemesinden doğrudan etkilenir. Öğeler, Açık Dünya içeriğinde, Zindanlarda veya Dünya Patronlarından, kelimenin tam anlamıyla her yerden düşebilir. Ancak daha sonra, Max Seviyeye (100) ulaştıktan sonra, oyuncular bir tür güç sınırına ulaşacaklar. Daha sonra, daha iyi donanıma sahip olmanın tek yolu, örneğin Kabus Zindanlarını(Nightmare Dungeons) tamamlayarak daha iyi öğeler bulmak veya üretmek için zaman ve beceriye yatırım yapmaktır. Bu Zindanlar, zorluk açısından çok daha zordur ve tamamlamak için daha fazla beceri, güç ve sabır gerektirir, ancak genellikle oyuncuyu daha iyi ganimetlerle ödüllendirir.

Oyun Sonu sırasında, oyuncular ayrıca daha yüksek Dünya Seviyelerine (World Tiers) erişebilecekler. Bu daha yüksek Seviyeler, Sacred and Ancestral eşyalar gibi ek ganimet bırakma seçeneklerinin kilidini açacaktır. Belirli Eşsiz(Unique) parçalar da yalnızca daha yüksek Kademelerde düşecektir. Eşsiz öğeleri bulmak, Efsanevi Unsurları bulmaktan çok daha zor olacaktır.

Oyuncular ayrıca bir Oyun Sonu Sistemi olan Fısıltılar Ağacı(the Tree of Whispers) aracılığıyla efsanevi donanımlar elde edebilirler. Fısıltılar Ağacı, Sanctuary'de bir yerde bulunan ve dünya hedefleri ve ödülleri sağlayacak dev bir ağaçtır. Bunlar tamamlanırsa, ağaç oyuncuları efsanevi teçhizat, deneyim, üretim malzemeleri ve daha fazlasıyla ödüllendirebilir.

Ekipman İstatistikleri(Equipment Stats)

Her eşya, belirli bir ek havuzundan atanabilir. Örneğin botlar Hareket Hızı (Movement Speed) verir. Silahlar, hasar değiştiricilerle atanabilir veya Takılar, karakterlere Direnç (Resistance) artışı sağlar.

Genel olarak konuşursak, her eşya yuvasında (slot) bir dizi istatistik olabilir. Bu, belirli öğelerin yuvaya (slot'a) bağlı olarak farklı nitelikler getirdiği anlamına gelir (örneğin, bir Kask, bir Sandıktan düşen bir Kask'a göre farklı nitelikler atanabilir). Bazı öğeler, üzerlerinde birçok farklı istatistik varken atanamaz. Örneğin, savunma istatistikleri (Defensive stats) çoğunlukla Pantolon üzerinde atanır. Bu nedenle, bunlar üzerinde doğru istatistik kombinasyonunu elde etmek çok zor olmamalı. Bunun nedeni, üzerlerinde atanabilecek çok fazla özel istatistik olmamasıdır, bu nedenle doğru olanı doğrudan bulma şansı çok daha yüksektir.

Geliştirme ve Büyüleme (Upgrading and Enchanting)

Oyuncular ekipmanlarını yükseltebilecekler. Demirci ve Mücevherci'de teçhizatı yükseltmek, Öğe Gücünü(Item Power) ve karakterlerin bu parçalar üzerinde sahip olabileceği istatistikleri artırır. Her teçhizat parçası, nadirliğine bağlı olarak, en fazla beş defaya kadar belirli bir miktarda yükseltilebilir. Yükseltmeler, bir parça her yükseltildiğinde artacak olan Altın ve Malzemelere mal olacak. Her yükseltmede, karakterler +5 Öğe Gücü kazanır.

Diablo 4'te, oyuncuların ekipmanlarını yükseltmek için ziyaret etmek istedikleri üç NPC vardır.

Demirci : Eşya Güçlerini ve niteliklerini artırmak için eşyaları onarın, kurtarın veya yükseltin.
Jeweller :Karakterlerin istatistiklerini artırmak için güçlü Mücevherler hazırlar ve onları teçhizata sokar.
Okültist: Eşyalardan Efsanevi Güçler çıkarın ve başka bir ekipman parçasına Efsanevi eki ekleyin (nadir(Rare) veya efsanevi (Legandary)olmalıdır.)

Efsanevi Eşyalar

Efsaneleri bulmak, Sıradan, Sihirli veya Nadir donanım parçalarını bulmaktan daha zordur. Efsanevi öğeler, Karakterlerin yeteneklerini birçok farklı şekilde değiştirebilen ve güçlendirebilen, Unsurlar(Aspects) adı verilen güçlü eklerle birlikte düşer.

Oyuncular ayrıca Okültist'e giderek efsanevi bir öğeden Aspect'i (efsanevi ek) çıkarabilir ve ardından çıkarılan Efsanevi Gücü başka bir teçhizata ekleyebilir (örneğin, inanılmaz istatistiklere sahip ve oyuncunun eklemek isteyeceği Nadir öğe) belirli bir Efsanevi Güç veya üzerinde doğru istatistiklere sahip ancak yanlış Efsanevi eke sahip bir Efsanevi Öğe, böylece oyuncu çıkarılan Unsur ile onu değiştirebilir). Ancak bu, süreçte Unsurun çıkarıldığı öğeyi yok edecektir.

Oyuncuların yolculukları boyunca toplayacakları Unsurların çoğu Codex of Power'a kaydedilecektir. Daha sonra oyuncular, yeni bir Nadir veya Efsanevi öğeye damgalamak için herhangi bir Unsur seçebilirler. Bununla birlikte, Kodeks aracılığıyla belirli bir Efsanevi Güç eklemenin bir bedeli vardır.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RENOWN(İtibar) SİSTEMİ
Renown, oyuncuları Diablo 4'teki çeşitli aktiviteleri keşfetmeleri ve tamamlamaları için ödüllendiren bir sistemdir. Sanctuary'deki her bölgeye bağlıdır ve beş ödül aşaması vardır. Bazı ödüller hesap genelinde, bazıları ise her karaktere özeldir. Bu rehberimizde Renown nedir, nasıl kazanılır ve ne gibi faydalar sağlar anlatacağız.

Renown nedir?

İtibar, her bölgede ne kadar başarı sağlandığını gösteren bölgesel bir puan sistemidir ve Diablo 4 dünyasında Sanctuary'deki itibar ve etkinin bir ölçüsüdür. Oyuncular aşağıdakileri yaparak İtibar kazanabilirler:

Yeni alanlar keşfetmek (her biri 5 puan)
Lilith Altarlarını Bulmak (her biri 10 puan)
Ara Noktaları(Waypoints) Etkinleştirme (her biri 20 puan)
Yan görevleri tamamlama (her biri 20 puan)
Zindanları tamamlama (her biri 30 puan)
Kaleleri(strongholds) tamamlama (Bölge başına 3) (her biri 100 puan)

Her aktivite, zorluğuna ve önemine bağlı olarak farklı miktarda İtibar puanı verir. Örneğin, bir yol noktasını (Waypoints) etkinleştirmek 20 puan verirken, bir kaleyi tamamlamak 100 puan verir.

Oyuncular, haritayı açıp bir bölge seçerek İtibar ilerlemelerini ve ödüllerini kontrol edebilirler. Bir çubuk, şu ana kadar kaç puanın toplandığını ve bir sonraki aşamaya geçmek için kaç puana ihtiyaç olduğunu gösterir. Karakter ödülleri ve hesap ödülleri olarak ayrılan her aşama için ödülleri görmek de mümkündür.

Haritayı açıp ardından W tuşuna (PlayStation için Üçgen, Xbox için Y) basmak, bölge ilerleme ekranını açacaktır. Ünlü İlerleme penceresi, oyuncunun İtibarı ve ödüllerinin daha ayrıntılı bir dökümünü gösterir.

< Resime gitmek için tıklayın >



İtibar Nasıl Farmlanır?

İtibar kazanımlarını en üst düzeye çıkarmak için oyuncular kendilerine en fazla puanı veren etkinlikleri tamamlamaya odaklanmalıdır. İşte, Renown'ı verimli bir şekilde elde etmek için bazı ipuçları ve püf noktaları:

Mümkün olduğu kadar çok hedefi birleştiren rotayı bulun. Örneğin, Codex of Power için özellikler de veren veya bunlarla bağlantılı yan görevleri olan zindanları tamamlayın.
Kaleleri mümkün olan en kısa sürede tamamlayın. Size en Tanınmış puanları verirler ve dünya patronlarının ve diğer oyun sonu içeriğinin kilidini açarlar.
Her bölgedeki tüm Lilith Altarlarını toplayın.
Mahzenlere veya etkinliklere girmeyin(cellars or events), çünkü bunlar herhangi bir Renown puanı vermez. Yalnızca ganimet bulmak veya deneyim kazanmak için kullanışlıdırlar.
Fazladan güç sağladıkları için 1-4. aşamaları mümkün olan en kısa sürede tamamlayın. Oyuncular bonus XP, altın, beceri puanları, iksir ücretleri ve Obols kapasitesi alacaklar.
  • 4. ve 5. aşamaların kilidini açmak için oyuncuların önce World Tier 3'ün kilidini açması gerekir. Bu, her bölgedeki üç Kalenin de tamamlanmasını gerektirir. Aşama 5, bölge başına "oyun sonu" ilerlemesi için değerli olan dört mükemmel puan verir.


< Resime gitmek için tıklayın >

İtibar Ödülleri

Renown ödüller, her birinin kilidini açmak için belirli miktarda İtibar puanı gerektiren beş aşamaya ayrılmıştır. Ayrıca ödüller, karakter ödülleri ve hesap ödülleri olarak da ayrılır. Karakter ödülleri her karaktere özeldir ve XP, altın, beceri puanları, iksir ücretleri ve Obol'un kapasitesi gibi şeyleri içerir. Hesap ödülleri tüm karakterler arasında paylaşılır ve mükemmel puanlar ve Obollar gibi şeyleri içerir.

İşte her aşama için tüm Renown ödülleri gösteren bir tablo.

Fractured Peaks bölgesi:

Aşama Karakter Ödülleri Hesap Ödülleri
1 200 XP ve 3.000 altın 1 beceri puanı
2 500 XP ve 10.000 altın 1 iksir ücreti
3 800 XP ve 25.000 altın 1 beceri puanı
4 1.110 XP ve 60.000 altın 80 maksimum Obol
5 1.500 XP ve 150.000 altın 4 paragon puanı

Bununla birlikte, ödüller her bölge için farklıdır, bu nedenle, tam avantajlardan yararlanmak için genellikle tüm bölgeleri ve bölgeleri keşfetmeniz önerilir. Ödüller her zaman şunları içerir:

Bonus XP ve altın
Beceri puanları (aşama başına bir)
İksir ücretleri (aşama başına bir adet)
Murmuring Obols kapasitesi artar (aşama başına 80)
Paragon noktaları (aşama başına dört adet)


< Resime gitmek için tıklayın >


Dört bölgenin tamamında (Fractured Peaks, Dry Steps, Kehjistan, Scosglen) beş aşamayı tamamlamak aşağıdaki ödülleri sağlayacaktır:

10 beceri puanı
5 iksir ücreti
20 örnek nokta
400 Obol kapasiteli
1.240.000 altın

Bu ödüller, karakter gücünü artırmak ve oyunsonu zorluklarına ve içeriğine hazırlanmak için kullanışlıdır.

Özet olarak:

Renown, Diablo 4'te Sanctuary'nin her bölgesinde çeşitli aktiviteleri keşfedip tamamlayan oyuncuları ödüllendiren bir sistemdir. Yeni alanlar keşfederek, Lilith Altarları bularak, ara noktaları etkinleştirerek, yan görevleri tamamlayarak, zindanları tamamlayarak ve kaleleri tamamlayarak şöhret kazanılabilir. Renown kazanımlarını en üst düzeye çıkarmak için en çok puanı veren aktivitelerin tamamlanması ve 1-4. aşamaların kilidinin mümkün olan en kısa sürede açılması önerilir. 4. ve 5. aşamaların kilidini açmak için oyuncuların önce dünya 3. aşamasının kilidini açması gerekir. Aşama 5, oyuncuları bölge başına oyun sonu ilerlemesi için değerli olan dört mükemmel puanla ödüllendirir.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Diablo 4'te Obol Nedir?

Mırıldanan Obollar (Murmuring Obols), Sanctuary'deki çeşitli kasabalarda bulunan bir satıcı olan Purveyor of Curiosities'de Teçhizat veya Fısıldayan Anahtarlar ile değiştirilebilen benzersiz bir para birimi işlevi görür. Obollar ayrıca Diablo 4'te Altın'dan sonraki en önemli ikinci para birimidir ve karakterin ilerlemesinde önemli bir rol oynar. Ancak Altın'ın aksine, Obol'lar oyuncular arasında takas edilemez.

Oyuncuların aynı anda taşıyabilecekleri maksimum Obol miktarı, varsayılan olarak yaklaşık 500 ile sınırlıdır. Bu sınır aşılırsa, oyuncular bulunan fazladan Obolları kaybeder. Bunu önlemek için düzenli olarak Obol harcamanızı veya Lilith Altarları toplayarak ve İtibar aktiviteleri (Renown) tamamlayarak yeni İtibar Sistemi ile maksimum kapasiteyi artırmanızı öneririz.

Diablo 4'te Obol elde etmenin birçok yolu vardır. Bunlardan bazıları:

Zindanlarda Lanetli Nesne Olaylarını(Cursed Object Events) Tamamlamak
Gizli ödül sunan Görevleri Bitirme
Ustalık hedefleriyle Yerel Etkinlikler yapmak(Local Events with Mastery objectives)
  • Lejyon Toplama Bölgesi Etkinlikleri

Açık dünyadaki herhangi bir Etkinlikten Obol almak mümkündür, böylece oyuncular kendi oyun tarzlarına ve tercihlerine uygun olanları seçebilirler. Tüm Etkinliklerin tamamlanması yaklaşık birkaç dakika sürer, ancak her Etkinlik için isteğe bağlı ustalık kriterlerini yerine getirmek daha da fazla Obol kazandıracaktır. Diğer oyuncularla ekip oluşturmak da bu Etkinlikleri daha kolay ve hızlı hale getirir.

Unutmayın: Obol kapasitesi hesap genelinde paylaşılır, bu nedenle bir karakterde kapasiteyi artırmak diğer tüm karakterlere de fayda sağlayacaktır.

Oboller ne için kullanılır?

Obolları harcamanın yollarından biri, yararlı teçhizat veya Fısıldayan Anahtarlar elde etme şansı sunan özel bir satıcı olan Purveyor of Curiosities'dir. Oyuncular, Nadir ve hatta Efsanevi olabilecek rastgele bir teçhizat parçası için Obol'larıyla kumar oynayabilir. Teçhizatın kalitesi (nadirlik) ve Öğe Gücü, karakterin seviyesine bağlıdır. Ek olarak oyuncular, açık dünyada Sessiz Sandıklar (Silent Chests)açmalarına izin veren Fısıldayan Anahtarlar da satın alabilirler. Bu sandıklar değerli ganimetler ve kaynaklar içerir. Ayrıca, kumarla oynanan veya sandıklardan alınan teçhizat, ilerleme için yararlı değildir veya görünüm zaten toplanmışsa, her zaman Altın karşılığında satılabilir veya Demirci'de kurtarılabilir.

Özetlemek gerekirse, Obol harcamanın iki ana yolu vardır:

Curiosities Purveyor'da teçhizat için kumar oynayın
Sessiz Sandıkları açmak için Fısıldayan Anahtarlar satın alın


< Resime gitmek için tıklayın >


Teçhizat için Kumar

Oyuncuların Obol'larını harcama yollarından biri, Sanctuary'deki birçok kasabada bulunabilen özel bir satıcı olan Purveyor of Curiosities'dir. Bu satıcı, aşağıdaki yuvalardan birine sığabilecek rastgele bir teçhizat parçası için Obols ile kumar oynama şansı sunuyor:

Silahlar
miğfer
Göğüs
Eldivenler
bot ayakkabı
Pantolon
Silahların oyuncunun sınıfına özel olduğunu belirtmekte fayda var, bu nedenle karakterin kullanamayacağı Silahları almak mümkün olmayacak. Teçhizatın kalitesi (nadirlik) ve eşya gücü, karakter seviyesine ve biraz da şansa bağlıdır. Eşyanın Efsanevi kalitede olma ihtimali her zaman vardır. Bununla birlikte, kumar oynanan öğelerin hiçbiri herhangi bir şekilde yararlı değilse, Altın karşılığında satılabilir veya Demircide kaynak üretmek için kurtarılabilir. Teçhizat için kumar oynamak, güçlü eşyalar elde etmenin veya teçhizattaki boşlukları doldurmanın iyi bir yoludur. Belirli bir güç platosuna ulaşıldığında veya maksimum düzeyde belirli bir Unsur arandığında özellikle yararlıdır.

Fısıldayan Anahtarlar (Whispering Keys)

Purveyor of Curiosities'den satın alınabilecek bir başka öğe de, açık dünyaya dağılmış Sessiz Sandıkların kilidini açan Fısıldayan Anahtar'dır. Bu sandıklar, karakter ilerlemesine yardımcı olabilecek nadir ve değerli ganimetler içerir.

Ancak oyuncuların Sessiz Sandıkları açmak için Fısıldayan Anahtar'a ihtiyacı vardır ve bunları elde etmenin tek bir yolu vardır. Bu anahtarları her biri 20 Obol'a satan The Purveyor of Curiosities satıcısı.

Sessiz Sandıklar açılmaya değer çünkü efsanevi eşyaları veya nadir malzemeleri düşürme şansları sıradan sandıklara göre daha yüksek. Bu sandıklar ayrıca haritada işaretlenmiştir, bu nedenle elinde bir anahtar olan oyuncular için onları bulmak ve toplamak daha kolay olacaktır.

Sonuç olarak:
Oyuncular, Sanctuary'deki etkinlikleri ve etkinlikleri tamamlayarak Diablo 4'te Obol kazanabilir ve bunları, değerli ganimet ve kaynaklarla Sessiz Sandıklar açmak için rastgele teçhizat ve Fısıltı Anahtarları sunan bir satıcı olan Purveyor of Curiosities'de harcayabilir. Obollar sınırlıdır, bu nedenle oyuncuların bunları düzenli olarak harcamalarını veya Renown ve Altar of Lilith ödülleriyle kapasitelerini artırmalarını öneririz.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Diablo 4 – Tier List (Seviye Listesi)

Diablo IV sınıflarını ve yapılarını performanslarına, kullanışlılıklarına ve Beta hafta sonlarında toplayabildiğimiz solo oyun, grup oyunu ve dünya patronları gibi genel oyun deneyimine göre sıralayacağız. Ayrıca her bir sınıfın seçilmesi ve oynanması ve inşa edilmesi için bazı ipuçları ve tavsiyeler sağlayacağız. Bu katman listesi nihai değildir ve yeni yamalar ve değişiklikler çıktıkça güncellenecektir.

Sınıf Kademe Listesi

Bu sınıf kademe listesi, Diablo 4'teki farklı sınıfları güçlerine, etkinliklerine ve çok yönlülüklerine göre değerlendirmek için kullanılan bir sıralama sistemidir. Seviye (Tier) ne kadar yüksek olursa, sınıfın o kadar arzu edilir ve güçlü olduğu kabul edilir. Oyuncuların şu anda hangi sınıfların oyunda en güçlü ve en etkili olarak kabul edildiğini anlamalarına yardımcı olmak için, oyundaki sınıfları ne kadar iyi performans gösterdikleri ve farklı oyun modlarında ve durumlarda ne kadar yararlı olduklarına göre sıralayacağız. Liste, S'nin en yüksek olduğu ve ardından en düşüğe doğru aşağıya doğru hareket ettiği bir harf derecelendirme sistemi kullanacaktır.

Sınıf Seviye
Sorceress S-Tier
Necromancer S-Tier
Rogue A-Tier
Druid B-Tier
Barbarian B-Tier

Seviye Listesi Oluşturma (Build Tier List)

Bu Yapı Seviyesi Listesi, her sınıftaki belirli yapılara veya oyun tarzlarına odaklanır. Farklı yapıları hasar çıktılarına, hayatta kalmalarına ve genel verimliliklerine göre sıralar. Sınıf Kademesi Listesinden farklı olarak İnşa Kademesi Listesi, oyuncunun bireysel oyun tarzına, mevcut donanıma ve kişisel tercihlerine bağlı olduğundan daha spesifik ve özneldir.

Sınıflar S-Tier A-Tier B-Tier C-Tier
Sorceress Hydra Chain Lightning Ice Shards
Necromancer Summoner Bonemancer Bloodmancer
Rogue Twisting Blades Rapid Fire Flurry
Druid Storm Landslide Werebear
Barbarian Upheaval Whirlwind Thorns

Yukarıda yazdıklarım, Build isimleri, netten araştırıp bakabilirsiniz. İçeriklerini yazarsam çok yer kaplar. Sadece sevilerini göstermek istedim.
D
geçen yıl
Müstakil tapuyu, 2 kişi ortak alabilir mi?
Konu yanlış yerde olabilir.
Arkadaşlar yaşadığım yerde, 4 dönümlük, tek kişiye ait bir tarlayı, güvendiğim bir akrabamızla almak istiyoruz. İkiye ayırıp hobi bahçesi gibi kullanacağız. Ancak arsa büyük olmadığı için hisseli satış olmuyormuş, en az 10 dönüm olması gerekiyor dediler. Burayı almanın başka bir yolu yok mu? Ortak tapu, yada noterden anlaşmalı ... gibi
D
geçen yıl
Müstakil tapuyu, 2 kişi ortak alabilir mi?
Arkadaşlar yaşadığım yerde, 4 dönümlük, tek kişiye ait bir tarlayı, güvendiğim bir akrabamızla almak istiyoruz. İkiye ayırıp hobi bahçesi gibi kullanacağız. Ancak arsa büyük olmadığı için hisseli satış olmuyormuş, en az 10 dönüm olması gerekiyor dediler. Burayı almanın başka bir yolu yok mu? Ortak tapu, yada noterden anlaşmalı ... gibi
D
3 yıl
Yardım. Ses Kartımı, Daw programı görüyor, diğer programlar görmüyor!
Arkdaşlar Ben de Roland Quad Capture u55 ses kartı var. Uzun süredir sorunsuz şekilde kullanıyorumdum. ancak sebebini çözemediğim bir şekilde ses kartını Daw (Studio One programı) görüyor ancak, guitar rig, kontakt, ezdrummer vb. programlar görmüyor.

listede ASIO seçince görünmüyor. Windows Directsound olarak listede Quad Capture çıkıyor ancak, oradan çıkan gecikmeli ses gelmesine neden oluyor.

Bunun için belki düzelir diye format attım ancak yine de aynı oldu. Bazen daw programında bile ses kartı sanki kendini hızlıca kapatıp açıyor.

Üç sorun olabilir: Birincisi, ses kartının driverında sıkıntı var(Bir çok kez silip yükledim olmadı.) İkincisi ,ses kartı kablosu ömrünü doldurmuş. Üçüncüsü ses kartım sizlere ömür.
D
4 yıl
Diablo 4 - Üç Aylık Güncelleme - ŞUBAT 2020
İçindekiler
-Üç aylık güncellemeye giriş
Luis Barriga Oyun Direktörü

-Kullanıcı arayüzü, kontroller ve çoklu oyuncu
Angela Del Priore, Kullanıcı Arayüzü Tasarım Şefi

-Canavar Ailesi ve Tasarım Çizgileri: Yamyam Kabileleri
Candance Thomas Tasarımcı

Diablo 4 için olan blog sitesine hoş geldiniz.
Diablo 4 geliştirici takımı olarak Blizzcondan beri sıkı bir şekilde çalışmakta ve son gelişmeler hakkında size bu blogda bilgi vermeye çalışacağız. Hepimiz oyunun bir araya geliş şeklinden dolayı çok heyecanlıyız.
Bu gün için size güzel haberlerimiz var. Bu yüzden blog için bu üç aylık gelişim sürecini anlatan yazıyı hazırladık.
Öncelikle kullanıcı arayüzü tasarımcımızdan birkaç bilgi alacağız. Bunlar kullanıcı arayüzü, kontroller ve çoklu oyuncu modu ile ilgili olacak.
İkinci güncelleştirmemiz Tasarımcımız tarafından olacak ve yeni ortaya çıkan yaratıklar hakkında size bazı bilgilendirmelerde bulunacak Igor Sidorenko tarafından çizilenleri görünce çok beğeneceğinizi düşünmekteyiz. Yeni kabile hakkında okuyacaklarınız ve görecekleriniz eminiz sizi de heyecanlandıracak.
Umarız bu iki güncelleştirme hakkında düşünceleriniz olumlu olur. Bu konular hakkındaki yorumlarınızı ve düşüncelerinizi beklemekteyiz. Ayrıca oyun hakkında ne duymak istiyorsanız bize iletin ve geliştirmeler hakkında sizi bilgilendirelim. Tahmin ediyoruz ki bir çoğunuz farklı açılar hakkında merak içerisinde. Sizi en heyecanlandıran şeyleri de iletebilirsiniz.
Tekrar bu yolculuğu bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz.

< Resime gitmek için tıklayın >

KULLANICI ARAYÜZÜ, KONTROL DESTEĞİ VE ÇOKLU OYUNCU
Angela Del Priore, Lead UI Designer

Kullanıcı arayüzü tasarımımıza aşina olmayan kullanıcıları da düşünerek yeni bir kullanıcı arayüzü tasarlamayı düşündük. Bu sebeple odaklandığımız nokta oyuncunun istediği şeyi yapma isteği oldu fakat bunu oyunun amacına uygun bir şekilde tasarlamak önceliğimizdi.
Tahmin edebileceğiniz gibi bu kullanıcı arayüzünü yenilemek olarak söylenebilir. Sistem değişikliklerinde olduğu gibi kullanıcı ara yüzü de değişti ve bu da oyuncunun amacının değişmesine bu da oyuncunun istediğini yapabilmesi sonucunu ortaya çıkarır. Fakat bu ara yüz ayrıca kullandığımız dil ile alakalı değişiklikler yapmamızı da gerektirdi. Bu sebeple görsel kısım en son odaklanacağımız nokta olacak.

Blizzcon Demo Geri Bildirimi

Blizzcon geçeli birkaç ay oldu fakat hala kullanıcı arayüzü hakkındaki demo ve videolardan fikir sahibi olduğunuz görüşlerinizi göz önünde bulundurup geliştirmelerde bulunuyoruz.
Envanter
Envanter hakkında bir çok geri bildirim aldık. Bunlar renkleri, itemlerin şekil ve boyutları ve estetik görünümleri. Envanter yönetiminin oynanış kısmının önüne geçmemesi açısından farklı boyutlarda itemler getirmeyi düşünmüyoruz. Fakat bazı çeşitlilikleri göz önünde bulundurmamız gerekmekte.
İtem ikonları hakkında oyunun genel stilini koruyarak geliştirmeler yaptık. 3 boyutlu modeller kullanarak daha doğal ve daha gerçek görseller elde etmeyi düşündük.

< Resime gitmek için tıklayın >

Ayrıca arka plan itemlerinin renk tonlarını ve canlılığını azaltarak dekore etmeye çalıştık. Bu da nadir item göstergelerinin inceltmemize rağmen daha uzaktan fark edilebilmesini sağladı.
Envanter hakkında çok spesifik olmayan geri dönüşler de aldık. Bunları kendi gözlemlerimiz için kullandık. Envanter görünüşünü yeniden düzenledik ve daha dengeli bir kompozisyonu renk ve kontrast ayarları ile sağladığımızı düşünüyoruz.

< Resime gitmek için tıklayın >

Ara yüz için daha cesur olduğumuz kısım genellikle gerçekçilik, ve kullanım kolaylığı dengesi oldu. Envanter ekranını da gördüğünüz için etkileşim kısmında en çok geri dönüş beklediğimiz yerlerden biri burası.

Sol Tık Bağlayıcılığı
Şaşırtıcı bir biçimde birçok oyuncu birincil skilin sol tıktan yürüyüş ve atak olarak ayrılmasını talep etti. Daha rahat bir kullanım sağlamak adına bu düşünce bir süredir bizde de vardı. Demo ve videolardan aldığımız geri bildirimler ile bu durum oyuncuların gerçekten istediği bir olay.
Ek olarak bu durum oyunculara istedikleri yerden istedikleri skileri kullanma özgürlüğü vermektedir. Bu durum hakkında bazı geliştirmeler yapmayı düşünmekteyiz.

Sol Köşe Aksiyon Barı

< Resime gitmek için tıklayın >

Ara yüzün bu kısmında bir çok olası senaryoyu denedik. Orta aksiyon alanını boş bırakmak adına sol alt köşeye alsak da test sonuçları, gelen geri bildirimler ışığında tekradan aksiyon barını alt ortaya almaya karar verdik.

Aksiyon bar pozisyonu sol alta geçtiğinde oyuncuların ekranda daha fazla alana hakim olması gerektiğinden daha uzakta oynama eğilimlerinin olduğunu fark ettik. Bu yüzden konsollarda sol tarafı kullanmayı, bilgisayarlarda sol ve orta olarak seçenek sunmayı daha doğru bulduk.

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Diablo pc ve konsol için ilk geliştirildiğinde kontroller bizim için gerçekten zor bir hal almıştı. Biz oyuncuların kontrollerini kendi seçimlerine göre yapmalarını daha uygun bulduk. Bu yüzden oyunculara hem konsol tarzı hem de klavye – Mouse arasında seçim yapmalarını sağlayacak bir arayüz geliştirmeye çalışıyoruz.

< Resime gitmek için tıklayın >
Bunu yapmamızın sebebi klavye – Mouse olarak kurulmuş düzenli oyuncuların oyun içerisinde değişik kısa yollar kullanmasını sağlayabilmek. Kontrol kısmı ne kadar karışık olur ise oyun da o derece zor bir hal almaktadır. Bu demek oluyor ki daha hakkında düşünecek çok konumuz var. İki türlü kontrol kısmı için de rahatlık oluşturacak bir düzen aramaktayız.

Çoklu Oyuncu Arayüzü

Reaper of Souls’ta gördüğümüz üzere bir çok oyuncu çoklu oyuncu kısmında gerçekten keyifli zaman geçirmekte. Bu yüzden bu olay bizim için gerçekten büyük önem arz eden durum olmakta. En büyük şikayet arayüz ekranı açıkken oyuncuların hiçbir şey yapamamasıydı. Çoklu oyuncularda Diablo 3 ile karşılaştırmalara baktığımızda bu durum en çok 2 oyunculu moda önümüze gelmekte. Diablo 4 için öncelikle çoklu oyuncu modundaki geliştirmeleri 2 oyuncu modunda yapmayı ve arayüz ekranları açıkken bir şeyler yapmaya olanaklı hale gelecek şeklde ayarlamaya karar verdik.

< Resime gitmek için tıklayın >

Bu arayüz uygulamasının bir çok şeklini denedik ve etkileşim kolaylığı şimdilik görsel kısmından daha
öncelik arz etmekte. Bu konu hakkındaki izlenimleri her aşamada memnuniyetle karşılıyoruz. Herkes oyuna farklı deneyimlerle yaklaşır ve sonuç olarak, işlerin nasıl görünmesi veya çalışması gerektiği konusunda farklı beklentiler gösterir ve bu bakış açılarını duymak her zaman ilginçtir.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Yaratık Ailesi ve Dizaynı : Yamyamlar
Candace Thomas, Senior Encounter Designer


yamyamlar videosu

BlizzCon sırasında Dünya ve Lore Panelimizi izleme şansınız olduysa, Diablo IV'teki canavarların “aileler” olarak sınıflandırıldığını öğrendiniz. Çeşitli panellerimizde, bir kez daha Sanctuary'i dehşete düşüren Fallen ve bu dünyanın kıyılarını rahatsız eden yepyeni bir tehdit olan Boğulan gibi farklı canavar ailelerini ele aldık. Hikayelerine, mücadele yeteneklerine, yaşadıkları bölgelere ve birbirleriyle nasıl anlamlı bir şekilde etkileştiklerine değindik. Şimdi size yeni bir aileye daha göz atmak istiyoruz: Yamyamlar.

Yaratık Ailesi Nedir ve Neden Önemlidir?

< Resime gitmek için tıklayın >

Yamyam ailesinin spesifik mekaniğine dalmadan önce, canavarlar söz konusu olduğunda tasarım felsefemiz hakkında konuşalım.

Diablo III'ün koleksiyonunda, canavarları iblis, kutsal olmayan, ölümsüz, insansı veya yaban hayatı gibi geniş kategorilere ayırdık. Bu canavarlar, tüm oyunun tamamlanmasını sağlayan genel ayar ve tona ekleyerek hikayeye bir çapa görevi gördü.

Diablo IV'te, yarattığımız geniş ve kesintisiz dünya, dünya inşası ve hikaye anlatıcılığına biraz farklı bir yaklaşım gerektirir. Sanctuary i canlı, nefes alan bir karakter olarak inşa etmeyi gerektirir - özellikle yaratıkları aracılığıyla. Sakin okyanus uçurumlarından Cehennem'in hararetli şelalerine kadar her şeye sahip olduğumuz için, bu bizim koleksiyonumuz için ne anlama gelmektedir? Bu alanları doldurmak ve onları gerçek hissettirmek için, kesinlikle Diablo III'tekinden daha agresif olmayan bir yaban hayatına ihtiyacımız vardı. Ama asla korkma, hala savaşacak çok canavarımız var.

Her canavar yeniden tasarlandı, ancak daha karanlık, daha cesur bir sanat tarzında. Sıfırdan karşılaşacağınız her canlıyı sevgiyle el işi yaptık: şeytanlar, NPC'ler, Bölüm Bossları ve hatta ayak altında ezebileceğiniz yaratıklar. Yine de, diğer Fallen'leri dirilten Fallen Shamans gibi bazı ayırt edici olaylara devam ediyor olsak da, başka yerlerdeki şeyleri tamamen yeniden tasarladık.

Bu yaratıkların daha sofistike ve sağlam hissetmelerini sağlamak için onları “canavar aileleri” ve prototipler olarak tasarladık. Her ailenin farklı bir savaş tarzı ve hissi vardır. Örneğin, Drowned ailesinin çeşitli prototiplerde beş üyesi vardır: bruiser, menzilli savaş, yakın muharebe, swarmer ve zindan bossu.

< Resime gitmek için tıklayın >

Her prototip, savaşta farklı bir rol oynar. Swarmers gruplar halinde grev yaparak AoE saldırılarını tatmin edici hissettirir. Bruiserler, yüksek sağlık değerlerine sahip daha büyük canavarlardır ve bu da zaman içinde hasarları iyi hissettirir. Yakın muharebe birimleri, menzilli meslektaşları için mermilerin önünde durarak kalkan görevi görür. Bu gibi durumlar, oyuncuya ateşi menzilli birimlere odaklamak istiyorlarsa ilginç konumsal ikilemler sağlar. Tüm bunları bir araya getirirken, Drownedlerle karşılaştığınız her karşılaşma oyuncu pozisyonu ve saldırı seçimi açısından biraz farklı olacaktır. Bu zengin ve çeşitli muharebe deneyimleri bir canavar ailesinin gücüdür.

Yamyamlar Kimdir?

< Resime gitmek için tıklayın >

Hayatta Kalma Savaşı

< Resime gitmek için tıklayın >

Şimdi bu aile hakkında bazı yeni fikirler sunduğumuza göre, savaş zirveleri ve vadileri sağlarken, anlatıları uyumlu bir deneyim sunmak için nasıl kullanmaya çalıştığımıza dalabiliriz. Bu yamyam savaş tasarımı için ne anlama geliyor? Hikayelerini savaş yoluyla nasıl iletiriz? Birkaç yaklaşım aldık:

Silahlanmalar

Yamyam ailesinin dört üyesi var. Her birinin kendi benzersiz silahı ve birbirinden ayırt edilmelerine yardımcı olmak için önemli ölçüde farklı bir siluet veya duruş var. İki standart yakın dövüş muhabiri vardır: biri yavaş, süpürücü bir ön saldırı sağlayan iki elle kullanılan bir greatsword cleaver; diğeri ise oyunculara uzak mesafeden sıçramalarını ve yıkıcı bir saldırı ile çarpmalarını sağlayan hafif bir halberd kullanır.

< Resime gitmek için tıklayın >

Bruiser, oyuncular dikkat etmiyorlarsa sersemletecek yoğun darbeler vermek için her elinde çivili bir sopa kullanır. Aksine, çift balta kullanan sürüler, kontrol edilmezse hızla ölen bir önden saldırı telaşını açığa çıkarabilir. Ancak, bu Bruiserlerin sersemletme saldırısından daha az ikili bir geçiş / başarısızlıktır. Oyuncu kendilerini dalgalanan sürülerle çevrili bulursa, Bruiserin sersemletici darbesi vurması tüm kaçış olasılığını ortadan kaldıracaktır. Bu aileyi bu kadar ölümcül yapan bu tür saldırı kombinasyonları.

Prototipler

Daha önce, farklı canavar prototiplerinin bir karşılaşmada nasıl farklı roller oynadığını açıkladık. Örneğin, menzilli canavarları verimli bir şekilde öldürmek isteyen oyuncuların, eşlik eden yakın dövüş saldırganlarını nasıl yeniden konumlandıracaklarını öğrenmeleri gerekecek, böylece zekice düşmüş bir etki alanı yeteneği, her iki düşman kümesini de hedefleyecektir. Bu, anında karar vermeyi ilginç hale getirir ve yetenekli oyuncular bu saldırılar için en uygun pozisyonları çok hızlı bir şekilde tespit edebilir.

< Resime gitmek için tıklayın >

Tasarım gereği, Yamyam ailesinin menzilli birimleri yoktur. Bunun yerine, doğaüstü hızlı bir şekilde oyuncuya yayılırlar. Bazıları engelleri aşarak ve rakipleri atlayarak boşluğu kapatabilirken, diğerleri ilk kanı almak için diğer canavarlar arasında hızlı ve ustaca manevra yapar. Bu, çok farklı bir deneyim sağlar ve oyuncuya düşünceli konumlandırma kararları vermek için daha az zaman verir, böylece bu et yiyenlerle savaşmak çılgınlık hisseder.

Kaynak :https://news.blizzard.com/en-gb/diablo4/23308274/diablo-iv-quarterly-update-february-2020#Luis
Ceviren : XanthiC

kaynak link
D
4 yıl
Diablo 4\u0027 te Sistem Tasarımı Nasıl Olacak? İşte Ayrıntılar (Bölüm 1))
< Resime gitmek için tıklayın >


Diablo IV Sistem Tasarımı Lideri David Kim'in paylaştığı son ilerlemelere onun gözünden bakalım...

Yıllar boyunca edindiğim tecrübelerden, oyuncu topluluğunun bir oyun tasarlarken ve geliştirirken kullanabileceğiniz inanılmaz değerli bir kaynak olduğunu öğrendim. Birlikte çalışarak harika şeyler başarabiliriz. Topluluk geri bildirimlerinin ayrıştırılmasındaki en büyük zorluk, bu kadar çok fikir ile sunulan oyunun nadiren ortak fikirde buluşmasıdır. Diablo IV hala aktif bir gelişim içinde, ancak tasarlarken ve yinelemeye devam ederken sizi döngünün içinde tutmayı planlıyoruz, böylece yaptığımızın bir parçası olabilirsiniz. Şimdiye kadar aldığımız tüm geri bildirimler için inanılmaz derecede minnettarım ve konular hakkında en çok konuşulanların içine dalmaya istekliyim.


Eşya Sistemi

Eşya sistemi ile ilgili gelen tüm geri bildirimler üzerinde çalışmaya devam ediyoruz ve temel öğelere (Rare'lar dahil) daha fazla derinlik ve karmaşıklık eklemenin yollarını aktif olarak tartışıyoruz. Bu eşya yeteneklerini ilginç kılmak ve seçimlerinizi anlamlılaştırmak için eşya eklerine daha fazla çeşitlilik eklemenin yollarını ve oyunculara eşyalarını nasıl özelleştirileceğini seçme konusunda daha fazla özgürlük vermenin yolları arıyoruz. Böylece, internette “en uygun yapıyı” aramak yerine, geniş bir yelpazede etkili oyun olanakları keşfetmeyi başarabilirsiniz.

Yakında ayrı bir gönderide öğe belirleme konusunda daha derinlemesine gireceğiz, ancak sizi o zamana kadar bekletmek istemiyoruz - bu yüzden sizi şimdi birkaç konuda daha güncelleyeceğiz.

Bunlar en sık rastladığımız konulardan bazılarıdır, ancak bir şeyi kaçırırsak, lütfen bize bildirin. Bu konular hakkındaki düşüncelerimizi gelecekteki güncellemelerde de paylaşmaya çalışacağız.


Diablo IV'de Seçmeli (Elective) Mod

Diablo IV'ün BlizzCon demo kullanıcı arayüzü nedeniyle becerileri belirli alanlara kilitleyeceği konusunda bir yanlış bir düşünce var. Demodaki diğer birçok şey gibi, kullanıcı arayüzü nihai değildir ve Seçmeli Mod tarzı beceri seçimini destekleyeceğiz. Beceri seçme ve tuşlara atama tüm oyuncular için her zaman tamamen açık olacak.


Antik (Ancient) Eşyalar

Antik eşyaların Diablo IV'te gerçekten net bir amaca hizmet etmedikleri konusundaki topluluk düşüncesine tamamen katılıyoruz. Antik Eşyalar'ın Diablo IV'teki rolünü açıklamak için daha iyi bir iş çıkarmalıydık. Paylaşmak için bir öngörümüz vardı, ancak siz bazı harika noktalar ortaya koydunuz, bu nedenle tasarımlarımızı geri bildirimlerinizle tekrar gözden geçiriyoruz. İleriki maddelerinin güncellenmesinde paylaşılacak daha fazla ayrıntıya sahip olmayı umuyoruz.


Oyunsonu İlerleme Sistemi

Karakter level ve deneyim sisteminin sonlu mu yoksa sonsuz mu olacağına karar vermedik. Her ikisinin de artılarını ve eksilerini tartışıyorduk ve düşüncelerinizi duymak isteriz. Sonsuzluğun daha kötüsüyle ilgili bazı endişeler var gibi görünüyor çünkü sonunda diğer kaynaklar tarafından sağlanan tüm gücü gölgeleyecek. Ancak, her sistemin ne kadar güç vereceğini, sınırsız veya sınırlı olup olmadığını kontrol edebiliriz.

Örneğin, binlerce saatlik oyun hakkında konuştuğumuzu varsayalım... Bu binlerce saat içinde, sonsuz sistemden 1.000.000 kat daha fazla güç veren sonu bir tasarlayarak, sonsuz sistemin sonlu sistemi geçmesini pratik olarak imkansız kılan bir sistem oluşturmayı seçebiliriz.

Ayrıca, güç artışının levellar arasında doğrusal olması gerekmez - oyuncular daha yüksek seviyelere ulaştığında yavaşlayabilir. Asıl sorunun, hangi oyun tarzının oyuncular için en iyi olduğunu bulmak olduğuna inanıyoruz ve en mantıklı olan güç eğrisini bulmak için ayarlama konusunda çeşitli yaklaşımlar deneyebiliriz.

Bir seviye sınırına ek olarak farklı bir deneyim sistemine daha sahip olmak için birkaç nedenimiz var. Bir seviye sınırı bize oyunculara bir tamamlanma duygusu verme özelliği katar. Ancak oyuna daha derinlemesine girmek isteyen oyuncular için, ikinci bir deneyim sistemi, bu gerçekten zor son oyun hedeflerine ve rütbelerine ulaşma eğlencesini yakalamamıza izin veriyor. Ayrıca, bu sistem üzerinden ek derinlik getirebiliriz, çünkü oyuncular bu noktada oyunla daha deneyimli olacaklar. Nihayetinde hedefimiz, oyunsonunda tercih ettiğiniz oyun tarzına bağlı olarak net seçimler sağlayan anlamlı bir sistem oluşturmaktır.


Güç kaynakları

Topluluk, güç kaynakları konusunda birçok iyi noktayı paylaştı ve herhangi bir zamanda, her kaynaktan ne kadar güç geldiğini yeniden değerlendiriyoruz.

Bununla birlikte, Diablo IV'te gücün çoğunlukla eşyalardan gelmediğini açıklığa kavuşturmak istiyoruz. Güç kaynaklarının iyi bir karışımına sahip olmak istiyoruz: karakterler doğal olarak seviye atladıkça daha da güçleniyor, yetenekler gücü artıran seviyelere sahip, yetenekler özel oyun tarzı seçenekleri ve ek karakter gücü sağlıyor ve tabii ki eşyalar da güç ve anlamlı seçenekler sunuyor.

Akılda tutulması gereken bir başka şey ise, Efsanevi güçler, bir eşyanın gücünün sadece bir kısmıdır ve güçlü olmaları nedeniyle diğer tüm özelikleri geçersiz kılmazlar. Örneğin, iki ila üç normal özellik, şu anda çoğu eşya üzerindeki Efsanevi bir güce eşdeğerdir.


Anahtarlı Zindanlar (Keyed Dungeons)

Ortaya çıkan büyük sorulardan biri, Keyed Dungeon'ların Rift'lerden ne kadar farklı olduğudur. Anahtarlı Zindanlar, Zindan Ekleri aracılığıyla seviyesi arttıkça daha büyük zorluklar ortaya çıkarır. Zindanların çoğunluğu dünyadaki gerçek yerlerdir ve oyuncular, ne tür canavarlar, olaylar ve haritalar ile karşılaşacağı hakkında bazı bilgileri bileceklerdir. Bu bilgilerle, anahtarda görüntülenen belirli Zindan Ekleri'nin yanı sıra, oyuncular zindana girmeden önce yaklaşma stratejilerini belirleyebilecekler. Bunun Diablo III Rift'lerine göre en büyük değişiklik olduğuna inanıyoruz: Keyed Dungeon'ı çalıştırmaya karar vermeden önce planlama ve strateji imkanınız oluyor.


Lütfen düşüncelerinizi paylaşmaya devam edin; Diablo IV tasarım sürecine katılmanızı istiyoruz. Şahsen, nereden geldiklerine bakılmaksızın, en güçlü tasarım fikirlerine dayanarak oyun için en iyi kararları almaya inanırım. En büyük umudum, toplum için en önemli konuları yapıcı bir şekilde tartışabilmemiz ve yineleyebilmemizdir - bu nedenle geri bildirime devam edin!

Cehennemde görüşürüz,
David Kim
Sistem Tasarımı Lideri
Diablo IV Takımı



Kaynak
D
4 yıl
Diablo 4\u0027ün betasını seneye görebiliriz
< Resime gitmek için tıklayın >


Oyun nasıl olacak?

Blizzard, Blizzcon 2019 etkinliğinde resmi olarak Diablo 4'ü duyurdu. Diablo 2'ye benzer yapısıyla eski ve yeni oyuncuları tek bir çatı altında toplayan oyun, bugünlerde oyuncular tarafından merakla bekleniyor. Şimdi ise yabancı basının belirttiğine göre oyunun betası, 2020'nin ilk aylarında düzenlenecek. Oyuncuları pek fazla bekletmeyi planlamayan Blizzard, Diablo 3'te tabiri caiz ise senelerce bekletmişti. Üçüncü oyun çıkmadan kısa oynanış videoları yayınlayan, ancak oyunu seneler sonra çıkartan geliştiriciler bu yüzden fazlasıyla eleştirilmişti. Diğer bir taraftan bu çıkışında karakterler arasında Amazon ve Paladin karakterlerinin bulunacağı da söylenmekte. Blizzard, Druid, Barbarian ve Sorceress sınıflarını duyuran geliştiriciler, oyun çıktıktan sonra güncelleme paketleri sayesinde yeni karakterler geleceğini söylemişlerdi.
Diablo 4'ün betasını seneye görebiliriz

Son olarak Diablo 2 Remaster projesinin de iptal edildiği tahmin ediliyor. Diablo 2'yi özleyen oyuncular için söylenti halinde dolaşan bu proje, muhtemelen şimdilik Diablo 4'ün gölgesinde kalmış olabilir. Çapraz platform desteğine de sahip olacağı açıklanan Diablo 4, özellikle çevrimiçi tarafta büyük yeniliklere imza atacak. Oyuncular ise özel olarak PvP modunu merak etmekte.


kaynak
D
7 yıl
Warcraft III ve Diablo II\u0027nin remaster versiyonları gelebilir
< Resime gitmek için tıklayın >

Blizzard, eski yapımlarından dolayı da isminde çokça bahsettiren yapımcılardan biri. Birkaç ay önce Starcraft Remaster'ın bu yaz içerisinde çıkacağını duyuran Blizzard, diğer yapımlarını unutmamış gibi görünüyor. Warcraft III ve Diablo II ile doksanlı yıllardaki PC sekmesine damgasını vuran Blizzard, şimdi ise serileri remaster yapacak mühendis arıyor.

İş sekmesinde "yüksek dereceli yazılım mühendisi" aradığını belirten Blizzard, öyle görünüyor ki eski oyunlarının harika bir cilalamadan geçmesini planlıyor. Özellikle çoklu oyuncu modları üzerinde çalışacak eleman aranırken, geçmiş oyunlarda bulunan hataları düzeltecek ve yeni işletim sistemleri ile uyumlu olmasını sağlayacak çalışanlar da arıyor.

Warcraft ve Diablo'nun remaster versiyonlarının ne zaman çıkacağı belli değil, fakat Starcraft'ın çıkış tarihi ile yakın olacağı bizim tahminimiz. Çıktıktan sonra tek gereken şey ise arkadaşlarınız ile LAN partisi kurmanız olacak tabii ki.

kaynak
D
7 yıl
Necromancer Beta Test yakında
< Resime gitmek için tıklayın >


Kapalı beta testine davetiyeler yakında tüm oyuncular içerisinden rastgele olarak seçilerek gönderilecek. Davet alırsanız eğer, forumlarda serüvenleriniz hakkında her şeyi öğrenmek, canlı akışlarınızı izlemek ve Necromancer'in karanlık güçlerini kullanırken yaşadığınız deneyimlerinizin ekran görüntülerini ve videolarını görmekten memnun oluruz.

Necromancer ve Yama 2.6.0'ın diğer bölümlerinin hala geliştirildiğini unutmayın. Bu nedenle, kapalı beta içeriği değişebilir ve mutlaka son hali temsil etmez.

Kapanış beta hakkında ek bilgi için, katılma ve sıkça sorulan soruların cevapları dahil olmak üzere aşağıda okuyabilirsiniz!

Beta Teste Nasıl Başvurabilirim :

Necromancer beta testine katılmak istiyorsanız, beta testini seçtiğinizden emin olmanız gerekir. Kaydolmak için, Hesap Yönetimi'ndeki Beta Profil Ayarları sayfanızı ziyaret etmeniz ve Beta Testleri altındaki Diablo kutusuna göz atmanız ve ardından Tercihleri Güncelle'yi tıklamanız yeterlidir. Kapalı beta programına katılabilmek için, Blizzard hesabınıza iyi bir şekilde bağlı (yani askıya alınmamış veya yasaklanmış) aktif bir Diablo III lisansına sahip olmalısınız.

< Resime gitmek için tıklayın >

Önemli Hatırlatma : Necromancer beta testini seçtiğinizde erişiminizin garantisi olmadığını (özellikle de kapalı beta davetiyemiz son derece sınırlı olduğundan), ancak en azından beta testine katılma şansınızı yarattığını bilmenizi isteriz.

Necromancer Beta Test Soru ve Cevap :

Beta testi katılımcıları, avuzdan nasıl seçilir?

Beta test cihazları, sistem özelliklerine, oyun içi etkinliklere ve şans unsuru da dahil olmak üzere diğer faktörlere göre seçilir.

Beta'ya seçildiğimi nasıl bileceğim?

Necromancer beta testine katılmaya seçildiyseniz, e-posta yoluyla bir davetiye alacaksınız. Bu davet her zaman Blizzard hesabınızla ilişkili e-posta adresine gönderilecektir.

Etkinliğe katılmanın yanı sıra beta'ya girmenin başka yolları olacak mı?

İsteğe bağlı katılmaya ek olarak, topluluğun kilit üyelerini de duruma göre bireysel olarak davet ediyoruz (Twitch yayıncıları gibi). Bununla birlikte, Necromancer beta testine davetiyeler son derece sınırlı olacak

Beta testine kaç oyuncu davet etmeyi planlıyorsunuz?

Davet ettiğimiz oyuncuların sayısı test ihtiyaçlarımıza göre belirlenecek. İlk testten sonra daha fazla oyuncuya ihtiyacımız olduğunu belirlersek, daha fazla oyuncuyu davet edeceğiz.

Beta'da hangi oyun içeriği kullanılabilir olacak?

Katılmak isteyen oyuncular, Necromancer'ın becerileri ve yeteneklerinin yanı sıra diğer Patch 2.6.0 içeriğine de erişebilecek. Buna ek olarak, zaman zaman Necromancer'e özgü yeni Legendary ve Set öğeleri de eklenecektir. Yaklaşan yama notlarımız, nelerin dahil edildiğine ilişkin tüm ayrıntılara sahip olacak.

Beta testi ne kadar sürecek?

Beta testinin sonu için kesin bir tarih belirlemedik. Beta testi tamamlanmaya yaklaştığında katılımcılara bilgi vereceğiz.

Açık beta olacak mı?

Sadece kapalı olacak. Yani sadece davetlilere özel olacak.

Bir NDA var mı?

Necromancer beta testi için açıklama sözleşmesi (NDA) bulunmamaktadır. Ekran görüntüleri almak, oyun oturumlarınızı canlı yayınlamak ve geri bildirim videoları kaydetmek için bekliyoruz. Yine de, oyunun halen devam etmekte olan bir çalışma olduğunu ve hata, grafik hataları veya diğer sorunlarla karşılaştığınızda bizlere geri bildirimde bulunmanızı bekliyor olacağız.

Mac kullanıcıları beta testine katılabilecek mi?

Evet, Mac kullanıcıları Windows kullanıcılarıyla aynı anda beta sürümüne katılabilirler.

kaynak: http://www.diablofanturkiye.com/duyurular/necromancer-beta-test-yakinda/
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.