PATLATILAN BALON: 0
BALONLARI KAPAT
C

Yarbay
01 Aralık 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme (?)
77 (Bu ay: 2)
Gönderiler Hakkında
C
3 yıl
Yurtdışı tur iadesi ve Schengen vizesi hakkında
Merhabalar.

Aracı bir tatil sitesinden bir Avrupa turu satın aldım. Nisan ayına. Biraz aceleye geldi, aynı zamanda acemilik de olunca vize işlerini tam araştırmadan parasını ödemiş bulundum.
Tatili bir nevi balayı olarak düğün sonrasına planladım. Ben şuan devlet memuru olarak çalışan bir hekimim. Müstakbel eşim ise öğretmen, ancak şuan çalışmıyor atama bekliyor. Bu durumda eşimin vize almasının baya sıkıntılı olduğunu düşünüyorum, vize ve gerekli evraklar hakkında okuduklarımdan çıkarımım bu.
Bunu turu aldığım firmaya ilettiğimde, şuan veya vize reddi durumunda paramın iade olmayacağı, tamamının yanacağını söylediler. Bu konuda düzgün bir şekilde bilgilendirilmediğimi söylediğimde ise daha önce bizim gibi çiftlere birçok kez vize aldıklarını söylediler.
Benim soracağım, bunu ben sıkıntı çıkarmayayım diye mi söylediler? Böyle ben parayı aldım asla vazgeçemezsin iade edemezsin diyebilirler mi? İptal edip paramı geri almak için ne yapabilir, nereye başvurabilirim? Yoksa benim gibi Avrupa'da olacağı tarihte evli olacak olan fakat şuan olmayanlar için farklı bir durum var mıdır? Vize çıkma-çıkmama ihtimali nedir? Hesapta tutulması gereken büyük paralardan bahsediliyor, 4-5 bin TL olması yetmez mi?

Yardımcı olabilecek olursa çok memnun olurum.
C
5 yıl
Lastik Boyutlarında Değişiklik
Merhabalar, başka bir lastik konusu altına yazmıştım ancak cevap alamadığım için konu açtım.

Normalde aracımın lastik boyutu 185/65R15, şimdiki janta kışlık takılı ve yaz lastiğimi değiştirmem gerekiyor. Ben de yeni bir jant ile beraber alayım dedim. 16 inç jant almaya karar verdim. Uygun boyut ise 195/55R16 oluyor. Ancak bu boyutta lastikler oldukça pahalı. O yüzden daha uygun olan 205/55R16 düşünüyorum. Yalnız %1.7 civarı bir fark oluşuyor lastik çevresinde. 5mm civarı da araç yükseliyor.

Sorum şu, bu boyutta lastik alırsam aracın teker boşluğuna sığmama veya benzeri herhangi bir problem yaşar mıyım?

Araç pug 208. Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
C
6 yıl
Fren balata ömrü, marka önerisi
Merhabalar.
Araç pug 208 1.4 hdi manuel. 3 gün önce fren balata uyarısı verdi, 3 gündür tekrar vermedi ve frenler normal tutuyor ancak hafif bir uğultu başladı.

42 binde değişti serviste orj olarak en son(disklerle beraber), şu an 64 binde. Öncelikle 22 bin km normal midir?
İstanbulda yaşıyorum, frene çok yüklenmem ama illaki baya trafiğe giriyorum, artı olarak semtte çok sık kasis var.

Servis ön balataları yaklaşık 300 liraya değiştiriyor, internette trw marka 65 liraya, bosch marka 85 liraya buldum. Bu markalar iyi midir? Sanayide değiştirirken işçilik ne kadar verilir?

Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Kolay gelsin.
C
6 yıl
Annem golfe vurmuş hasar hakkında yardım
Arkadaşlar annem bir golfe arkadan çarpmış. Fotosu altta. Dokunma değil iyiden iyiye vurdum diyor. Ciddi bir hasar görünmüyor ama işte anlamadığım için size danışıyorum. Telefonlarını almışlar birbirlerinin fotolar çekilmiş vs. Adam bugün aradı tampon değişecek(edit:boyanacak demiş.) 500 lira verin diye. Tutanak tutalım diyoruz, diyor ki hasar kaydı olacak satarken değeri azalacak trafik sigortası ödemesi artacak(öyle birşey var mı?). Annem babam kesinlikle adamı mağdur etmek istemiyorlar, adam ısrarla tamam sileyim numaranızı tamam boşverin modunda. Ama biz de eline 500 nakit sayamayız ki. Trafik sigortası neden var? Size sormak istediğim ne yapmalıyız, eğer sigortayı işin içine sokmak istemiyorsak gerçekten 500e mi malolur, etik olarak ne yapmalıyız vs bu tür tecrübesi olan arkadaşlar genel olarak fikirlerini paylaşırlarsa sevinirim.

Fotoyu da annem bi garip çekmiş ya neyse. Tam net görünmüyor olabilir, tamponun üstü çatlamış. Sensörlerin hizasında mı alt kısmında mı hafif bi içeri göçük varmış. Şahsen ben bunların hepsini göremiyorum bu fotoda ama :D Öyle dedi. Sensörlerde problem var mı bilmiyorum.

< Resime gitmek için tıklayın >
C
7 yıl
800 liraya kadar güncel fp telefon?
Arkadaşlar kolay gelsin öncelikle. Normalde piyasayı telefonları takip ederim ancak son zamanlarda vaktim olmadığı için biraz uzak kaldım. Bir abim de telefon almak istiyormuş ben bilirim diye bana danıştı. Ben de dh ne biliyorsa ben de bilebilirim diyerek size başvurayım dedim. Normalde tavsiye için konu açmam ama bu seferlik böyle olsun.

İstediği telefon dediğim fiyat aralığında olmalı, artı olarak max 100 lira oynar, hatta oynamayabilir. Nakit veya kredi kartı tek çekim alınacak, kartlara özel kampanyalar yokmuş gibi önerirseniz sevinirim. Sıfır olacak, tr garantili olacak. İstediği özellik olarak çok birşey yok, kendi çapında stabil olsun oyun oynatması vs mühim değil günlük işlerini görsün, güzel görünsün. Ekran boyutu çok büyük olmasın, onun dışında pek fark etmez. Şarjı günü bitirsin ki zaten onun kullanımıyla çoğu bir gün rahat gidecektir. Dediğim şartları sağlayan telefon zaten 2-3 yıl götürür de tekrar belirteyim yani uzun ömürlü bir cihaz olması da önemli. Kendisi bana xperia m2 falan olabilir mi dedi, ben baktım fiyatına pek değer gibi gelmedi. Ama sonylerin tasarımı hoşuna gitmiş, mantıklı fp bir sony önceliğimiz. Onun dışında gmd asus vs nasıldır fiyatları şu an ne durumda nerden ne kadara alınabilir bilmiyorum. Yani öncelik sony ama genel olarak bütün önerilerinize açığım. Samsunga sıcak bakmıyor. Fiyatının da uygun olması önemli aslında, 800 e kadar olabilir diye direk 800lük olması gerekmiyor yani daha uygun bir cihaz da hora geçer.

Telefon önerisiyle birlikte nerden alabileceğime dair bilgi verebilirseniz çok güzel olur. Link veya yer-fiyat şeklinde olabilir. Ben istanbuldayım burdan alıp gönderebilirim, ama kendisi konyada; konyadan elden veya netten alabilirsek daha güzel olur.

Teşekkür ederim şimdiden, saygılar...

Edit: özellikle belirtmeyi unutmuşum, android işletim sistemli bir telefon olacak wp veya diğerleri zaten burda da önerilmez ama yine de belirteyim dedim.
C
7 yıl
Fren yaparken gürültü ve gereksiz abs
Merhabalar abiler arkadaşlar peugeot bölümüne yazdım ama cevap anlamadığım için buraya da acayim dedim konuyu. Umarım yanlış olmamıştır.

Araba peugeot 208 2013 42k da 1.4 dizel ikinci el olarak yeni aldık. Kendi tecrübem ve bilgim yok, servise götürdüm balatalarda sorun olmadığını söyledi(30000de değişmiş en son bakımı da o zaman zaten yani 12 binde balatalar)

Mesele şu; arabayı 20 dk kadar bir süre kullandıktan sonra özellikle fren yaparken garrrr gurrrrr ses geliyor(metal metale sürter gibi) ve biraz daha yüklenince aslında gerek olmamasına ragmen abs devreye girmeye başlıyor. Özellikle yağmurlu havada yapıyor bunu ama kuru yolda da yapıyor. Fren mesafesinde ahım şahım bir değişme yok fakat oldukça gürültülü ve özellikle kısa mesafede abs devreye girip girip durdu mu sıkıntı oluyor bilirsiniz duruvermiyor araba. Ben de 4-5 senedir araba kullanırım(kendimin olan bu ilk) daha önce başka bir arabada da o sürtme sesini yaşamıştım ve onda sebep balatanin bitmesiydi. Servise verirken de "tahminimce" öyle olduğunu belirttim ama sagolsunlar sadece balataya bakmışlar ve iyi durumda temizledik biz düzeldi deyip geçtiler. Ayrıca bu sorun başladığında arabanın yol hissiyatı da değişiyor sanki. Kaymak gibi yolda dandik taşlı asfaltta gidiyor gibi oluyor. Ayrıca 40la gidiyorum misal, birden sağa veya sola kırınca uğultu geliyor ön taraftan. En son bugün tümseğe doğru gelirken bir miktar hızlanıp sert bir fren yaptım ama köklemedim direk yani(denemek için). Anında abs devreye girdi, 30 metrelik mesafede araba asla yavaşlamadı ve tümsekten zıplamam ile sonuçlandı bu hareket ve su an gerçekten tehlikede olduğumu düşünüyorum ani frende kesinlikle durmayacak eminim. Ki evden çıkalı 1 km olmamıştı. Ne olabilir bilgi verebilirseniz çok mutlu olurum, ona göre hareket ederim. Teşekkür ederim şimdiden.
C
7 yıl
Peugeot 208 fren yaparken gürültü
Abiler arkadaşlar merhabalar öncelikle. Yakın vakitte(bir hafta kadar oldu) ihtiyacım üzerine babam sağolsun bir peugeot 208 aldı ikinci el kiradan çıkma. 2013 42k da araba, 1,4 dizel manüel, en son 30000 bakımı yapılmış. Kaza maza yok tertemiz araba. Ama şöyle bir sorun yaşıyorum, bugün randevu ile servise göstermemden sonra da sorun düzelmeyince size bir sorayım dedim. Kendi tecrübem ve bilgim yok çünkü.

Mesele şu; arabayı 20 dk kadar bir süre kullandıktan sonra özellikle fren yaparken garrrr gurrrrr ses geliyor(metal metale sürter gibi) ve biraz daha yüklenince aslında gerek olmamasına ragmen abs devreye girmeye başlıyor. Fren mesafesinde ahım şahım bir değişme yok fakat oldukça gürültülü ve özellikle kısa mesafede abs devreye girip girip durdu mu sıkıntı oluyor bilirsiniz duruvermiyor araba. Ben de 4-5 senedir araba kullanırım(kendimin olan bu ilk) daha önce başka bir arabada da o sürtme sesini yaşamıştım ve onda sebep balatanin bitmesiydi. Servise verirken de "tahminimce" öyle olduğunu belirttim ama sagolsunlar sadece balataya bakmışlar ve iyi durumda temizledik biz düzeldi deyip geçtiler. Ayrıca bu sorun başladığında arabanın yol hissiyatı da değişiyor sanki. Kaymak gibi yolda dandik taşlı asfaltta gidiyor gibi oluyor. Ayrıca 40la gidiyorum misal, birden sağa veya sola kırınca uğultu geliyor fren yaptigimdakine benzer(mesela birini bırakıcam bir yere 50yle giderken şurada ineyim deyince çat diye kırıyorum garip sesler geliyor uğultu gibi). Ne olabilir bilgi verebilirseniz çok memnun olurum. Teşekkür ederim.
C
7 yıl
İos 8 ip 4s swype swiftkey klavye deneyen?
Arkadaslar 4s kullaniyorum 7.1.2 jbli duzenimi kurdum memnunum. İos 8 de beni ceken tek ozellik bu klavyeler. Bunlari 4ste kullanan varsa yorumlayabilir mi kullanisli mi akici mi
C
7 yıl
iPhone 5 Power Tuşu
Arkadaşlar annemin iphone 5 inde power tuşu sorunu oldu. Normal tık tık basılıyor fakat tuş işlemiyor. Başlarda yine arada çalışıyordu şimdi komple gitti. Elim yatkındır değiştirmeyi düşünüyorum(telefon yurt dışı). Hangi parçaları almam gerek? alet edevatları var ip5 in. Sadece power tuşunu mu almalıyım power flexini de almalı mıyım bi yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum. Her türlü link kabulümdür yurt dışından sipariş edicem parçayı.
C
7 yıl
LG G2 kamera takilma ve focus sorunu
Arkadaslar oncelikle belirtmek isterim ki konuyu genel bir google bakmam disinda arastirmadim fakat su ara pek vaktim yok ve duruma gore hemen harekete gecmek istiyorum.

Sorun su ki, dun aldigim lg g2nin kamerasini actigimda fotografcekmezken sadece saga sola bakarken bile cisimler blurlasiyor, fps dusuyor boyle lagli gibi. Kamerayi cevirirken yani. Fotograf cekerken hafif harrkette foto net cikmiyor. Kamera sabitken bile gec focus oluyor sanki. Ama videoda oyle degil. Cekerken gayet guzel seri focus oluyor ve sarsilma, cevirmeden dolayigoruntude bozulma olmuyor. Nedir ne degildir beni bilgilendirebilirseniz sevinirim. Bu g2de gorulen donanimsal sorunlardansa ona gore goturucem. Veya bir ayar mi yapamadim bilemiyorum. Degerli vaktinizi tam arastirmadan aliyorum simdiden kusura bakmayin ve tesekkur ederim.

EDIT: Bahsettigim durum evde sari isik altinda gecerli. Gun isiginda deneyemedim henuz.

EDIT 2 :D
On kamera da cok benzer sekilde takiliyor. Sabit tutunca fena degil ikisi de ama benim 4s ten kotu kamerasi yahu. Hani foto pek cekmedigimden takmam pek ama hataliysa telefon degistireyim hemen..
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.