D

Yüzbaşı
25 Ocak 2005
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
7 üye
Görüntülenme (?)
77 (Bu ay: 1)
Gönderiler Hakkında
D
9 ay
Candy RO H9A2TE-S Wi-Fi Bağlantılı A++ 9 kg Isı Pompalı Kurutma Makinesi 2499 TL
Alınır mı alınmaz mı bilemedim. Maalesef adam gibi bir inceleme ve yoruma denk gelemedim.

Ürün Efsane Cuma'da bile 2800'ün altına inmemiş gözüküyor.

9KG, Wi-Fi li, A++ makine için fiyat çok iyi ancak feci aradayım. Yine de paylaşayım istedim.

https://www.hepsiburada.com/candy-ro-h9a2te-s-wi-fi-baglantili-a-9-kg-isi-pompali-kurutma-makinesi-pm-HB00000S13XM
D
10 ay
Banyo yalıtımı ve klozet montajı hk.
Selamun aleyküm arkadaşlar,

banyomuz tadilata giriyor.

Ustamız uzun vadede sorun yaşamamak için zemine yalıtım yapın dedi. 150-200 TL bir ek masrafı olacak, çok bir şey değil diye daha sonra kırım yapmamak adına hadi yalıtımı da yapalım dedik.

Ancak şöyle bir durum var, klozeti takarken sadece silikonla yapıştırırız diyor, delik delersek yalıtımın anlamı kalmaz diyor. Bu noktada kafam karıştı açıkçası. Delik delip izolasyonda yara açmak mı delmeden dengesiz olma ihtimalini göz önüne almak mı? Ya da delerek izolasyonu halen sağlam bırakmanın yolu yok mudur?

Bu işi nasıl yapmalıyız, yorumlarınızı rica ediyorum.
D
10 ay
Kurutmalı çamaşır makinesi tavsiyesi
Merhaba arkadaşlar,

Öneriler için teşekkürler.

Enerji verimliliği, çamaşırları yıpratması vb... sebeplerden ayrı kullanmaya karar verdim.

Fiyatların düşmesini bekliyorum. Mayıs-Temmuz aralığında alacağım inşaAllah. 


bu konuda genel bir başlık bulamadığımdan yeni konu açtım. Umuyorum ki rahatsızlık vermiyorumdur.

Genel olarak 9-10 Kg civarı yıkama yapacak, enerji tasarrufu ön planda olan, kurutması iyi olan, çalıştığı ortama nem yapmayan bir cihaz bakıyoruz.


Detaylara gelirsek:

Tasarruflu olacak ancak öyle 10.000 TL'lere falan çıkacaksa ne anladım tasarruftan. Fiyat / performans ürünü olsun. Kurutma makineleri genelde çok yakıyor biliyorum ancak parasını cihaz ömrü süresince çıkartamayacak bir ürüne sırf tasarruflu gözüktüğü için fazladan para vermeyelim.

LG makinemiz zaman zaman büyük yüklerde dengeleme sorunları yaşıyor, saatlerce uğraşıyor ancak sürekli son 12 dakika kaldı gösteriyor sıkamıyordu. Bu yeni nesil makinelerin genel sorunu, yük dengesiz ise işe devam etmemesi biliyorum. Ama bu sorunların da az yaşanacağı bir şey olabilirse süper olur. Bu arada eski makinemiz inverter motorlu, yük denge problemi motordan değil. Islanan battaniye, yastık vs... doğal olarak yana çekiyor. Ancak makine birazcık sallanmayı göze alarak işine devam etse veya yük dengeleme için ileri geri falan yapıp doğru düzgün oturtabilen bir şey olsa fena olmaz.

Koyduğumuz yer kiler gibi olduğundan kurutma esnasında nem yapmayacak bir ürün olması önemli. Ortam neminin artması yiyeceklere zarar verebilir.

Genel olarak talepler bunlar. Ürün rengine falan takılmıyorum, gri, beyaz, siyah hangisi ucuzsa o olabilir.


-EK yapıyorum arkadaşlar. Foruma bakarken kurutma makineleri hakında 2 şey gördüm:
1- Bakım gerektirdiği
2- Bacalı, ısı pompalı, yoğuşmalı vs...gibi şeyler söylenmiş. Benim yukarıda bahsettiğim nem olayı ile çok bağlantılı olabilir sanıyorum ancak farkı bilemiyorum. Nemi en az olacak olanı tavsiye edebilirsiniz. Baca falan gerekirse koyacağım yerde delik açabilirim sıkıntı olmaz.
3- Bir yorumda çamaşır makinesi ve kurutma makinesi bir arada olmasın. Isı pompası yerine rezistans kullandığı için fazla su tüketimi, kıyafete zarar vermesi gibi sorunlar gördüm. Durum bu mudur? Bir yolunu bulup varolan makinenin üzerine falan koymak üzere kurutma makinesi mi baksak? Bu durumda tavsiyeleriniz ne olur?

Arkadaşlar sizi etiketliyorum kusura bakmayın. Diğer bazı tartışmalarda değerli yorumlarınızı gördüm, bu konuda tecrübeniz varsa yardımınızı rica ederim.

@-YucukluSucurtam- @Captain Kirk @Fenman @denizata06 @Bayberty
D
geçen yıl
YARDIM gerek - Baymak Falke Condense 240 SUYU ISITMIYOR
Merhaba arkadaşlar,

2013 yılında aldığımız bir Baymak Falke Condense 240 yoğuşmalı kombimiz var.

Petekleri ısıtıyor. Bir süre öncesine kadar suyu da normal ısıtıyordu.

Sonrasında su sıcaklığını artırmadan ısıtmaz oldu.

Musluğu açtığımızda kombinin fanı devreye giriyor ve ötmeye başlıyor ancak çakmak yanmıyor. Sanıyorum ki suyun sıcaklığını olduğundan fazla sanıyor olabilir, o yüzden de çakmağı hiç açmıyor. Ancak bu tahmin tabi.

Önceleri suyun sıcaklığını 45'lerden 48-49'lara çıkarttığımda çalışır durumdaydı. Sonra 53-55'lere getirmek durumunda bile kaldık. Ancak şu aşamada maksimum sıcaklık olan 65'e bile ayarlasam su ısınmıyor.

Ekranda 72 yazdığı için yukarıdaki tahmini yaptım aslında. Yani anladığım kadarıyla suyu 72 derece sanıyor ve istediği sıcaklığı zaten geçtiğinden ötürü ısıtmaya geçmiyor diye düşünüyorum.

Bir öneriniz olabilir mi?

Cihazın ön kapağını açtım ama eski baymak kombimizden çok daha kapalı bir yapısı var. Buna sizin de tavsiyelerinizle müdahale edebilirim ama siz tarif etmeden yapabilecek bir şey bulamadım açıkçası.

Yanma odasını açıp çakmağı falan temizleme yapardım eskiden, artık onları pek yapabilecek gibi değilim diye düşünüyorum. Zaten durum çakmak ile ile de ilgili değildir muhtemelen. Çakmakta sorun olsa yakamadığına dair hata verirdi. Öyle bir teşebbüsü olmuyor kombinin.

İsterseniz, istediğiniz bölümden resim çekip ekleyebilirim.
D
geçen yıl
Genel soru : Çamaşır makinesi denge sıkma sorunsalı
Selam arkadaşlar,

bizde yaklaşık bi 6-7 senelik LG çamaşır makinesi var (sizde LG yok diye okumamazlık etmeyin, soru onunla alakalı değil. Bu sadece ek bilgi).

Bu meretin (bir çok yeni modelde olduğu gibi) denge sensörü var. Zaman zaman cihaz tam sıkmaya geçecekken, dengesiz yük diyor ve duruyor.

Tabi bu çoğunlukla yorgan, yastık falan atınca oluyor (doğal olarak).

Kapağı açıyorsun, yükü sağa sola atıyorsun falan, dönüyor dönüyor duruyor. Bazen saatlerce yükü dengelemeye çalışıyorsun.

Eşim der ki; bizim eski dandik makinede hiç böyle sorunlar olmazdı. Evet, ben de hiç denk gelmedim ancak yeni modellerdeki bu denge sensörü vs... gibi meretler yapıyor böyle diye düşünüyorum.

Benzer durum sizlerde de oluyor mu? Ya da mesela kullandığınız markada bunu iptal etme şansınız var mı?

Gerçi iptal durumunda da makine evde gezecektir belki ama artık bir çok durumda bu cihazlar tezgah altına yerleştiriliyor, eskisi gibi ortada kalmıyor. Gezme durumu minimum olacaktır sanıyorum, ne dersiniz?
D
3 yıl
Profilo no frost kesik kesik çalışıyor. Işıklar yanıp sönüyor.
Merhaba arkadaşlar,

buzdolabımız kısa bir süredir aşağıda videoda gösterdiğim şekilde kesik kesik çalışıyor.

Kapağını kapatıp açınca düzeliyor ancak bugün dışarıdaydık, geri geldik buzluktaki ürünlerde biraz çözülme olmuş. Kapattık açtık, fişini çektik bir şeyler yaptık ve bir şekilde tekrar çalıştırdık.
Motoru aşırı sıcaktı, fan biraz soğutur, 2 tane de notebook soğutucu fan koydum karşısına.

Çözümü nedir?

13.5 senelik bir cihaz

https://youtu.be/mXHz9TyIMSY
D
6 yıl
Telefon numarası güncellemesi
Böyle bir alan bulamadım. Telefonu güncelleyemiyor muyuz?

Maalesef vakti zamanında eski şirket telefonumu yazmışım ve şu anda o numarayı hatırlamıyorum bile. Bu sebeple ilan açamıyorum.
D
7 yıl
Proje yenilenmesi
Selamun aleyküm arkadaşlar,

bizim evde kombi balkonda duruyor ancak projede salonun içinde gözüküyor. Vakti zamanında satın aldığım ev sahibi dışarı taşıttırmış ama projede değişiklik yapmamışlar anladığım kadarıyla. Kiracı der ki; artık salonda kombiye izin verilmiyormuş. Aslında zaten salonda değil ama igdaş'taki projede öyle gözüktüğü için haklı olarak adamlar cihazı taşıyın diyorlar.

Bu şartlarda yapmam gereken yeni bir proje çizdirmek ancak 1.000 TL gibi bir rakam aldığını söyledi kiracım. Benim elimde eski proje var. Bunu taslak gibi kullanıp falan yeni bir proje çizdirtemez miyiz? Projeyi daha ucuza getirmek için neler yapabiliriz? 1.000 TL'ye kombi yenilenir yaa. Yazıktır günahtır.
D
8 yıl
Buzdolabı elektrik tüketimi - değiştirmeli miyim? Bakım yapılabilir mi? Tavsiyeleriniz lazım.
Selamun aleyküm arkadaşlar,

Faturalardan gına geldiği için elektrik tüketimi ölçen bir cihaz aldım ve cihazları teste başladım. 24 saat süren test sonucunda buzdolabımızın tüketimi baya yüksek çıktı. Açıkçası tahmin de ediyordum. Aşağıda verdiğim bilgilere istinaden ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olabilir misiniz? Cihaza bakım vs... bir şey mi yapılmalı, değiştirmeli miyim?

Elimdeki cihazın modeli : Profilo BD4501ANF / 08
Soğutucu hacmi lt: 350
Dondurucu hacmi lt: 94
Toplam kapsite lt: 444
Enerji tüketimi KW (24 saatte) :1.48 (kitapçığındaki bilgi)
Cihazın çalışmaya başladığı tarih : 01.01.2005

Benim ölçtüğüm elektrik tüketimi (24 saatte) : 2,406 watt
Bu 24 saat içindeki maksimum tüketim : 642 watt
Maksimum amper : 4,950 a

Sanıyorum ki maksimum değerler çok önemli değil çünkü demeraj akımı nedeniyle birden yüklenme olabiliyor buzdolaplarında. Ama 24 saatte 2400 watt çok geldi.

Şimdi evdeki durum şu :
- Buzluk ağzına kadar dolu
- Dolap %90 dolu
- Sebzelikler %90 dolu
- Dondurucu -18 dereceye ayarlı
- Dolap içi 4 dereceye ayarlı
- Dolap arkası yer kısıtından dolayı duvara yaslanmış durumda. Arkada tel yok ancak havalandırma arkada, altta.

Bu buzdolabını alırken boyu sebebiyle tercih etmiştim çünkü evlenirken ilk taşındığımız evde buzdolabı konulacak yerde üstte dolap vardı. Bu buzdolabı boyu kısa olmasına rağmen tombul yapısıyla (170x70x70) 444 litre kapasite sağlıyor. Açıkçası yine 450 litre ve üstü bir şey bakarım eğer alacak olursam. Ayrıca yeni modellerde gördüğüm kadarıyla hayvan gibi dolaplar ancak raflara bir tencere koydummu dolacak kadar dar. Böyle bir şey olsun istemiyorum. İçi geniş olsun.

Ayrıca A+++ , en az A++ olmasını tercih edeceğim. Tabi eğer yukarıda verdiğin doluluk oranına göre bu kadar çok yakması normal, değiştirsen de düşük değerler elde edemezsin derseniz yapacak bir şey yok. Ya da derseniz ki senin buzdolabın 8 senelik, şu şu temizliği, bakımı yaparsan kendine gelecektir. Ona da varım. Ancak sağını solunu yağlamak falan dışında ne yapılabilir bilemiyorum.

İstanbul'da oturuyorum. Low frost mu almalıyım, yoksa almamalı mıyım. Açıkçası yüksek nemin etkisini tam kavrayamadım.
D
8 yıl
Jameson 3003 mü, Jameson 2015 mi? (3003 alındı)
Selamun aleyküm,

EDIT : 2 ayrı teknik servis elemanının yorumlarını ve 2015 konusunda internette net bir bilgi olmamasını da göz önüne alarak 3003 aldım. Servis 3003'ün çok sağlam bir cihaz olduğunu, arızaya fazla gelmediğini ve kanal geçişi yavaşlığı dışında kötü bir yanına denk gelmediğini söyledi.


Aradım taradım bu 2 cihaz arasında kaldım. Esasen 3003 ilk gözüme çarpan oldu, f/p çok iyi geldi gözüme. Ancak sonrasında 2015 i gördüm. Mini cihazların bir çoğunda Ali chipset olduğu için sıkıntı olduğunu okudum ancak Gold'un sitesinde bu cihazda "Zoran Supra XD-180" var diye yazıyor. Sonradan böyle olmadığını, sunplus olduğunu araştırmalarımdan anladım ancak yine de kararsız kaldım.

Sunplus nasıldır? 2015 ile 3003 'ü kıyaslarsak hangisini tavsiye edersiniz?

Gördüğüm kadarıyla menüsünün kullanışlı olmaması dışında ve boyutu itibarı ile biraz ısınması dışında 2015'ten memnun millet. 3003'ten de kanal geçiş hızı dışında şikayet yok. Fiyatlar çok kafa kafaya olduğu için ve 2015'in mini olması nedeniyle tercih edebilirim ama bilgisi olan arkadaşların yorumlarını alayım dedim.

Hayırlı akşamlar,
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.