https://scontent.fsaw1-6.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/42189057_699656293744405_7502022412465078272_n.jpg?_nc_cat=101&oh=78212071b890cf261373b1367a7521eb&oe=5C5E297A |
https://scontent.fsaw1-6.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/42189057_699656293744405_7502022412465078272_n.jpg?_nc_cat=101&oh=78212071b890cf261373b1367a7521eb&oe=5C5E297A |
İbn teymiye'nin tokat manyağı yapacağı versus. Hatta tüm militan ateistleri toplasan bile durum değişmez. literalizm>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>miltan ateizm |
İbn teymiye'nin tokat manyağı yapacağı versus. Hatta tüm militan ateistleri toplasan bile durum değişmez. |
Gazali ünlü Filozofların Çelişkileri (Tahâfut al-falâsifa) adlı eserinde, (aristocu-ibni sinacı dizge kastedilmekte) bu metafizik, teoloji, doğa felsefesi ve bilgi kuramını eleştirir; bunlara karşı çıkar ve tüm bu alanlarda, özellikle bilgi teorisi alanında çok modern görüşler ileri sürer. Örneğin bilimle ilgili olarak ilerde Leibniz'in ortaya atacağı «akıl hakikatleri» ve «olay hakikatleri» ayrımına benzer bir ayrım geliştirir. Konusu akim ilkeleri ve bu ilkelere uygun çıkarsamalar olan mantık ve matematik gibi bilimlerle, doğanın ve olayların kendileri olan diğer bilimler arasında bir ayrım yapar. Olaylar dünyasından her türlü «zorunluluk» veya «imkânsızlık» ı kaldırarak, bu tür kavramları eşyanın değil, akim kategorileri olarak tanımlar. Bundan hareket ederek insan deneyini konu alan ve bugün «deneysel» diye adlandırdığımız bilimlerle, insan zihnini konu alan ve bugün «formel» diye adlandırdığımız bilimleri, kendi terminolojisi ve kavramları içinde birbirinden özenle ayırır. Öte yandan yine keskin bir nazarla bilimlerle felsefe arasında bir ayrım yapmaya çalışır: Ortada kimsenin önermelerine itiraz etmediği bir mantık, matematik ve astronomi gibi bilimlerle, «felasife»nin karşıt iddiası ne dursa olsun, herkesin üzerinde tartıştığı metafizik, teoloji veya ahlâk gibi farklı bir yapıda olduğu görülen disiplinler vardır. Ahmet Arslan |
Tarihi değil kendini okuyandır. Unutmayın aynadaki kendidir kendideki ayna |
Her sistem esasında kendi ahlakını dayatır. Her bir paradigmanın dayandığı metafizik öncülden çok yarattığı ahlak soruşturma konusu yapılmalıdır. Aydınlanma projesi geleneksel ahlakın yerine modern olanı koyma projesidir. Ve bu proje de başarısız olmuştur. Kant'ın ödev ahlakından tut liberallerin ahlaki realizmine, duyguculuğuna kadar bir tane bile tutarlı ahlak teorisi yoktur. Geleneksel fıkıh usulü, tasavvufçuluk veya aristocu erdem ahlakı aydınlanmacı projelerden milyon kat daha tutarlı ve stabildir. Yani aydınlanmacılık haksızlıktır. |
Başarısız olmaya mahkum bir projeydi ve başarısız oldu. Neuzeit'i meşrulaştırmak için tarihe yol vermek nihlizme sebep olup modernliğin kendi dayanaklarını da yok etmektir. Yani postmodernizmi de kuran Kant'tır. |
Fuko'nun havada, karada, suda, su altında, uzayda her yerde çakacağı versus. Nokta artı ünlem işareti. |
Nihilizstler, varolushçular ve postmodernler zaman zaman benim adımı da kullanıp beni utançlara ğarkeden modernizmin yani hristiyanlığın idiyotlarıdır. Ben ne dedim sayın koduklarım bir bakın; hristiyanlığın tanrısı ve modernizmin ilkeleri ölüdür... Batı avrupa haricinde dünyaya evrensel bir düzlemde nihilizm haricinde hiç bişey veremez. Friedrich Nietzche |