W

Binbaşı
26 Haziran 2006
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme (?)
33 (Bu ay: 0)
Gönderiler Hakkında
W
2 yıl
Bir garip bağlantı sorunu
Herkese merhaba,

Yaklaşık 3 senedir arkadaşımla steam üzerinden birlikte bir oyun oynamaya çalıştığımızda (daimi olmamakla beraber) birbirimize bağlanamama problemi yaşamaktayız. Atıyorum haftanın 3 günü oynayabiliyorsak geri kalan günlerde saat fark etmeksizin çok sık bağlanamama problemi veya bağlansak bile kopma problemi yaşıyoruz ki bağlanabildiğimiz günlerde de çok acı verici bir bağlanma süreci oluyor. Modem resetlemeler, Windows güvenlik duvarını kapamalar, anti virüs programlarını vs. her şeyi kapatarak bir bağlanma süreci geçiyor. İşin enteresan tarafı bazı günler hiçbir güvenlik duvarı veya antivirüs kapamadan da bağlantının sağlıklı gerçekleşiyor olması yani anladığım kadarıyla bu işlemler bağlantımızı pek etkilemiyor gibi duruyor ki yazının ilerleyen bölümlerinde tekrar değineceğim. Bağlantı anlayamadığımız bir şekilde sağlanmış olsa bile ara ara kopmalarla beraber bazı günler 30-40ms arası iken bazı günler 150-200ms olabiliyor.


İşin garip tarafına şimdi değineceğim. Arkadaşım da, ben de kablonet kullanıyoruz. Kablonet dışında herhangi bir isp kullanan arkadaşımız (Türk Telekom, Türknet) bir oyun kurduğu zaman hiç ikinci sefer denememize bile gerek kalmadan oldukça düşük bir ping ile ikimizde bağlanabiliyoruz. Birbirimizden bağımsız şekilde mesela ben bir oyun kurduğumda başka isp kullanan bir arkadaşım da tek seferde bağlanabiliyor, bu durum kablonet kullanan arkadaşım için de geçerli. Fakat ben veya arkadaşım oyun kurduğunda başka isp'li arkadaş bağlanabiliyorken ben yine bağlanamıyorum veya en az 4-5 denemeden sonra bağlanabilsem bile en iyi ihtimal korkunç bir ping problemi yaşıyorum ki genelde akabinde kopuyorum. Bu yazdıklarım diğer arkadaşım için de geçerli. Arkadaşımız olmayan başka insanların oyunlarına girmeye çalıştığımızda ikimizde de oldukça düşük ping değerleri oluyor. Aynı sunucu olmak üzere yurtiçi ve yurtdışı speedtest yaptığımzda ikimizinde aldığı değerler son derece yakın. Yani genel olarak internet bağlantımızda hiçbir problem yok gibi görünüyor. (96-98 download / 4.60-4.90 arası upload)

Dün akşam borderlands 2 oynarken bir anda bağlantı problemleri ortaya çıkıp hiç oynayamaz hale geldikten sonra cinnet geçirip internetten bulabildiğimiz ne kadar çözüm yolu varsa denedik;
Güvenlik duvarları kapandı, antivirüs kapandı,

Not: etkin/kapalı yazdığım kısımlar ilgili ayarların etkin veya kapalı iken yaptığımız denemelerin sonuçsuz olduğunu belirtmek için

Modem ayarlarının tüm güvenlikleri kapandı. (Net master infinity 401)

•IPv4 güvenlik duvarı koruması (kapalı /açık )
•Bölünmüş IP paketlerini engelle (etkin/kapalı)
•Port taraması tespiti (etkin/kapalı)
•IP flood tespiti (etkin/kapalı)
•Genel güvenlik koruması (etkin/kapalı)

- Herhangi bir DMZ host kurulu değil
- Herhangi bir Port filtreleme yok
- Yönlendirme yok
- RIP kurulu değil
- Herhangi bir DNS kurulu değil
- IPv4 ağ bağlantısında da herhangi bir DNS veya ıvır zıvır yok


Wan engelleme etkin/kapalı, kapalı iken birbirimizin ip’sini 19-23ms arası pingleyebiliyoruz fakat akabinde denediğimiz oyuna bağlanabilme denemeleri bir işe yaramadı.


En son yaptığımız denemede tüm Windows güvenlik duvarı ayarları açık, antivirüs açık yani bilgisayarda güvenlik adına açılabilecek ne varsa açıktan sonra bilgisayarın Ethernet bağlantısını kesip Türk Telekom hatlı cep telefonumun internetini bilgisayara bağladım ve bu şekilde birkaç oyunda host oldum ve kablonet olan arkadaşım her seferinde oldukça düşük bir ms ile bağlanabildi. Aynı şekilde 2. Masaüstü bilgisayara ve laptopa cep telefonunun internetini bağlayarak kullanarak host olmayı denedim ve sonuç her seferinde başarılı oldu. Arkadaşımda aynı şekilde kendi cep telefonundan denedi ve ben de bağlanabildim.


Bu sonuç problemin sık kullandığım bilgisayarın veya diğer bilgisayarların Windows ayarlarıyla/güvenliğiyle ilgili olmadığını bir nevi ispatladı fakat modemde yaptığımız değişiklikler de bir işe yaramadı. Pek tabii ki bu konularda oldukça tecrübesiz ve cahiliz yani modem ayarlarını olması gerektiği gibi değiştirdik ona rağmen olmadı hedede hödödö diye atıp tutacak durumda değiliz fakat aldığımız sonuçlar bunlar arkadaşlar.

Müşteri hizmetlerini arayıp da “ya ben arkadaşımla oyun oynamakta problem yaşıyorum, arada bir bağlanabilip oynayabiliyoruz ama bazen de korkunç bir ping problemi oluyor, kopuyor ne halt edeceğiz?” gibi bir tarifte bulunsam (ki bu problem nasıl tarif edilir gerçekten bir fikrim yok) alacağım çözüm önerileri de bir işe yaramayacağı için çözüm bulabilmek adına sizlerden yardım talep ediyorum.

Allah aşkına yardım edin, zaten karantinadan ötürü evde kafayı yemek üzereyiz bir de bu problem tuz biber ekti




Dipnot: Hangi oyunlarda birebir bağlantı yaşıyorsun sorusunu soracak/sormak isteyen olursa diye oyunları da yazıyorum.
(cs:go, age of empires II, borderlands 2, crusader kings II, 7 days to die, the forest, no man's sky, stellaris, don't starve together, hearts of iron IV, left for dead 2... diye liste uzayıp gidiyor)
W
12 yıl
Stronghold Crusader Exe hatası !!!!!!
arkadaşımla hamachi üzerinden veya Lan üzerinden oynamaya kalktığımızda birbirimizin kurduğu oyunları görebiliyoruz
fakat tam girerken exe hatası verip duruyo
oyunları ilk kurduğumuz gün 1.1 yamasını kurduk bir kere oynayabildik
ertesi gün oynamaya kalktığımızda bu lanet exe hatasını alıp durduk
1.2 yamasını kurduk,
bir kaç farklı crack denedik,
oyunları tekrar silip kurduk fakat yine aynı sonuç......
ilk yüklediğimizde 1 el olsun oynayabildik sonrasında ne olduda ikimiz birden bu hatayı almaya başladık bir türlü çözemedim
google danda araştırdım ama yerli,yabancı forumların çoğunda çözüme ulaşabilmiş olan yok
bu sorun bir tek multiplayer oynamaya kalktığımızda oluyo,single oynarken hiçbir sorun yok ...
yardımcı olabilirseniz çok seviniriz
W
12 yıl
Grid yardım
arkadaşlar grid ile ilgili bi çok ek addon indirdim fakat tam olarak healbot ta olduğu gibi direkt target üzerine heal atmayı bulamadım (veya onun için ayrıca gereken bir addon varsa onu..) raidlerde bazen resto olarak oynuyorum ve prof hm gibi fightlarda sorun olabiliyo healbot kullanmak, debufflar healbotta görünmüyo
kısacası resto shaman için hangi grid addonları indirmeliyim grid uzmanı biri bi açıklama veya ufakta olsa bi anlatım yapabilirse çok sevinirim
W
12 yıl
Server sorunu
arkadaşlarla 1mbit internet hızımız var dolayısıyla oyun kurduğumuzda 3 kişi rahat oynanıyor fakat 4. kişi geldiği zaman ping birden 1000lere fırlıyor
nette araştırma yaptım fakat ilgili komutları bulamadım bir türlü

oyun kurduğumuzda en fazla 4 kişilik oluyo buna 2-3 kişi gibi limit koyma ihtimalimiz varmı konsoldan
veya şifreyi kaldırmayı bilen varmı ?
sv_password xx şeklinde yaptıktan sonra default değeri koysak bile yinede şifre var gibi görünüyo kısacası 3 kişi oynamak istiyoruz fakat olmuyor..

bu arada haritaları oyuna girdiğimizde konsoldan map hotel coop şeklinde kuruyoruz ve garena üstünden oynuyoruz
yardımcı olabiliceklere şimdiden çok teşekkürler
W
12 yıl
Bağlantı FELÇ!!!
son 1.5 saattir ping 15k dan aşağı düşmüyo..
telekomu aradım her zamanki yanıtları verdiler sağolsunlar

başka sorun yaşayan varmı ?
W
13 yıl
Wow full grafik
Arkadaşlar wowu tüm grafik ayarları full olucak şekilde çalıştırabilecek bir pc almayı düşünüyorum

nasıl bir makina almam gerek ?
alırken kasanın hangi özelliklerine dikkat etmem gerek? (( CPU hızı,CPU bus hızı ve önbelleği, ram belleği, ekran kartı chipset marka, modeli en aşağı kaç mb olmalı? ))
Monitör verimliliği ne kadar arttırır ?


vatan bilgisayardan bir kaç pc ye baktım fakat emin olamadım..
bilgili arkadaşlar yardımcı olabilirse sevirinim
W
13 yıl
ulduar !!!
ne zaman gelir arkadaşlar bi bilgisi olan varmı ?

sitede baktım fakat göremedim
W
13 yıl
Frost mage video
arkadaşlar geçen haftalarda verilmişti forumda değişik kelimelerle aradım ama aklıma gelmedi bi türlü tam olarak ne olduğu

videoda manyak bi undead frost mage icecrownda onlarca elite solo atıyodu hatta mobları toplayım derken başlarda ölüyodu bi kaç kez ama adı bi türlü gelmedi aklıma kafayı yicem....

anlattıklarım kadarıyla videoyu hatırlayan varmı
W
13 yıl
Improved Spell Reflect
Prot talentinde İmp spell reflect tam olarak ne işe yarıyo
pek anlayamadım açıklayabilicek varmı

spell reflect kullanıldığında gelen ilk spell en yakın 2 parti üyesine karşı reflect edilir
ne demek bu ya
kafam durdu
W
13 yıl
Reins of the Grand Ice Mammoth
Arkadaşlar The Sons of Hodir'e Exalted olunduğunda alınan momut 2. bir kişiyi taşıyabiliyomu?
üstünde böyle bir açıklama göremedim fakat bir iki kişi alınabildiğinden bahsetti

8-9k golduda boşuna vermiş olmamak için sormak istedim kesin bilgi verebilicek birileri olursa sevinirim
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.