I

Yüzbaşı
07 Mayıs 2013
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme (?)
50 (Bu ay: 1)
Gönderiler Hakkında
I
2 yıl
Uzun zamandır foruma girmiyordum neler değişmiş neler..
Evet arkadaşlar. 2013 ten beridir uyeyim ve uzun zamandır da foruma takilmiyordum. Şu aralar boş zamanım var ve ara ara bakıyorum. Fark ettiğim şey şu ki forum daki çoğu üye depresif bir halde. 30 yaşındayım hayatın anlamı yok, basarisizim, issizim, evlenemiyorum, hiç kız arkadaşım olmadı, kiloluyum-kilo veremiyorum vs gibi birçok konu dolaşıyor forumda. Eskiden böyle konulara pek denk gelmezdim daha az olurdu sanki. Forumun enerji seviyesi baya düşmüş gibi duruyor.

Peki bu tarz olumsuz düşüncelere sahip olan arkadaşlara neler önerirsiniz ? Yani bu arkadaşlar sizce neler yapmalı ? Motivasyon olması açısından başarı hikayelerinizi yazabilirsiniz
I
2 yıl
2020 Özel Sektör Zam Oranları
2020 için özel sektör çalışanları hangi sektörde, kaç yıllık deneyimle, % kaç zam aldı ? Sizce aldığınız zam oranı (alabildiyseniz) yeterli mi ?
I
2 yıl
Yıllık 16 maaş alanlara bir soru
Merhaba arkadaşlar. Yıllık 16 maaş üzerinden çalışan arkadaşlara bir sorum olacak.
7000 brüt x 16 maaş şeklinde çalışan biri aylık net olarak ne kadar kazanabilir? 4 ikramiye 12 aya eşit bolunuyormus. (Arkadaşima gelen iş teklifi bu şekilde)

Bu ikramiyeler de brüt maaş üzerinden mi hesaplanıyor yani vergiye tabii mi oluyor ? Yoksa 7000x4 net mi oluyor?
Ya da (7000brutx16)/12 şeklinde aylık brüt mü hesaplanıyor ? Bilgisi olanlar yazabilirse sevinirim.
I
6 yıl
Biktim bu ogs hgs belasindan !
Bugun karayollarindan aradilar. OGS giselerini hic kullanmamama ragmen 536 tl cezam varmis. Ustelik bu cezanin 300 kusur lirasi 2015 ten yemisim. kalanini da son 15 gun icinde yemisim. HGS kullaniyorum ogs ile herhangi bir isim yok. Cezalari FSM den gecerken yemisim. Ancak koprude ogs hgs ayrimi yok. Nasil olur da ceza yiyorum dedim. Hgs de para yoksa ogs den ceza yersiniz dediler. 2015 te hgs den cezalarim 200 kusur lira. Kisacasi ayni gecisin cezasini hem hgs den yemisim hem de ogs den.


Mesela gecende hesabimda para yoktu gectim bikac kere. Sonra hgs ye para yatirdim ceza silindi. Ancak bu gecisim icin ogs bana ceza kesmis. 13 lira hgs hesabinizdan aktaralim yoksa 148 lira ceza yersiniz dediler.

Bu nasil bir sistem anlamadim. Hgs den ceza yersem ogs den de yiyorum. Son 15 gun icinde ben hgs ye bakiye yuklemisim ancak yine de benden 13 tl para odemem gerektigi soylendi. Bu parayi hgs nizden cekelim dediler. Resmen ogs ye ayri hgs ye ayri ceza ve gecis ucreti oduyorum.

Karayollarini aradigimda konustugum beyefendi kibar olmayan bir dille bunu aciklamaya calisti. 13 lirayi cekiyim mi yoksa o da mi ceza olsun sen onu soyle dedi. Ben de itiraz edicem dedim. Dilekceler bana geliyor zaten dedi.

Ben bu parayi odemek istemiyorum. Dilekce versem de kabul etmeyeceklerini soylediler. Ne yapabilirim? Ayni gecis icin hgs vr ogs ye ayri ayri ceza odemek istemiyorum. Bakiyem yetersiz oldugunda 15 gun icinde para yuklesem bile ogs benden ayrica para istiyor. Kime sikayetci olabilirim?
I
6 yıl
Bogazici dil kursu vs akd
Merhaba arkadaslar
Bogazici universitesinin dil kursuna giden var mi? Burada 1 kur 1300 tl. Buraya cumartesi pazar haftada iki gun gidilebiliyor.

Ayrica evime yakin amerikan kultur var. Haftaici sabah icin haftada 4 gun gidilebiliyor ve 1 kur 1 ayda bitiyor. Ayrica fiyat konusunda konusmadik ama bogazicinden cok daha ucuza getirebilecegimi biliyorum.

Bogazici uni kursuna bu kadar para vermeye deger mi? Toplam 11 seviye var sadece 1 seviye 1300 tl. Yoksa akd ye mi gitsem.
I
6 yıl
sözleşmemdeki ihbarsız ve tazminatsız maddesi hakkında.
arkadaşlar çalıştığım iş yerinden ay sonra ayrılacağım. sözleşmemde ihbarsız ve tazminatsız olarak işten çıkacağıma dair bir madde var. işe gireli 4 ay oluyor. normalde işten çıkarken ihbar süresi tazminatı almam gerekiyor. yani 14 günlük maaşın ödenmesi gerekiyor. ancak bu maddedeki 'ihbarsız' kelimesi buna engel mi? bana 14 günlük süremi alacağım söylendi. ben de bu nedenle imzaladım ancak kafamı kurcalıyo bu konu. bilen varsa yardımcı olursa sevinirim.
I
6 yıl
Windows 10 Wifi Bağlantısı Sürekli Kopuyor
Arkadaşlar w10 kullanıyorum ve laptop un wireless bağlantısı 2dk da bir sürekli kopuyor. Bazen bağlantı kopunca tekrardan bağlanamıyorum. Wifi kullanılamıyor diye hata veriyor. Bazen de bağlan dediğimde hata falan da vermiyor, sanki hiçbir işlem yapmamışım gibi öylece bağlanmadan kalıyor.

Bu sorun windows 10 a geçtiğimden beri yaklaşık 2 aydır falan var. Başka modemlerle de denedim. Yine aynı hataları veriyor cihaz. Bazen sanki wireless kartı yerinden çıkmış gibi üzerinde çarpı işareti oluyor. Ancak pc daha yeni ve windows 10 a geçtikten sonra bu sorun çıktı. w8 de böyle bir sorun yoktu.

Benim yaptığım işlemler
-Modemi fabrika ayarlarına getirip yeniden kurmak
-Pc yi güncelleştirmek
-Driverların hepsini güncelleştirmek
-Modemin kanalını değiştirmek
Daha aklıma gelmeyen birçok şeyi de yapmışımdır. Ancak sorun ne yaparsam yapayım çözülmüyor. Bazen modemle aramdaki bağlantı kopuyor. Tüm gün boyunca bağlanamıyorum. Ağları görüyor ancak bağlanmıyor. Ertesi gün hiçbir şey olmamış gibi direkt bağlanıyor. Hani diyeceğim wireless kartı arızalı. Ancak böyle bir şey olsa w8 de de aynı sorun olurdu. Pc nin içinde çok fazla program vs var. Sırf bu yüzden format atmak istemiyorum. (ki bu sorun nedeniyle 2 kere format attım)
Sorunun w10 dan kaynaklandığına eminim. Cihazda arıza falan yok yani. Zaten format atarsam kesinlikle w7 ye dönüş yapacağım. w8 ve w10 benim pc de stabil bir şekilde çalışmıyor kesinlikle.

bu arada asus x550jk kullanıyorum. bu arada pc den memnunum ama hdd felaket ötesi kötü. aynı şekilde bu wifi sorunu da cabası. almayı düşünen arkadaşlar bu sorunları da göz ardı etmesin.
I
7 yıl
amfi hatasi pioneer
arkadaslar aracta amfi yok ama teyp amfi hatasi verdi durduk yere.
ses falan cikmiyo teypten. sizce neden olabilir?
I
7 yıl
2015 1.3 dizel corsa test sürüşü
arkadaşlar aracı çok kısa bir test sürüşüyle denedim.
genel olarak;
b sınıfı şehir içi arabası diyebiliriz.
iç mekan plastik kalitesi orta diyebilirim.
orta konsolda multimedya ekran vardı.
direksiyon yumuşak.
vites geçişleri fena değil. 3 e atarken 5 e atıyormuşum gibi bir his yaşadım sadece.
performans olarak çok beğenmedim açıkçası. hani kökleyince uçup kaçan bir araba değil. benim kullandığım 75 beygirlik bir versiyondu.
yol müsait olmadığı için maksimum 70 civarı bir hıza çıkabildim. içeride trim sesi falan duymadım.
dizel olmasına rağmen çalışma sesi rahatsız edici değildi.

ama dediğim gibi performansı çok iyi değil. sonuçta 1.3 75 bg lik araba . onun haricinde genel olarak iyi geldi bana.
yakıt tüketimine bakamadım. ilk olarak arka koltukta oturup denedim. içerisi çok geniş olmamasına rağmen baş mesafesi gayet iyi geldi. diz mesafesi de fena sayılmaz.

kullandığım araç fotodakinin aynısıydı.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
I
7 yıl
pc depo mu ebrar bilgisayar mı ?
arkadaslar ebrar bilgisayar güvenilir midir ? buradan alışveriş yapan arkadaşlar cevaplarsa memnun olurum.
almak istediğim ürün pc depo da 200 tl daha pahalı. ayrıca pc depo da ürünün yanında laptop çantası, mouse ve 1yıllık antivirus veriyorlar

ancak dediğim gibi ebrar daha ucuz hangisinden almalıyım sizce ?
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.