K

Yüzbaşı
12 Nisan 2012
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
14 üye
Görüntülenme (?)
23 (Bu ay: 0)
Gönderiler Hakkında
K
12 yıl
diablo 3 easter egg development hell
Selamlar sevgili dh duayenleri;

Oyundaki easter egglerden biri olan Development Hell'i Aresmar aracılığıyla öğrendikten sonra bilmeyenler için burda paylaşmak istedim.

Basitce açıklamak gerekirse Act1 de Cemetery of the Forsaken da çıkabilmekte, normalde 3 crypt açılmakta ve 1 i boş kalmakta, 4 crypt ' i açık gördüğünüz anda bilin ki biri Development Hell.

Şu aralar duyduğuma göre NM zorluğunda çıkıyormuş. Ama belkide her seviyede çıkıyordur. İçeride neler var vidyoda görebilir veyahut kendiniz keşfedebilirsiniz.

< Resime gitmek için tıklayın >

10-15 arası deneme ardından buldum, buyrunuz.



K
12 yıl
Steelseries Siberia v2 usb
İyi akşamlar;

Kullandığım Siberia kulaklığın kablosunun biraz kısa gelmesi ötürü usb uzatma kablosu , klavye usb girişi , usb çoklayıcı ile sorunu çözmek istiyorum;

Kafamdaki sorun ise şu daha önce araştırdığım kadarıyla bazı arkadaşlar uzun bir kablonun ses kalitesini öldüreceğini öte yandan belkide voltaj gitmeyeceği için hiç çalışmacağını yazmış. (Ayrıca kasanın ön 4lü usb çıkışını kullanıyorum oda etkiliyorsa) Bu açıdan 3 seçenek sundum kendime;

1- Klavye usb girişi

2- Usb çoklayıcı

3- Usb uzatma kablosu

Bunlardan 1. olan klavye usb girişi konusu yeni bir klavye alacağımdan ve bunun için tercihimin razer blackwidow ultimate' e doğru kaymasından dolayı. Ama araştırdığım kadar 2 usb slot ile enerji emen klavyenin birde kulaklığı ne kadar kaldıracağı hakkında tek bir fikrim bile yok. Şayet eğer güzel bir şekilde kaldırırsa tercihim olacak olan klavye.

Usb çoklayıcı ve kablo ise kaliteli ve sağlam olduğu sürece problem yok ama ses kalitesi düşümü yaşamak istemiyorum gerçekten. En saçmasından araştırdığım Roccat'in Apuri adlı usb çoklayıcı mouse zımbırtısı oldu. Ama her türlü usb çoklayıcı veya uzatma kablosu sorun yaşatmayacaksa sorunu çözer.

Birde bonus soru olarak bu kulaklığa uygun bir ses kartı(USB ses kartı dangılı yok) ses kalitesini onboard bir ses kartından çok daha güzel bir seviyeye çıkarır mı ? Çıkarırsa ne önerirsiniz? (Bu açıdan 7.1 vb gibi sesi her tarafdan duycam diye bir sorunum yok tek isteğim sesin kaliteli olması.

İyi Haftasonları dilerim.
K
12 yıl
Gamer Klavye Önerisi
Sevgili Hardcore donanımcı ahalisi fiyatı 100-200 TL arası bir gamer keyboard arıyorum almak için. Keyboardlar hakkında aradığım noktalar;

1- Sağlam, tuşlarının cortlamayacağı *****

2- Tuş çokluğu doğru düzgün yerleştirildiği takdirde sorun yok, ama elimi koyduğum her yer tuş doluda olmasın. ***

3- Marka olarak Steelseries , Razer gibi başlıca direk oyunculara yönelik üretim yapan firmaları önde tutabilirim **

Bu özelliklerde olan klavye önerisi rica ediyorum sizden. Şimdiden Teşekkürler.
K
12 yıl
Diablo 3 Hakkında Bilumum Sorular Ve Yanıtlar
Sevgili DonanımH(DH yazmadım Demon Hunter la karışmasın) Diablo 3 sevenleri;

Aranıza yeni katıldıktan sonra gördüm ki hanemizin insanlarının merak ettiği noktalar var.

Bu bazı kısımların gerekli bazı kısımların gereksiz bulacağı postu bu tür merak edilen noktalara nüfuz etmek için açmış bulunmaktayım.

Tek talebim var : Cümle alem kafasına takılan merak ettiği her (gerek oyun içi, dışı) noktayı yazsın ki topluca araştırıp öğrenip güzel bir bilgi kaynağı yaratalım.

İlk olarak bazı terimlerin yabancı gelme olasılığına karşı bir küçümen başlık

Damage : Hasar

Weapon : Silah , Haydar , Cop

Weapon Speed , WS : Silah Hızı

Weapon Damage : Silah Hasarı

Weapon Damage Range, WDR : Silah Hasarı Aralığı

Stat : Başlıca Diablo 3 karakter nitelikleri Strength, Intelligence , Dexterity vs.

Mod : Eşya üzerinde bulunan bonuslar. Misal "3-4 Arcane Damage" bir moddur.

Mob : MMORPG lerden gelme yaratıklara takılan takma ad, monster da olabilir mob da.

RNG, Random Number Generator : Şans faktörünüz, belirli aralıklarda kafasına göre sayı seçen bir mekanik.

Cooldown, cd : Bir skill kullandığınızda kaç saniye içinde o skilli tekrar kullanacağınızı belirleyen sayaç.

Resource : WD için mana , Barb için fury , Wizard için Arcane Power gibi gibi sınıfa özel güç materyalı.

Resource Cost : Skill için kullandığınız materyalın ne kadar kullanılacağı.

Class : Karakter sınıfı.

Caster : Büyü eyleyen , haram işlere bulaşmış süpernatural kişi veya kişi sınıfı.

Doc(dodge) : Bir atağı savuşturup hasar almama. Bruce Lee icat etmiştir.

Block : Doc un kardeşi şayet bu tankımsı bir olay, kalkan ile geziyorsanız size gelen vuruşu tamamen egale eder.(Egale kısmından emin değilim beta test lazım).

Cast Speed : Skill Kullanım Hızı

Damage Reduction : Karakterinizin aldığı hasara karşı gösterdiği direnç. Hasarı belirli bir oranda düşürür.

Main Hand : Karakterin Sağ kolu, nam-ı değer Baba kol Ana kol

Off Hand : Sol kol Kalkan, orb , mojo , 2. silah vs kullanan yardımcı kol

DH : Demon Hunter

Barb , Baba : Barbarian

WD : Witch Doctor

DPS : Saniye Başı Verilen Hasar

Skill : Yetenek - Misal Barbarian'ın Bash yeteneği , skilli

Melee : Yakın Dövüş

Health Pool : Kırmızı küredeki tüm yaşam puanınız.

Immunity , Immune : Genelde mobların ileri seviyede özellik olarak üstünde bulunduracağı belirli hasar tipine karşı gösterdiği %100 direnç veyahut özetce o hasar tipinden hasar almama.

Resistance : Herhangi diablo 3 oyun canlı öğesinin (Mob , Kendi karakterimiz bunun gibi benzeri) belirli hasar tipine karşı direnci.

Aşağıdaki terimler için Ozz'a teşekkür ederiz.

Knockback : her damage'de düşmanı belli bir mesafe geri itme

Hit Slows Target : her damage'de düşmanı yavaşlatma

Damage Taken Goes To Mana %a : Aldığın hasarın %ası HP'nden değil MP'nden gider

Heal Stamina Plus +%a : HP nin %a oranında daha hızlı dolması olayı

%a Life Stolen Per Hit : Her VURUŞTA verdiğin hasarın %a sı kadar HP ''çalarsın''. Yani sana eklenir ondan düşer.

%a Mana Stolen Per Hit : Yukardakinin MP hali

%a Life/Mana After Each Kill : Yukarıdakilerin aynıdır fakat bunda her vuruşta değil öldürdüğün her düşmanda hp/mp çalarsın.

Attack rating : missile (uzaktan vurma) için skill hızıdır

5% Chance to cast level 10 Holy Bolt when struck: sana her wurulduğunda (damage aldığında) %5 şans ile lvl 10 holy bolt yapar

Chance to cast level terimi şudur : döngüdür, %şansla şu olur %şansla şunu yaparsın olayıdır.Skiller için bu terim kullanılır.Item'ın özelliğidir.

Hit Blinds Target +? : wurduğun yaratığın seni görme radiusu (uzaklığı) azalır.yani örnek olarak +5 ise normalde seni 1 ekran uzaklıktan görebiliyorsa bu özellikle wurduğunda ancak yarım ekran uzaklıktan görebilir.

30% Chance of Crushing Blow : Tek bir wuruşta düşmanın life ını %30 şans ile %50 oranında azaltır.

10% Faster Cast Rate : Arka arkaya büyü yaparken 1.si ile 2.si arasındaki zamanı %10 azaltır yani framerate i düşürür. sadece büyüde geçerlidir; silah hızını arttırmaz. casting delay i azaltmaz.

35% Chance of Deadly Strike: %35 şans ile 2 kat hasar vermeni sağlar.

25% Chance of Open Wounds: %25 şans ile wurduğun rakibinin dewamlı olarak (wurmasan bile) life kaybetmesini sağlar.

30% Faster Hit Recovery: Damage aldığında reaksiyon zamanını %30 azaltır. yani bi düşman sana her wurduğunda %30 daha hızlı karşılık werebilirsin.

Prevents Monster Healing: Vurduğun yaratığın regenere olmasını yani life ının zamanla artmasını engeller.

Replenish Life +7 : Saniye başına artan HP'ye 7 eklenmesidir. Örneğin normalde 1 saniyede canın 20 artıyorsa replenish life ile 1 saniyede 27 artar

50 poison damage over 5 seconds : Düşmanına vurduğun damage'e zehir etkisi eklenir. 5 saniye sonunda toplamda ekstra 50 damage vurmuş olursun (saniye başı 10)



Itemların alabileceği modlar ( bu konuyu ortama getiren kenks 3ddark a teşekkür ediyoruz )

Attributes --> bütün statları aynı oranda artırır

Vitality ---> Life ı direkten etkiliyen ana stat, +10 life verir. (Verdiği life değeri zorluk derecesine göre değişiyor) <- Bögüalp'a teşekkürler.

Offense --->

Damage Increase ---> Basitçe silahın normal base(beyaz) statlarını güçlendiren moddur.

Attacks Per Second --> Silahlarda ve birkaç eşya tipinde daha bulunan özellik. Saniye bazında vuruş hakkınızı + değer kadar yükseltir. Bu cast speed e de etki eder.

Casting Speed ---> Yukarda açıkladığımız Cast Speed ile aynı şey.

Critical Hit Damage ---> Genelde %li bir moddur. +% değer kadar kritik vuruş yaptığınızdaki kritik hasarın, vuruş gücünü arttırır.

Critical Hit Chance ---> Kritik vuruş yapabilme şansı , +CHC veren bir silah daha fazla kritik vuruş yapma şansı verir.(Skillere de etki eder ama daha tümüne mi yoksa belirli skillere mi belli değil)

Hasar tipleri : Silahın üstünde bulunan bu hasar tipleri bonus olarak WDR a eklenir. Bunların açıklamalarından verimli ve sağlıklı bir şey beklemeyin türkçe olduğunda komik oluyor. Tek önemli yanları bazı moblar bazı hasar tiplerine karşı daha dayanıklı olduklarında veya tamamen immune olduklarında farklı bir hasar tipi ile hasar verebilmek.

Cold Damage ----> Soğuk, Buz , Buzlu hasar kavramı
Fire Damage ---> Alevli, yanarlı dönerli hasar kavramı
Lightning Damage ---> Volt bazında , Yıldırımsal hasar kavramı
Poison Damage ---> Zehirli, pis hasar kavramı
Arcane Damage -----> Saf büyülü hasar kavramı
Holy Damage ----> İlahi hasar kavramı

Resistances(Direnç tipleri): Genellikle silah dışında bulunan zırhlarda bulunan yukarda açıkladığımız hasar tiplerine karşı direnç veren mod tipi. Açıklamaya luzüm görmüyorum yukardaki hasar tiplerine karşı dirençler aşağıdaki gibidir. Şayet dikkate alınacak en büyük kavram HOLY DAMAGE e karşı direnç tipi yoktur. Yani holy hasar en baba hasardır diyebiliriz çünki karşı direnci olmayan tek hasar tipidir.

Cold Resistance
Fire Resistance
Lightning Resistance
Poison Resistance
Arcane Resistance

Attackers Take Damage ---> Bu defansif stat bir yaratığın size vuruşu tam olarak yaptığı anda üstünüzde bulunan itemlardaki bu modun sağladığı tüm +damage kadar hasar almasını sağlar.

Life----> Can , Yaşam azmi , Yaşam puanı. +Life içeren bir item health pool unuza +sı kadar yaşam puanı ekler.

Maximum Life ---> +% ile direk health poolu güçlenderen mod ( Emin değilim beta test lazım.)

Life Per Second ---> Saniye bazında size + değer kadar can verir.

Life Per Kill ----> Her öldürdüğünüz moba size sağladığı + değer kadar can verir.

Life Per Hit ---> Her vuruşunuzda sağladığı + değer kadar can verir.

Defense--------> Armorun eniştesi tüm hasar tiplerini belirli bir şekilde aza indirmekte rol oynayan mod.

Block Chance ---> Bloklama şansı, kalkan ile geziyorsanız + değer kadar vuruş bloklama şansı arttırır.

Armor -----------> Karakterimizin başarıyla suratına yediği fiziksel hasarı düşüren mod.

Damage Reduction--> +% veya + değer kadar damage reduction. Bknz terimlerin ufacık sözlüğü.

Resource------> Bknz terimlerin ufacık sözlüğü.

Maximum Resource---> Karakter sınıfına özel kullanılan resource un + değeri kadar kapasitesini arttırır. Misal WD ye + mana kapasitesi verir.

Resource Regeneration---> WD , DH , Wizard gibi kullandıkları ana materyali otomatik dolan sınıflara + değer kadar bonus dolum verir.

Resource Per Crit --------> Critical vurduğumuzda ne kadar resource alacağımızı belirtir. "+3 Spirit per Crit" gibi, yani monk crit vurduğunda spirit küresi 87/100 ise, 90/100'e yükselir. Maximum resource'a bir etkisi yok, resource doldurmamızı sağlıyor sadece.

Adventure--------------> Anlayamadım. Betadan tam olarak nerde nasıl kullanıldığına bakmak lazım.

Movement Speed -----> Yürüme hızını +değer kadar arttırır.

Magic Find ---> Moblardan düşen eşya kalitesini +% değer kadar arttırır. Endgame de farma en güzel etki edecek mod. (Magic Find a kısa açıklama, kalite olarak düşecek eşya %li bazında magic,rare,unique,legendary olarak düşme şansını arttırır.)

Gold Find ---> Moblardan düşen altın miktarını + değer kadar arttırır.

Experience Bonus ---> + değer kadar level atlamanızda ki en büyük etken tecrübe puanlarına ekleme yapar. % li de olabilmektedir.

Other---------------------> Anlayamadım. Betadan tam olarak nerde nasıl kullanıldığına bakmak lazım.

Random Properties -----> Bu genellikle craft üstünde veyahut game guide üstünde gösterilen itemların üstünde rastgele mod sayısı alma şansı

Health Globe B----------> B den sonrası lazım :>


Hemen başlayalım ;


Karakter Mekaniği Sual ve Cevap Kısmı

Dual Wield (DW) [2 Elde silah kullanımı] :

Benimde kafamı kurcalayan 2 tane silah aldık elimize şinci bunun nesi güzel suali.

Ele alınacak esaslar;

* DW giden her karakter +%15 weapon speed dolayısıyla skill cast speed alır.

* DW giden karakterlerin çoğu skill'i Main hand deki weapon dps i kullanır.

* Bu çoğunun dışında kalan skiller ise Melee karakterler başlıca olmak üzre, DH nin birtakım skilleri olabilir. [Misal: Bash , Frenzy , Cleave] Bu skiller karakterin o an ki intervalde savurduğu silahın dps ini kullanır.

* Off Hand eşyaları da %15 WS veriyor mu tam olarak bilinmiyor ( Test edilmesi lazım )

* Daha fazla esas bulunduğunda eklenecektir.

Skillerin %Weapon Damage ile etkilenmesi :

En fazla kafa kurcuklayan konulardan bir sorudur şöyle vuku eder: "19.2 dps diyir benim bowa 19.2 mi vuracak la benim skill?"

* Weapon Damage denilen mekanizma kullandığınız silahın WDR(Weapon Damage Range) ini (örnek 24-36 damage , 2-16 damage , 14-35 damage ) alıp çeşitli bonus statlar ve modlar ekleyip yüksek bir hale getirir.

* Bonus eklenen weapon damage 21-53 iken bonuslarla abarıp 42 - 106 olabilir.

* Bu bonuslu Weapon Damage Range kullandığınız yeteneğe RNG ile oturtulur.

* Örnek olarak %100 Weapon Damage kullanan bir yetenek 42 ila 106 arasında RNG yardımıyla bir rakam seçer ve yetenek mob a hasar verir.

* Dikkate alınacak husus ise şudur ; 4-25 gibi geniş bir Weapon Damage Range e sahip olan bir silah Cooldown'u yüksek veya resource cost u yüksek yeteneklerde düşük Weapon Damage Range ten bir rakam seçebileceğinden düşük hasar verebilir. Aynı taktirde yüksek hasarda verebilir.

* Neticesinde Cdli ve yüksek resource lu yeteneklerde iyi damage verebilmek için dar Weapon Damage Range li silahlar seçilmesi aynı şekilde daha az riskle oynamak demektir.

* Şayet bu hususlarda WDRnin dar veya geniş olması isteğe bağlı olup oyunda çok büyük farklar yaratmamaktadır.

En baba dps i olan silah 2h çekiç veyahut kılıç, benim witch doctor veya wizard bunla mı gezcek hacı sorunsalı :

* Skillerin vuruşu tamamen silahların üstündeki dps e göre değildir, weapon damage e bonus olarak modlar , statlar eklenir. 1. madde

* Skillerin cast hızıda tamamen silahiarın üstündeki weapon speed e göredir şayet üstüne speed bonus eklenebilir ( Bknz : Frenzy Shrine) 2. madde

* Bu maddeler altında bu konuyu incelersek;

a . Castlerde weapon speed sorunsalı : Misal Wizard oynuyorsunuz ve 2h yavaş bir kılıç elinizde, bu demek oluyor ki skilleriniz nene hızında şayet çok vurucu olabilir. Şayet diablo da hell / inferno da çok narin olan caster sınıfının üstüne hurra eden bir hızlı ve iyi modlu (teleport vs) champ / rare pack e karşı kafa tutma şansı azalır. Cast speed in veya d2 lugatında aynı manaya gelen faster cast rate in olayı ne kadar değiştirdiğini Bnet gazisi "tele baal" sorc lara sormanızı tavsiye ederim.

b. Çok kaslı bir caster mı istersin kardeş yoksa akıllı bir caster mı : Melee ve caster sınıfı silah kullanımında ayıracak en güzel özellik bu olacaktır . Örnek verelim 2 wizard kanka aynı oyunda cebelleşmekte;

Zeki : elinde 2h 57 dps ve +22 str veren bir kılıçla boy göstermekte nene hızında şayet eşşek gibi vurmaktadır. Nene hızında ve abzürt bir yürüyüşüne sahip olsada genede boğazlamaya gelince fena değildir.

Irfan : elinde 1h 46 dps +20 int veren bir wand öbür elinde ise +1-2 damage ve 5 int veren bir orbla hem wand ın hızı yüksek olduğu için hızlıdır. Hemde int in verdiği +dmg ile zekiyle aynı hatta daha iyi bir boğazlama potansiyeli göstermektedir. Üstüne Irfan şanslı biri olduğu için orbunun üstünde ona yaran birçok modu vardır.

Bu sorunsalda anlatılmak istenen silahların üstündeki modlar DPS leri kadar boğazlama potansiyelini etkilemekte hatta daha fazla çıkar sağlamaktadır. ( Örn : Dex DH ve Monk statıdır ama aynı zamanda doc(dodge) verir. Hem damage hem de aynı zamanda Bruce Lee olup dayak yememeyi bir monk kendi silahından 10 dps daha fazla olsa bile +10 str veren birşeye değişmez.)

c. En beter halde eğer bu kılıcın dps i sizin elinizdeki caster sınıfına göre tasarlanmış silah off hand veya silah combosunu eziyorsa, çok daha devasa dps veriyorsa belki o zaman bu abzürtlük mantık içerir.

Mobların Mod Özellikleri [Ekleyen angeLord_07 Saygı Duyuyor Teşekkür Ediyoruz]

Arcane Enchanted : Yere Mor Bir Cutter Bırakırlar Cutter Size Değdiği Zaman Hasar Alırsınız

Avenger : Öldürdüğünüz Her Bir Mob Diğerini Güçlendirir.En Sona Kalan En Güçlüsü Olur

Desecrator : Yere Kırmızı Alan Açarlar Kırmızı Yerde Durduğunuz Zaman Hasar Alırsınız.Alanda Durdukça Canınız Çok Hızlı Bir Şekilde İner

Electrified : Moblara Her Vuruşunuzda Lighting Etkisi Saçarlar (Diablo 2'deki Lighting Enchanted Gibi Fakat Çok Fazla Hasar Vermiyor)

Extra Health : Mobların Canı Normalden Fazla Olur

Fast : Mobların Bütün Özellikleri Çok Hızlı Olur(Koşma , Işınlanma , Vuruş Gibi.)

Fire Chains : Moblar Kendi Aralarında Ateşten Bir Zincir Oluşturarak Aralarında Durduğunuzda Hasar Verirler

Frozen : Belli Noktalara Toplar Bırakırlar Bu Toplar Patladığı Zaman Donup Hasar Alırsınız

Health Link : Moblar Birbirlerine Can Verirler

Illusionist : Moblar Kendilerinin 4 Adet Kopyasını Çıkarırlar (Zorluk Seviyesine Göre Sayı Değişebiliyor ? )

Invulnerable Minions : Bu Mobların Lideri Dışındaki Hiçbir Mob Damage Almaz Liderini Öldürünce Hepsi Birden Ölür

Jailer : Moblar Yerden Bir Kafes Çıkarıp Sizi Hapseder

Knockback : Mob Size Vurduğu Zaman Geriye İter

Mortar : Bu Moblar Kendi Melee Alanın Dışına Çok Sayıda Ateş Topu Göndererek Hasar Verirler (Yanına sokulmanız gerekmekte islami şartlara uygun güvenli bir kesim için)

Molten : Mobların Arkasında Yerden Alevler Çıkarır Üstünde Durduğunuz Zaman Hasar Alırsınız Ayrıca Öldüklerinde Bir Ateş Küresi Bırakırlar Ve Bu Patlar (Mümkün Olduğunca Mobun Önünde Kalmaya Çalışın)

Nightmarish : Mob Size Vurduğunda Sizi Korkutur Etkisi Geçene Kadar Moba Yaklaşamazsınız

Plagued : Yere Yeşil Alan Açarlar Durduğunuz Zaman Hasar Alırsınız.Alanda Durdukça Canınız Çok Hızlı Bir Şekilde İner

Shielding : Moblar Belli Zamanlarda Üzerlerine Shield Açarlar Ve Damage Almazlar (Zorluk Derecesine Göre Stun Yiyebilirler)

Teleporter : Moblar Işınlanarak Yanınıza Gelebilir Veya Uzağa Kaçabilir

Damage Reflect : Moba Vurulduğu Zaman Size Hasar Olarak Geri Döner (Zorluk Seviyesine Göre Alınan Hasar Yükselir)

Waller : Moblar Önünüze Arkanıza Yanınıza Duvarlar Örerek sizi Hapsederler

Vampiric : Moblar Yaptığı Her Vuruşta Vurdukları Kadar Belirli Oranda Can Doldurur

Vortex : Moblar Sizi Yanına Çeker (Hüp Diye Efektiylen)




Fikre göre eklenecek olan sual ve mekanik buraya eklenecektir.



Son olarak burdaki bilgilerin aksi çıkarsa değişebilir, bu forum postu allanılacak pullanılacaktır. Tüm DonanimHaber Diablo sevenlerine adanmıştır. Anlamadığınız bir terim gördüğünüz takdirde Ctrl + F ile küçümen sözlükümsüden bakabilir , arayabilirsiniz. Bulamassanız buraya cevap atıp talep edebilirsiniz.
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.