D

Teğmen
10 Ekim 2005
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
1 üye
Görüntülenme (?)
27 (Bu ay: 0)
Gönderiler Hakkında
D
11 yıl
Stream
Ya bu internet sağlayıcıları bir gün upload hızımızı 0.8 ile sınırlamaktan vaz geçecekler mi acaba. Utanç verici ya 0.8 nedir? Yayın yapmanın imkanı yok!

Saatlerce günlerce binlerce ayar test ettim yok arkadaş kaliteli bir şey çıkmıyor ortaya. Uydunette simetrik internet var 2mbit upload 200tl aylık ücret. Bunun dışında 100mbit bağlantıya bile 0.8mbit upload veriyor hepsi. Bu kadar saçma bir şey olmaz ya. Akşamları yayın yapayım Türkler buluşalım diyorum ama ...

Neyse.. Buğulu yayın izlemek/sohbet etmek isteyen olursa beklerim =)

http://tr.twitch.tv/dzurel
D
11 yıl
1.0.7 Ön İnceleme Tamamen Türkçe
www.diablo3-tr.net

sitesinden alıntı yapılmıştır.


1.0.7 ÖN İNCELEMESİ



1.0.7 yaması şuanda hala geliştirme aşamasında ve bu yamada yapılacak bir çok değişiklik yakında PTR'da olucak. Yama notlarını açıklamadan önce, işte 1.0.7 de yeni neler var ön incelemesi.

​o Duello yapma

​o Sınıf Güncellemeleri​
​
​o Zanaat Eklentileri​​
​
o Yaratık Gücü (bu andan itibaren MP diye bahsedilecek) Değişiklikleri

​o Yaratık Yetenek Değişiklikleri

​o Hayat Standardı İyileştirmeleri


THE SCORCHED CHAPEL : DUELLO


Jay'in de PvP update başlığında belirttiği gibi 1.0.7 yaması duello ile oyunculara, dost Nephalem'e karşı yiğitliklerini test etme imkanı sunuyor. İşte Diablo III'de duello nasıl çalışıcağı ve aynı zamanda dizayn felsefemizin iç yüzü hakkında hızlıca bir özet.


Nasıl Çalışıyor?

o Başka bir oyuncuyla duello yapmak için New Tristram'daki Nek the Brawler ile konuşmanız gerekiyor.

o Nek'le konuşmak sizi ve partinizi Kavruk Tapınak'a (oyuncuların kapışması için yeni tasarlanan bölge
(Scorched Chapel)) götürücek.

o Bu bölgenin özel bir geometrisi ve 4 değişik alanı mevcut. Kilise, mezarlık, nehir ve göl.

o Mevcut duello sistemi 4 kişiye kadar Free-For-All formatında savaşmayı destekliyor ki bu arkadaşlarınla 1v1, 3v3 FFA veya full party 4v4 FFA şeklinde kapışabileceğiniz anlamına geliyor.

İsteğimiz oyunculara güvenli bir şekilde, birbirlerinle Diablo II'deki potansiyel kederden uzak bir şekilde kapışmaları için bir ortam sağlamak.




​Oyunda skor tutulmuyor ve ulaşılacak bir hedef yok. Duelloyu mümkün olduğunca basit kılmak istedik, böylece minimalist bir sistem yaratmış olduk -- biliyoruz ki bir hedef veya ödül olmadan da bazı oyuncular birbirlerini dövmek isteyeceklerdir. Bazı maçlar tek taraflı olabilir, yani kapışmaların dengeli olması gerektiği gibi değil. Ama sorun yok, çünkü bu dizaynla Diablo III ' de hiçbir kısıtlama olmadan, duello yaparak birbirinizin kıçını tekmelemenize olanak sağlıyor.


 Ek Bilgi

o Duello dünyasında ölürseniz, duello alanında canlanırsınız.

o Duello alanında ölüm kalıcı değildir, yani hardcore karakterler duello yaparken ölürse karakterlerine birşey olmaz.

o Duello alanında eşyalarınız hasar görmez.

o Duello alanında işiniz bittiğinde portalı kullanabilir veya kendi portalınızla şehre dönebilirsiniz.




​KLASINIZI KONUŞTURUN





Sınıfların dengesinden bahsetmek gerekirse, Wizard ve Monk'u geliştirmeye odaklandık.


​ Wizard

Arcane Orb, Blizzard ve Shock Pulse büyülerine damage artışı geliyor. Küçük değişikliklerde yapıyoruz. Mesela Illusionist Slow Time ın cooldownını resetlemesi, Time Flux'ın yavaşlatma efektini 2 saniye için %30'dan 3 saniye için %60'a arttırma gibi.


 Monk



Monkların Spirit harcayan yeteneklerine büyük bir damage artışı geliyor. Spiritin en çok Mantra of Conviction - Overawe' nin 3 saniye bonusundan faydalanmak için kullanılıyor. Bu doğal bir hak fakat biz, Spiritin alternatif şekillerde kullanılmasını istiyoruz. Sonuç olarak hasar veren tüm Spirit harcayıcı yetenekleri Spiritinizi harcamaya alternatif yollar olsun diye bufflıyoruz.

Bu yama ile sınıf değişikliklerinin büyük çoğunluğu Wizardlara ve Monklara gelsede, bu diğer sınıfların mükemmel dengeli olduğu anlamına gelmiyor. Diğer sınıflara önceki yamalar ile büyük denge değişiklikleri yapılmıştı ve hala Barbarian, Demon Hunter ve Witch Doctor ile ilgili bir sürü fikrimiz var fakat anlık sınıf yeteneklerini üzerinde yeterince düşünmeden değiştirmek sıklıkla faydadan çok zarar sağladığı açık.


EŞYA AVI



Oyunculardan en sıklıkla aldığımız istek, AH'de bulunan mükemmel eşyalar gibi eşyaları daha sıklıkla düşürebilmek. AH'nin size tamamen isteklerinizi karşılayan eşyalar bulmanızı sağlaması, heyecan verici bir pazarlık yapabilme ve karakterinizin kullanamadığı eşyalardan altın kazanabilmenizi sağlama gibi avantajlarının yanında dezavantajları da var. En büyük dezavantaj bazı oyunculara savaşmak yada el sanatlarını kullanmakyerine AH'yi kullanmayı daha cazip görmeleri.

1.0.5 yaması ve Infernal Machine etkinliği bu bağlamda başarılıydı., bilhassa Hellfire Ring ödülü. Hellfire Ring ve gerekli yapım malzemeleri account bound'tur. (hesaba bağlı) Yani AH'ye gidip başka birinin yaptığı bir yüzüğü alamazsınız, yüzüğü yapmak isterseniz malzemelerini kendiniz savaşarak toplamanız gerekir. Etkinliği oynadıkça potansiyel olarak daha iyi bir Hellfire Ring (oyun anlayışınıza veya karakterinize daha çok uyan statlara sahip olan) elde etme şansınız artıyordu.




​YENİ CRAFTING TARIFLERI



​Hellfire Ring'in iyi bir ilk adım olduğunu hissediyoruz ve buna benzer daha fazla eşya çıkarmayı düşünüyoruz. Yani bu dizaynı tamamlarken, 1.0.7de yeni Rare(nadir) el sanatları set tarifleri ekliyoruz ki bunlar yine account bound olmak üzere eldiven, pantalon, bileklik, zırh ve kolyedir.

Bu yeni eşyalar 6 özellikli olucaklar ve bir ana statları (Str, Dex, Int, Vit) mevcut diğer eşyalara göre daha yüksek değerlere sahip olucaktır. Bu eşyalar aynı zamanda yine account bound olmak üzere, Deamonic Essence adında, Inferno'daki Elitlerden çıkan bir materyal isteyecektir. Infernal Machine etkinliğinden düşen materyaller gibi Deamonic Essence çıkarma şansı MP ile artacaktır. Şu an planlanan, MP 0 da çıkma şansı 20%, ve akabinde her MP artışında ise bu şans %15 artacaktır. (MP1 %23, MP 2 %26.45 ... MP 10 80%.91) Bu rakamlarla PTR da test edilecektir ve değişme olasılıkları vardır.

Archon Armor tarifi (chest piece - göğüs zırhı) Squirt the Peddler'dan 1.5 milyona satın alınabilir. Diğer tarifler ise Diablo III dünyasındaki yaratıklardan rastgele çıkabilmelerinin yanında aşağıdaki bosslardan %50 şansla düşebilirler.

o Skeleton King
o Spider Queen
o Maghda
o Zoltun Kulle
o Ghom
o Cydea
o Rakanoth
o Izual



Yeni Gemler : The Marquise



Yeni eşyalara ek olarak karakterini bir kademe ileri götürmek isteyenler için yeni bir dizi gem ekliyoruz. Yeni dizinin adı "Marquise" ve özelliklerinin çoğu mevcut gem ilerlemesiyle bağlantılı. (flawless>perfect>marquise gibi)

Aynı zamanda silahlardaki Ruby(kırmızı gem) efektini de modifiye etme şansımız oldu. Şu an, Emerald Gemin (Yeşil) silahlar için Critical Hit Damage (Kiritik Vurma Hasarı) sağladığı bonus açık bir şekilde silahıyla daha çok hasar vermek isteyen herkesin tek seçimi. Yeni dizi Ruby ise Critical Hit Chance (Kritik vurma şansı) 'in yanında Atack Speed (Atak Hızı) isteyenlere (mesela Sentry veya Hydra yetenekleri Critical Hit den faydalanamadığı için) bir seçenek olarak sunuluyor.

Oyuncular sıklıkla Sentry ve Hydra yeteneklerinin neden Critical Hit Chance ve Damage'den faydalanamadığını soruyorlar. Cevap şu ki oyuncuların değişik yollarla karakterlerini oluşturmalarını istiyoruz ve Critical Hit Chance ve Damage'in karakterini geliştirmek isteyenlere otomatik olarak sunulan tek seçenekmiş gibi olmamasını istiyoruz. "Farklı buildlara farklı özelliker" bizim yüksek seviyeli dizayn hedefimiz, buna ulaşmak bir gecede olmayacağı bir yana, çok güçlü bir Ruby gemi bu amaç uğruna atılmış bir adımdır.

Mevcut dizayn şudur ki, bu gemler kıymetli materyaller ve bir altın maliyeti (3 Radiant Star gemi, 20 milyon altın ve 1 Deamonic Essence) karşılığında combine edilebilir ve dizaynlar Diablo III dünyası içindeki herhangi bir 63 level yaratıktan düşebilir.



​MONSTER POWER SİSTEMİ DEĞİŞİKLİKLERİ (MP)




Herşeyi bir yana bırakalım, MP sisteminden oldukça mutluyuz. Oyuncular çeşitli seviyelerde oynayabiliyor ve zor seviyeler onları kamçılayan bir durum. Farklı buildler değişik MP levellerinde çeşitlilik gösteriyor ve bir sürü farklı buildle oynandığını görüyoruz.

2 konuda geliştirme yapabileceğimizi açık bir şekilde düşünüyoruz : Public oyunlarda MP kullanmayı mümkün kılmak ve Infernoda MP arttıkça artan XP bonusunu arttırmak.

​ Public Oyunlarda MP


MP sistemini, ilk çıktığında 2 sebepten dolayı Public oyunlara eklemedik. Birincisi, oyunculara uygun olan oyun havuzunun sayısını düşürmemek, ikincisi ise, bir oyuncunun hazır olmadığı bir seviyede Public oyuna girmesi ile diğer oyuncularının gerilmesi olasılığı. (Örneğin, MP 6 da oynarken, düşük seviyede bir oyuncunun oyununuza girip sürekli ölmesini istemezdiniz. Bu güçlü bir grubun ilerleyişini de engelleyici bir faktör olurdu.)

Şunun farkına vardık,

1) Bir Public oyun seçip bir müddet sonra tek başına kalmak
2) Zayıf karakterlerin Infernoda ilerlemeye engel teşgil etmesi.

Public oyunlara MP yi başlangıçta getirseydik, sizleri desteklemekten çok size zarar vereceğimizi hissettik. Yani 1.0.7 yamasında Public oyunlara MP seçebilmeyi getiriyoruz. Tabiki kullanabilmek için öncelikle MP seçeneğini seçmeniz gerekiyor - şuan olduğu gibi. Özelliği aktif ettiğinizde Public oyunu ve istenen MP seviyesini seçebilirsiniz. Bu andan itibaren oyun aynı MP seviyesini seçmiş size uygun bir eşleştirme sağlamaya çalışıcaktır.

Infernodaki XP Bonusları

MP 1-10 arasındaki seviyeler için Inferno XP bonuslarını arttırıyoruz. Neler değiştiğini anlatmaya başlamadan önce dizayn felsefemiz hakkında kısa bir not düşeyim...

İnsanlar genelde MP'nin amacını soruyorlar. Ölmeye başlayana kadar Mp seviyesini arttırmalı mıyım? Hayır, tam olarak değil. Sadece bir şeyi alt edebiliyor olmanız bunun sizin için optimal olduğu anlamına gelmez. Asıl mesele, en etkili biçimde size en uygun MP seviyesinde XP yada eşya farmlayabilmek.

Sıradışı bir örnek vermek gerekirse: Ya Mp 10 daki her yaratığı 5000 kat daha fazla XP verir hale getirirsek ne olur? Bu durumda, MP 10 da sadece 1 yaratığı bile öldürmek Mp 1deki bir yaratığı öldürürken harcadığınız zamandan saatler fazla sürer. Oyun için en iyisi bu mudur? MP 10 da etkili bir biçimde oynamak isteyen oyuncular yaratık kesmek saatler süreceğinden defansif yeteneklerini azaltmaya zorlanmış olacaklardır. Bir çok oyuncu şuan bile MP 10 da yaratıkları öldürebiliyor ama bu onları çok da sevmedikleri buildleri kullanmaya zorluyor ve oyun bir yaratığı öldürmek için uzun zaman harcandığı için sıradışı bir biçimde sıkıcılaşıyor. Oyuncuları bu tarz bir oyun anlayışına özendirmek istemiyoruz. MP 10'u kesinlikle en etkili seviye yapmamamızın asıl sebebi de bu.


İnanıyoruz ki Diablo, zamanınızın büyük bir kısmını çok kalabalık düşman ordusunu keserek geçirdiğinizde eğlenebildiğiniz bir oyun. Aklımızda bu varken, Mp ile yapmak istediğimiz şey sizleri MP seviyesini arttırmaya özendirmek ama bunu sizleri daha az eğlenmeye zorlayacak kadar büyük bir ödül koyarak yapmak değil.

MP seviye artışına göre XP artışı aşağıdaki gibi planlanmaktadır.


MP 1: 25% (şuan 10%)
MP 2: 50% (şuan 20%)
MP 3: 80% (şuan 30%)
MP 4: 120%(şuan 45%)
MP 5: 165% (şuan 60%)
MP 6: 215% (şuan 75%)
MP 7: 275% (şuan 95%)
MP 8: 340% (şuan 115%)
MP 9: 420% (şuan 135%
MP 10: 510% (şuan 160%)



Bu rakamların hala üzerinde çalışılıyor. PTR da test edilecekler ve gerektiğinde değişiklik yapılıcaktır.



YARATIK DEĞİŞİKLİKLERİ



​Yaratıklardan bahsetmişken, yeni yama ile birkaç özelliklerinde değişiklik yapıyoruz.

​ Reflects Damage (Verilen Hasarı Size Geri Döndürme)

Reflects Damage mekanizmasını ekledik. Bu özelliğe sahip yaratıkların Reflection kalkanları açılıp kapanacaktır. Kalkan kapalıyken verdiğiniz hasar size geri dönmeyecek, açıkken ise şimdi olduğu gibi hasar alacaksınız. Kalkanın fark edeceğiniz bir görseli vardır, böylece vereceğiniz hasarın size geri döneceğini bileceksiniz. (Petlerin verdiği hasarın, artık oyunculara geri dönmeyeceğini de belirtmek isteriz.)


Molten and Plagued (Yürüdüğü yerde ateş bırakma ve Veba-Yere yeşil zehir atma)

Molten ve Plagued özelliklerinde de değişiklikler yaptık. Moltenen çok tehdit oluşturan zemin-temelli hasar efeklerinden biri olduğu ve Plagued'in Molten'in yanında zayıf kaldığı söyleniyor. Öyleyse biz de Molten'in hasarını azaltıp Plagued'in hasarını arttırıyoruz.



​YAŞAM STANDARDI DEĞİŞİKLİKLERİ



​o Son olarak, hepinizin takdir edeceğini umduğumuz Diablo III hayat standartlarında değişiklikler yapıyoruz. Art arda ölümlerde diriliş süresinin artış göstermesini kaldırıyoruz.

Bir önceki yamada gerçekleşen enrage timerın (yaratığın belirli bir zaman zarfında öldürülmemesi halinde güçlenmesi) kaldırılması ve oyuncuların MP sistemi ile oyunun zorluk seviyesini ayarlayabilmeleri değişiklerinin yapılması ile uzun süren diriliş süresi artık amacına hizmet etmiyor. Artık Softcore'da sabit 5 saniyelik bir bekleme süresi olucak. (Hardcore'daki bekleme süresi aynı kalıyor. :D )

Aynı zamanda oyuncuların ana pick up radius (bunun Türkçesi saçma olucak :P ) larının küçük bir miktarda arttırıyoruz. Burdaki amaç, aktif oyuncuların düşen altınlara ulaşabilmelerini desteklemek. Mevcut çap(radius) biraz düşük geliyor öyle ki bazen altının neredeyse üzerinden bile geçseniz alamıyorsunuz. Hala pick up radiusun eşyalarınızın özellikleri arasında olmasını istemenizi istiyoruz bu yüzden artış çok büyük olmayacak. Birçok oyuncu farkına bile varamayacağı kadar. Yakın dövüş karakteri oynayan ve Sağlık Toplarını (Health Globe) kullanmakta titiz davranan oyuncularımız için yeni çap hala kontrol edilebilir (sağlık topunu alıp almama kararı hala size ait) seviyede.




​PTR YAKINDA GELİYOR



Bunlar gerçekten de 1.0.7 de yapacağımız önemli değişikliklerden sadece birkaçı ve umuyoruz ki bu değişikleri siz de en az bizim kadar sabırsızlıkla bekliyorsunuz. Bu yama çok yakında PTR'da olacaktır ve sizi test aşamasına katılmanız için yüreklendirmek istedik. Yeni ne var ne yok test edin ve ne düşündüğünüzü bizle paylaşın!

-Wyatt

www.diablo3-tr.net

Çevirinin tüm hakları saklıdır. İzinsiz paylaşılamaz.




D
11 yıl
PvP Update
Jay Wilson PvP Yaması Hakkında Bilgi Verdi

Diablo III PvP yamasının özellikleri, içeriği ve sistem hakkında gerçekten sıkı çalışıyoruz. Sizlere bu konuda nerede olduğumuz hakkında bilgi vermek istiyorum. Şüphesiz ki hedefimiz mümkün olan en kısa zamanda Team Deathmatch modunu yayınlamak fakat hazır olmadan hiçbirşeyi yayınlamak istemiyoruz. Şu anda, Team Deathmatch olmasını istediğimiz yerde değil ve sizlere geliştirme sürecinden bahsetmek istiyorum.

PvP Ne Durumda?

Asıl isteğimiz Diablo II deki duel sisteminden daha iyi bir sistem sunmak. Oyuncuların sadece birbirleriyle daha kolay duello yapabilmelerini sağlamayı değil, aynı zamanda takım olarak da duello yapabilmelerini istiyoruz. Team Deathmatch modu işte bu sayede oluştu ve Diablo III'ün geliştirme enstrümanlarından biriydi fakat bu modu geliştirirken , test ederken ve şirketteki diğer geliştiricilere sununca bunun beklentilerimizden düşük kaldığını farkettik.

Çünkü

Bizim için önemli konulardan biri de derinliktir. Basit bir şekilde, birbirinle, amaçsızca ve seçenek olmadan kapışmak göreceli olarak hızlıca eskiyecektir. Team Deathmatch modunu denemesi için bir sürü kişi tuttuk, bir kısmı eğlenceli buldu fakat büyük bir çoğunluğu birkaç saatten fazla zaman geçirmek istemedi. Daha çok hedef veya ödül olmadıkça gördük ki oyuncular fazla zaman harcamak istemiyorlar.

Bir diğer konu ise sınıfların dengesi. Dİablo II gibi, Dİablo III'de de öncelik PvE(Player vs Environment-Yapay zekaya karşı oynamak). Mümkün olduğunca çok çılgın rünleri, nesneleri, yetenekleri çılgın efektlerle, mümkün olduğunca az değişiklik yaparak sunmak istiyoruz. Wow'daki Battleground gibi sıradan bir PvP modu olabilir ama Team Deathmatch fazla zor bir konu.

Team Deathmatch'i ,geliştirmenin kesinlikle bir sürü faydaları oldu, özellikle de alan kontrolü ve savaş modellemeleri konularında, fakat bu noktada yeterli geliştirilemediğini düşündüğümüz için rafa kaldırıyoruz.

Sırada Ne Var?

Yani asıl mesela Team Deathmatch modu Diablo III için iyi bir katkı sağlamadığını hissettiriyor. Blizzard oyuncularının beklentilerini karşılayacak kalitede değil ve oyunun geleceği hakkındaki hedeflerimizle pek örtüşmüyor.
Asıl soru şu: Peki ne yapacağız?

İlk olarak, eğerki hedefimiz duello modunu çıkarmak ise, oyunculara bir şekilde duello yapmayı sunamaz isek bu amacımızı iyi bir şekilde gerçekleştiremiyor oluruz. Uzun zamandır duello yapmayı istediğinizi biliyoruz, bu sebeple yakında bu özelliği oyuna ekleyeceğiz. Duello şuan 1.0.7 yaması ile yılbaşından sonra gelmek üzere programlandı. (Detayları yakında sizlere sunacağız, takip etmeye devam edin.)

Fakat daha önce de bahsettiğim gibi, Team Deathmatch modunu Diablo III'e daha uygun bir mod ile değiştirmek üzere çalışıyoruz. Daha önce de belirttiğimiz gibi ne zaman yayınladığımızdan bağımsız olarak bu yama tamamen ücretsiz olarak sunulacaktır. Team Deathmatch modu bizlere iyi hizmet etti. Lanet şey yine de ilerki zamanlarda tekrar başka bir formda oyuna eklenebilir. Şİmdilik PvE üzerine yoğunlaşmaya, yeni elementler ve ödüller eklemeye devam edeceğiz.

Sizlere dürüst olmayı ve projenin neresinde olduğumuzu anlatmayı seçtik. Blizzcon'da Team Deathmatch modunu test edenler yeterince iyiydi, yayınlayın gitsin diyebilirler. Aynı zamanda beklediğim bir oyun veya özellik ertelendiğinde ne hissettiğimi de iyi biliyorum fakat eklediğimiz bir özellik Blizzard kalitesinde olmalı ve oyunu bir adım öteye götürmeli.

Şuan PvP modu ile ilgili paylaşabileceğimiz başka bir bilgi yok, ilerki günlerde yeni bilgileri paylaşmak için dört gözle bekliyoruz.

Orjinal açıklamayı görmek için tıklayın.

Diablo3-tr.net
İzinsiz paylaşılamaz.



Evet arkadaşlar bir diğer bilgi ise bir kaç güne yeni patchin geleceği. Bakalım bu sefer ne ile karşı karşıya kalacağız.
D
13 yıl
Ankara 2011 yılbaşı
2011 yılbaşı için ne yapsak diyorsanız bu site tam size göre http://www.diziyegel.com
D
17 yıl
WOW TBC EU
Açılmamış kutusunda sendit ten aldığım tbc EU cıktığından (US serverlarında oynuyorum) 90YTL ye satmak istüyorum veya US olan varsa takas da yaparım. Ankara içi elden teslim. İlgilenen varsa dzurel_@hotmail.com dan da ulaşabilir.
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.