Bu konudaki kullanıcılar: 3 misafir, 3 mobil kullanıcı
28
Cevap
40851
Tıklama
0
Öne Çıkarma
polyester ile çalışalım neler yapabiliriz öğrenelim

K kemalefe Konu Sahibi
13 yıl (185 mesaj)
polyester ve cam elyafıyla çalışıyorum bu ürünlerle bilgisi olan birileri varsa sevinirim .




A adanaliyik
13 yıl (812 mesaj)
konu nedir yardımcı olayım?


Bu mesaja 2 cevap geldi.

K kemalefe Konu Sahibi
13 yıl (185 mesaj)
selam polyester cam elyafı elle yatırma yöntemiyle bazı parçalar yapmak istiyorum polyester hızlandırıcı ve sertleştirici karışım oranlarını pek bilmiyorum yardımcı olursanız sevinirim


Bu mesaja 2 cevap geldi.

A amboleos
13 yıl (1817 mesaj)
nasıl bişey bu pahalı mı? yapımı nasıl, kolay mı?
biraz genel bilgi verebilir mi bilenler?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K kemalefe Konu Sahibi
13 yıl (185 mesaj)
selam adanaliyik kardeş senin bilgin var galiba yardımcı olursan sevinirim




A adanaliyik
13 yıl (812 mesaj)
quote:

Orjinalden alıntı: kemalefe

selam polyester cam elyafı elle yatırma yöntemiyle bazı parçalar yapmak istiyorum polyester hızlandırıcı ve sertleştirici karışım oranlarını pek bilmiyorum yardımcı olursanız sevinirim



Merhaba,

Bu malzemelerden kobalt %2, mek ise %5 oranında karıştırılmalıdır. Yalnız, bu oranlar kullanılacak polyestere, hava sıcaklığına, nem'e, kullanılacak uygulama aracına (fırça/rulo), kullanıcının el hızına, kalıbın yapısına, jelkot, üstübeç, koremat v.s. gibi malzemelerin kullanılıp kullanılmadığına v.s. gibi birçok etkene bağlı olarak değişebilir. Siz birkaç denemede kobalt ve mek miktarını doğru olarak bulabilirsiniz.


Malzemelerden mor renkli olanı (kobalt) hızlandırıcıdır. Renksiz olan ise (mek) sertleştirici. Kobalt jelleşme süresini belirler. Mek ise sertleşme süresini.

Bu malzemeleri yani kobalt ve mek'i asla dışarıda birbirine karıştırmayın, çok tehlikelidir. Ve kesinlikle teneffüs etmeyin.

El yatırma yöntemi ile birşeyler yapmak istiyorsanız öncelikle bir kalıbınız olmalı. Bu kalıbı da bir modelden yine el yatırma tekniği ile kendiniz çıkarabilirsiniz. Kalıbınız, elyafınız ve diğer tüm malzemeleriniz hazır olmadan polyester'e mek ve kobalt'ı girmeyin. Aksi takdirde elinizde donuverir.

Soracaklarınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adanaliyik -- 4 Kasım 2008; 23:12:44 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

K kemalefe Konu Sahibi
13 yıl (185 mesaj)
selam kobalt ve mek karışımlarını gerçekleştirdim fakat elyaf içinde kalan hava kabarcıklarını nasıl atabiliriz ne gibi yöntemler olabilir


Bu mesaja 2 cevap geldi.

K kemalefe Konu Sahibi
13 yıl (185 mesaj)
bu arada %2 kobalt %5 mek karışımı 10 derece havada 5-10 dakikada jelleşme yapıyor ben 100 gr polyester 0.5gr kobalt 2gr mek kullandım jelleşme süresi 30 dk civarında oluyor ve sade polyester denemesinde hava kabarcıkları çok azalıyor




A adanaliyik
13 yıl (812 mesaj)
quote:

Orjinalden alıntı: kemalefe

selam kobalt ve mek karışımlarını gerçekleştirdim fakat elyaf içinde kalan hava kabarcıklarını nasıl atabiliriz ne gibi yöntemler olabilir


Hava kabarcıklarını atmak için alüminyum rulo alacaksınız. Üzeri enlemesine tırtırlı plastil saplı bir rulo'dur.

http://www.gunessu.com/urun/dekor.htm bu link'te sayfanın en altında gösterilen rulo'dur. Bir diğer yöntem ise elyafı fırça ile işledikten sonra üzerine naylon sererek bir spatula ile havasını alabilirsiniz. Fakat naylon ve spatula uygulamasında vakum da uygulamanız gerekir.

Rulo en basit, pratik ve ucuz çözümdür


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K kemalefe Konu Sahibi
13 yıl (185 mesaj)
teşekkürler uyguladıktan sonra sonucu açıklayacağım fakat dediğim gibi yaptığım parça ufak ve köşeli yerler ihtiva ediyor belkide kolları sıvayıp elle yaparım


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K kemalefe Konu Sahibi
13 yıl (185 mesaj)
kendi amatör kalıbımı yaptım fakat kalıp ayırma işlemimde sorunlar yaşıyorum resimleri en kısa zamanda koyacağım . kalıp ayırıcı olarak vaks kullanıyorum fakat ayırmakta güçlük çekiyorum.kalıp polyesterden aldığım parçada polyester vaksı sürdüm sonrada güzelce bezle sildim fakat parçayı koparıp kırarak çıkartabildim ancak.aynı işlemi arap sabunu ile gerçekleştirdim fakat netice aynı oldu fiyasko..acaba vaksı sürüp bezle silmesem sonuç değişirmi? sadece kapak kısmında bunları yaşadım diğer gövde kısmını ellemeye korkuyorumbu arada polyester bitti en kısa zamanda denemeler başlayacak


Bu mesaja 1 cevap geldi.

D disciple_of_adun
13 yıl (15 mesaj)
quote:

Orjinalden alıntı: kemalefe

kendi amatör kalıbımı yaptım fakat kalıp ayırma işlemimde sorunlar yaşıyorum resimleri en kısa zamanda koyacağım . kalıp ayırıcı olarak vaks kullanıyorum fakat ayırmakta güçlük çekiyorum.kalıp polyesterden aldığım parçada polyester vaksı sürdüm sonrada güzelce bezle sildim fakat parçayı koparıp kırarak çıkartabildim ancak.aynı işlemi arap sabunu ile gerçekleştirdim fakat netice aynı oldu fiyasko..acaba vaksı sürüp bezle silmesem sonuç değişirmi? sadece kapak kısmında bunları yaşadım diğer gövde kısmını ellemeye korkuyorumbu arada polyester bitti en kısa zamanda denemeler başlayacak


merhabalar,

waxi kac kez surdugunuz cok onemli burada. genelde 4-6 kez ustuste surmeniz gerekli...8-10 gibi rakamlar ise bu isin cok kolay olmasini saglar.
ayrica vaksi surdukten sonra duzgunce temiz bir bezle silin.elinizle kontrol yaptiginizda eger, kayip gitmiyorsa eliniz, orada birikme vardir ve bu da cikarma esnasinda isinizi zorlastirir.

hatta size tavsiyem, once 3-4 kez surun ve temizleyin. arada bir kati, vaks surmeden dogrudan temizleyerek yapiniz. sonra ayni islemlere devam ediniz.

bu arada diger arkadaslara sorum olacak. bu kobalt ve mek-p oranlarini polyesterin cinsine gore nasil bulabilirz? ustlerinde yaziyor mu ya da data-sheetlerinde? cunku ben hep kobalti belirtilen oranlardan daha fazla, meki de daha az kullaniyorum

herkese kolay gelsin


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K kemalefe Konu Sahibi
13 yıl (185 mesaj)
bazı denemelerin resimlerini ekleyecektim fakat beceremedim yardımcı olun lütfen


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K kemalefe Konu Sahibi
13 yıl (185 mesaj)

K kemalefe Konu Sahibi
13 yıl (185 mesaj)
arkadaşlar bu bir doğalgaz vana kutusu denemesidir görülen kapak kısmıdır fakat ayırma işlemini beceremedim çok yapıştı vaksı çok kere uygulamamız fayda verirmi yoksa aynı şeymi kafam takıldı

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K kemalefe Konu Sahibi
13 yıl (185 mesaj)

K kemalefe Konu Sahibi
13 yıl (185 mesaj)
kapak kalıbındaki polyester macundur keskin köşelerde içe dönük katlanma yaptı acaba bu tip üretimde keskin köşe çıkartmak mümkün değilmidir merak ediyorum bu arada denemelerdeki sürelerin hepsi jelleşme süreleridir donma değildir benim için çalışma imkanı verenler 30 dakika olanlarıdır diğerleri çabuk jelleşiyor pek çalışma zamanı kalmıyor


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M mustafa1187
13 yıl (1 mesaj)
merhabalar,

waxi kac kez surdugunuz cok onemli burada. genelde 4-6 kez ustuste surmeniz gerekli...8-10 gibi rakamlar ise bu isin cok kolay olmasini saglar.
ayrica vaksi surdukten sonra duzgunce temiz bir bezle silin.elinizle kontrol yaptiginizda eger, kayip gitmiyorsa eliniz, orada birikme vardir ve bu da cikarma esnasinda isinizi zorlastirir.

hatta size tavsiyem, once 3-4 kez surun ve temizleyin. arada bir kati, vaks surmeden dogrudan temizleyerek yapiniz. sonra ayni islemlere devam ediniz.

bu arada diger arkadaslara sorum olacak. bu kobalt ve mek-p oranlarini polyesterin cinsine gore nasil bulabilirz? ustlerinde yaziyor mu ya da data-sheetlerinde? cunku ben hep kobalti belirtilen oranlardan daha fazla, meki de daha az kullaniyorum

herkese kolay gelsin

evet arkadaşlar elimden geldigince yardımcı olayım kobalt polyesterin donmasını hızlandırır. mek sertlik verir (beyaz olan) kobalt 0,6 veya 0,36 lık olur jell time zamanını bulmak için biz 0,36 kullanırız. şöyle söyleyeyim 100 gr polyestere 2 cc mek 0,25 cc kobalt konulur. fakat jelleşme (donma süresi) polyesterin cinsine göre degişir. genelde genel amaçlı polyester kullanırsınız siz.atıyorum CE188 polyesteri 100 gr numuneyi 25 derece sıcaklıga getirip
0,25 cc (0,36)lı kobalt koyarsanız. 1 dakika karıştırın daha sonra 2cc mek koyun ve kronometreyi çalıştırın. 7' ile 9' arasında jelleşir . tabi şimdi siz diyeceksinizki ya kardeşim . nerden bulacam ben şimdi teraziyi pipeti 2 cc 0,25 cc filan diyeceksiniz en basiti bu işin . genel amaçlı polyesterde. camelyaf ürünleri için söylüyorum. ürünün cinsni yazan büyük yazılarla bir etiket vardır. örnegin CE 188 N8 burdaki N den sonra gelen 8 rakamı jell time süresinin ortalamasını verir. yani 8 dakika veya CE 266 N12 BURDA 12 dakikada jell time oldugunu gösterir.
Fakat dikkat edilmesi gereken şu var . biz polyestri sek kullanmıyoruz camelyaf ürünlerini kullanıyoruz. yani (keçe. fitilveya kırpma ürünleri)
hava kabarcıkları için tavsiyem şu olur KORTEL kullanın . ince bir elyaf malzemesidir. tül gibi bir şey (aspiratör içindeki filtre gibi bir şey yani)
rulolamak iyi bir çözüm ama yok yag gibi bir yüzey istiyorum diyorsanız vakslı laylon kullanmanız gerekir.
KALIPTAN ÜRÜNÜN AYRILMASI olayına gelince . ilk önce vaksı sürün biraz bekleyin(10dk.) daha sonra temiz bir bezle hafifçe basıtararak silin. bu işlemi 3 defa yaparsanız yeterli.daha sonra ürünü rahatlıkla çıkması gerekir.
benden bu kadar .


Bu mesaja 1 cevap geldi.

D dreams82
12 yıl (78 mesaj)
ben aluminyum malzemeleri yapıştırma amaçlı kullanıyorum polyesteri
ama bazı zamanlarda jel olarak kalıyor sertleşmiyor
buradan okuduğum kadarı ile mek i eksik olduğundan sertleşmiyor sanırım?

2 sorum oalcak
1) nalburdan aldığım malzemeler 3 kg polyester, 1 tüp mek, 1 tüp kobalt
bana 3-4 saatte kesin sertleşecek bir formül söyleyebilir misiniz acaba?
2) mek, kobalt veya polyester durdukları yerde bozulurlar mı bozulursalar hangi şartlarda bozulurlar?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M MEMOX ENERJİ
12 yıl (1184 mesaj)
ARKADAŞLAR MERHABA

ben polyester konusunda çok tecrübeli olmamama karşın vakumlama tekniğiyle üretm yapmak istiyorum bu konu ile ilgili bilgi ve tecrübelerinizi paylaşabilirmisiniz.

saygılar