Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
17
Cevap
551
Tıklama
0
Öne Çıkarma
pasif 3d nasıl çalışır

J
jamenq42 Konu Sahibi
6 yıl (189 mesaj)
< Resime gitmek için tıklayın >
Bİlmeyen arkadaşlar vardı önemli bu yani 540p lik bir piksel sol göze 540 p lik bir piksel ise sağ göze gelir beyinde bu 1080p olarak görülür yani 540pye indiğine felan inanmayın. Doğru değildir.




J
jamenq42 Konu Sahibi
6 yıl (189 mesaj)
Yanlış anlamayın bir piksel gelmiyor yani 540p çözünürlükteki görüntü daha uygun olur 540plik piksel bütünü yani sağ göze 540p de sol göze.




M
meco
6 yıl (2538 mesaj)
zaten 2 farklı görüntü vardır ekranda bu ikisi birlesince pikselleride 2 katı olur.




S
Salvatuon
6 yıl (4415 mesaj)
Cok bilgilendirici bir konu olmus, kafamizdaki butun sorularin cevabini bulmus olduk.
Arkadas hem konu aciyorsun hem de yanlis bilgi veriyorsun. Dogru olana da dogru degildir diyorsun. İki ayri goze gelen 540p goruntuyu beyin nasil 1080p algiliyormus bir aciklasaniz da ogrensek. Aktif 3D her goze 1080p verir, ozaman da beynimiz bunu birlestirip 2160p olarak mi algiliyor? Yahu LG denen dandik firma bir yalan atti ortaya siz de adamlarin ekmegine gonullu olarak yag suruyorsunuz. Pasif 3D dedigin teknoloji 2D olarak 1080p 3D olarak 540p verir.
Aktif 3D ise hem 2D hem de 3D olarak 1080p verir. Pasif 1080p 3D izlemek icin 4 K Tv almaniz lazim. İnternette sinirsiz kaynaklar var, biraz arastirin.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


J
jamenq42 Konu Sahibi
6 yıl (189 mesaj)
Hocam anlatamadım herhalde sorun bende büyük ihtimal resime bak yeşil olanlar 540p kırmızı olanlar 540p tabi renk sallamasyon . görüntü gene gözüne 1080p geliyor . ilk bakışta mantıklı gelmesede istersen dene hocam görüntü kalitesi düşmez :)


Bu mesaja 1 cevap geldi.

J
jamenq42 Konu Sahibi
6 yıl (189 mesaj)
Bu konuda iyi olduğumu söylemiyorum benim araştırmalarım ve bilgilerin çok kısa özeti.




U
uguroz76
6 yıl (1682 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: jamenq42

Hocam anlatamadım herhalde sorun bende büyük ihtimal resime bak yeşil olanlar 540p kırmızı olanlar 540p tabi renk sallamasyon . görüntü gene gözüne 1080p geliyor . ilk bakışta mantıklı gelmesede istersen dene hocam görüntü kalitesi düşmez :)

Şimdi kendinizce bir mantık kuruyorsunuz ama bakın üstte arkadaşta aynı konuyu belirtmiş, aktif 3d sistemi o zaman 2*1080p görüntü veriyor. Bende pasif 3d li panasonic kullanıyorum ve gözlüklerinin hafif ve şarj gerektirmemesi nedeniyle tercih ediyorum. Sonuç olarak pasif 3d sistemi, aktif sistemin yarısı kadar çözünürlük sağlar. 3d yi zaten belli bir mesafeden izlediğiniz için bu çözünürlükte gayet iyi sonuç verir.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


M
myz1453
6 yıl (1347 mesaj)

J
jamenq42 Konu Sahibi
6 yıl (189 mesaj)
yarıya felan düşürmez yanlış biliyorsunuz.




6
666azazel
6 yıl (4868 mesaj)
pasif 540p 540(x)540
aktif 1080p 1080(x)1080




F
flarex
6 yıl (231 mesaj)
pasifte 3D film izlerken gayet 1080p kalitesinde idi




B
beyinsis
6 yıl (11619 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: jamenq42

< Resime gitmek için tıklayın >
Bİlmeyen arkadaşlar vardı önemli bu yani 540p lik bir piksel sol göze 540 p lik bir piksel ise sağ göze gelir beyinde bu 1080p olarak görülür yani 540pye indiğine felan inanmayın. Doğru değildir.

Sacmalamissin arkadas. 3d goruntu icin iki acidan cekilmis goruntulerin herbirinin bir goze dusmesi gerekir. İki goruntu icin pixellerin yarisi bir goze, yarisi diger goze paylastirilir. Full hd olamaz yani. Full hd olmasi icin tek karenin birlestirilmesi gerekir ki o zaman da 3d olmaz.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


K
KnoxViLLeTR
6 yıl (645 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: jamenq42

< Resime gitmek için tıklayın >
Bİlmeyen arkadaşlar vardı önemli bu yani 540p lik bir piksel sol göze 540 p lik bir piksel ise sağ göze gelir beyinde bu 1080p olarak görülür yani 540pye indiğine felan inanmayın. Doğru değildir.

Yanlış anlamayın ama resim yanlış.yadat değil dikey olması lazım görselin :)




K
kralkarga
6 yıl (867 mesaj)
ha 1080p ha 540p, 3d zaten pazarlama numarası, sinemadaki 3dnin yerini tutmuyo işte.evde 3d tv var, kaç kere film izledim de pop-out efekti gördüm, çok az, derinlik zaten olması gereken bişi ama pop-out efekti için 3d alıyoruz o da olmayınca ne anladım ben bu işten?




E
evothema
6 yıl (114 mesaj)
Aktif 3d her göze 1080p verir doğru ama iki göze ayni anda vermez.

Sol goz e bir kare goruntu geldiginde sag goze goruntu gitmez. Sirasiyla sag goze goruntu gittiginde de sol goze goruntu gitmez. Bu yuzdende aktif daha karanlik ve titresimlidir.

Pasif 3d her goze 540p verir ama iki goze ayni anda goruntu gelir ve tam olarak olmasada 1080p ye yakin bir goruntu elde edilirO yuzden goruntu cok daha titresimsizdir ve daha canlidir.
Yani bir coklarinin iddia ettigi sekilde pasif 3d 540p filan degildir





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

J
jamenq42 Konu Sahibi
6 yıl (189 mesaj)
Deneyerek 540p kalitesinde olmadığını anlayabilirsiniz :)




6
666azazel
6 yıl (4868 mesaj)
eski konuları araştırırsan görebilirsin. pasif full hd değildir aktif full hddir..... lg bu yüzden İngilterede dava bile kaybetti insanları kandırdığı için




Bu mesajda bahsedilenler: @evothema

E
evothema
6 yıl (114 mesaj)
540p nin çözünürlük karşılığı 720*540 tır
Pasif 3d de her goze 1920*540 piksel lik goruntu gitmektedir 540p değil.
Önce bunun bilinmesinde fayda var.

Zaten mesajıma bakarsanız pasif 3d full hd ye yakın bir goruntu verir yazdim. Full hd verir demedim.

Pasif 3d de dikey satirlarda kayip vardir ama bunu anlayabilmeniz icin orjinal 3d bluray izlemeniz ve biraz fazla keskin gozlere sahip olmaniz gerekmektedir.

Half sbs ve half ou mkv lerde hem pasif hemde aktif tv ler ayni cozunurlugu vermektedir...





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.