Konuşamayan, asosyal biri bilim adamı olamaz, mülakat bu yüzden önemli işte. |
Neden olamasın? Stephen Hawking pek konuşamıyor. |
O hastalıktan dolayı ama. Sağlıklı insanlarda öyle olmaması lazım. Mesela üniversiteyi düşün, orası sosyal bir ortam, insan ilişkileri önemli. Bu ilişkileri beceremeyen, kendini ifade edemeyen, başkasına bir şey öğretemeyen nasıl akademisyen olsun, nasıl bilim adamı olsun? İçine kapanık biri olabilir sadece. |
Gözleri dışında hiçbir yerini oynatamadığı halde başarılı olunabileceğini gösteriyor. Sadece konuşması iyi olmayan birisinin önü daha açıktır. |
Sonradan öyle olmadı mı o? Ayrıca dediğim gibi o istisna, başka böyle birisi görmedim ben. Sağlıklılar arasından bile zor çıkıyor. Ama konu çok saptı. O lafı etmek sığlık diyordun, ama dünyaca ünlü bir bilim adamı nasıl sığ olsun diyorum, mahalle abisi değil sonuçta |
Sonuçta olmuş, değil mi? Bu hale geliş sürecini incelemek benim işim değil. |
Kim olmuş Şengör mi yoksa Hawking' in hastalanmasını mı diyorsun? |
Baştan beri Şengör üzerinden konuşuyoruz. |
Tamam da neden sığlık diyorsun ki, insanların anlayabileceği seviyeye indirdiyse? |
Peki, öyleyse dümdüz küfür de ederse tüm toplum tarafından anlaşılır birisi olur. |
Küfür mü etmiş ki öyle diyorsun, analojide bir hata var. Celal hoca bir bilim adamı, analiz ediyor ve söylüyor, amaç küfür etmek değil yani. |
''Küfür ederse'' dedim. Salak diyerek seviyeyi aşağıya çekip muhatap bulduğunu söylüyorsun ama onun da aşağısı var. O mantığa göre her türlü hakareti, küfürü dile getirmeden herkese ulaşamaz. |
Ama orda amaç küfür veya hakaret değil, gerçek neyse basitçe ifade etmek anlaşılsın diye. Küfürlerde amaç aşağılamak ve rencide etmektir, bilim adamının görevi ve amacı ise analiz edip gerçeği ortaya koymaktır, yani hoca analiz sonucunu söylüyor, o yüzden analoji hatalı. |
Sen niye gelmedin yav konuya, hocanın hayranı değil misin? |
Düşünce açıklarken birine salak demek hakaret etmek değil midir? |
Burda aşağılamayı ve tespiti ayırmak önemli. Hatta kimi durumlarda hakaret etmedim, tespit yaptım denir duymuşsundur. Ama tespit kişiye yönelik olabilir mi, yoksa şahıstan ziyade davranış ve sözlere mi yönelik olabilir? |
Bazen hakaret ve küfürler de tespit olarak söylenebilir. Ancak o hakaret ve küfürler tespit olarak algılanmaz. Onun öyle kastetmesi hakaret ettiğini değiştirmiyor. |
Mesela hırsızlık yapana hırsız denir. Bu bir tespittir, gözlemlenen eylemlerden dolayı böyle denmiştir, ortada bir fiil ve faili vardır. Yani şahsiyetten ziyade fiile dönük bir tespittir. Ama bunun nasıl algılanacağı ayrıdır. |
Hırsızlığı ispatlamak salaklığı ispatlamaktan daha kolaydır. Salak olduğunu söylemek öznel bir iddiadır. Neye göre salak diyebiliyor?
http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5aa6f7eeb7efe5.14670197 |
Onu kişiliğinin bir yönü olarak ele alırsak o yönden gelişmiştir ama insan ilişkilerinde gelişmemiş olabilir.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle