Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
35
Cevap
480
Tıklama
2
Öne Çıkarma
İdeal bir multiplayer FPS oyun nasıl olmalı ?

Z Zala_ Konu Sahibi
6 yıl (4304 mesaj)
Oyun dünyasında FPS tarzı oyunlar her zaman sadık bir hayran kitlesine sahip olmuştur. Bu hayran kitlesinin FPS oyunlarda beğendiği ve beğenmediği özellikler mevcut. Beğenmediği özellikler “ya bu şeyi neden koymuşlar” gibi bir cümle ile hiç istenmeyen bir özellik olabileceği gibi “bu böyle olmasaydı da şöyle olsaydı” denilebilecek , var olması istenilen ama daha iyi olabileceği düşünülen özellikler olabilir.


Biz oyuncular FPS oyunlardan neler isteriz? Var olan onlarca FPS arasındaki en iyi özellikleri alıp karma bir FPS yapsak ortaya nasıl bir oyun çıkar? Bunu hayal ettiniz mi? Biraz Battlefield,biraz Call of Duty,bir tutam Tom Clancy’s serilerinden bir kaç oyun,biraz M.A.G ,2 ölçek Medal of Honor,bir tatlı kaşığı Halo,iki damla Borderlands, biraz da Spec Ops:The Line katıp üzerini simülasyon soslu Operation Flashpoint veya Arma ile kapatıp fırına versek mi?

Ben biraz örnek vereyim. Sizler de düşüncelerinizi yazın isterseniz. Ortaya nasıl bir şey çıkacak konuşalım.

İdeal bir FPS'de Battlefield serisindeki çevre yıkım etkileşiminin daha gelişmiş hali olmalı die düşünüyorum.Call of duty serilerindeki killstreak hediyelerinin bazıları (kesinlikle hepsi değil) kullanılabilir. BF serisindeki gibi herkes her aracı kullanamamalı.America's Army oyunundaki gibi bazı eğitimler vs sonucu o aracı kullanma hakkı elde etmeliyiz ve araca biner binmez müthiş bir usatlıkla kullanamamalıyız. Skill ağacı tarzı bir şey ile artırılabilir yetenekler olmalı.M.A.G oyunundaki gibi kalabalık ve geniş haritalar olmalı.Tom Clancy oyunlarındakine benzer (kısmen uncharted) cover sistemi olmalı.

Sizce?

Not: Tom Clancy's serileri genelde TPS olur . Ancak burada almak istediğimiz esas nokta oyundaki özellikler.

Not 2 : Lütfen battlefield - cod tartışmasına çevirmeyin konuyu.Rica ediyorum.




Bu mesajda bahsedilenler: @MrBeyaz

C Celeste
6 yıl (1747 mesaj)
Adam 2 kurşunla ölmemeli, arkadan yakalandığında mücadele edebilesin. Ayrıca 16 kişiden fazla oyuncu bir haritada bulunmamalı. Ve en önemliside vuruş hissi olmalı, gore olmalı.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

C C-TRanger
6 yıl (13865 mesaj)
Killzone 2'deki gibi bir sistemle serverlarda istediğimiz silahı yasaklayabilmeliyiz. Böylece yasak ekipman derdi ortadan kalkar. Her ne kadar oyunlardaki ekipmanlar herkes için olsa da güçlerdeki dengesizlikler yüzünden bazı ekipmanlar oldukça can sıkıyor ve kullanılması istenmiyor. Ama böyle bir engel olmayınca kullanılmasının önüne geçemiyorsun. Ben para verip server kiralıyorsam istediğim ekipmanı da yasaklayabilmeliyim. (BF'den örnek veriyorum.)


Bu mesaja 1 cevap geldi.

W what_tha
6 yıl (2900 mesaj)
Konuyu buraya actigina gore konsol acisindan degerlendiriyorum. Herseyden once hicbir sekilde mouse klavye kullanimina izin verilmemeli. Serverlar icin detayli admin paneli ve vote kick/ban sistemi olmali.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Z Zala_ Konu Sahibi
6 yıl (4304 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: C-TRanger

Killzone 2'deki gibi bir sistemle serverlarda istediğimiz silahı yasaklayabilmeliyiz. Böylece yasak ekipman derdi ortadan kalkar. Her ne kadar oyunlardaki ekipmanlar herkes için olsa da güçlerdeki dengesizlikler yüzünden bazı ekipmanlar oldukça can sıkıyor ve kullanılması istenmiyor. Ama böyle bir engel olmayınca kullanılmasının önüne geçemiyorsun. Ben para verip server kiralıyorsam istediğim ekipmanı da yasaklayabilmeliyim. (BF'den örnek veriyorum.)

Bu özellik yıllar önce PS3 için çıkan ve geçtiğimiz yıllarda serverları kapanan SOCOM Confrontation oyununda vardı. O kadar spesifik ayarlar vardı ki atıyorum shotgun sınıfına ait bazı silahlara izin verebilir , bazı silahları kapayabilirdin.

Bu dediğini acaba eklenti bazında da yapabilmeyi istemek çok mu fazla olur ? Susturucular ve gripler kapalı olarak :) Hoş degişik susturucuların damage üzerinde değişik etkileri var mı ve varsa bile bunu bugüne kadar hangi FPS oyunda gördük ? Var mı böyle bir oyun?




Z Zala_ Konu Sahibi
6 yıl (4304 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Celeste

Adam 2 kurşunla ölmemeli, arkadan yakalandığında mücadele edebilesin. Ayrıca 16 kişiden fazla oyuncu bir haritada bulunmamalı. Ve en önemliside vuruş hissi olmalı, gore olmalı.

Battlefield 4'teki counter-knife gibi mi ? arkadan yakalanınca nasıl bir mücadele edilebilir mesela ?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

W what_tha
6 yıl (2900 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Zala_

quote:

Orijinalden alıntı: Celeste

Adam 2 kurşunla ölmemeli, arkadan yakalandığında mücadele edebilesin. Ayrıca 16 kişiden fazla oyuncu bir haritada bulunmamalı. Ve en önemliside vuruş hissi olmalı, gore olmalı.

Battlefield 4'teki counter-knife gibi mi ? arkadan yakalanınca nasıl bir mücadele edilebilir mesela ?

mesela bf4 te ve bf3 te arkandan ates aldiginda donup adami vurma sansin oluyor. Ama Hardlineda 3 kursunla oluyodun donmeye firsat bile kalmiyordu. Arkadas bundan bahsediyor sanirim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

N Not Today!
6 yıl (4960 mesaj)
Vuruş hissi en önemlisi bence. Silahı kullanırken sopa gibi durmayacak her silahın kendine has karakteristik kullanımı olacak. Bf bu konuda gayet iyi bence.
Etrafın parçalanabilirliği de mutlaka olmalı. Bunun yanında atıyorum 7.62 çaplı mermili silah, ağır makineli silah yada bomba kullandığımız da ölen adamın biryerleri parçalanmalı. Kafadan vurunca beyni dağılmalı kolu bacağı kopmalı vs. Savaş oyunu yapılıyorsa gore olacak sadece kan çıkmakla kalmamalı.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Z Zala_ Konu Sahibi
6 yıl (4304 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: what_tha
mesela bf4 te ve bf3 te arkandan ates aldiginda donup adami vurma sansin oluyor. Ama Hardlineda 3 kursunla oluyodun donmeye firsat bile kalmiyordu. Arkadas bundan bahsediyor sanirim.

Realistic olması adına arkadan vurulunca dönememek normal olmalı değil mi ? Bu vesile ile güzel bir noktaya değindik aslında. Realizm istersek simülasyona kayarız.Yani bırak arkadan kurşun yiyince dönmeyi, önden sağdan soldan vs , nerden kurşun yersek yiyelim yaralanmak gerekir. Ölümcül bölgelere gelmeyen kurşunlar yaralanmaya sebep açabilir ve yaralanan yerimiz örnek sağ kol ise , sağ kolu ile ateş edemeyen bir karakter 30 saniyeliğine ( süre tahmini,sallamasyon) silahı sol elinde tutup daha düşük isabetle ateş edebilir.

Aşırı simülasyon tabii ki herkesin istediği,sevdiği birşey değil ama yaralanmalarda nasıl ekran puslu oluyorsa (supression etkisi) ateş ederken de hedefleme oldukça düşmeli.




P Patient93
6 yıl (2351 mesaj)
MAG abi MAG ps4e çıksa başka oyun oynamasam da olur




C Creativeflo
6 yıl (7841 mesaj)
Bf iyi bence suan için



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


O orangeblu
6 yıl (3787 mesaj)
Bu en iyi kavramı kişiden kişiye değişir. Ben mesela cod'un arcade yapısını çok seviyorum. Dolayısıyla en sevdiğim multiplayer fps cod serisidir benim için.
Gerçi cod gittikçe eski yapısından uzaklaştı bi mw2 etkisi yok ama oynuyorum yine de. Black Ops 3'ü fazla sevmedim almayacağım hemen ama fiyatları biraz düşünce alıp oynarım yine de





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orangeblu -- 11 Ağustos 2015; 18:28:33 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


K Kasapovski
6 yıl (2916 mesaj)
Vuruş hissiyatı olduktan sonra ve leveller arası fark açılmadıktan sonra gerisi önemli değil. Hissiyat önemli.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


M Mactavish-
6 yıl (10168 mesaj)
Mw2 gibi Bc2 olmalı.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


H Hakkan034
6 yıl (5320 mesaj)
Bf serisine coddaki gibi vurus hissini arttiran, dusmana isabet eden her kursun da gelen pıt pıt sesi olmali, ayrica sacma sapan ekipman ve patlayicilarin savas alaninda yeri olmamali, saf silah silaha insanlarim yetenegine gore sekillenen dinamikler olmali



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Z Zala_ Konu Sahibi
6 yıl (4304 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Rang0o

Bf serisine coddaki gibi vurus hissini arttiran, dusmana isabet eden her kursun da gelen pıt pıt sesi olmali, ayrica sacma sapan ekipman ve patlayicilarin savas alaninda yeri olmamali, saf silah silaha insanlarim yetenegine gore sekillenen dinamikler olmali

Çağımız teknolojilerine uygun ekipmanlar dahil mi? Bir iphone vasıtasıyla drone yonetebiliyoruz.bunlar gerçekliği bozmaz diye düşünüyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

R Rocksolidv
6 yıl (14870 mesaj)
Last of us fps degil ama oynadigim en iyi multiler arasinda rahat top 5 icindedir..

Taktik, yardimlasma, vurus hissiyati hersey last of us ta var.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rocksolidv -- 11 Ağustos 2015; 20:10:54 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

H Hakkan034
6 yıl (5320 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Zala_


quote:

Orijinalden alıntı: Rang0o

Bf serisine coddaki gibi vurus hissini arttiran, dusmana isabet eden her kursun da gelen pıt pıt sesi olmali, ayrica sacma sapan ekipman ve patlayicilarin savas alaninda yeri olmamali, saf silah silaha insanlarim yetenegine gore sekillenen dinamikler olmali

Çağımız teknolojilerine uygun ekipmanlar dahil mi? Bir iphone vasıtasıyla drone yonetebiliyoruz.bunlar gerçekliği bozmaz diye düşünüyorum.

Elbette gercekciligi bozmaz fakat, denge olayini fena halde bozacagini dusunuyorum.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


C Celeste
6 yıl (1747 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: dragonbornx

Last of us fps degil ama oynadigim en iyi multiler arasinda rahat top 5 icindedir..

Taktik, yardimlasma, vurus hissiyati hersey last of us ta var.

Kesinlikle benim için en iyi shooter mp lardan biridir.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


K K U N
6 yıl (3737 mesaj)
Vuruş hissi,silah modellemesi ve sesler en önemlileri,bunu da en iyi yaşatan modern warfare 2 idi bana göre.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K U N -- 11 Ağustos 2015; 21:06:19 >